نمای ساختمان اداری جدیدترین و خاص ترین متریال نما جدیدترین نماهای ساختمان | 3darchitecture

در نتیجه کارکنان چنین ساختمانی به طور مداوم به کار خود مشغول گشته و بازدهی تولید در آنها افزایش می یابد. یا اگر ساختمان مورد نظر یک دانشگاه باشد (چنانچه بررسی های موردی نشان داده است). دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود. ساختمان های اداری باید یک تفاوت خاص با سایر ساختمان ها داشته باشند بنابراین بهتر است که در نمای آن ها از یک المان خاص استفاده شود. این المان می تواند یک مفهوم را در بر داشته باشد و در عین حال با سایر اجزای ساختمان در هماهنگی و تطابق باشد. طراحی پنجره‌ها و المان‌های نما، متریا‌ل‌ها، نورپردازی نما و توجه به ویژگی‌های بومی و سنتی منطقه از جمله مواردی هستند که در طراحی نما اداری باید مورد توجه قرار گیرند.

جداره ای که از یک جزء (آجر با شخصیت نیمه باز) به وجود آمده دارای شخصیت های چندگانه ای در ذات خود می باشد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد. موضوعات دوگانه ای مانند صلبیت یا شفافیت، یکپارچگی یا چندگانگی بیان شهری ،حریم عمومی شهر یا حریم مجله خبری معماری سه بعدی خصوصی، درون گرایی یا برون گرایی، عصر الکترونیک و دهه چهل، در پاسخ به سوالات ذکر شده مطرح بودند. کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به چیدانه است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

ایده ارتباط یک ساختمان آن هم از جنس دانش بنیان با شهر موضوعی بود که فقط به جداره نمی توانست خلاصه شود این پروژه با توجه به آنکه دو خیابان در مجاورت آن قرار دارد. مساله گذر از درون پروژه می توانست ایده مناسبی برای ناحیه نوآوری شریف باشد تا گذرهای شهری از میان خود پروژه ها نیز بتوانند عبور کنند. هدف از این ایده بدنبال این موضوع بود که شبکه ارتباطی بین ساختمان ها و دانشگاه شریف به گونه ای فضا محدود به مسیرهای شهری نباشد و شبکه ای گسترده تری در این منطقه از لحاظ حرکت پیاده و دانشجویان رخ دهد.

متریال مناسب برای نمای ساختمان اداری

قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد. پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند. نمای ساختمان، محلی برای نمایش است، طراح و معمار می‌تواند با استفاده از دانش هنری خود در ترکیب رنگ، همچون نقاشی که بر بوم رنگ می‌گذارد، سطح ساختمان را نقاشی کند. رنگ‌ها در ترکیب با سایر المان‌ها مانند اشکال هندسی زیبایی بی‌نظیری خلق می‌کنند. فضاهای اداری شرایط متفاوت دارند که بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد.

معماری ساختمان اداری تجاری ” ترمه ” در شهر تاریخی همدان

در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد. دریافت مجوز در برخی پروژه‌های بازسازی ساختمان اداری، لازم و ضروری هست؛ امّا به طور کلی از دریافت مجوز برای ساختمان‌های مسکونی راحت‌تر انجام می‌شه. دونستن هدف و کاربری هر اتاق در بازسازی ساختمان اداری اهمیت ویژه‌ای داره. مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارن. پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین. متریال نما هم از شاخصه های طراحی ساختمان های اداری به حساب می آید.

  • فضاهای مشاعات در طراحی ساختمان اداری کارخانه شامل راهرو ها، فضاهای ارتباطی بین بخش های مختلف و … است.
  • همانطور که گفته شد وجود فضای فلت در ساختمان می تواند به شرکت ها این اختیار را بدهد طراحی داخلی اداری بهتری داشته باشند.
  • مطلبآپارتمان اداری سفید با نمای آلومینیومی خیره کننده در تهران!
  • آشپزخانه یک واحد اداری کوچک باید حداقل به اندازه یک یخچال فضای اضافه داشته باشد که کارمندان بتوانند از آن برای نگهداری مواد غذایی خود استفاده کنند.
  • در مراحل بعدی به این نکته می پردازیم که نور ورودی محیط از کدام سمت است و نورپردازی داخلی به چه شکلی باید انجام بگیرد، چیدمان میز و صندلی و تعداد لوازمی از این قبیل چقدر است و اگر نیازی به خرید وسایل داریم حتما برای خرید آنها اقدام کنیم.
باید سعی کنید از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان های اداری استفاده کنید. وضعیت اولیه‌ی ساختمان، برند متریال به کار رفته برای قسمت‌های مختلف، دستمزد کارگران و پیمانکار، اندازه‌ی ساختمان اداری، حمل و نقل نخاله‌ی ساختمان و غیره همگی در تعیین هزینه‌ی نوسازی فضای اداری موثر هستند. در نتیجه با اجرای بازسازی اداری از رخ دادن هر گونه خرابی جلوگیری می شود. البته دلایل بازسازی ساختمان ها به همین چند مورد ختم نمی شود، بلکه بازسازی می تواند به دلیل تغییر دکوراسیون خانه ها نیز صورت گیرد. قطعا تعمیرات و بازسازی ادارات و ساختمان ها یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کارفرما باید به انجام آن بپردازد. در واقع بازسازی ادارات از چندین جهت می تواند مهم و پر از مزایای باشد‌.

در مواردی هم شرکت‌های معماری و بازسازی، می‌تونن با داشتن وکالت از طرف کارفرما این مسئولیت رو قبول کنن. بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه. © تمام حقوق سایت برای مجموعه ساختمان سازی و بازسازی محفوظ می باشد. 5) در نظر نگرفتن قوانین منطقه بندی مربوط به حوزه‌‌های مسکونی و قوانین ساختمانی. در این مقاله ما تلاش خود را بر مبنای آن قرار دادیم که شما را با هرآنچه که باید در مورد بازسازی اداری بدانید و ممکن است به دردتان بخورد، آشنا کنیم.

http://1biti.irبنابراین در کنار کابینت هایی که در این فضا نصب می شوند باید به فکر فضایی برای یک یخچال استاندارد نیز بود. آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است. اگرچه در هر حال همه شرکت ها یک آشپزخانه دارند اما اولویت با بزرگ بودن آن نیست. این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد. دو ورودی (شمال و جنوبی) به بخش اداری وجود دارد که هر دو به لابی اداری مجموعه متصل می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، دو مورد از ملاحظات اصلی ایجاد یک حجم یکپارچه و ارزیابی مجدد شیشه 40 درصدی استفاده شده در نما بود.

در میان ساختمان‌های مختلف، انواع اداری و تجاری بیش از سایر ساختمان‌ها از نورپردازی نما استقبال کرده‌اند. چراکه صاحبان و مالکان شرکت‌ها و سازمان‌ها هزینه زیادی برای نمای ساختمان اداری خود کرده‌اند و علاقه دارند این زیبایی چشم‌گیر در شب نیز نمایان شود. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

جهت و اندازه ابعاد ساختمان های اداری

برای طراحی ساختمان اداری کارخانه ابتدا لازم است هدف از طراحی، نوع فعالیت ها و خدماتی که در این فضا ارائه می شود، مورد بررسی قرار گرفته و نحوه سازماندهی و برنامه فیزیکی فضاها نیز مشخص گردد. در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، فاکتور هایی همچون طراحی پلان، طراحی نما، متریال و مصالح، طراحی نورپردازی ساختمان اداری کارخانه ، ارتباطات فضاها با یکدیگر و با خارج بنا، نوع بازشو ها و متراژ، لازم است در نظر گرفته شوند. روزهای گرم تابستان و روشن کردن بی امان سیستم های سرمایشی در محیط کار اجتناب ناپذیر است. اما به تازگی طراحان با پیاده سازی روش هایی خاص در طراحی نمای ساختمان اداری توانسته اند مصرف انرژی را بهینه سازی کنند.