بهینه سازی تبلیغات گوگل

شما میتوانید به تناسب نتیجه تحلیل و بازخورد تبلیغات یکی از دو شیوه را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. با استفاده از این مورد می توانید لینک های داخلی سایت را نیز در تبلیغات خود نشان دهید. نرخ بازگشت سرمایه در این روش بسیار بالا (ROI) است و اگر به درستی از آن استفاده کنید، میتوانید مشتریان وفاداری داشته باشید. تبلیغات در گوگل به مشابه یک سیم کارت اعتباری هستش، یعنی تا زمانی که شما پنل گوگل ادوردز خودتون رو شارژ کنید، می تونید تبلیغتون رو نمایش بدید و حسابی جذب مخاطب کنید. به عنوان مثال، اگر سقف مصرف به ازای هر کلیک را 0.2 درهم تعیین کنید، گوگل قیمت کلمات شما را بالاتر از 0.2 درهم نمیبرد. • امکان تعیین سقف هزینه مصرفی روزانه برای تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز. ذکر این نکته لازم است که هر یک از این شرکتها با توجه به میزان تخصصی بودن فعالیت خود و یا ارتباطات بینالمللی که دارند میتواند دامنهای از خدمات مختلف را به مشتریان ارائه نمایند، بنابراین به رغم اینکه شما با پرداخت ریالی به این شرکتها اکانت گوگل ادز خود را شارژ میکنید، اما نیاز است که تا حد امکان از اعتبار و تعهد شرکت اطلاعات بیشتری کسب نمایید. اینفلوئنسرها روابطی عالی با مخاطبین خود دارند و به همین دلیل تاثیر خوبی بر آنها میگذارند.

صفحه فرود اغلب صفحهای است که کاربر با کلیک روی دکمه “افزودن به سبد خرید”، “پرداخت” یا pop-up به آن وارد میشود. تبلیغات فیسبوک در کشورهای دیگر روی بورس است، اما استفاده از این شبکه در ایران خیلی کمتر شده است. شما می توانید امکانات بیشتری را از آنچه تا به اینجا توضیح داده شد، مورد استفاده قرار دهید. پیروی کنند. از جمله این قوانین می توان به عدم خریداری ترافیک یا کلیک، آشکار ساختن تبلیغات، عدم بمباران تبلیغاتی بدون داشتن محتوا، عدم قرار دادن تبلیغات در سایتهای شرط بندی و موارد مشابه و… اشاره کرد. اگر قصد شما تنها ایجاد یک حساب کاربری بدون کمپین تبلیغاتی باشد، بر روی دکمه (Create an account without a campaign) در پایین صفحه گوشه سمت چپ کلیک کنید. فراموش نکنید که درباره کلمات کلیدی منفی هم تحقیق کنید. البته فراموش نکنید که این برنامه همانند گوگل و برخلاف فیسبوک و اینستاگرام، بر اساس کلمات کلیدی کار میکند و باید روی این موضوع بیشتر وقت بگذارید. به همین دلیل بازار تبلیغات در آن داغ است و اکثر کسب و کارها، به خصوص پس از اپیدمی کرونا به این شبکه روی آوردهاند. این نرم افزار ابزاری رایگان و مناسب برای محیط دسکتاپ است که در حال حاضر نسخه ی دهم آن در دسترس است.

اول اینکه باید بدانید که کدام یک از این شبکهها برای شما مناسب هستند. بسیاری از سایتها برای قرار گرفتن در نتایج صفحه اول گوگل از تبلیغات گوگل استفاده میکنند. میتوانید بنر خود را در یک پیج سالن زیبایی قرار داده و بالعکس با این رویکرد شما مشتریان خود را از دست نخواهید داد. به همین دلیل بهتر است که انواع تبلیغات اینترنتی را در تبلیغات خود به کار ببرید. هزینههای لازم را یادداشت کنید؛ اما سعی کنید در ابتدا خیلی بلندپروازانه کار نکنید. ایمیل مارکتینگ روشی با استراتژیهای خاص است که باید این تکنیکها را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کنید. حتما یک لیست ایمیل واقعی از لیدها و مشتریانتان جمعآوری کنید و یک کمپین ایمیل مارکتینگ حرفهای راهاندازی کنید. بهتر است از هزینه های بسیار پایین تر شروع کنید و در زمان های مختلف هزینه های مختلف را چک کنید.

برای دریافت هدیه گوگل باید تا دو ماه پس از راه اندازی کمپین 2،500 لیر از شارژ اکانت خود مصرف نمایید تا گوگل 2،500 لیر هدیه را به شما اختصاص دهد. مزیت اصلی تبلیغات گوگل این است که به ازای هر کلیک که سایت شما دریافت میکند، هزینه از شما گرفته میشود. گوگل ادز معمولا پلتفرم آنلاین تبلیغاتی است که مالک اصلی آن وب سایت جهانی گوگل است. صفحه فرود، صفحه اصلی شما یا یک صفحه دستهبندی محصولات نیست. البته فقط دلالهای بازار نیستند که فروش ماشین دست دوم را تبدیل به یک مسیر طولانی میکنند. از جمله تبلیغ در شبکه های اجتماعی که ترافیک وب سایت را افزایش داده و از همین رو شانس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش میدهد. 7. حمایت مالی از یک برنامه مرتبط با کسب و کار علاوه بر اثرات تبلیغاتی و تاثیر بر رشد فروش و آگاهی برند می تواند در قالب یک فعالیت در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان تلقی گردد. به این معنا که پس از نمایش تبلیغ شما در گوگل زمانی که کاربر بر روی تبلیغ مورد نظر کلیک می نماید گوگل این مبلغ را از حساب شما کسر می نماید.

اما به هر حال روشهای دیگری هم وجود دارند. طراحی گرافیکی، متنهای خلاقانه و مدیریت کمپینها هم هزینه دارند. هزینه متوسط برای هر کلیک بین 1 تا 2 دلار در شبکه جستجو است. در این روش، ابتدا شخص باید صفحه ای در شبکه های اجتماعی ایجاد و لینک مطالب بارگزاری شده خود در این سایت ها را در کانال شبکه های اجتماعی خود قرار دهد تا خوانندگان برای خواندن ادامه مطالب به سایت مربوطه، مراجعه کنند. بسته به ماهیت کسب و کارتان، ممکن است بخواهید کل کشورها یا فقط شهرهای خاصی را هدف قرار دهید. آن ها ممکن است کلیدواژه هایی را هدف قرار داده باشند که بسیار گسترده و نامرتبط است و نمره کیفیت پایینی دارد.

گوگل به این موضوع که تبلیغ شما چقدر به چیزی که کاربر می خواهد، مرتبط و برای آن کاربردی است نیز توجه می کند و بر همین اساس نتایج را به او نشان می دهد. در روش گوگل ادوردز گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ داده است مبلغی کم نمیکند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم میکند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. درصد نمایش روی موبایل بیشتر از دستگاههای دیگر باشد و یا بالعکس. از دیگر مزایای این ابزار کمک به شرکت های کوچکی است که وبسایت نداشته و تنها دارای مشخصات موقعیت مکانی در گوگل هستند و این ابزار مخاطبان و بازدید کننده ها را به صفحه مربوط به آدرس تبلیغ کننده ها راهنمایی می کند. چون اکثر پلتفرمهای دیگر مانند توئیتر، فیسبوک و یویتیوب فیلتر هستند و همه کاربران اینترنت فعلا به سمت این برنامه هجوم آوردهاند. افزونه تماس مستقیم در گوگل ادوردز، برای کسب و کارهایی که کاربران نیاز به ارتباط تلفنی با صاحبین کسب و کارها دارند گزینه ی بسیار بسیار مهم و کاربردی می باشد.

سعی کنید صفحات یکپارچهای ایجاد کنید تا نرخ تبدیل بالاتری دریافت کنید. از رسانههای اجتماعی برای تعامل با کاربران، ارائه اطلاعات مفید در مورد کسب و کارتان و ایجاد روابط بهتر برای افزایش فروش استفاده کنید. به زبان ساده تر، روش های تبلیغاتی هستند که با استفاده از فضای اینترنت ایجاد میشوند. اسکریپت ها برای انجام کارهای مدیریتی صرفاً در طول زمان تکرار میشوند و بر خلاف برنامه های ویندوزی به هیچ وجه تفسیر نمی شود. هزینه تبلیغات گوگل بر اساس تعداد کلیک هایی است که از سوی کاربران بر روی سایت شما انجام می شود. در حالت دوم تمرکز گوگل بر روی کاربرانی است که اپلیکیشن شما را بر روی گوشی خود نصب دارند، و با نمایش تبلیغات شما به آنها باعث افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن شما خواهد شد. در اوایل کارتان از نانو و میکرو اینفلونسرها با فالوور زیر ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار کار کنید و کم کم به مگا اینفلوئنسرها روی بیاورید.

بنابراین گوگل هم تغییراتی در این متد تبلیغاتی انجام داد تا نهایت راندمان را برای کاربران خود به همراه داشته باشد. شما بابت هر نصب اپلیکیشن خود به گوگل هزینه پرداخت می نمایید. جهت تبلیغ اپلیکیشن خود کافیست تا اپلیکیشن را در گوگل پلی و یا اپ استور ثبت نموده سپس متن پیشنهادی، میزان بودجه روزانه، زبان و مکان مورد نظر خود را تعیین نمایید تا شرکت برتینا تبلیغات اپلیکیشن شما را فعال نماید. کاری که باید انجام دهید این است که هدف خود را بر روی دریافت زیر مجموعه ی مستقیم پایه گذاری کنید، در این صورت هر زمان که یکی از زیر مجموعه های شما روی یک تبلیغ کلیک کند، مبلغی نیز به شما اختصاص داده می شود. اولین کاری که شما برای استفاده از سرویس گوگل ادز ما باید انجام دهید این است که سفارش ساخت یک اکانت گوگل ادز را ثبت کرده و سپس آن را شارژ کنید. اگر این موارد را به درستی تشخیص بدهید، میتوانید سایتتان را بهینه کنید و نرخ تبدیل و درآمد بیشتری کسب کنید. یک طراحی زیبا، افراد بیشتری را در سایتتان نگه میدارد و سیگنالهای مثبتی به موتورهای جستجو میفرستد تا شما را در نتایج بالاتری نشان دهد.

جالب است بدانید که طبق آمار سایت lyfemarketing، نزدیک به ۳۵% از کاربران پینترست، زنانی هستند که سالانه بیش از ۷۵ هزار دلار درآمد دارند. ابزار Reach Planner ابزاری است برای پیش بینی و دستیابی به میزان تبلیغات ویدئویی کاربران در یوتیوب و سایر شرکت های همکار گوگل. تبلیغات نمایشی اما سیستمی متفاوت دارد، تبلیغ کننده می تواند مکان های تبلیغ را انتخاب کند. پس اینستاگرام که پلتفرم محبوب ایرانیها است و همه نوع سن و جنسیت و شغلی در آن وجود دارد، ابزار مناسبتری محسوب میشود. همچنین اکثر کاربران، زن و جوان هستند که این موضوع، نوع محصولات محبوب آنها را بهتر مشخص میکند. اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از روشهای محبوب تبلیغاتی در ایران است. البته ممکن است بخواهید محصولاتتان را به افرادی خارج از ایران بفروشید یا اصلا کسب و کاری بینالمللی داشته باشید، پس مشکلی با تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام ندارید و میتوانید از آنها استفاده کنید. نیازی به گفتن نیست که صفحه اول گوگل برای هر کسب و کاری یک جایگاه ارزشمند است. اول از همه، نه تنها این اپلیکیشن مسیریابی منحصر به فرد است، بلکه متحرک هم هست.

کمی صبور باشید زیرا این روش به زمان احتیاج دارد. زیرا که محتواهای با کیفیت با بک لینکهای درست و متن سئو شده دیده نمی شد و در عوض محتواهای معمولی با کیفیت ضعیف در لیست اول مرورگر قرار داشتند. سقف بودجه تبلیغات گوگل شما توسط خود شما تعیین می شود و اگر سقف بودجه روزانه خود را بیشتر از رقبای خود قرار دهید مسلما گوگل هم وب سایت شما را بیشتر نمایش می دهد. قبل از تصمیم گیری در مورد مدل تبلیغاتی خود بهتر است یکبار اهداف کمپین تبلیغاتی خود را مرور نمایید و سپس تصمیم به تبلیغ در شبکه ی جست و جو، شبکه های نمایشی یا اپلیکیشنی نمایید. برای مثال شما صاحب یک اپلیکیشن خدماتی هستید که پروازهای مقرون به صرفه را به شهرهای مختلف جهان به کاربران اعلام می کنید، حال برای ارتقاء برنامه ی خود، میتوانید یک آگهی با کلمات کلیدی مثل پرواز ارزان به رم در شبکه ی جست و جوی گوگل راه اندازی نمایید تا گوگل تبلیغات را به افرادی که از قبل برنامه ی شما را نصب کرده اند نمایش دهد، این قابلیت در حال حاضر تنها برای اپلیکیشن های اندرویدی قابل استفاده است.

با سئو پروسه رسیدن به بهینه بالا و حضور سایت در صفحه اولیه سرچ گوگل ممکن است ماهها طول گوگل ادز در ایران بکشد. استفاده از کلمات کلیدی کمپین در محتوا که البته به نحوی به بهینهتر شدن کمینهایمان هم کمک میکند که در قسمتهای بعدی حتماً به آن اشاره میکنم ولی در این مرحله که راجع به Ad Copyها صحبت میکنیم این مرتبط بودن باعث میشود که کاربرما کلیک کند یعنی دقیقاً کلمات کلیدی که سرچ میکند،در محتوا میبیند که به آن مرتبط است و کلیک میکند، وارد خدمات و محصولاتی میشود که دنبال آن است. اما فعلا بازاریابی در اینستاگرام با روشهایی مثل تولید محتوا و تبلیغات در پیج اینفلوئنسرها حسابی گرم است. به همین دلیل بسیاری از شرکتها از CRO به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند. چگونه بیشترین استفاده را از تبلیغات شبکههای اجتماعی ببریم؟ درست است که آمارها از تاثیرات فوقالعاده شبکههای اجتماعی مانند پینترست و فیسبوک خبر میدهند، اما آیا این شبکهها برای برندسازی دیجیتال مناسب هستند؟ به هر حال ابزارهای زیادی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، پینترست و یوتیوب وجود دارند که در ادامه برخی از کاربردیترین شبکهها را بررسی میکنیم.

در عوض باید روی کلماتی که بر کیفیت و برتری تمرکر دارند کار کنید. اینفلوئنسرها در حوزههای مختلفی مانند شبکههای اجتماعی، وبسایت و خبرنویسیها وجود دارند و شما بسته به نوع بیزنستان با آنها همکاری میکنید. در هر پلتفرمی که فعالیت میکنید، از وبسایت گرفته تا شبکههای اجتماعی، از تصاویر و ویدیوهای جالب، جدید و زیبا استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از گوگل ادز زمانی به صرفه است که شما در قبال هزینه های مصرف شده ، مشتریان بالقوه دریافت کنید. مثلا ممکن است با تغییر رنگ یک دکمه از قرمز به سبز، کلیک بیشتری دریافت کنید. ایمیلهایتان را شخصیسازی کنید و از ابزارهای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. از آن برای انتقال واضح پیام خود به کاربر استفاده کنید.