معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 3darchitecture

امروزه وسعت دانش معماری به اندازه ای زیاد گشته است که خود به زیر شاخه های مختلفی مانند معماری منظر، معماری اسلامی، تاریخ معماری، معماری داخلی و غیره تقسیم شده است. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است. بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود. شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد.

  • تنها باید دستگاه را در انتهای یکی از طرفین مورد اندازه گیری قرار دهید، طرف دیگر را هدف …
  • از معماری مدرن می‌توان به عنوان یکی از خوش‌بینانه‌ترین سبک‌های تاریخ معماری یاد کرد.
  • این معمار برجسته سوئیسی، با ساختارشکنی‌های بسیار در ویلاها و خانه‌های متعددی که از خود به جا گذاشته است، موجب تحولی عظیم در معماری مدرن شد.
  • دانش‌آموزان در این دوران دروس تخصصی مانند طراحی، ترسیم فنی و نقشه‌کشی، مبانی هنرهای تجسمی، مبانی و کاربرد رایانه، نقشه‌کشی معماری، بناهای تاریخی، تاسیسات ساختمان، نقشه‌برداری و مبانی طراحی معماری را مطالعه می‌کنند.

داوطلبان در رشته مهندسی معماری یاد می‌گیرند که چگونه محیط داخلی و خارجی یک خانه را با ایده‌های جذاب و جدید طراحی کنند. این رشته از رشته‌های گروه ریاضی و فیزیک محسوب می‌شود، اما جنبه‌های هنری این رشته بیشتر از مسائل فنی است. داوطلبانی که در مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش معماری را انتخاب می‌کنند، مانند سایر داوطلبان امکان ادامه تحصیل در این رشته را دارند. رشته مهندسی معماری به فکر تربیت داوطلبانی است که با استفاده از هنرهای طراحی یک فضای مناسب و جذاب برای افراد به وجود آورند. بنابراین در حالت کلی می‌توان گفت که رشته معماری همراه با مسائل فنی ساخت و ساز به فکر زیبایی محیط یک ساختمان است. مدل سه بعدی مبلمان کلاسیک در این مطلب و در ادامه ارائه مدل های حرفه ایی آرشیو 3DSky، مجموعه آبجکت مبلمان 152 را برای شما همراهان گرامی سایت مرجع دانلود معماری تهیه و آماده دریافت نموده ایم.

معماری و بیماری: چگونه سِل موجب خلق معماری مدرن و مینیمالیستی شد؟

طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند. مصالح ساختمانی که مصری‌ها از آن استفاده می‌کردند عمدتاً انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده‌است که با قایق‌های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می‌شده‌است. از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند.

طراحی فضاهای شهری در گرایش طراحی شهری

رشته معماری تمرکز زیادی بر روی طراحی دارد و از جنبه زیباشناسی ساختمان را بررسی می‌کند. این رشته در مقایسه با سایر رشته‌های ریاضی رونق بسیار زیادی دارد، زیرا افراد به دنبال زیبایی ظاهری خانه‌های خود هستند. بنابراین در حالت کلی می‌توان گفت رشته معماری نه تنها به ساخت بناها و ساختمان‌ها می‌پردازد بلکه در طراحی و مرمت ساختمان‌ها نیز نقش مهمی دارد. انتخاب رشته به یکی از مهم‌ترین چالش‌های داوطلبان در طول دوران تحصیل تبدیل شده است. تعداد رشته‌های دانشگاهی به قدری زیاد و متنوع است که داوطلبان هنگام انتخاب رشته دچار مشکل می‌شوند. شما هنگام انتخاب رشته به چه معیارهایی توجه می‌کنید؟ مهم‌ترین معیار هنگام انتخاب رشته توجه به مهارت و علاقه فرد است.

دنیاگیری بیماری کرونا در حال تغییر بسیاری از وجوه سبک‌زندگی ما است و طراحی شهرها و ساختمان‌ها از این تغییر دور نیستند. بررسی چگونگی تاثیر این بیماری بر شهرسازی و مجله خبری معماری سه بعدی، نیازمند کنکاش در سابقه‌ی رابطه‌ی معماری و شهرسازی با بیماری‌های همه‌گیر پیشین است. در این جستار نویسنده این رابطه را از خلال تاریخچه‌ی تولد معماری مدرن و نقش همه‌گیری سل در این تحول جست‌وجو می‌کند.

http://1biti.ir