ورود به سامانه جامع خدمات الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان لرستان | 3darchitecture

با دوستان و همسایه های خود در مورد جوانب مثبت و منفی املاک خود و آنچه را که می خواهید توسعه دهید، مشورت کنید و مراحل کار را یکبار از ابتدا تا انتها مرور کنید. نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید. همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد. چارچوب فولاد سبک، نسبت به چارچوب چوبی، دوام طولانی تر و نقایص کمتری دارد.

ساخت

صنعت ساختمان سازی هم مانند صنایع دیگر از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. راه های زیادی برای ساخت یک ساختمان وجود دارد اما همه این راه ها اصولی نیستند و در نظر گرفتن اصول ساختمان سازی به افزایش مقاومت ساختمان کمک می کند. در صنعت ساختمان سازی همواره مهم ترین دغدغه افزایش استحکام ساختمان ها است. همه مهندسان هنگامی که یک ساختمان ساخته می شود موارد زیادی وجود دارند که استقامت ساختمان را کم می کند. یکی از این موارد ایجاد ستونچه در ساختمان سازی است و باعث تخریب کل ساختمان می شود. در طراحی معماری ساختمان یکی از مشکلات همیشگی این بوده که بخشی از مشکلات و ایرادات در حین ساخت مشخص می شوند بنابراین بحث تخریب و هدر رفت منابع برای اصلاح ایرادات تا رسیدن به طرح نهایی و بهره برداری همیشه مطرح بوده است.

روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود. یک قرن پیش، خانه های آجری از دو ردیف آجری تشکیل می شدند که توسط یک دیوار حفره دار جدا می شد. این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد. امروزه خانه های آجری به ندرت به این صورت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. در بعضی موارد، روکش آجری و یا سنگی به سادگی با استفاده از ملات به دیواره داخلی چارچوب متصل می شود؛ در حالی که در برخی دیگر، از طریق بست آجری و یا فلزی انجام می شود. سایه بان، نوعی دال می باشد که در بالای پنجره ها و درها ساخته می شود و از آن ها در برابر باران و تابش شدید نور خورشید محافظت می کند.

چمران رییس خانه معمار شد

در صورتی که فعال در صنعت مجله خبری معماری سه بعدی هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید. فوندانسیون – فوندانسیون، قسمت پایینی ساختمان است که وزن کل سازه را به زمین منتقل می کند. اندازه، عمق، طول و عرض و نوع فوندانسیون (آواربرداری آجر و سنگ و تیرها) باید مطابق با نقشه معمار طرح ریزی شود.

گزارش کمیسیون تخصصی معماری

صنعت ساختمان سازی پیوسته در حال تغییر و تحول است چرا که باید با توجه به ایجاد نمونه های جدید سبک معماری ساختمان و متریال های جدید و استانداردهایی که برای مناطق و اقلیم های خاص بروزرسانی می شوند خود را وفق دهد. به همین منظور تکنولوژی جدید ساختمان سازی که تعداد کمی هم ندارند و سالانه به تعداد آنها افزوده می شود برای کمک به این مورد ایجاد شده اند. هدف از ایجاد این نوع تکنولوژی ها این است که هم سرعت ساخت و ساز را با توجه به افزایش تقاضا بالا ببرند و هم ساختمان های با کیفیت تر و متنوع تری داشته باشیم. در ادامه به معرفی انواع تکنولوژی های جدید در ساختمان سازی می پردازیم.

  • ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد.
  • اغلب این نوع ساختمان در بخش های شمالی ایران خیلی کاربرد دارد و کلبه های چوبی شمال ایران گویای زیبایی آن است.
  • خاک کوبیده که جزو جدیدترین تکنولوژی ساختمان سازی است نه تنها با محیط زیست سازگاری کامل دارد، در برابر آتش نیز مقاوم بوده و می تواند حرارت را در خود ذخیره کند.
  • بدينوسيله از شما عزيزان دعوت می كنم ارتباط مستمر خود با سايت را حفظ فرموده ،‌ ما را جهت تقويت محتوای آن ياری فرماييد ، پيشنهادها ، ديدگاه ها و اخبار و اطلاعات ارسالی شما ، راهگشا خواهد بود.

به طور کلی، فوندانسیون های سطحی در عمق ۳ فوت (۱ متر) و فوندانسیون های عمیق در عمق ۶۰-۲۰۰ فوت (۲۰-۶۵ متر) ساخته می شوند. یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد. منظور از ساختمان‌های بنایی ساختمان‌هایی هستندکه مصالح آنها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌اند و در آن‌ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود. برای ساختمان‌های کوچک که از ۲ طبقه تجاوز نمی‌نمایندو یا حداکثر ارتفاع آن‌ها از صفر صفر زمین ۸ متر می‌باشد می‌توان از این نوع ساختمان استفاده کرد. ساختِمان یا بنا، سازه‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند.

برای تأیید نقشه اولیه ای که در ذهن دارید، همیشه توصیه های معمارِ با دانش و تجربه در قوانین ساخت و ساز در وستو و کرالا را در نظر داشته باشید. معمار باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. خانه های بتونی را می توان از بتن ریخته گری، پانل های پیش ساخته یا اشکال عایق بندی شده بتونی ساخت که عایق بندی یکپارچه ای دارند.

http://1biti.ir