همه آنچه که باید درباره رشته معماری داخلی و آینده شغلی آن بدانید معماری سه بعدی

ظهور این سبک پس از جنگ جهانی اول، با ایدههای انسانگرایی مدرن و سوسیالیسم ارتباط تنگاتنگی دارد. ناگهان معماری فرامدرن (Postmodernism) با قصد احیای ایدههای تاریخی به وجود آمد و به خوبی توانست جایگزین سبکهای رایج قبلی شود. لذا استفاده از تکنولوژی روز، مصالح مدرن، پیشساختگی، عملکردگرایی و دوری از سبکهای تاریخی مورد توجه قرار گرفت. توجه به ظاهر، امنیت، بارز بودن، جلوه و خاص بودن و البته ورود و خروج نور و تهویه مناسب هوا، از با اهمیت ترین فاکتورهای لازم در طراحی انواع نمای ساختمان های تجاری است. به طور کلی این نوع از سازه ها با توجه به ویژگی هایی که دارد عمدتا برای ساختمان های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. خدمات این تونل یا شاتل در اختیار و مدیریت یک شرکت خصوصی است که در پاریس و لندن به ثبت رسیده است.

استفاده از مصالح مدرن مانند بتن، فلز و بالاخص شیشه با سطوح وسیع، وجهی غالب در این بناها داشت. به لحاظ استفاده از سازه و مصالح مدرن در ساختمانهای این سبک، احجام مکعبشکل با پوشش بتن، فلز و شیشه و استفاده از خطوط مستقیم و کشیده ملاحظه میشد. توجه به ویژگیهای فرهنگی، تاریخی و یا اقلیمی در سرزمینهای مختلف، در طرح ساختمانهای این سبک مشاهده نمیشود، همانگونه که تولیدات صنعتی مانند اتومبیل، هواپیما، يخچال، رادیو و دیگر مصنوعات مدرن فاقد خصوصیات منطقهای هستند. بدون وجود بستر خردباوری و تولیدات صنعتی مدرن، امکان شکلگیری این گونه جدید معماری میسر نبود. این مکان شبانهروزی بدون وقفه در حال فعالیت است تا به صورت مداوم آسمان را از نظر وجود هر شی معلق، متحرک یا در حال پرواز رصد کند. میلگرد و یا آرماتور، مقطع فولادی است که به طور گسترده در صنعت ساختمانسازی مورد استفاده قرار میگیرد. اجزای فولادی به راحتی در دسترس هستند.معایب استفاده از فولاد در ساخت و ساز:1.

معماری مدرن متعالی و یا به عبارتی اوج معماری مدرن در بین دو جنگ جهانی اول و دوم، یعنی عمدتاً در دو دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، در اروپا و امریکا مطرح بود. در اواسط قرن بیستم، طرحهای مرتب اینترنشنال استایل و نیز کاربردگرایی سبک فانکشنالیسم به طور شگفتانگیزی در اروپا و آمریکا رواج یافته بودند. معماری مدرن متعالی به طور کلی و سبک بین الملل به طور اخص، ریشه در عصر روشنگری و انقلاب صنعتی در قرن هجدهم دارد. خاستگاه تفکر منطقی و خردگرا و عملکردگرایی که از وجوه بارز معماری مدرن و سبک بینالملل است، قرن هجدهم اروپا است. نهضت هنر نو نیز در اروپا بدون رقیب نبود و بسیاری از ساختمانهای مهم به سبکهای مختلف تاریخی در اروپا همچنان احداث میشد. دانشگاه پاریس بهترین مغزهای متفکر از سراسر اروپا را به خود جلب کرد. این امکانات و قیمت های باورنکردنی زمانی معنی پیدا می کنند که اشخاص ثروتمند می خواهند در جایگاه های خاص خود قرار گیرند و به نوعی امکاناتی بیش از تجهیزات معمول را طلب می کنند. باشگاه ها خدمات متنوعی ارائه می دهند و بر اساس تجهیزات و امکاناتی که در اختیار ورزشکاران قرار می دهند، هزینه ها را تعیین می کنند.

به طور کلی ورزش بدنسازی یک ورزش پر هزینه است و نیازمند رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل و ویتامین های مختلف، تهیه برنامه تمرینی یا تمرین تحت نظر مستقیم یک مربی و پرداخت هزینه باشگاه بدنسازی است. مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. در واقع می توان اینطور تعریف کرد که این باشگاه ها بیشتر برای افرادی است که علاوه بر زیبایی اندام خود، به دنبال چیز بیشتری هستند. این روز ها حتی زیبایی فضای داخلی شرکت ها، فروشگاه ها و… جست وجوی ناتمام برای دست یافتن به فضای معماری و مأمنی و شهری دیگر، سراسر تاریخ سرزمین ایران را آکنده از امیدها و بیم ها ساخته است. بسیاری از خانواده ها اخیراً موقعیت اشرافی را به دست آورده بودند و می خواستند بر آن تأکید کنند.

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین بخشهای معماری داخلی به شمار میرود. در حقیقت معماری داخلی پل ارتباطی بین معماری و طراحی داخلی در ساختمان به شمار می آید. پالت رنگی سبک کلاسیک در معماری داخلی اغلب از طبیعت الهام گرفته می شود که زیبا و آرامش بخش می باشند: بژ، کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره ای، زیتونی و قرمز. طراح داخلی تنها برای بهبود ظاهر فضا را فعالیت نمی کند، بلکه عملکرد فضا نیز برای آنها حائز اهمیت است. اگر نمای یک ساختمان نحوه برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را تعیین کند، مصالح زبانی است که از طریق آن این روند انجام می گیرد. این باشگاه توانسته است بسیاری از افراد و شخصیت های رده بالای فرانسه و بین المللی را به عضویت خود در آورد. گروهی از طراحان جوان ژاپنی که تحت تاثیر نظریههای مارکسیستی و فرایندهای زیستی قرار گرفته بودند، با عضویت Kiyonori Kikutake ، Kisho Kurokawa و Fumihiko Maki در سال 1960 نخستین بیانه خود را در رابطه با سبک متابولیسم منتشر کرده و توجه عموم را به خود جلب کردند. اینترنشنال استایل دورهای را بیان میکند که در آن مدرنیسم اروپایی در سراسر جهان و به ویژه آمریکا گسترش مییابد، که این خود تحولی در اصول اولیه معماری مدرن بود.

این جزایر کوچک معلق روی آب با طراحی مشابه گل زنبق آبی شناور که هنوز در حال ساخت هستند قرار است با منابع انرژی تجدیدپذیر قدرت بگیرند و در تقاطع با همدیگر ساخته شوند. سیستم لولهکشی، تهویه، آسانسور و نظافت پنجرهها در این برج واقعا شاهکار است. در تمام فضای این باشگاه سعی شده است مدرن بودن حاکم باشد. دیدن چنین فضای زیبا و فرحبخشی در دل دود و شلوغی و ازدحام شهر مشهد موهبت بزرگی می باشد. ساختمانهایی که به سبک های-تک ساخته میشدند، دارای طبقات زیاد، سرویسدهی روباز و فضای قابل تغییر بوده و دیوارهای ساختاری داخلی نداشتند.

در واقع معماری داخلی، هنر طراحی قسمتهای مختلف داخل ساختمان به شمار میآید و در این رشته، اصل اساسی، توصیف فضاهای درونی ساختمان و ارتقای سطح سکونت در مکان بر اساس معیارهای انسانی است. استفاده از تزئیینات و فرم های طبیعی ویکتور ارتا (Horta Victor) اولین معمار در این سبک به شمار می اید. این بنا را میتوان اولین ساختمان سبک بینالملل نامید. لفظ بینالملل در معماری برای اولین بار توسط والتر گروپیوس برای کتابی به نام معماری بینالملل که او برای مدرسه باهاس در سال ۱۹۲۵ ویرایش کرده بود، مورد استفاده قرار گرفت. سه تن از منادیان اصلی معماری مدرن متعالی به نامهای لوکوربوزیه، والتر گروپیوس و میس وندهرو، عمده طرحها و نظرات خود را در چارچوب این سبک ارائه کردهاند. در ایران تعداد باشگاه هایی که علاوه بر این موارد، بر اساس منظره و ویو قیمت های خود را افزایش داده باشند، کمتر دیده می شود اما در کشورهای توسعه یافته این مورد بسیار اهمیت دارد. تا حدی منظره این باشگاه جذاب است که بدنسازی را دشوار می کند! این باشگاه سالانه ۱۵ هزار یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۴۳۰ میلیون تومان) برایتان آب می خورد.

پل میلائو ویادوکت (Millau Viaduct) در شمال فرانسه و روی رودخانه تارن کشیده شده است و بلندترین پل دنیا محسوب میشود. مزایای نمای آجری شامل: تنوع و ثبات رنگ، ایجاد حس نوستالژیک در یک فضای مدرن شهری، سرعت بالای اجرای این سیستم به دلیل استفاده از ملات و عایق حرارتی و برودتی مناسب را میشود. پارک کوهسنگی مشهد مملو از درختان بلند و کهنسال می باشد که در فصل پاییز فضای بسیار رویایی به پارک می دهد. در واقع علم در ساخت این سبک از کلیسا از علم مشتق می شود. تمام جهان این باشگاه را با منظره بی نظیری که در مقابل چشمان ورزشکاران قرار می دهد، می شناسند. همچنین نمای داخلی آن طوری طراحی شده است که یک منظره بسیار زیبا از دریا را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد. رشته معماری داخلی مانند رشته مهندسی معماری، دارای دو جنبه هنری (زیباییشناختی) و فنی است. به عنوان مثال یک طراح داخلی با استفاده از ابزارهایی مانند مبلمان، رنگ، نور و .. می تواند به یک اتاق ۱۵ متر مربعی عملکرد دهد و آن را به یک اتاق خواب و یا دفتر کار شرکت تبدیل کند، زیرا این دو عملکرد با چیدمان متفاوت قابل انجام است. فرقی نمیکند بر این باور باشیم که معماری داخلی در اصل رشتهای از زیر شاخه مهندسی است یا هنر!

در سنت معماری و همچنین در تاریخ معماری صنعتی ایران، مفهوم «صرفه اقتصادی» اگر نه آخرین مساله، ولی نخستین مساله اساسی نیز نبوده است، حال آنکه در صنعت امروز، معماری مستحدثات صنعتی نیز به تامین منافع مالی بهرهبردار تنزل یافته و ظاهرا در کشور ما، برای بسیاری از سرمایهگذاران صنعتی، هیچ تکنیک سازهای مناسبتری از سولههای فلزی سایت 3darchitecture یافت نمیشود. اگر در این فهرست به دنبال یک باشگاه بدنسازی فوق مدرن می گردید، احتمالا این مورد تمام نیازها را برطرف کرده باشد. همه ما میدانیم که معماری و مهندسی در دنیای مدرن امروز دست به دست هم دادهاند و از هم جدا نیستند. تاریخ غرب آنان را به این باور رهنمون کرد که پیشرفت بشری نه تنها ممکن و مطلوب است، بلکه آسان به دست میآید. به علت پیشرفت در مصالح و فناوری، این سبک بر ویژگیهایی از قبیل شفافیت طراحی و ساخت و همچنین ارتباط ساختار و عملکرد ساختمان از طریق عناصر روباز و نورگیر تاکید داشت.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی در زمینی شمالی انجام شده.ساختمان دوطبقه مصالح بنایی است .طبقه زیر زمین به پارکینگ و انباری اختصاص یافته و همکف ساختمان یک خانه سه خوابه می باشد،که سالن پذیرای آن مستقل است.آشپزخانه این خانه علاوه بر نهارخوری،در همجواری حیاط خلوت قرار گرفته که می توان از آن به عنوان آشپزخانه کثیف استفاده نمود.این نقشه ساختمان شمالی را ببینید. اتاق نشیمن، نهارخوری، آشپزخانه تمامی این فضاها به طور سرهم در تعریف یک «اتاق بزرگ» زیر یک سقف گرد هم آمدهاند. در پلان هر ســاختمان اندازه و تناســبات یکایک فضاها و بخش های گوناگون ساختمان مشخص و تبیین مى شوند. منظور از تعادل آن است که المانها و جزئیات در ترکیب کلی ساختمان و یا دو سمت نمای آن، به یک اندازه و یا به عبارتی هم وزن هستند.

انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی در همان بدو طراحی انجام میگیرد و تصمیمی حیاتی است. همان رادیویی که در پایتختهای اروپایی مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند در روستاهای افریقایی نیز مورد استفاده باشد. در دوره های مختلف تاریخ، سبک های معماری متنوعی روی کار آمدند و تا مدت ها در ساخت و سازها مورد استفاده قرار گرفتند. به همین دلیل در بسیاری از شهرهای دنیا که به لحاظ معماری شهری زیبا هستند جزو مکان های پرطرفدار گردشگران نیز به حساب میآیند. از این رو اگر باشگاه خاصی را میشناسید که از موارد ذکر شده در رده بالاتری قرار می گیرند و در فهرست دیده نمی شوند، ممکن است به دلیل عدم معروفیت آن ها باشد. البته این شامل برنامه بدنسازی نمی شود! نمای این برج از سیمان تقویتشده ساخته شده است و بلندترین برج دنیا تا سال ۲۰۰۸ به شمار میرفت. آسانسور بایلونگ (Bailong Elevator) در پارک جنگلی ملی هونان ژیانگ شانگجیاجی ساخته شده است و بلندترین و سنگینترین آسانسور خارجی در دنیا به شمار میرود.

سپس اتصال ورقه های آلومینیومی به شاسی کشی فولادی بر عهده پیچ و مهره یا پیچ سرمته است. اگر تکه های سنگ و ماسه را در آب زه کشی شستشو مشاهده کردید ، این نشانه آن است که فشار آب خیلی زیاد بوده و یا نازل خیلی نزدیک نگه داشته شده است. بنابراین اگر مدتی از نگارش این مقاله گذشته است و مبالغ ریالی با یورو همخوانی ندارد، نوسانات قیمت ارز را در نظر بگیرید! یکی از مواردی که کمیته ی نما بررسی میکند تطابق نما با ساختمانهای مجاور است، همین طور نمای قسمت پایینی ساختمان باید با مصالح استفاده شده در معبر همخوانی داشته باشد، در طراحی نما باید از نور، سایه و جلوه های بصری استفاده شود، در هر شهر بسته به شرایط آب و هوایی مصالح مناسب به کار گرفته شوند، خرپشته با نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد، قرنیزها، فاصله ایمنی، آبچکان ها ، جانمایی لوازم گرمایشی و سرمایشی در صورت لزوم و..

تجربه سال های پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفه ای بالنده ، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقه ها و روش هاست . راه اول اینه که بچه زرنگی باشید و درستون رو خوب خونده باشید، راه دوم اینه که سر جلسه زرنگ بازی در بیارید (نگید تا حالا تقلب نکردید که دروغ گو دشمن خداست🤥). بازسازی فضا میتونه در روحیه کارکنان تاثیر چشمگیری داشته باشه و انگیزه اونها رو برای کار در محیط بالا ببره. مثلا در رمان بلندی های بادگیر این مسئله رو میشه به روشنی درک کرد. قطعا تعداد باشگاه های لوکس و گران بیشتر از این هفت مورد است. حتی در ایران هم می توان تعدادی باشگاه بسیار لوکس را پیدا کرد اما معمولا این باشگاه ها ترجیح می دهند از رسانه ها دور بمانند و مشتریان خاص خود را داشته باشند. این شخص خود را درگیر عوامل زیبایی و هنری می کند و کمتر به بحث های فنی و تکنیکی دخل و تصرف می کند. در این ساختمان، همچون سایر ساختمانهای گروپیوس، از هیچگونه تزئینات استفاده نشده بود بلکه مصالح و فناوری مدرن و عملکرد بنا، زیبایی ساختمان را شکل داده بود.

هزینه سالانه این باشگاه ۱۸۰۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۶۰ میلیون تومان) است. هزینه سالانه این باشگاه ۷۲۰ یورو (با نرخ فعلی ارز، تقریبا ۲۱ میلیون تومان) می باشد. مبالغ ذکر شده در مورد شهریه هر باشگاه به صورت یورو نوشته شده اند که ما سعی کرده ایم آن ها را با نرخ فعلی (در زمان نگارش مقاله) یورو نیز بنویسیم. این فرم معماری نخستین بار در زمان حکومت مادها به وجود آمده است. پس از محاسبه هزینه احداث ساختمان اداری و انجام کارهای مقدماتی، مشخص کردن زمان اجرا اهمیت زیادی دارد. ساخت و ساز به معنای هزاران تصمیم گیری است که در طول یک محدوده زمانی باید اجرا شوند. بنابراین بهتر است همراه خود یک برنامه تمرینی مناسب هم ببرید. معماری گوتیک در اواخر قرن در کلیساهای تالار داری طاق آلمان به اوج خود رسید. در کلیساهای گوتیک اکلوس به معنای پنجرههای کوچک دایرهایشکل است. در ساختمان های حیاط دار کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران می شود .اما برای جبران آن در طراحی داخلی آپارتمان می توان از گلدان های کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد.سعی کنید گلدان ها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن در طراحی داخلی منزل استفاده کنید.شاید این سئوال برایتان پیش آید که به کارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟

معماری پست مدرن به دلیل احساسات متفاوت که در جاهای مختلفی بروز کرده است دارای گستردگی و تنوع شده است. شهر بلگرا در کشور صربستان دارای یک باشگاه بدنسازی است که می توان آن را شگفتی معماری مدرن نامید. سبک بینالمللی یا اینترنشنال استایل، توسط فیلیپ جانسون و هنری هیچکاک در نمایشگاه بینالمللی معماری مدرن ابداع شد. پس از پایان نمایشگاه، کتابی با نام سبک بینالملل، توسط هیچکاک و جانسون منتشر و اصول و مشخصات این سبک در آن تدوین شد. در سال ۱۹۳۲م. (۱۳۱۱ ه.ش.) نمایشگاهی در موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک به نام “سبک بینالملل” توسط هنری راسل هیچکاک و فیلیپ جانسون برگزار شد.