روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | 3darchitecture

تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید. اسکلت اصلی آنها را معمولاً قابهای سوله یا خرپاها تشکیل می دهد و برای پوشش سقف ازانواع لاپه به صورت ناودانی، پروفیل Zو ورق گالوانیزه یا ایرانیت استفاده می شوند. این گونه ساختمانها به لحاظ سبکی سقف و دیوارها در مقابل زلزله مقاوم، ولی در مقابل بار باد (طوفانها) آسیب پذیرند.

میانگین قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری در تهران چقدر است؟

این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. به عنوان مثال کفش های هوشمندی که می توانند براساس شرایط محیطی خطر آسیب، سقوط و شکستگی سطح زیرین را به کمک سنسورهای خود تشخیص دهند. کلاه های ایمنی هوشمند که می توانند خواب آلودگی و خستگی را شناسایی کرده و در مورد آن هشدار دهند.

http://1biti.ir

کسی که ساختمانی را می فروشد، زمین و همه طبقات آن؛ اعم از بالا و پایین، داخل در معامله است؛ مگر آنکه هر طبقه مستقل، و شواهد و قراینی بر خروج آن از معامله وجود داشته باشد. همچنین آنچه جزء ساختمان به شمار می رود، مانند درها و دیگر ابزار و تجهیزات به کار رفته در آن داخل در معامله است. در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است. پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند، تخریب می شوند. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شهرستان ها

اسکلت اصلی این نوع مجله خبری معماری سه بعدی‌ ها از خشت خام و گل می‌ باشد که مقاومت بالایی ندارند و اغلب ساختمان های قدیمی از این مصالح استفاده شده اند. دیوار و سقف این ساختمان ها در جای دیگر ساخته شده و در محل خودمونتاژ می شوند مشکل اصلی این گونه سازه ها آن است که در مقابل زلزله آسیب پذیرند. پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد.

  • در فرآیند شمع کوبی، برای انتقال بارهای ساختمان به لایه های عمیق تر زیر پی، از سازه های ستون مانند استفاده می کنند.
  • لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی، و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است.
  • گچ کاری به منظور(۱) استحکام بیشتر ساختمان(۲) محافظت در برابر اثر آب و هوا (۳) دادن زیبایی به ظاهر ساختمان انجام می گیرد.
  • به همین علت یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان استفاده از مهاربند های فولادی هستند که از مزایای آن می توان کاهش دریفت سازه، عدم ایجاد محدودیت معماری هم چون دیوار های برشی بتنی و… اشاره کرد.

بلوک های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است. در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است. مجتمع مسکونی دارای نمایی ترکیبی از سنگ و سیمان است و وجود شیروانی ها نمای زیباتری به بلوک ها داده است. فلزات قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است و نیروهای دینامیکی و ضربه ای را تحمل نمایند، در حالیکه بتن ترد و شکننده بوده و عملکرد آن در مقابل این نیروها بسیار ضعیف است.

اسپایک و انکر FRP