نحوه رنگ آمیزی آجر به روش صحیح: راهنمای گام به گام

هنگامی که آجر شما تمیز شد، باید قبل از رنگ آمیزی اجازه دهید به مدت 24 ساعت کاملا خشک شود. همچنین بررسی هرگونه ترک یا مشکل ساختاری که ممکن است نیاز به اشاره مجدد یا کمک حرفه ای داشته باشد، مهم است. قسمت هایی را که قصد رنگ آمیزی آن را ندارید، با نوار چسب ببندید.

مرحله 2: آجر را رنگ کنید

تصویر ممکن است حاوی دستگاه براش و ابزار باشد

آستر کاری آجر کار رنگ شما را بهتر می کند.

عکس: Guido Mieth/Getty Images

با استفاده از پرایمر لاتکس روی آجر شروع کنید. اگر مناطقی از آجر وجود دارد که تحت تأثیر گل‌دهی یا کپک قرار گرفته‌اند، ممکن است نیاز به اعمال چند لایه داشته باشید. اجازه دهید پرایمر کاملا خشک شود. اشلی سالترن، مدیر مدیریت محصولات رنگ در PPG می‌گوید قطعاً از پوشش آستر غافل نشوید. “آن را با یک برس نایلون پلی استر با کیفیت بالا اعمال کنید.”

هنگام شروع کار رنگ آمیزی، حتما به جزئیات توجه کنید. Saltern دستور می دهد: “اگر بعد از پر کردن آجر هر گونه نقصی را در خود آجر مشاهده کردید، هر شکافی از سوراخ را با یک درزگیر اکریلیک با کیفیت بالا یا درزگیری پلی اورتان قابل رنگ پر کنید.”

سپس، از غلتک یا برس های خود برای اعمال رنگ فرموله شده برای سنگ تراشی، یا رنگ لاتکس، روی آجر استفاده کنید. (اگر در حال رنگ آمیزی فضای داخلی شومینه هستید، مطمئن شوید که از رنگ مقاوم در برابر حرارت استفاده می کنید.) متخصصان نقاشی ممکن است متوجه شوند که رنگ پاش ساده ترین روش است، اما برس ها و غلطک هایی که برای سطوح بافت دار ساخته شده اند نیز به خوبی کار می کنند. اطمینان حاصل کنید که رنگ را به شکاف ها و شکاف های کوچک فشار دهید. در صورت لزوم لایه دوم را بمالید. سالترن توصیه می کند: «همیشه بهترین کار این است که از بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید. “یک پارچه یا یک برس خشک اضافی در دسترس داشته باشید تا در طول مسیر قطره چکه‌هایی از بین برود.”

مطمئن نیستید چه رنگی را انتخاب کنید؟ هیچ مسیر خاصی وجود ندارد که هنگام انتخاب رنگ برای آجر داخلی خود باید طی کنید. اسنوفر می‌گوید: «می‌توان آن را با رنگ برجسته‌ای برای برجسته‌تر شدن یا همان رنگ دیوار رنگ کرد تا احساسی لطیف‌تر داشته باشد». خنثی‌ها همیشه گزینه‌ای خوب هستند که تغییرات ظریفی را با بافت‌های زیاد ایجاد می‌کنند.

کسانی که تمایل دارند آجر را با رنگ خنثی رنگ کنند، می خواهند به توصیه های هریسون توجه کنند. او به سمت سفیدها و سفیدها مانند ستون رومی شروین-ویلیامز و بنجامین مور به سادگی سفید جذب می شود، رنگ هایی که به طور یکسان در اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق غذاخوری می درخشند.

با این حال، توجه داشته باشید که رنگ سفید بهترین انتخاب رنگ برای شومینه آجری نیست، مگر اینکه آماده باشید اغلب رنگ آمیزی کنید. سالترن می گوید: «اگر از شومینه ای استفاده می کنید که هیزم سوز نباشد، نباید از استفاده از رنگ سفید خیره کننده بترسید.

مرحله 3: با این نکات و ترفندها خلاق باشید

به جای رنگ آمیزی، آجر خود را لکه دار کنید. این روش روی آجرهایی که در شرایط خوبی هستند بهترین کار را دارد و به بافت سطح اجازه می دهد تا بدرخشد زیرا لکه به جای پوشش دادن آن مانند رنگ، جذب آجر می شود.

  • هرگز آجرهای آسیب دیده یا خیس را رنگ نکنید. قبل از رنگ آمیزی سطح باید همیشه تمیز، خشک و در شرایط خوبی باشد، در غیر این صورت این فرآیند می تواند آسیب بیشتری را به همراه داشته باشد.
  • هنگام تمیز کردن آجر قبل از رنگ آمیزی، هرگز از پاک کننده های اسیدی استفاده نکنید. آنها بر روی رنگ نهایی تأثیر می گذارند.
  • نوار نقاش خود را قبل از خشک شدن قسمت تمام شده خود بردارید، اما مبلمان را بلافاصله نزدیک دیوار جابجا نکنید. سالترن توصیه می کند قبل از انجام این کار یک تا دو روز پس از خشک شدن ناحیه صبر کنید.

source: https://www.architecturaldigest.com/story/how-to-paint-brick