1987). “Labroid Intrarelationships Revisited: Morphological Complexity

پیچ امینالدوله به آبیاری زیادی نیاز دارد و محیط آن باید آفتابگیر و خاک آن باید قلیایی و سبک باشد با وجود این در مقابل برودت هوا بسیار مقاوم است و تا دمای 15- درجه را تحمل میکند. آنتریوم محیط های مرطوب و گرم را بسیار دوست دارد. چه در طبیعت و چه در محیط آکواریوم، برخی سیکلیدها با بهطور طبیعی با دیگر سیکلیدها جفت میشوند و فرزندان دورگهای را به وجود میآورند. نوع سوخت مصرفی در گلخانه؛ در مناطقی که امکان دسترسی به گاز طبیعی وجود دارد میتوان با کاربرد این سوخت ارزان هزینهها را به مقدار زیادی در تولید فصل سرما کاهش داد. ضمن این کـه در ذِن و فنگشویی هم بـه آن اهمیت زیادی داده می شود. 4. آزالیا: ارتفاع و گسترش آن به حدود ۵/۱ متر می رسد، برگچه های این گونه سبز تیره، نیزه ای یا و تخم مرغی باریک می باشد. اگر این گیاه را در گلدان با شرایط استاندارد نگهداری کنید تا حداکثر ۴۰ سانتی متر رشد می کند.

سرهای گل زرق و برق دار از اوایل بهار، در طول تابستان و تا پاییز شکوفه می گیرند. از درختچه همیشه سبز بدون کود هم میتوان نگهداری کرد اما قطعاً استفاده از کود به ویژه مغز استخوان در پایان فصل گرم تابستان و فصل سرد زمستان شرایط خاک را برای رشد و گلدهی هرچه بهتر گیاه فراهم میکند. ارغوان جزو گیاهان مقاوم در برابر خشکی است و به آبیاری زیادی نیاز ندارد به طوری که در تابستان یک بار آبیاری در هر دو هفته برای آن کافی است و آبیاری بیش از حد و خاکی که همیشه مرطوب باشد برای گیاه مضر است. ارغوان جزو گیاهانی است که با هر سه روش کاشت بذر، قلمه زدن و خواباندن قابل تکثیر است اما برای افرادی که علاقهمند به کاشت و نگهداری گیاهان هستند کاشت بذر آن جذابتر خواهد بود. بیشتر پیشنهاد می شود که دست کم یک آبزی دان 40 تا 45 گالنی برای هر 2 تا 3 جفت پرت فیش تدارک دیده شود . ، بیشتر آبزی دانی با ph 5/6 تا 8 و با سختی 2 تا 25 dGH و دمای 28 تا 21 درجه سانتی گراد را برای پرت فیش ها مناسب می دانند.

بنابراین بعد از تغذیه حیوانات از این گیاهان و یا برش آنها توسط انسان، این ساختار باعث باززایی سریع گیاه می شود. مردم قبایل بودو (Bodo) در کشور هندوستان از برگهای این گیاه برای تغذیه و پرورش کرم ابریشم استفاده میکنند. یکی از کارهایی که میتوان در خانههای بزرگ با محوطه مناسب راهاندازی کرد، پرورش مرغ و بلدرچین است. در مورد نوع خاک مناسب برای آن نیز میتوان گفت که تقریباً در انواع خاک رشد میکند و حتی تحمل خاک رس را نیز دارد اما بهترین نوع خاک برای آن خاکهای سبک هستند. وی بیان کرد: نشاء و فرآوردههای این گیاه دارویی علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای ترکیه، عمان و کنیا نیز ارسال میشود. نشاء و فرآوردههای این گیاه دارویی علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای ترکیه، عمان و کنیا نیز ارسال میشود. از طرف دیگر این گیاه زینتی در برابر برودت هوا نیز مقاومت خوبی از خود نشان میدهد و تا دمای 15- درجه را تحمل میکند. این گیاهان برای رشد خوب و مطلوب نیازمند یک دمای مناسب هستند.

یکی دیگر از گلهای عجیب و غریب هلیکونیا، ” پنجه – خرچنگ” است که ساقه های آویزان و ردیف هایی از دستبندهای خود را شبیه به بندهای کوچک خرچنگ قرمز است. یکی از گونه های جالب توجه گیاه هلیکونیا ” منقار طوطی” به دلیل گل های عجیب و غریب آن است که به نظر می رسد مانند یک منقار طوطی است. یکی از عجیب و غریب ترین و غیر معمول ترین گل ها یکی از خانواده هلیکونیاست که شامل چندین رقم و پیوندی برای کاشت در باغ است. این گیاهان خانگی بسیار مشهور هستند، زیرا به آبیاری مکرر و گلدان های بزرگ نیاز ندارند تا در آن رشد کنند، روش محبوب دیگر در حال رشد ساکولنت ها و کاکتوس ها، هیدروپونیک است، یک کاکتوس را در ظرف پر از سنگریزه گیاهی بکارید و سپس این ظرف را درون سطل دیگری قرار دهید که پر از آب باشد. گلهای رانکولوس (گلاب) به دلیل شکوفه های زیبای خود و گلبرگهای ظریف مشهور معروف ترین گیاهان زینتی است.

ظرافت و زیبایی این نوع گل گلدانی برای زیبایی و جلوه بخشیدن به محیط خانه مثال زدنی است. اگر خانه شما حیاط دارد این کار برای شما بسیار سادهتر خواهد بود و میتوانید با ساخت باغچه و کاشت گل و گیاه در آن از داشتن فضایی سرسبز و زیبا در محیط خانه خود لذت ببرید. این گیاهان گلدار محبوب به دلیل داشتن گلهای سرخ شده و پر طراوت، دوست داشتنی هستند. با این حال، برخی از 600 گونه آستر به دلیل داشتن گل با سرهای بزرگ و گلهای مضاعف در هر باغ بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسند.

این درختچه همیشه سبز گیاهی زیبا و بسیار کمتوقع است و با اغلب شرایط آب و هوایی سازگار است. گیاهی کوچک با ارتفاع تقریبا 30 سانتی متر می باشد و دارای بویی خوش و معطر است. این درختچه همیشه سبز که در کنار دیوار یا سایر درختان تا ارتفاع ده متر هم رشد میکند برای کاشت در کنار آلاچیقها هم بسیار مناسب است و از آنجایی که عطر گلهای پیچ امینالدوله انسان را مسحور خود میکند نشستن در چنین محیطی بسیار لذتبخش روحنواز خواهد بود. گل استر یا ستاره ای مربوط به سایر گلهای زرق و برق دار مانند گل آفتابگردان و گلهای مروارید، asters رنگهای زیبایی را در پاییز فراهم می کند. بعضی از پلومریاها دارای رنگهای پر طراوت مانند سرخ، قرمز و بنفش هستند. ویژگی شناسایی گلهای Heliconia، رنگهای روشن، نارنجی، صورتی، قرمز یا بنفش آنهاست. آنها دارای برگ های بزرگ، براق و همیشه سبز هستند که برخی از آنها در زمستان به رنگ قرمز جذاب و گل های صورتی یا بنفش جذاب در آوریل و مه دیده می شوند.

یکی از ساده ترین راه های شناسایی زنبق توسط گلبرگهای جذاب آنها که باعث ایجاد این گلهای زیبا می شوند. گردههای گل سوسن در بعضی افراد حساسیت شدید ایجاد میکنند، بههمین سبب برخی باغبانها پس از باز شدن گلها، پرچمهای آنها را می چینند. هرچند طاقت دمای 5- را هم دارد اما در این دما گل و برگ آن از بین میرود ولی پس از مساعد شدن دما باز هم به حالت اولیه بازمیگردد. این درختچه همیشه سبز به خاک مرغوب و زهکشی شده نیاز دارد و اگر بافت خاک آن مناسب نباشد گیاه به مرور از بین میرود. برگ در انواع مختلف ممکن است دارای ویژگیهایی باشد که در انواع دیگر دیده نمیشود؛ بهطور مثال انواع گیلاس شیرین دارای دو برجستگی قرمز رنگ بر روی دمبرگ هستند که از ویژگیهای برگ آن بهشمار میرود. این گلهای سرخ شده در سایه های مختلف قرمز، صورتی، سفید، زرد و نارنجی قرار می گیرند.

کشور ایران در صنعت کشاورزی از جمله اجرای طرح توجیهی احداث گلخانه گیاهان زینتی توانمندی بسیار بالایی دارد . از جمله سیچلایدهای زینتی میتوان فرشتهماهی از رودخانهٔ آمازون، اسکار، سیکلید زندانی و دیسکاس را نام برد. 2. برگهای قسمت پایینی هر قلمه را به اندازه ۲ تا ۳ اینچ بردارید، مطمئن شوید که حداقل دو دسته از برگها در قسمت بالایی باقی ماندهاند. این گیاهان خشن ترین و بادوام ترین نوع چمن ها بوده و به سختی از بین می روند و با اطمینان بالایی می توان آنها را از روی سطح زمین هرس کرد. کشاورزي ایران با تولید گل و گیاهان زینتی در کشور که توانمندي بسیار بالایی در ایجاد اشتغال دارد و می تواند بخشی از نیازهاي ارزي را تأمین نماید.

همچنین نتایج تحقیقات نشان میدهد که وجود این گل در کنار افراد به بهبود عملکرد حافظه کوتاهمدت و خلقوخو کمک میکند. همچنین بهتر است لامپهایی با طیف قرمز استفاده شوند تا لامپهای با طیف آبی زیرا در بهتر ظاهر شدن رنگ ماهی کارایی دارند. گونه های شیه چمن و بسیاری از گیاهان پیازی همیشه سبز نیاز به توجه بیشتر دارند. با توجه به امکان صادراتی شدن گل و گیاهان زینتی ، اجرای طرح توجیهی احداث گلخانه گیاهان زینتی می تواند باعث تامین بخشی از نیازهای ارزی کشور شود . از دیگر مزایای اجرای طرح توجیهی احداث گلخانه گیاهان زینتی نیز ایجاد اشتغال برای افراد مختلف می باشد .

نمونه های دیدنی از گل های مرتب شده دارای گلبرگهای چند رنگ است. از نقطه نظر نور پردازی ، میزان نور زیاد باعث می شود که ماهی ها رنگ پریده شوند . گل فروشی ها و باغبانان به دلیل رنگ، اندازه شکوفه ها و تطبیق پذیری بسیار مناسب، هیدرانژاها را به دست می آورند. از دیدگاه آرایه گری ، پرت فیش ها یک آبزی دان حاوی تکه سنگ و غار برای پنهان شدن را می پسندند و همچنین ماسه هایی که گهگاه با جابجا کردن آنها حس کنجکاوی خود را به رخ دیگر ماهیان بکشند. مخصوصا چون در آبزی دان پرت فیش ها از گیاهان زنده استفاده نمی شود ، نور زیادی نیاز ندارند .

گیاهان همیشه سبز بهخصوص درختچه همیشه سبز در تغییر روحیه انسان شهرنشین که خیلی اوقات از طبیعت دور است بسیار موثر است. اما بازگشت به خاطرات خوش آن روزها چندان هم دور از دسترس نیست. علاوه بر زیبایی نگهداری و مراقبت از این گیاه هم کار چندان دشواری نیست. رضاشاه از طبقه همکف به عنوان محل زندگی و دفتر کار خود و از زیرزمین به عنوان انباری استفاده میکرد. گیاه برگ عبایی یکی از گیاهان خانگی است که نسبت به تغییرات دما در آشپزخانه کاملاً مقاوم است. خاک و گلدان گیاه زمانی باید عوض شود که ریشهها کاملا در خاک پخش میشوند و فضای خالی باقی نمیگذارند. در زمان انتقال در اواخر بهار گیاه را با خاک از گلدان بیرون آورده و در باغچه به فواصل ۲۵ سانتیمتر برای انواع پاکوتاه و کمی بیشتر برای انواع پابلند میکارند. صدها گونه زنبق وجود دارد که هر بهار شکوفا می شوند.

پروانه ها همچنین می توانند به رنگ نارنجی عمیق، سایه های پاستیل قرمز روشن، صورتی و بنفش یا زرد آفتابی باشند. تغییر رنگ برگ ها از سبز به قرمز در فصول سرد به زیبایی آن می افزاید. البته برگهای ماهونیا در طول پاییز به رنگ برنزی تغییر مییابند و ظاهری پاییزی به خود میگیرند. گلهای پیچ امینالدوله در هنگام باز شدن به رنگ سفید هستند اما پس از مدتی به زرد تغییر رنگ میدهند. یکی از ویژگیهای گل شیشهشور تولید شهد نباتی فراوان به هنگام گل دادن است که سبب جذب پرندگان میشود. Hydrangeas به دلیل خوشه های آنها از گل های زیبا و یک گل بسیار محبوب در سراسر جهان است. هیبیسکوس فوق العاده محبوب در سراسر جهان، گونه ای از گیاهان گلدار است که گل های نفیس و ظریفی تولید می کند.