سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان | 3darchitecture

جدای از این، موسسه باید یک خوابگاه اختصاصی نیز در داخل و یا خارج از محوطه خود داشته باشد. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود. قاب‌های مجله خبری معماری سه بعدیی در این سیستم می‌توانند دارای اتصالات ساده و یا گیردار باشند، ولی در تحمل بارهای جانبی مشاركت نخواهند داشت. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد.

به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند. علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است. در طراحی شهرک باید بتوان در طی مدت زمانی مشخص حجم زیادی از پروژه را به اتمام رساند و بهره برداری را شروع کرد. این مسأله در شهرهای پرجمعیت که نیاز به ساخت شهرک و ساختمان سازی بسیار بالاست بیش از پیش به چشم می خورد. طبق تکنولوژی جدید در ساختمان سازی کلیه این فرایندها ماشینی شده اند و خودکارسازی صورت گرفته است. کلیه کارها حتی از مرحله طراحی تا کنترل ایمنی و کیفیت و نظارت کردن به کمک فناوری های مختلف انجام می شود بدون اینکه نیاز به حضور دائمی نیروی انسانی باشد.

نمایشگاه و همایش ماشین آلات و تجهیزات وابسته و خدمات شهری و فضای سبز (شهر ایده آل ) کیش آذر 99

ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود. نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. اگر دمای اسکلت فلزی به حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد، تعادل ساختمان به خطر می افتد.

  • الیاف کربنی با یک براکت گالوانیزه به صفحۀ و به وسیله یک پین به فونداسیون متصل می شوند.
  • اما بتن به مرور زمان دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود که ترمیم آن پس از اجرای ساختمان غیر ممکن است.
  • با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.
  • طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران، ساختمان بلندمرتبه به ساختمان های بالاتر از شش طبقه گفته می شود.
  • در این نوع ساختمان ها برای ساختن ستون ها و پل ها از پروفیل های فولادی استفاده می شود.

آجرهای هوشمند در برابر تغییرات مختلف آب و هوایی فرم خود را به گونه ای قرار می دهند تا به عنوان عایق گرما و سرما باشند. این آجرها که به فرم قطعات لگو هستند نصب بسیار راحتی دارند و اتصال بسیار محکمتری نسبت به آجرهای سنتی پیدا می کنند. با توجه به خاصیت عایق بودن در مصرف هزینه های انرژی هم صرفه جویی عظیمی خواهد شد. همانطور که می دانید برای ساخت ویلا و کلیه ساختمان های اداری و تجاری، بتن یکی از مصالح بسیار پرکاربرد به شمار می رد که استحکام و مقاومت کششی و تنشی قابل قبولی دارد. اما بتن به مرور زمان دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود که ترمیم آن پس از اجرای ساختمان غیر ممکن است. بتن های خود ترمیم شونده باکتری هایی دارند که پس از ترک خوردگی بتن فعال می شوند و از طریق فعال سازی واکنش رطوبت با کلسیم کربنات آن را به سنگ آهک تبدیل می کنند تا ترک های بتن را ترمیم کند.

بسیاری از افراد از چارچوب چوبی، به دلیل کم هزینه بودن و طراحی متنوع آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر چوب را به دلیل کاربری آسان آن ترجیح می دهند. یکی از مشکلات نگهداری چوب، آسیب دیدن آن در برابر رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و هجوم موریانه و قارچ می باشد. چوب همچنین یک عایق نسبتاً ضعیف است و محافظت کمی در برابر سر و صدا، طوفان و باد ارائه می دهد. درها، با ایجاد ارتباط بین اتاق ها، امکان رفت و آمد آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می کنند. درها و پنجره ها، ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند.

شهرستان ها

همه می دانیم که برای شروع ساخت یک ساختمان ابتدا باید زمینی را فراهم نماییم و سپس با بررسی نقشه اولیه و متناسب با آن زمین را مهیا نماییم. این چنین نیست که فکر کنید تمام ستون ها و دیوار ها در این نوع ساختمان باید بتنی باشند؛ بلکه دیوارها می توانند از مصالح دیگر مثل آجر، چوب و یا هر مصالح دیگری به کار برده شوند. برای اجرای سریع و همچنین در ساختمان های تیپ (هم شکل)، از ساختمان های پیش ساخته استفاده می شود که اسکلت اصلی آنها معمولاً بتنی یا فولادی یا پانلهای پیش ساخته می باشد. معمولاً ستون و تیر اینگونه ساختمان ها از بتن آرمه ساخته می شود و سقف آنها میتواند از انواع دال، تیرچه و بلوک ، کرومیت وپانل های پیش ساخته باشد. برای مقابله با زلزله درسازه اینگونه ساختمان ها میتوان از انواع مهاربند (بادبند) و یا اتصالات صلب (قاب خمشی) و یا از دیوار برشی فولادی بهره جست. ساختمانهایی هستند که در اسکلت اصلی آنها از انواع پروفیلهای فولادی مانند ورق، ناودانی، نبشی، میلگرد، تسمه وغیره استفاده می شود و به کمک اتصالات جوشی یا پیچی به هم وصل می گردند.

http://1biti.ir

مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد.

انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید. دیوار محوطه و ورودی – دیوارهای مرکب باید درست قبل از شروع فعالیت های مهم ساختمانی ساخته شوند؛ چرا که نقش مهمی در حفاظت از زمین ساخت و مصالح ساختمانی در برابر محیط بیرون و سارقان ایفا می کنند.

لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی، و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است. دال های بتنی عناصر سازه ای هستند که برای ایجاد سطوح افقی مسطح مانند کف، سقف استفاده می شوند. شرایط و ضوابط مختلفی برای انتخاب دال بتنی مناسب و مقرون به صرفه، با در نظر گرفتن نوع ساختمان، چیدمان معماری، ویژگی های زیبایی شناختی و طول دهانه وجود دارد. یافتن زمین برای ساخت خانه، بسیار مهم است که باید مطابق انتخاب سازنده انجام شود.

ساخت اولین واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد