تلگرام چیست صفر تا 100 Telegram و هر آنچه باید درباره این برنامه بدانید | WikiHola

تلگرام چیست صفر تا 100 Telegram و هر آنچه باید درباره این برنامه بدانید | WikiHola

تلگرام به‌طور مداوم در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سرویس پریمیوم است. با مراجعه به منوی Stickers and Emoji به تنظیمات استیکرها و ایموجی‌ها دسترسی خواهید داشت. در این منو می‌توانید ایموجی سفارشی داشته باشید، ایموجی پیش‌فرضِ ری‌اکشن به پیام را تعیین کنید یا سراغ استفاده از استیکرهای جدید بروید. سیو مسیج یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های تلگرام است که از سال‌ها پیش در این پیام‌رسان وجود داشته، اما واتساپ اخیرا به قابلیتی مشابه سیو مسیج مجهز شده است.

اضافه کردن استیکر جدید

با رشد بی وقفه پیام رسان هایی همچون تلگرام، امنیت و حفاظت از اطلاعات اشخاص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. تلگرام نیز که به عنوان یکی از امن ترین پیام رسان ها شناخته می شود، سعی دارد روز به روز بر امنیت سیستم های حفاظتی خود بیافزاید. خوشبختانه تلگرام برای رفع این مشکل راه چاره ای در اختیار ادمین های سوپر گروه ها و کانال ها گذاشته و آن ها می توانند با سنجاق کردن (پین کردن یا Pin) پیام های مهم، اعضای گروه را از آن ها مطلع سازند. این روزها کمتر کسی را می بینیم که در گروه ها یا کانال های تلگرامی عضو نباشد. دنبال کردن این صفحه ها در عین آن که بسیار جذاب و اعتیاد آور است، با مشکلاتی هم رو به رو هست؛ صدای نوتیفیکیشن ها.

نحوه ساخت استیکر در تلگرام

پس از آن باید کدی که توسط پشتیبانی تلگرام به شماره موبایل تان فرستاده می شود را در قسمت Code وارد و تیک بالای صفحه را بزنید. در صورتی که کد وارد شده صحیح باشد به بخش بعدی منتقل می شوید و با وارد کردن نام و نام خانوادگی ثبت نام شما به پایان می رسد. در قسمت Settings اگر گزینه Anonymous Voting فعال باشد، کاربران به‌صورت ناشناس می‌توانند گزینه مدنظرتان را انتخاب کنند. اگر گزینه Multiple Answer فعال باشد، می‌توانند چندین گزینه را انتخاب کنند و اگر Quiz Mode هم فعال باشد، نظرسنجی حالت امتحانی دارد و باید گزینه صحیح را مشخص کنید. در پایین صفحه هم خود تلگرام، پوشه‌های پیشنهادی خود را قرار می‌دهد که با کلیک روی ADD می‌توانید آن‌ها را اضافه کنید.

  • اگر کاربری در تلگرام می‌شناسید که مطالب نامناسبی را در گروه و یا کانال خود منتشر می‌کند، می‌توانید آن را به راحتی ریپورت کنید.
  • تلگرام یکی از معدود پیام‌رسان‌هایی است که قابلیت ری‌اکشن را برای کاربران خود فراهم کرده است؛ ویژگی که در گذشته منحصر به شبکه‌های اجتماعی بود و اثری کمتری از آن در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیده می‌شد.
  • بطور مثال می‌توانید مشخص کنید که کاربر مورد نظر تا یک هفته اجازه‌ی ارسال مطلب در سوپرگروه نداشته باشد.
  • لازم به ذکر است که با انجام اینکار هیچ کدام از گفتگوها و پیام‌های رد و بدل شده شما حذف نمی‌شود و تنها فایل‌های عکس، ویدئو، موسیقی و …
  • نشان دادن یا نشان ندادن نام کاربری ما در بالای پیامهایی که دیگران از جانب ما به دیگران ارسال می کنند و تعیین استثاء ها.
نام‌های کاربری کلکسیونی یوزرنیم‌هایی ویژه هستند که تلگرام در پی کسب درآمد از آن‌ها است. کاربران می‌توانند افزون‌بر نام کاربری اصلی، چند نام کاربری کلکسیونی نیز به هر‌یک‌ از حساب‌ها و گروه‌های عمومی خود اضافه کنند. سرویس تلگرام پریمیوم به کاربران امکان می‌دهد فایل‌هایی چهار گیگابایتی برای هم ارسال کنند (درحالی‌که در نسخه‌ی رایگان محدودیت دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است). تلگرام همچنین گفته نسخه‌ی پرمیوم از سرعت دانلود بالاتری پشتیبانی می‌کند.

شاید بتوان گفت تبلیغات هدفمند مهمترین نکته از نکات مهم در مدیریت کانال تلگرام می‌باشد. یکی از نکات کاربردی درمورد کانال تلگرام و نیز اولین قدم در ایجاد آن، انتخاب نام مناسب برای کانال می باشد. شما ابتدا باید بدانید که کانال شما به دنبال تحقق چه هدفی است. نام یک کانال باید بر اساس موضوع فعالیت شما انتخاب شود به صورتی که بعدا نیازی به تغییر نام نباشد.