نقش پنجره در ساختمان سازی معماری سه بعدی

مرکز منابع: در محیطهای اداری کتابخانه و مرکز اسناداز اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به گونهای که جهت به کار گیری در امور تحقیقاتی به مثابه سیستم مغزی آن است که میتواند به شکل مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی هم موجود باشد. به همین جهت در اولین نگاه مخاطب چیدمان و نوع دکوراسیون فضای اداری مورد قضاوت قرار می گیرد. طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری با کیفیت علاوه بر ارتقای کارایی فضا، در افزایش روحیه و بهبود سلامتی آنها نیز اثر گذاری مستقیم دارد. محیط کاری یکنواخت و سرد، کاهش چشمگیر راندمان و بهره وری نیروها را با خود به دنبال دارد. نه فرهنگ مشترکی برای بیان دارند، نه مصالح یکسانی بهکار گرفته اند و نه سبک مشخصی را دنبال میکنند.

نماهای متحرک به منظور حفظ و کاهش مصرف انرژی در ساختمان قابلیت تطبیق با شرایط محیطی را داشته و شرایط آسایش کاربران را نیز در مواردی با تنظیم میزان حرارت خورشید، نور ورودی، کنترل تهویه طبیعی و دربرخی از حالات تولید انرژی فراهم می­ کنند. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است. از میان موضوعات در طراحی ساختمان اداری میتوان به مسائلی مانند، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد چشم انداز مناسب و فضای سبز و تهویه مناسب اشاره نمود. به دو دسته عمده میتوان تقسیم کرد که هیچکدام نتیجه تداوم شاخصههای برجسته میراث معماری صنعت مدرن ایران نیستند. برای متصل کردن این سازههای فولادی، از پیچ و مهره و جوش استفاده میشود و دیوارها را میتوان با مصالح مختلف و به صورت دلخواه پر کرد. عناصر رنگی در همه بخش های طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مانند مبلمان، وسایل تزئینی و کاربردی، دیوار و سقف نقشی پر رنگ و برجسته را عهده دار می باشند. یکی از عناصر تاثیر گذار و بسیار با اهمیت در هر فضایی، عنصر رنگ است. هر محیط اداری شرایط و مختصات مربوط به خود را دارد.

محیط خصوصی بصری در ایستگاههای کار با پلان آزاد به وسیلهی حائل هایا جدا کنندهها حاصل میشوند اما دفتر کار خصوصی به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است. بسیاری از مراجع مانند شهرداری ها و مراکز صدور پروانه ساختمان، برای صدور پروانه ساخت و یا مجوزهای دیگر، نقشه هایی را می پذیرند که توسط مهندسان معمار دارای پروانه اشتغال تهیه شده باشد و برای کنترل و نظارت نیز باید از این افراد استفاده شود. مانند سایر حرفه ها، شما معمار موفقیت خود هستید. مهندسین معمار در صورت داشتن مهارت کافی میتوانند به سادگی در دفاتر فنی و مهندسی مشغول به کار شوند، اقدام به تاسیس دفتر طراحی مستقل کنند یا طراحی و نظارت بر پروژههای آزاد را بپذیرند. گروه مهندسی آیتیس با بهره گیری از متخصصین مجرب IT و کارشناسان املاک اقدام به طراحی سامانه اطلاع رسانی و فروش مجتمع های تجاری و برج های ایران با نام www.itiss.irنموده است. بنابراین باید با در نظر گرفتن و متناسب با نوع فضا، ماهیت و شیوه فعالیت این محیط اقدام به طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مورد نظر کرد.

در این فضاها میزها و محیطهایی هم به منظور استفادهی افراد از کتابها و منابع و نیزاستفاده ی کارکنان کتابخانه بایستی فراهم شود. برج های مجتمع مهسان از سال ۱۳۸۳ شروع به ساخت کرده اند و در سال ۱۳۹۵ ساخت آن ها به پایان رسیده است. به طور کلی استفاده از این سازه ها سبب می شود که ساختمان و بنای مورد نظر در مدت زمان کمتری ساخته و قابل استفاده شود. بلکه همچنین به عنوان یک عنصر قادر به ساخت و ارائه کیفیت و روشنایی فضایی دنباله ای از فضاهای نمایشگاه می باشد. انجمن معماری و هنر آلمان به نام Deutscher Werkbund که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد، یکی از پیشروهای تأثیر گذار بر معماری نوین میباشد که با هدف ساخت اشیای با کیفیت تر ماشینساز تأسیس شد. این سازه در واقعی یک هتل درون یک باغ میباشد و یکی از سازه های شرکت معروف Pan Pacific Hotels and Resorts میباشد. درختان در هنگام باد، خم میشوند و مقداری از نیروی باد را به شکل انرژی پتانسیل در خود ذخیره کرده و در حرکتهای رفت و برگشتی، بخشی از این نیرو را خلاف جریان باد، تخلیه میکند. هدف از ارتقای کیفیت طرح جلب رضایت کارفرما در همه زمینهها است و از شروع تا پایان کار باید یک تقارن همکاری بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد.

به کار بردن ژاکت های بتنی یا پوشش هایی از نوع بتن آرمه، شیوه سنتی مقاوم سازی سازه های بتنی است که موجب افزایش سختی و شکل پذیری و هم چنین تقویت سازه های بتنی می شود.افزایش ابعاد مقاطع و بار مرده سازه بتنی از نقاط ضعف این شیوه به حساب می آیند. علاوه بر تمام راه حل هایی که توضیح دادیم، اگر بتوان از همان ابتدای ساخت سازه از مواد سبک وزن بیشتری برای سازه استفاده کرد، وزن کلی سازه کاهش می یابد. وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش فشار بر متقاضیان به دلیل افزایش هزینه های ساخت، وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مرکزی، پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن داده شده است تا سهم آورده متقاضیان حتی با افزایش هزینه های ساخت، بدون تغییر باقی بماند. جهان به سرعت در حال تغییر است و شرکتها از نظر عملکرد و فعالیتها پیچیدهتر میشوند و نیازهای جدیدی برای توسعه کسبوکارها بهعلاوه محیط کاری که نوآوری و فرهنگ همکاری را ترغیب میکند به وجود آمده است. صندلی در ایستگاه کار: به منظور راحتی و نشستن افراد در محیط کار از صندلی مناسب آن کار استفاده میشود.

همچنین این مورد جلب نظر و توجه ارباب رجوع را نیز با خود به دنبال دارد. هر فعالیت حرفه ای و شغلی برای پیشبرد اهداف و زمینه های فعالیت خود نیاز مبرم به یک دفتر اداری و کار دارد. ایستگاه پذیرش: بخش پذیرش یا اطلاعات در قسمت ورودی هر ساختمان اداری تعبیه میشود. برای اثر گذاری و جلب توجه افراد، وسایل و لوازم مربوط به چیدمان فضای پذیرش باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند و یکی از مهمترین المانها بکارگیری موکت ورودی ساختمان مناسب میباشد و البته خود موکت بکاررفته که بایستی از نوع موکت اداری باشد . بنابرین باید از دستگاه هایی با قابلیت سرمایش و گرمایش همزمان در ساختمان اداری استفاده کرد. همچنین بخشهای انتظامی و امنیتی ضمن بررسی ابعاد وقوع فاجعه و شناسایی متخلفین، اقدام عاجل جهت معرفی آنان به دستگاه قضایی و برخورد قاطع با مسببان را به عمل آورند. در تصویر زیر میتوانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید. در تصویری که در ادامه مشاهده میکنید میتوانید ابعاد قفسه بندی را مشاهده نمایید. در تصاویر زیر میتوانید ابعاد و اندازه در ایستگاههای کار و دفاتر را ملاحظه نمایید.

پروژه های کوچک و پیچیده اغلب نیازمند افراد حرفه ای نیست و طراحی این پروژه ها اغلب توسط نقشه کش، مهندسین طراح، طراحان داخلی (برای بازسازی) و یا پیمانکاران انجام می شود. آنها همیشه هوشیار هستند و متوجه هرگونه فعالیت غیرعادی در این نزدیکی میشوند. معماران ایرانی در همین لحظه که ما با هم حرف میزنیم در گوشه و کنار دنیا در حال فعالیت در عرصه معماری هستند. در این پروژه شرکت معماران زاها حدید، یک ایستگاه آتش نشانی متروکه را به یک مقر جدید و سحرآمیز در بندر آنتورپ تبدیل کرد. در پارکینگ دو خودرو آتش گرفته بود و دود تمام ساختمان را فرا گرفته بود که آتش نشانان بیش از ٨٠ نفر را نجات داده و از ساختمان خارج کردند. معماری شیوه دیدن، تفکر و سوال پرسیدن ما از جهان هستی و مکان زندگی ما در آن را مشخص می کند.

بهتر است فضای فایل در بخش مرکزی بوده و لوازم و امکانات مختلف را در قفسهها، کمدها یا کابینتهایی که دارای درهای کشویی یا گردان است قرار دهیم. برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و خاص می توان هر کدام از این فضاها را با وسایل هماهنگ و متناسب با محیط تزئین نمود. تجهیزات و مبلمان در اندازهها و فرمهای مختلف برای کارکنان فراهم میشود و نوع آن به وظیفه و کار فرد وابسته است. این موفقیت حاصل سال ها زحمات همکاران عزیز در دفتر نشریه و هیئت تحریریه، اساتید، دانشجویان و همه مولفان و داوران عزیزی است که سال ها با تولید مقالات برجسته خود، داوری ها و انتشار بموقع آن باعث کسب این افتخار شده اند. این خانه با نام شریفی ها نامیده شده است که برگرفته از نام خانوادگی مشتریان پروژه می باشد. مطابق مقررات ملی ساختمان یکی از الزامات صدور پروانه ساختمانی وجود مجری ذیصلاح و دارای پروانه اشتغال به کار در روند ساختمان سازی است. برای ساختمانی که دارای مساحتی بالغ بر 10000 متر مربع میباشد، آسانسورهای جداگانهای برای حمل کالا و مواد میتواند استفاده شود.

تصویر زیر نمای یک ساختمان اداری را نشان سایت 3darchitecture میدهد. صفحات خورشیدی استفاده شده روی سقف و نمای این ساختمانها میتواند در فراهم کردن کل یا قسمتی از انرژی استفاده شدهی ساختمان مؤثرباشند. این ستونها برخلاف آن چه که به نظر میرسد یکپارچه نیستند و به صورت تکه تکه روی هم سوار شدهاند. تقویت و ترمیم ستون ها با شیوه های تقویت ستون های فولادی آن ها را در برابر آتش سوزی نیز مقاوم می کند.- ستون فولادی پر شده با بتن برای تقویت و مقاوم سازی ساختمان یک شیوه دیگر است. اگر سازه فلزی باشد، لازم است تا هنگام اجرای فونداسیون ، صفحه ستون و پلیت هایی بر روی فونداسیون قرار بگیرد تا ستون ها بر روی آن ها نصب شود. ساختمان دارای ۵ طبقه روی زمین و چهار طبقه زیرزمین است که بنا به خواسته ی کارفرما ۲۳ واحد با متراژ متنوع در آن تعبیه شده است.

مریم ستارپور در کتاب آماده سازی زمین و معماری یک مجموعه مسکونی، با کنکاش در معانی هستیشناسانه مسکن، بررسی مفاهیم متداول و در نهایت شرایط قرارگیری این واحدها در کنار هم، سعی دارد تا حد زیادی در دستیابی به فضاهای سکونتی مطلوب گام بردارد. طرح با در نظر گرفتن دسترسی های ممکن و گریدهای ارتباطی پیاده و سواره سعی در بالا بردن میزان دسترسی پذیری و خوانایی مجموعه دارد. میزان نور بکار رفته در محیط اداری باید از تعادل و همگونی مناسب برخوردار باشد. شما می توانید از این روش برای تمامی مجتمع های مسکونی استفاده کنید. این بخش اهمیتی همانند فضای ورودی یک واحد مسکونی دارد.

هر کدام از این موارد تعریفهای اختصاصی دارند که در هارمونی یک ساختمان اداری نقش عمدهای ایفا میکنند. بهتر است نمای ساختمان اداری با در نظر گرفتن اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی و پیاده سازی شود. ایجاد نظم، رنگآمیزی فضا، انتخاب متریال و هارمونی در تمام اضلاع طراحی نمای ساختمان، تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت طراحی ساختمان اداری دارد. ساختمان تحت مالکیت و مورد استفاده مجموعه شامل دو طبقه واحد اداری که هر طبقه یک واحد به مساحت ۲۰۰ متر مربع بوده و تعدادی پارکینگ و همچنین فضای انباری مورد نیاز در طبقه همکف وجود دارد. ایستگاههای کار متداول شامل موارد زیر میباشد: یک یا دو سطح کار، میز متحرک برای ملاقات، فضا برای کارکنان و محل نگهداری مدارک و اسناد و جداکنندههای فضا.

طبیعت همواره سعی دارد که تا حد امکان از تنشهای کششی و فشاری در سازههای خود استفاده کند و از تنشهای خَمشی جز در مواردی که ساختار آن ماهیت لایهای دارد، استفاده نکند. زیرا هنری است که محیط فیزیکی موجود در آن را برای ما فراهم میکند. اگر هم این افراد توانایی پرداخت بدهی شان را نداشته باشند، راهکاری قانونی موجود است: در چنین مواردی، ساکنان طلبکار میتوانند حکم توقیف اموال بدهکار را بگیرند. دانستن مسائل موجود در این صنعت به ایجاد درک بهتر از صنعت ساختمان سازی در کشورمان کمک می کند. عموما خدمات و سرویس هایی که از جنس تعمیر و نگهداری، تکنولوژی و لابی و کانسیرژ به مراجعین و کاربران ارائه می دهند موجب ایجاد تمایز می شود .

وی همچنین با اعلام تایید هویت متهم اصلی یعنی تایید هویت جسد مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفان و مسببان حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آنها بازداشت شدهاند. محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آواربرداری متروپل اظهار داشت: با توجه به بخش باقیمانده سازه متروپل که بسیار خطرناک است و احتمال ریزش آن، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست. از جمله زمینه های شغلی برای یک مهندس معماری می توان به سرپرستی دفاتر معماری، مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه های معماری، طراحی، نظارت صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی پارک ها و میادین شهری و محوطه سازی، انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضاهای طبیعی، مشارکت در پروژه های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی، تدریس در دبیرستان ها ی فنی و حرفه ای و دانشگاه ها اشاره کرد. نقش شناژ کلاف کرد ن و مهار نمود ن شالود ه ها است. نقش معماری در رونق کسب و کارهای امروزی را چگونه تحلیل میکنید؟

فاکتور نور مناسب نیز در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری همواره مورد تاکید قرار می گیرد. شبكه هاي تخت مي توانند داراي يك، دو يا سه و حتي چند لايه باشند، ولي بيشتر به صورت دولايه مورد استفاده قرار مي گيرند. عمقهای کمتر از 15 متر به منظور تهویه طبیعی مطلوبتر مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیب بندی قفسهها، کشوها و کمدها به منظور ذخیره سازی در طراحی از اهمیت فوق العاده برخوردار میباشد. حیاطهای اندرونی معمولاً در ساختمان با پلان عمیق، به منظور نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان استفاده میشود. در ایالات متحده، ۹۰% از ساختمانهای اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صیح و بعدازظهر ناخوشایند است.

میباشد. ساختمان، نوعی سازه مسقف میباشد که با مصالح ساختمانی خاص طراحی و ساخته میشود. در مواجهه با قوانین سختگیرانه زمین، محدودیت های ساختمانی و دستورات حفظ درخت، این پروژه به سه بلوک آپارتمانی جداگانه تقسیم شد که توسط شبکه ای از مسیرها به هم متصل می شوند. ازآنجاکه امور دفتری (به واسطه معرفی فناوری جدید) پیوسته در حال تغییر است، داشتن شناخت روشن از عملکردهای موردنیاز به عنوان محرکی قوی، تاثیر عمدهای در سازماندهی دفاتر و ساختمانهای اداری دارد. با این اوصاف بنا می تواند به صورت ایستا یا حرکتی عمل کند یس تغییر یا عدم تغییر در ساختار درونی یا برونی بناد نمونه هایی از توانایی یک بنای هوشمند است.سیستم اعصاب بنا وظیفه یکیارچه کردن همه سیستم ها را بر عهده دارد تا ساختمان هوشمند شکلی انعطاف یذیر داشته باشد تا بتواند در مواجهه با تغییرات محیطی که در آن واقع شده است کنش مناسبی داشته باشد به عنوان یک انسان کاربران بنا باید بتوانند بفهمند که بنا شاد است یا غمگین- ناخوش است یا سرحال.از طرفی دیگر بنا نیز باید توانایی درک حال کاربرانش را داشته باشد تا بر طبق حال آنها عمل کند.