تحلیل مجتمع های مسکونی ازنظر معماری شهر معمار | 3darchitecture

۱۰ واحد آخر این برج به صورت واحد‌های تریبلکس طراحی شده است. این برج در محدوده بزرگراه‌ها کردستان، رسالت و شیخ بهایی واقع است. فقط بالکن ها، ورودی ها و سایبان ها این مجموعه هستند که با مصالح و احجامی متفاوت به این ساختار منظم اضافه شده اند. اما با کمی دقت به این مجتمع می توان به نگاه شاعرانه و معمارانه و لطیف فراک گری پی برد.

به منظور ایجاد پرسپکتیو ها و مناظر مناسب در یک محله مسکونی، می توان منظر انتهای معبر را مسدود نمود. این هدف از طریق قرار دادن ماهرانه یک فضای ساخته شده قابل توجه چون مسجد یا یک مجموعه فرهنگی و یا عنصری طبیعی چون درخت و یا مجموعه ای از درختان در انتهای معبر عملی می شود. طراحی مجتمع پارا متریک با در نظر گرفتن بخش های تجاری و اداری در کنار واحد های مسکونی احداث می شود. تلاش و جدال برای اجرای عمارت خورشید در باغ شهر و محله ای آجری 400 دستگاه ( محله یزدی ها ) که امروزه دیگر نیست.

  • آپارتمان های شخصی ساز ممکن است به صورت تک یا به شکل مجتمع های آپارتمانی باشند.
  • شرکت معماری باهاراش از طرف گروه خانه های اکو سیستم دبی انتخاب شدند.
  • دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند.
  • حال یکی از این پنج نفر که جزو هیئت امنا مجتمع هم میباشد …

یک مجتمع مسکونی مناسب، بی شک پارکینگی درخور نیز نیاز دارد. این پارکینگ‌ها می‌توانند در سطح زمین تعبیه و طراحی شوند و یا می‌توان به طراحی پارکینگ زیرزمین اندیشید، به هر حال بسته به امکاناتی که بستر طرح در اختیار ما قرار می‌دهد، طراحی پارکینگ با ظرفیت مناسب، خالی از لطف نیست. این یعنی حداقل 200 نفر، در کمترین حالت ممکن، در این مجتمع سکونت دارند.

این ساختمان در دانکستر استرالیا قرار دارد و از نظر طراحی حجم، نما و طراحی داخلی، یکی از بهترین طراحی‌های استرالیا محسوب می‌شود. در هر طبقه این مجله خبری معماری سه بعدی 16 واحد قرار دارد و جزئیات طراحی خارق‌العاده‌ای از لابی گرفته تا روف گاردن در این پروژه لحاظ شده‌است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، در این مجتمع ها آن دسته از آپارتمان ها که نسبت به بقیه در این گروه قدیمی تر هستند، شامل ۴ طبقه 1 واحدی بدون آسانسور بوده و اکثرا نمای آجر ۳سانتی دارند. البته در سال های اخیر شاهد ساخت مجموعه یا مجتمع های مسکونی آپارتمانی توسط تعاونی ها در شهر پردیس بوده ایم که هم از نمای بهتر و هم امکانات رفاهی از قبیل آسانسور برخوردار هستند. شرکت معماری Arquitecnica مستقر در مادرید هنگام طراحی این طرح مسکن اجتماعی در پارلا، اسپانیا، با نگرانی های مشترک مرتبط با پروژه های توسعه ای از این نوع مواجه شد. معماران باید اندازه و هزینه هر آپارتمان و همچنین زمینی را که در اختیارشان بود در نظر می گرفتند و نتیجه این بلوک های رنگارنگ جذاب بود.

معماری سبز در فرانسه، سال‌هاست روندی رو به رشد دارد و این مجموعه نیز در همین راستا قابل بررسی است. این برج، بلندترین برج مسکونی پایتخت است که در بخش شمالی بزرگراه حکیم قرار دارد. برج بین‌الملل در 56 طبقه ساخته شده است که شامل 555 واحد مسکونی در قالب سوئیت آپارتمان، آپارتمان دو خوابه، آپارتمان سه خوابه، آپارتمان چهار خوابه و پنت هاوس تریپلکس و 17 واحد تجاری است. ارتفاع این برج به 162 متر می‌رسد و در برابر زلزله 10 ریشتری مقاوم است، در نتیجه در کنار بلندترین برج می‌توان لقب مقاوم‌ترین را نیز به آن داد. تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده‌آل در این برج قرار دارد.

شهرک امید تهران

دارای ۱۰۴ واحد مسکونی می باشد و واحدهای تجاری و مجموعه اداری نیز دارد. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این ساختمان دارای 10 طبقه واحد های مسکونی می باشد و 6 طبقه دفاتر اداری است و 2 طبقه واحد های تجاری دارد. امروزه شاهد طراحی مجتمع های مسکونی با حفظ محیط زیست و با استفاده از معماری سبز بسیار خلاقانه طراحی می شوند. آنچه در زندگی داخل ساختمان های مسکونی روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی هایی که مردم در دورهمی ها مهمانی ها و تجمع های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است. مدیر مجتمع مسکونی اقدام به نصب سیستم rfid نموده است و اینجانب مالک یکی از واحدها میباشم و دارای خودرو دوم هستم.

تماس با ما

این مجتمع مسکونی می‌تواند یکی از برج‌های ساحلی سرخرود باشد، یک شهرک ویلایی در مازندران باشد و یا یک مجتمع مسکونی در هر نقطه دیگر از دنیا. در طراحی تمام این موارد، با توجه به موارد خاص متوجه هر پروژه، قطعا تفاوت‌هایی لحاظ می‌شود که متناسب با آن مورد خاص است ولی اصول و مواردی را نیز در تمامی آن‌ها به صورت اشتراکی می‌توان پذیرفت و به عنوان مبنا معرفی کرد. مجتمع مسکونی یاسمن شامل 86 واحد از جمله پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس است که در 2 بلوک 7 طبقه ساخته شده است و در فاز 3 شهر پردیس قرار دارد.

پروژه طراحی مجتمع مسکونی

این فایل به تحلیل نمونه موردی مجتمع مسکونی داخلی در شهر اصفهان اختصاص یافته است. مجتمع مسکونی خواب آرام در خیابان مشتاق در اصفهان در بین سال های 93 تا 96 در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع واقع شده است. از اصلی ترین ویژگی های این مجتمع مسکونی می توان به وجود فضای سبز زیاد در آن اشاره کرد. برنامه ریزی طرح، سایت پلان، پلان واحد ها از جمله بخش های این فایل به شمار می رود.

خط دید ایجاد شده درتقاطع ها، باید معمولا ۹۰ متر دید بدون مانع از فاصله ۹ متری در تقاطع یک معبر دسترسی و یک معبر پخش کننده، و از فاصله ۶۰ متری در تقاطع دو معبر دسترسی با یکدیگر ایجاد نماید. به منظور حصول اطمینان از زه کشی مناسب در سراسر نظام، شیب در تمتم طول معابر می بایست دارای زاویه حداقلی برابر ۲۰۰/۱ باشد. شیب های بیش از ۱۰/۱ در هنگام یخبندان خطرناکند و شیب های بیش از ۱۷/۱ استفاده از معبر را برای وسایل نقلیه خدماتی چون وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون دشوار و گاه غیر ممکن می سازد. طول یک بن بست باید در حد و حدودی معقول بوده و هیچ گاه از ۱۸۰ متر تجاوز ننماید.

http://1biti.ir