روند طراحی مجتمع مسکونی | 3darchitecture

دسترسی‌های سواره و پیاده و نحوه تفکیک آن‌ها از هم در مجتمع‌های مسکونی، یکی از عوامل مؤثر در جذاب جلوه دادن مجتمع مسکونی بشمار می‌رود. مسکن علاوه بر تأمین سرپناه، مجموعه‌ای بوده که هدف آن ارائه خدمات متعدد و تأمین نیازهای ساکنان در یک مکان است. دروازه قوسی شکل، ورودی منطقه مسکونی را تعریف کرده و باغچه های دو طرف منازل مسکونی را به هم مرتبط ساخته است. طرح کلی نظام یک معابر در یک محله مسکونی نباید بدان حد پیچیده باشد که مراجعه کنندگان غیر ساکن، ناتوان از یافتن مسیر و جهت مورد نظر خود باشند.

  • معماران OFIS برای استفاده حداکثری از موقعیت منظره در شهر سرکلیه اسلوونی، پروژه مسکن اجتماعی هایراک آپارتمان ها را طراحی کردند تا بیشتر واحدها به کوه ها و مزارع مجاور نگاه کنند.
  • این برج در منطقه الهیه شمال شرق تهران در خیابان فرشته قرار دارد.
  • الف) ابعاد ورودی هر خانه باید متناسب با مساحت خانه، به‌طوری طراحی شود که بتوان در فضای آن جاکفشی را جای داد.
  • مجتمع مسکونی زیتون اصفهان از بزرگترین ساختارهای مسکونی شهر اصفهان به شمار می آید.
  • چنین تلفیق هایی حاصل قرارگیری بین تغییرات سلیقه ای بین چندین جنبش در عرصه معماری می باشد.

لوکس‌ترین مجتمع‌های مسکونی معروف تهران را می‌توانید در بخش‌های شمالی یعنی منطقه یک، دو و سه پیدا کنید، مناطقی که به نام‌های فرشته، ازگل، سعادت‌آباد، فرمانیه و جردن معروف هستند. این شهرک‌ها و مجتمع‌ها به‌دلیل امکانات خاص و منحصربه‌فرد بر سر زبان‌ها افتاده‌اند، در بعضی از این مجتمع‌ها، افراد مشهوری زندگی می‌کنند که احتمالا آن‌ها را می‌شناسید. طراحی مجتمع مسکونی قبل از هرچیز به سکونت و آرام گرفتن در یک فضای زیستی مرتبط است. شاید بتوان گفت که در طراحی مجتمع مسکونی از مفهوم خرد به مفهوم کلان رسیده‌ایم و این دو مورد در راستای هم و در ارتباطی طولی در کنار هم یک کل واحد را تشکیل می‌دهند. از این رو، در طراحی مناسب یک مجتمع مسکونی، خلق فضا با کیفیت‌های متفاوت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت و کیفیت‌های فضایی متنوع و مناسب، به ما در پیشبرد هدفمان کمک شایان توجهی می‌کنند. معماران OFIS برای استفاده حداکثری از موقعیت منظره در شهر سرکلیه اسلوونی، پروژه مسکن اجتماعی هایراک آپارتمان ها را طراحی کردند تا بیشتر واحدها به کوه ها و مزارع مجاور نگاه کنند.

پروژه های محوطه سازی

نقوش متقاطع در جلوی ساختمان الهام گرفته شده از یونجه های سنتی در این منطقه است – از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. در همین حال، طرح L شکل این سازه برای حفظ یک درخت آهک 300 ساله در ملک ساخته شده است، به طوری که ساختمان و درخت به خوبی ادغام شده اند. این پروژه در سال 2007 تکمیل شد و دارای 56 آپارتمان ارزان مجله خبری معماری سه بعدی قیمت است. با مشاهده طراحی نامنظم آن، به راحتی می توان فهمید که چگونه این بلوک حاوی خانه های مسکونی در لیوبلیانا، اسلوونی نام “تتریس” خود را به دست آورده است. شرکت محلی OFIS Architects ساختمان تتریس آپارتمان ها را با استفاده از مواد مقرون به صرفه اما با کیفیت مانند کاشی های گرانیتی و کفپوش بلوط ساخته است.

مجتمع مسکونی معروف دنیا

ما همچنین آدرس ایمیل شما را دریافت می کنیم تا به طور خودکار در وب سایت خود یک حساب کاربری برای شما ایجاد کنیم. پس از ایجاد حساب کاربری خود،می توانید وارد حساب کاربری خود شوید. عمده مصالح استفاده شده در این مجتمع مسکونی ترکیبی از چوب و سنگ است.

می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره مجتمع مسکونی داشته اند ، اطلاعات خود را درباره مجتمع مسکونی افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد مجتمع مسکونی طرح کنید. در این مجتمع مسکونی، احساس بسته بودن فضا (که ویژگی رایج آپارتمان های امروزی به شمار می آید) با ارتقای کادربندی ها و دسترسی به نماها و مناظر دور دست، تا حد زیادی کاهش یافته است. حالا دیگر مردم با فراغ بال به تماشای مناظر شهری، زندگی روزمره ی رهگذران و حتی بلوک اطراف خود می پردازند.

در دید اول نمای پروژه مشابه نماهای فلزی موزه گوگنهایم و ساختمان والت دیسنی است و نمای پروژه کمی ترسناک به نظر می رسد. معماری و طراحی این ساختمان را شرکت انترامبه در کلمبیا انجام داده است. این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره هواجاکو واقع در منطقه مسکونی شهرستان اسفرا واقع شده است. طراحی دریاچه در مرکز مجتمع طبیعت سبز را وارد زندگی ساکنین کرده است. با توجه به رقابتی بودن اصناف آرایشی و سالن داران، بازسازی پیرایشگاه مردانه و تغییر سبک دکوراسیون داخ …

تأمین نور مناسب در آشپزخانه، از جهت شمال در کشور ما تأمین می‌شود. عرصه عمومی شامل (ورودی شاخص، پذیرایی، آشپزخانه، تراس، سرویس بهداشتی) عرصه خصوصی (اتاق‌های خواب، حمام، لاندری روم) و همچنین در یکسری از خانه‌ها فضایی به‌عنوان اتاق بازی در نظر می‌گیرند. پارکینگ (می‌توان پارکینگ‌ها را در پلان زیرزمین، پیلوت و حتی در محوطه سایت طراحی کرد). زمین انتخابی سایت باید خاک مناسبی داشته باشد، جهت ساخت‌وساز که توسط کارشناسان برسی می‌شود.

http://1biti.ir