معماری و شهرسازی پایدار | 3darchitecture

«سطوح عوامل معنایی» با تأثیر بر انتظام فضایی و زمانی رویدادهای رفتاری و خصوصیات کالبدی مسکن از قبیل؛ عناصر، فواصل و جهات فضائی، محیط مسکن را با مؤلفه‌های پنهان و آشکار روش زندگی هماهنگ می‌سازند. مدل سه بعدی گل و گیاه در این مطلب از بخش آبجکت و مدل سه بعدی، دانلود آبجکت گیاهان زینتی از مدل های آماده آرشیو حرفه ایی از Globe Plants تهیه و آماده دریافت شده است. این مجموعه شامل 133 مدل سه بعدی حرفه ایی، با کیفیت و بسیار دقیق از انواع درخت، درختچه و گیاه تزئینی در 15 گونه مختلف می باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه داشته باشند، مهارت و علاقه آن‌ها نسبت به یک رشته تحصیلی است.

بناهای عمومی بزرگ در آثار بدیع جووانّی لورنتسو برنینی۴۵ و فرانچسکو بورّومینی۴۶ در ایتالیا، بهترین نمونه های این شیوه اند. معماری ایران دارای دو نظام آموزشی است که یکی نظام آموزش سنتی معماری است و انتقال اطلاعات و مفاهیم بر عهده آن است و دیگری با پیدایش مدارس معماری در ایران و تحت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمد. 15 – فارغ التحصیلان معماری آمادگی کار در رشته های مرتبط با معماری مثل طراحی صحنه یا طراحی صنعتی را نیز دارد .

  • یک خانه با نیاز به خوابیدن، پخت‌وپز، ذخیرهٔ غذا و گاهی کار کردن تعریف می‌شود ولی مفهوم خانواده و روابط بین زن و مرد نیز بر ریخت آن تأثیر به سزایی دارد.
  • معماری باروک دارای تزئیناتی می‌باشد که همگان را مجذوب می‌کند.
  • خانه‌ها باید عمل‌کرد ایمن و شخصیتی گرم و خانگی داشته باشند.
  • معماری برای برآوردن ملزومات یک فرد یا گروه شکل گرفته است.

از این‌رو هدف این مطالعه شناخت ویژگی‌های رویکرد سنتی برخی کشورهای شرقی از جمله ایران و مغایرت‌های آنها با اصول مدرن حفاظت است تا بتوان تا اندازه‌ای به شناخت زمینه فرهنگی مشرق زمین در حفاظت معماری دست یافت. در پایان جمع‌بندی مطالعه نشان‌دهنده آن است که وجه تمایز شرق در حوزه حفاظت میراث، در توجه بیشتر به ناملموس‌ها و معنویات است که مغایرت‌هایی با برخی اصول مدرن حفاظت معماری مانند منشور ونیز که دربردارنده گرایش ماده‌گرایانه‌ست دارد. مفاهیم و باورهایی چون فناپذیری در شرق نقشی کلیدی در نگاه به میراث مادی گذشته داشته است. ایران نیز به عنوان یک کشور شرقی جنبه‌هایی از رویکرد شرقی را در سنت‌های حفاظت خود داشته و با ویژگی‌هایی چون تزئین بنای تاریخی از منحصربه‌فردی خاص خود نیز برخوردار است. در نهایت لازم به ذکر است بازار کار فارغ التحصیلان این رشته در داخل و خارج از کشور تاحد زیادی مشابه هم می باشد و قبل از ورود به دانشگاه تصمیم به آشنایی با رشته مهندسی معماریجزو یکی از معقول‌ترین تصمیمات است. معماری یکی از اجتماعی‌ترین هنرهای بشر از زمان انسان غارنشین تا کنون می‌باشد که همواره با محیط زندگی انسان و خلق و خوی آن‌ها در ارتباط تنگاتنگی بوده و تا این زمان و حتی آینده لحظه ای غائب نخواهد بود.

ویژگی‌های این سبک شامل اشکال هندسی ساده، مصالح ساده، تکرار و خطوط مرتب است. ظهور این سبک پس از جنگ جهانی اول، با ایده‌های انسان‌گرایی مدرن و سوسیالیسم ارتباط تنگاتنگی دارد. به طور کلی این سبک، تصاویر و اشکال خیالی و رویایی را خلق می‌کند. سبک سازه‌انگاری، نوآوری در تکنولوژی و آینده‌نگری را با هم درآمیخت و توده‌های هندسی انتزاعی را به وجود آورد. در حالی که سبک‌های Bauhaus و De Stijl در دهه ۱۹۲۰ در اروپای غربی در حال گسترش بود، کنستراکتیویسم (سازه‌انگاری) در اتحاد جماهیر شوروی پدیدار شد.

معرفی گرایش‌های رشته معماری

از انواع اصلی مجله خبری معماری سه بعدی اسلامی می‌توان به مسجد، آرامگاه، قصر، قلعه، مدرسه و ساختمان‌های شهری اشاره کرد. گرایش مهندسی منظر به سازمان‌دهی و طراحی فضاهای بیرونی می‌پردازد و در بیشتر اوقات با محیط بیرونی در ارتباط است. این گرایش در درک ارزش‌ها و زیبایی‌های طبیعت و محیط تلاش می‌کند تا بتواند تکنیک‌های استفاده‌ی بهتر از آن و چگونگی نوسازی حیات محیط در اندازه‌های کوچک و بزرگ را در طرح و دیدی نو جستجو کند. این تخصص جزئی از تخصص‌های بین رشته‌ای است که سیاست، فلسفه، هنر، مهندسی، علوم، ریاضیات، علوم اجتماعی و تکنولوژی را شامل می‌شود. مهندس معمار دارای تفکرات ناب و خلاقانه است که با توجه به فرهنگ سبک معماری منطقه، اقلیم دید و منظر مناسب طرح می زند.

معماری چرنوبیل: گذشته، حال و آینده

یکی از ویژگی‌های مهم معماری‌ مدرن سادگی در طراحی و فرم است که بیشتر ‌برروی نمای بیرونی به عنوان یک فضای کل تمرکز دارد. حضور ساختمان بر روی زمین از ویژگی‌های طبیعی پروژه معماری است که به شکل نقطه‌ی آغاز برای مرتبط ساختن نمای درون و برون استفاده شده است. نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به مدرن تغییر جهت و محتوا یافت.

گرایش بازسازی پس از سانحه

همچنین با تلفیق معانی صریح و ضمنیِ نشانه‌های متون گذشته و «از آن خود سازی» آن‌ها، ضمن شکل‌دهی به واقعیات، برخلاف ادعای پست‌مدرنیستی خود، به ساخت ایدئولوژی مبادرت می‌ورزد. بنابراین، از طریق درک عملکرد فنون بلاغی و به‌ویژه رابطه‌ی تعاملی مجاز و استعاره، امکان رمزگشایی و بازتولید معنای هر معماریِ پیچیده‌ی بلاغی به‌کمک تحلیل نشانه‌شناسانه‌ میسر می‌شود. همچنین بهره‌گیری از این فنون، به‌مثابه ابراز بیان اندیشه در طراحی معماری، غنای معناییِ معماری حاصل را ممکن می‌کند. در طراحی معماری و کالبدی بسیاری از مدارس و فضاهای آموزشی کشور، کمتر به جنبه‌های روانشناختی دانش‌آموزان توجه ویژه شده است حال آنکه این فضاها بیشترین سطح ارتباط را با کودکان و نوجوانان به تعامل می‌گذارند. برطبق دیدگاه صاحبنظران، محیط آموزشی مدرسه باید به‌گونه‌ای که یادگیری در آن آسان و خوشایند باشد، طراحی گردد.

چرا سطوح را صاف یا بالعکس ناصاف می‌کنید؟ چرا ابزارهایی مانند تیغه چرخ‌گوشت و امثال آن را تیز می‌کنید؟جواب این سؤال‌ها روشن است برای اینکه … انبر قفلی نوعی انبر است که می‌توان فاصله بین دو فک آن را توسط پیچی که در انتهای دسته قرار دارد، تنظیم کرده و سپس … پیچ دستی در بسیاری از پروژه های خانگی و کارگاه­ها کارایی دارد. بسیاری از ماها نمی­توانیم هم اشیایی را که داریم با آنها کار انجام …

http://1biti.ir