گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800 ساختمون 24 | 3darchitecture

در این ساختمان ها، اجتماعات عمومی برای اهداف سرگرمی، تفریحی، اجتماعی، مذهبی، ملی، مدنی، مسافرتی و یا سایر اهداف مشابه برگزار می شود. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط قا‌ب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی توسط دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده تأمین می‌شود. مقاوم‌ سازی ساختمان در علم مهندسی عمران به مفهوم بالا بردن مقاومت یک سازه در برابر نیروهای وارده است.

اسکلت اصلی این نوع ساختمان ها از خشت خام و گل می باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی کند و در مقابل نیروهای جانبی همانند زلزله به هیچ وجه مقاومت نمی نمایند. گودبرداری، بتن ریزی، اسکلت بندی، چیدن دیوار، نازک کاری ساختمان و تکمیل سقف. اگر استحکام سازه و استحکام هر چه بیشتر ساختمان برای شما بسیار مهم است و در اولویت است، پیشنهاد می کنیم از اسکلت فلزی استفاده نمایید. تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود.

بزرگترین پروژه های ساختمانی تهران

تکنولوژی جدید ساخت ساختمان، متریال های پیش ساخته هستند که از انواع بتن گرفته تا ساختمان پیش ساخته را شامل می شود. سازه های مدولار و پیش ساخته نه تنها کیفیت کار را بالا برده اند بلکه سرعت اجرای ساخت و ساز را نیز افزایش داده اند. به همین دلیل کانسپت های جالب در معماری را می توان به شکل پیش ساخته اجرا نمود به نحوی که در طی چند روز ساخت و ساز به اتمام می رسد.

الف – سیستم دیوارهای باربر

روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است. در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود. میرایی هر ماده به جنس آن بستگی داشته ومواد مختلف تشکیل دهنده ی ماده میرایی های مختلفی دارند. میراگرها یا دمپرها یک سیستم مهاربندی یا باربر جانبی است که عموما در ساختمان ها و پل ها از آن استفادهمی گردد.

http://1biti.ir

به همین علت و قبل از اجرای هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد. تکنولوژی جدید ساختمان سازی در دسته تجهیزات و متریال هایی است که برای مقاوم سازی هر چه بیشتر، کاهش هزینه ها و هدر رفت مصالح، افزایش سرعت کار، نظارت دقیق و کاهش خطرات رایج برای نیروی کار استفاده می شوند. نظارت بر اجرای این نوع تجهیزات و متریال ها به کمک ابزارها و فناوری های نوین ساختمان سازی بر عهده شرکت های ساخت و ساز و پیمانکاری است. گروه معماد آد تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کارفرمایان به کار گرفته است. شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد.

روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان

برای آشنایی بیشتر با انواع مجله خبری معماری سه بعدی ها از لحاظ اهمیت و از لحاظ کاربرد به دانشنامه آهنباکس رجوع کنید. ساختمانهایی هستند که اسکلت اصلی آنها را چوب تشکیل میدهد، سقف آنها معمولاً شیبدار می باشد و در مناطقی که چوب فراوان است، در حاشیه جنگلها مثل شمال ایران متداول هستند. یک ساختمان از قسمت مختلفی از جمله زیر بنا، زیر ستون، کف ، سقف و … تشکیل می شود.

  • درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند.
  • دیوار محوطه و ورودی – دیوارهای مرکب باید درست قبل از شروع فعالیت های مهم ساختمانی ساخته شوند؛ چرا که نقش مهمی در حفاظت از زمین ساخت و مصالح ساختمانی در برابر محیط بیرون و سارقان ایفا می کنند.
  • دراین روش با استهلاک انرژی زلزله، نیروی وارد شده به ساختمان بسیار کم تر از مقدار واقعی می باشد.

منظوراز ساختمان های بنایی، ساختمان هایی هستند که مصالح بکار رفته در آنها از آجر، بلوک سیمانی ویا سنگ می باشد ودر آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می شود. برای ساختمان های کوچک که از دو طبقه تجاوز نمی نمایند و یا حدکثر ارتفاع آن ها از سطح زمین ۸ متر می باشد می توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. پس از فراهم نمودن زمین و نقشه ساخت، برای اجرای سازه طراحی شده باید مجوز های لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود.