نورپردازی نمای ساختمان معماری سه بعدی

6-نقشه هاي تأسيسات برقي و الكتريكي:اين نقشه ها جهت نشان دادن مسير و مشخصات سيم كشي برق، تلفن، در باز كن هاي برقي، آنتن، سيستم اعلام خطر، آتشسوزي، اعلام نصب لامپ با وسايل الكتريكي و سيم كشي و تعيين مشخصات موتورخانه و تابلوهاي برق به كار مي رود. 4-در كليه نقشه ها از سيستم متريك استفاده شود. قبل از ترسيم هر نقشه ابتدا بايد پس از چسباندن كاغذ روي ميز اقدام به ترسيم كادر نمود و در اين رابطه معمولاً از سه طرف نقشه به اندازة cm به داخل و همچنين از سمتي كه نقشه معمولاً براي نصب در پرونده مربوطه قرار بگيرد cm2 در نظر گرفته مي شود. حکام از نظر سیاسی قدرت بیشتری یافته، زندگی روستایی و دیرنشینی جای خود را به زندگی شهرنشینی و با اقتصاد مبتنی بر تجارت داده بود. راه پله های مرمری در کنار سفیدی نمای بیرونی، ترکیب خوبی تشکیل داده اند و باعث زیبایی دو چندان نمای این ساختمان برای هر بیننده ای شده اند.

در ادامه به معرفی چند سبک رایج معماری و آنچه که آن ها را در زمان خود برجسته نموده است اشاره می نمائیم. «عبدالعظیم شاه كرمی» متخصص سازه و ژئوفیزیك و مسئول بررسی های مهندسی در مجموعه تخت جمشید در این باره، گفت: «بررسی های كارشناسی كه روی سازه های تخت جمشید به ویژه روی ستون های تخت جمشید و اشكال مخروطی انجام گرفته؛ نشان می دهد كه هخامنشیان دو هزار و 500 سال پیش از دانشمندان ریاضی دان استفاده می كردند كه به خوبی با ریاضیات محض و مهندسی آشنا بودند. معمولا فارغ التحصیلان معماری برای اینکه واجد شرایط یک معمار با پروانه اشتغال شوند، نیاز به انجام کار عملی تحت نظر یک معمار دارای پروانه اشتغال هستند. همانگونه که بارها گفته ایم معماری یا نما هویت و شناسنامه ساختمان است ، و بایستی اصول و قواعد آن نیز رعایت شود تا بافت شهری آسیب نبیند، امروزه در کشورمان اغلب معماران مسیر درستی را در طراحی معماری از صفر تا صد یک پروژه طی نمیکنند، به عنوان مثال در ابتدا پلان معماری را طراحی میکنند بدون آنکه کانسب ، فرم معماری و طراحی داخلی ساختمان را در نظر بگیرند، و در نهایت هر بخش از کار را طراح دیگری انجام میدهد و این امر موجب آن میشود تا هیچ هماهنگی بین بخشهای مختلف یک ساختمان ایجاد نشود و همه روزه شاهد بناهای ناهمگن با سبکهای مختلفی هستیم که متاسفانه به بافت شهری آسیبی جدی وارد می کند.

چوب ترمووود نوعی چوب نما است که از وزن سبک اما مقاومت بالا برخوردار می باشد. یک مطالعه آمریکایی نشان میدهد که یک کارمند ۹۰ هزار ساعت از زندگی خود را در محیط کاری میگذراند و تنش کار یکی از مهمترین دلایل مرگومیر انسانها است؛ بنابراین شرکتها در فکر ساخت محیطهای کاری مناسبتر، افزایش رفاه و آسایش بیشتر در عین بالا بردن عملکرد و بهرهوری کارمندان خود هستند. 3-اندازه ها بايد وسط و بالا باشد. درصورت نیاز به اعمال اصلاحاتی بر روی طرح و نقشه ها و یا دفاع از طرح معماری، مهندس معمار موظف به حضور در شهرداری منطقه و انجام تمام اقدامات مقتضی تا اخذ تاییدیه می باشد. ویژگی های اساسی نظیر شومینه های بسیار بزرگ، حمام های لوکس و باغچه های زیبا فضایی دلچسب و زیبا ایجاد می نمایند که مورد پسند تمام سلیقه ها واقع می گردد. حرفه ای های ساختمان میتوانند با ثبت درخواست و ایجاد اکانت کاربری، اطلاعات، پروژه های انجام شده و رزومه کاری خود را وارد کرده تا بتوانند خود را معرفی کنند و سازندگان و دیگر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند براحتی بتوانند با آن ها از طریق آقای املاک ارتباط بگیرند. ایده ی اصلی این ساختمان مکعب مربع هایی است که از نمای خانه صورت طرح ریزی شدن خارج شده اند ، با خطوط متمایز و مشخص و هندسه ای تعیین شده .

كه اين مدادها شامل H، 2H، 4H و 6H است. 1-نقشه هاي معماري: اين نقشه ها عموماً جهت طراحي ابنيه (بناها) شامل خانه هاي مسكوني، آپارتمانها، ساختمانهاي تجاري، بهداشتي، فرهنگي، تفريحي، تحقيقاتي، ورزشي، علمي، آموزشي و غيره است. زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است. در طراحی مسکونی، تراس از اجزای ساختمان به شمار می رود باید تزیینات و چیدمان دکوراسیون، نیز هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه صورت پذیرد. 5-در يك طرح بايد اعداد و حروف با هم هماهنگ باشند و قوانين حروف نويسي دربارة آنها رعايت گردد. حروف نويسي نقشه كشي به دو صورت انجام مي شود.

پيستوله:در اغلب نقشه هاي ساختماني قوسها و منحني هاي منظم و نامنظمي دارد كه براي ترسيم دقيق اين منحني ها و قوسها از وسيله اي به نام پيستوله استفاده مينمايند. راپيد، گرافوس، راديس:در گذشته اي دور براي مركب نمودن نقشه از قلمي به نام راپيد استفاده مي شود، بعداً وسيله اي ساخته شد شبيه خودنويس با فيش هاي متفاوت. این کلیسا که در سالهای ۱۲۲۰ و ۱۲۶۰ در چمن زارهای دولتی ساخته شده است تفاوتی چشمگیر با کلیساهای واقع در شهر که دور تا دور آن را خانهها محصور کردهاند، ایجاد کرده است. اين خط كش از سر و تيغة صافي تشكيل شده است و براي رسم خطوط استفاده ميشود. دستگاه درافتينگ:اين دستگاه از دو خط كش آلومينيومي و يا پلاستيكي تشكيل شده است كه با يكديگر زاويه قائمه مي سازند، اين دستگاه در دو نوع ريلي و كشوئي وجود دارد. در ابتدا معماران اين دوره را معماران خارجي تشكيل مي دهند . معماران Belzberg طراحی این ساختمان را انجام داده اند و ایده ی LA بودن خانه برای خلق تفاوت بارز و مشخص به کار گرفته شده است. معماری معاصر ایران را پس از دوره قاجار تا عهد حاضر، سبکها و اسلوبها و عناصر بسیار متنوعی تشکیل داده است.

نما بیرونی ترین قسمت ساختمان است که در معرض شرایط مختلف آب و هوایی قرار دارد. خطوط در نقشه كشي نقش بسيار مفيد و مهمي دارد و لذا بايد آنها را شناخت و ضرورت كاربرد آن را در جاهاي مشخص فرا گرفت. اندازه ها و استانداردها مشخص میکنند برای ایجاد یک اثر به چه اندازه و مقیاس فضا لازم است. از دیگر معماران پیشگام مدرنیسم، لوکوربوزیه است وی در چالش حومه نیشنی و ازدیاد جمعیت در شهر پاریس ، ساخت بلوکهای مسکونی برای محلههای فقیرنشین پاریس را آغاز کرد که تبدیل به نقشههای جامع شهری شدند. عوامل بسیار گوناگون بر قیمت یک درب ضد سرقت تاثیر می گذارند که از آن جمله می توان به جنس متریالی اشاره کرد که برای ساخت آنها به کار می رود. علاوه بر آن پنجره هایی که ارتفاع آن ها از سقف تا کف می باشند زیبایی چنین خانه هایی را دو برابر نموده است. زیرا آن شرکت، پارتنر بلند مدت شما خواهد بود و اگر فاقد مهارت و تخصص لازم باشد، خروجی کار، همچون ملکی است، که خشت اول آن، کج نهاده شده است.

تفاوت سبک صنعتی با مدرن در کاربرد مصالح است. در طول تاریخ بارها و بارها شکل و مصالح به کار رفته در ساخت ساختمان تغییر کرده و هدف از این کار مستحکم کردن پناهگاهها برای زندگی بشری بود. ساختمان سازی از زمان های قدیم به عنوان یک صنعت به کار برده می شده که امروزه با توجه به ورود تکنولوژی به صنعت ساختمان سازی، زمان کوتاه تری جهت ساخت ساختمان در نظر گرفته می شود. همواره در خصوص خانه های سنتی حسی نوستالژیک وجود دارد و خانه های کولونیال از جمله خانه هایی هستند که با نمای کلاسیک خود زیبایی را به تصویر می کشند.

خط كش اشل (مقياس): خط كشي است به طول 30 سانتيمتر كه از جنس پلاستيك و يا فلز مخصوص ساخته شده است و داراي سه پره و 6 شش لبه ميباشد كه هر يك از پره ها دو مقياس دارند و در مجموع شش مقياس را داراست و وسيله اي است جهت تغيير مقياس و يا تبديل مقياس به بزرگتر و يا كوچكتر. نقشه كشي: عبارت است از خطوط و اشكالي كه همراه با علامات بصورت قراردادهاي بين المللي است كد براي نمايش يك شئ و يا به عبارت ديگر نقشه ي تصاوير يك جسم با مقياس كوچكتر و يا مقياس دلخواه است. نقاله:وسيله اي است مدرج جهت تعيين و دهم زواياي مختلف.

5-8- با توجه به محدود بودن جریان هوا در محیط پارکینگ، گرم­کردن و روشن نگه داشتن خودرو در محل پارکینگ به مدت بیش از 2 دقیقه ممنوع می­باشد. در این بخش از دکوراسیون های به روز دنیای مد نمناک قصد داریم دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی خانه ای را به تصویر بکشیم که با راه پله های خیره کننده و معماری نوین توسط گروهی ماهر ساخته شده است. یعنی ازنظر محفوظ بودن و پوشیدگی یک نظم منطقی بر معماری خانه حاکم بوده است. نمونه ساده این نوع کاروانسراها عبارتند از اتاق های گنبددار مرکزی با یک ردیف اتاق گنبددار با تعدادی اصطبل در همان ردیف. 7-كاغذ را معمولاً با قيچي، نخ، گيوتين و يا كاتر استفاده مي كنند. 4-در نوشتن معمولاً از مدادهاي نرم، HB و يا B استفاده شود. 3-كاغذ كالك: كاغذي است شفاف، خشك و ضخيم و سفيد كه از اين كاغذ جهت كپي نمودن نقشه و همچنين مركبي نمودن آن استفاده مي شود. معمولا برای ساخت ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرند زیرا بالا بردن آن ها راحت است. پس از انقلاب اسلامی فعالیت شرکت های خارجی در ایران متوقف و پس از گذشت دوره ی رکود ساخت ساز بعد از جنگ ایران و عراق، در اوایل دهه 70 با تعریف نیازهای جدید کارفرمایان خصوصی و نیمه خصوصی، شاهد بلندمرتبه سازی توسط معماران و مهندسان ایرانی می باشیم.

در این مقاله شما را با 10 روش تاثیرگذار در افزایش زیبایی نمای ساختمان آشنا خواهیم کرد.اولین برداشت و قضاوت ما از آدمها از روی ظاهر آنها شکل خواهد گرفت و اگر جذب شخصی شده و وارد دنیای آن شویم، ویژگیهای درونی آن فرد برایمان اهمیت بیشتری پیدا میکند، قضاوت مردم در مورد خانه و در کل ساختمانهایی که میسازیم هم مشمول همین رویه است، اولین چیزی که مخاطب را جذب میکند نمای خانه و حسی است که از کلیت فضای ظاهری آن برداشت میکند. هرچه شمارة راپيد بشتر باشد نوك آن كلفت تر است. هر چند این سلولها نور خورشید را با نصف بازدهی ( حدود ( % 8 سلولهای سیلیکانی تک کریستالی ( حدود ( % 15 به الکتریسته تبدیل می سازند ، با اینحال هزینه پایین تر آنها هر گاه که مساحت گرد آور محدود نباشد این نقیصه جبران می کند. معمولا اتاق خواب ها دوازده متری انتخاب می شود البته در متراژ های پایین تر طبق نظر طراح ساختمان ممکن است کوچک تر از این متراژ هم باشد، بزرگترین اتاق خواب خانه با نام های اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و اتاق خواب مستر شناخته می شود.

برای بالا بردن پرستیژ کاری نسبت به طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری نمی توان بی توجه و سایت 3darchitecture بی تفاوت بود. خش كش كشوئي: كار اين خط كش همانند خط كش T بوده با اين تفاوت كه مانند كشو بالا و پائين مي رود و خطر لغزش آن كمتر است. استفاده از شیشه نمای اسپایدر در ساختمان بدون فریم است و برای تماشای بیرون هیچ مانعی وجود نخواهد داشت. در این بلوک از بازشوهای نامنظمتر در بدنه نمای سنگی استفاده شده است که با استفاده از سنگ با رنگ خنثی و بافتدار سعی در ایجاد حجمی یکنواختتر در مقابل بلوک شرقی شده است.

علاوه بر تمام ویژگی های مثبت این نوع از نمای ساختمان، این نما به عنوان یکی از نماهایی با قیمت بسیار مناسب شناخته شده است. اگرچه امکان زندگی در چنین ساختمان ها و فضا های لوکسی تنها برای تعداد کمی از مردم میسر می باشد، اما در صورتی که مایل به تماشای مدلهای شیک و جدید طراحی نمای ساختمانهای لوکس و لاکچری هستید، در اینجا تصاویری از نمای ساختمان های ویلایی لوکس قرار داده ایم که می توانید از آنها دیدن کنید. گروه معماری هنرآنلاین: علیرضا عظیمی، پژوهشگر و مدیر مسئول پایگاه خبری فضای نو به بهانه روز معمار یادداشتی نوشته و در اختیار هنرآنلاین قرار داده است.

برای مثال می توان به اصول نورپردازی در معماری اشاره نمود. در سبک مدرن نورپردازی گرم و در برخی قسمت ها نورپردازی روشن انجام می شود. استفاده از چراغ های ال ای دی تزئینی جهت نورپردازی ساختمان امروزه گسترش زیادی یافته است. کنیتکس رنگی است که از ترکیب الیاف های مصنوعی و اکسید تیتان و مواد دیگر به وجود می آید و ضد آب می باشد. این راه پله فضای بازی و اتاق بچه ها را به طبقه همکف متصل می سازد . راه پله ی دیگری که در این ساختمان تعبیه شده است به عنوان راه ارتباطی زیر زمین به همکف از روی بخشی از اتاق نشینمن عبور می کند. 1-ميز رسم (تخته رسم): ميزي است جهت رسم نقشه، داراي لبه ها و سطحي صاف و غير قابل تغيير در مقابل عوامل جوي با زاويه هاي درجه كد معمولاً روي آن يك لايه پلاستيكي جهت محافظت مي كشند. صندلي نقشه كشي وسيله اي است براي نقشه كش كه معمولاً گردان است و ارتفاع آن قابل تنظيم ميباشد.

نكات زير بايد در مورد كاغذهاي نقشه كشي مورد توجه قرار گيرد. در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد آنالیز قرار گرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت داده می گردد. جدول زیر که در آییننامه 2800 آمده است، انواع سیستم های سازه را به همراه ضریب رفتار، ارتفاع حداکثر، ضریب Cd و ضریب اضافه مقاومت Ω نمایش داده است. شکل دهی به بتن بسیار آسان است و می توان آن را به شکل های مختلف به دست آورد.معایب :1. یکی از شاخصترین مصالحی که هم در نمای ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی این خانه ها استفاده می گردد انواع سنگ است. نوعي ورق است كه در آن انواع مختلف حروف بل علائم و اشكال چاپ شده و سبيه عكس برگردان ميباشد، و استفاده از آنها موجب صرفه جويي، دقت و تمزي كار ميگردد. مدادهاي نقشه كشي:با توجه به اهميتي كه مدادهاي نقشه كشي دارند آنها را به سه دسته تقسيم مي نمايند. شابلون:شابلون وسيله اي است جهت صرفه جوئي در وقت و همچنين زيبائي و تناسب نسبي اجزاي نقشه كه از آن در نقشه كشي استفاده مي شود. خانه ای که با این سبک معماری ساخته می گردد دارای تیرهای نمایان و ظاهری تقریباً رنگ و رو رفته است.

واقعیت این است که روش مزبور غالباً بر حسب تصادف یا تجربه سرانگشتی عملی می شد، ساختمان ها غالباً فرو می ریختند و با ضریب اطمینان بیشتری بازسازی می شدند. اين ورقه ها شفاف و پشت آنها چسبناك است و براي استفاده بايد حروف و علائم مورد نظر را در روي نقشه قرار دهيم و با يك جسم نوك گرد روي وره فشار وارد كنيم و تا حروف سرويس مبلمان در بازار موجود است. زيباتون چيست: زيباتون نيز شبيه لتراست است با اين تفاوت كه در موقع استفاده بنا به اندازة نقشة مورد نظر زيباترين را تهيه و سپس روي كاغذ مي چسباند. بورس نقشه كشي: وسيله اي است جهت پاك نمودن براده هاي پاكن از روي نقشه و همچنين جلوگيري از كثيف بودن نقشه. 1-گونياي و 2-گونياي و جهت نقشه كشي بهتر است از گونياي متوسط استفاده شود.