یک آپارتمان 560 فوت مربعی بارسلونا با الهام از دهه 1990 بازسازی شد

محله گراسیا بارسلونا، غنی از تاریخ و فرهنگ، روحی غیرعادی دارد. همچنین جایی است که شما یک آپارتمان 560 فوت مربعی را خواهید یافت که زمانی شش اتاق کوچک و بدون الهام داشت. اکنون به لطف دیدگاه معماران ایزابل فرانکوی و آنا انریچ و دکوراتورهای سزار کارکابوسو و جوزپ وینس، بنیانگذاران سانتا لیوینگ، این بنا دستخوش تحولی اساسی شده است. خانه به فضایی روان و با پلان باز با آشپزخانه، ناهارخوری، اتاق نشیمن، مطالعه، اتاق خواب و حمام تبدیل شده است. آنا که صاحب این واحد نیز هست می‌گوید: «من می‌خواستم این آپارتمان هزارتویی را به فضایی عالی برای آشپزی، سرگرمی دوستان، استراحت و کار تبدیل کنم. این معمار که مشتاق دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود، می خواست «به عصر طلایی طراحی بارسلونا با تمام امکانات و فناوری های امروزی ادای احترام کند».

تصویر ممکن است حاوی میز ناهارخوری مبلمان میز معماری ساختمان اتاق ناهار خوری اتاق داخلی و طراحی داخلی باشد

ساختمان اوایل دهه 1900 با دیوارهای آجری و سقف‌های طاق‌دار با تیرهای فولادی و کاشی از جذابیت کم برخوردار نیست. به عنوان بخشی از مرحله اول بازسازی، ایزابل و آنا تمام پارتیشن های داخلی را حذف کردند و سپس تنها یکی را بازسازی کردند که در اطراف حمام منحنی است و به طور ظریفی فضاهای آپارتمان را به هم پیوند می دهد. مواد جاودانه مانند سیمان، فولاد ضد زنگ، آینه و شیشه – که نت های سرد، بازتابنده و معدنی را ارائه می دهند – با پارچه های گرم، چوب و اشیاء سرامیکی تکمیل می شوند. ادغام زیبای آشپزخانه و انتخاب دقیق مبلمان و آثار هنری پیوند بین تاریخ ساختمان و زمان حال آن را کامل می کند.

طراحان سزار و جوزپ توضیح می‌دهند: «این پروژه به شدت از موقعیت آن در شهر و زندگی صاحب آن الهام گرفته شده است. «آنا واقعاً به نقطه اوج تاریخ بارسلونا و انقلاب معماری که شهر پس از گشودن خود به جهان با بازی‌های المپیک 1992 تجربه کرد، مرتبط است. این یک فرصت منحصر به فرد برای بسیاری از هنرمندان محلی بود تا خود را در مقیاس جهانی نشان دهند و آن لحظه دگرگونی شهر را تغییر داد.”

source: https://www.architecturaldigest.com/story/a-560-square-foot-barcelona-apartment-gets-a-1990s-inspired-renovation