شرحی بر تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری معماری سه بعدی

مصورسازی نسخههای خطی در نیمهی دوم قرن ۱۵ میلادی از دور خارج شدند و جای خود را به تصاویر چاپی دادند. این شیوه هنری در نیمه دوم سده دوازدهم پاگرفت و تا نیمه قرن پانزدهم میلادی دوام یافت و در همه کشورهای اروپایی متداول شد، در آغاز منحصر بود به شیوه نوینی از معماری کلیسایی که از آمیخته شدن عناصر رومی وار با هلال تیزه دار اسلامی بود. از حدود سال ۱۱۴۰ میلادی به بعد کلیساهایی در فرانسه شمالی برپاشد که از شیوه معماری رومی وار مجزا و متمایز بود. بدینسان در پیکرتراشی گوتیک، مسیح از قالب و ماهیتی که شیوه های بیزانسی و رومی وار به وی بخشیده بودند به در می آید، و در مقام فرزند خدا بر روی زمین، با تمامی جلال ملکوتیش در هنر مغرب زمین جلوه گر می شود. پیکره هایی که حکایت از رنج مسیح دارند.نقاشی دیواری های کوچکی که به زیبایی در دل کلیسا جا گرفته اند.تلفیق سنگ و شیشه دو ماده متفاوت و یک روح مشترک. به طوری که دیگر برای پنجره های کلیساهای سن دنی و سانس (فرانسه) و کنتربوری (انگلستان) از جهت غنای رنگی و نیرومندی خطوط تصویری مانندی به وجود نیامد. نوع فضای کنفرانس و کلاس به انعطافپذیری، ملاحظات لازم برای پیشبینی حداکثر استفاده و خطوط ابزار صوتی و تصویری مانند صدا، برای ارائههای چندرسانهای و کنفرانسهای تلفنی و ویدئویی نیاز دارد.

قوس بندی صحن – بالکانه – سه دهانه و ردیف پنجره های زیر گنبد هم از ویژگیهای گوتیک اولیه است. این سیستم به دلیل وجود اجزایی به نام استاد (Stud) یا وادار و تراک (Track) یا رانر، شباهت زیادی به روشهای ساخت ساختمانهای چوبی دارد و دارای ساختاری با سه جزء اصلی است. وقتی طراح داخلی شما به خوبی از سبک شما آگاهی دارد ، می تواند فرم ها را با هم ترکیب کرده و به هر حسی که می خواهید در خانه شما برسد . در کشورهای اروپایی، ساختمانهای بیشماری را پیدا خواهید کرد که بین قرن ۱۲ تا ۱۶ میلادی و به سبک گوتیک ساخته شدهاند.

طراحی و ساخت پروژه های مهم و عظیم مانند بانک ها، بیمارستان ها، فرودگاه، ترمینال، ساختمان های دواتی و اداری، مدارس، کارخانه ها و… امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین بخشهای معماری داخلی به شمار میرود. سردابه و دروازهی غربی این بنا، قدیمیترین بخشهای آن به حساب میآیند و از کلیسای رمانسکی باقی ماندهاند که بیشتر قسمتهای آن در آتشسوزی سال ۱۱۹۴ ویران شد و در نتیجه، کلیسایی که امروزه میبینید را بر روی خرابههای آن تأسیس کردند. بخشهای معدودی از این کلیسا از سبک رمانسکِ قبل از بازسازی آن باقی ماندهاند که در مقابل معماری گوتیک باشکوه این بنا چندان به چشم نمیآیند.

موفقیت در زندگی به مفهوم برخورداری از مواهب بسیاری است. همه این مفاهیم در راستای بهینه سازی فضای زندگی برای بالابردن کیفیت و سبک زندگی می باشد. این سبک تا اواسط قرن شانزدهم در اروپا معمول بود. علاوه بر آن دسترسی خودروها به پارکینگ، رفت و آمد افراد به طبقات مختلف ساختمان و همچنین دسترسی افراد واقع در محل به پشت بام این بنا نیز به روش های متفاوتی ممکن شده است. در بیشتر موارد اهالی ساخت و ساز و مجریان حوزه عمران معتقد هستند که تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی آنچنان نیست و حتی در مواردی ممکن است هزینههای جانبی باعث شود که هزینه ساخت سازههای بتنی بیشتر نیز باشد.

مدتها بعد در دوران رنسانس وقتی اروپاییان با نوع خاص و عجیبی از معماری روبه رو شدند که با اشکال عادی و خوفگرانه کلاسیک آنها متفاوت بود به یاد همان جنگجویان گوت افتادند و ترس تاریخیشان بین این معماری و گوتیکهای بربر رابطه برقرار کرد و بعد از گذشت قرنها به ترس موروثیشان از آن ژرمنها اعتراف کردند و گفتند که ما از این معماری به همان قدر می ترسیم که از گوتها. نام گوتیک را نویسندگان ایتالیایی دوران رنسانس برای این سبک اختراع کردند. تندیسهای گوتیک در قرن ۱۴ میلادی، آراستهتر شدند و این وقار و زیبایی آنها که تا حدودی مصنوعی به نظر میرسید، در سراسر اروپا و در نقاشی، مجسمهسازی و مصورسازی کتابهای خطی (تذهیب) رایج شد و به نام سبک گوتیک بینالمللی (International Gothic) شهرت پیدا کرد.

سنگ سفت و بی روح، شیشه ترد و شکننده و عجین کردن این دو با هم به راستی هنرمندگو ت به زیبایی و خلاقیت این دو را کنار هم نشانده است. طرح ۴ ایوانه شدن مساجد از طریق تخریب ستونهای کنار محراب و ستونهای کنار میان سراها و ایجاد ۴ ایوان و یک گنبد روی همان طرح شبستان ایجاد شد. ایوان در ایران قبل از اسلام توسعه یافت و در معماری عظیم و شاهنشاهی مورد استفاده قرار گرفت. هنر گوتیک در نیمه دوم قرن 12 میلادی پا گرفت و تا نیمه قرن 15 میلادی ادامه یافت. جناب آقای دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت معدن و تجارت در روز دوم مردادماه سال ۹۸ به همراه معاونین و مدیران استان و همچنین نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی در محل کارخانه سازه های فلزی آسمانه حضور بهم رسانده و ضمن افتتاح رسمی کارخانه از بخشهای مختلف کارخانه بازدید و در سالن جلسات کارخانه نشستی با حضور مدیران شرکت در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه داشتند .

سبک گوتیک در نتیجهی محدودیتهای معماری قرون وسطی به وجود آمد و شکل کلیساها و قلعهها و به نوعی تمام اروپا را تغییر داد. به دور از انصاف است که گوتیک ها را به واسطه قرارگرفتن در قرون وسطی پیشرو ندانیم به پیکره های نقاشی شده در این کلیساها بنگریم. گوتیک یکی از سبکها و دوره های تاریخی معماری است که در میان سالهای ۱۱۳۷ و ۱۱۴۴ م. در واقع وزن طاق سقف صرفاً بر روی نقاط گسسته و جدا از هم (جناغها یا همان تیغههای طاق) پخش میشد؛ بنابراین به جای ساخت دیوارهای ضخیم و طویل، چندین ستون عمودی مجزا کافی بود تا پشتوانهای برای این تیغهها باشد.ترکیب تیغهها و ستونها، نقش دیوارهای عمودی ضخیم در تحمل وزن بنا را کم کرد و این فرصت را به وجود آورد تا بتوانند دیوارهای باریکتری بسازند و حتی پنجرههای بزرگی را نیز در میان این دیوارها قرار دهند. برای آببند کردن دیوارهای بتنی در منابع آب از بتن و میان بولت آب استفاده میشود. توضیح کتاب:گونه شناسی در یک فرایند استقرایی به ما کمک میکند تا با انتخاب موضوع، به منابع عینی موجود مراجعه کنیم و با گردآوری دادهها و تحلیل آنها به شناخت گونهها دست یابیم. نورپردازی دکوراتیو علاوه بر اینکه جذابیت و حس علاقهمندی را به فضا میافزاید به عنوان یک اثر هنری توجه مخاطب را به خود جلب میکند.

در ادامه به معرفی چند موزه برتر جهان پرداخته میشود که در سال ۲۰۲۲ درهای خود را به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز کرده است یا به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین نمای رنگارنگی که امروزه از این بنا میبینید را به سبک نئوگوتیک و در سال ۱۸۸۷ انجام دادهاند. اختراع طاقهای نوکتیز (Pointed arch) بود که باعث شد سایر خلاقیتهای سبک گوتیک امکانپذیر باشد. طراحی مجتمع مسکونی باعث می شود تا افراد از امکانات بیشتری استفاده نمایند و هزینه های کمتری نیز توسط آن ها پرداخت شود. ساختمان اداری، تجاری ولیعصر در دو طبقه طراحی شده است. برابر است با مساحت اشغال شده توسط یک نفر یا هر یک از لوازم اداری، که شامل فضاهای استقرار، حرکت و دسترسی به آن است.

تصور اینکه این عمارات چه تاثیری به کسانی می گذاشته است که فقط با بناهای ثقیل و بی ظرافت سبک رومانسک مانوس بوده اند، به راستی دشوار است. آنها کلیسا را از نسل قبلش که رمانسک بود و کلیسا به قلعه شباهت داشت، تبدیلش کردند به مکانی سبک و روبه بالا و انسانی. این بنا همان مکانی است که اسقف اعظم کلیسای کانتربری، یعنی «توماس بکِت» در آن به قتل رسید. کلیسای سنت دنیس یا همان سن-دنی در پاریس، اولین کلیسای گوتیک به شمار میرود که هنوز هم ساختمان آن سرپا باقی مانده است و قدمت آن به سال ۱۱۴۰ برمیگردد. غلامحسین معماریان در رشته معماری و بهزاد پروین قدس در رشته عکاسی به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۰ معرفی و تقدیر شدند.

در نوع نشست ساختمان علت نشست خاک زیر پی نیست و خاک زیر فونداسیون بدون این که دچار تغییر شکل شود ساختمان دچار تغییر شکل گردیده و ایجاد ترک در دیوارها و قسمت های نازک کاری می کند که در این صورت امکان عدم تغییر شکل در ساخت تیرها یا تیرچه ها و یا ترک های ستون ها به گونه ای که طول ستون را کاهش دهد بسیار زیاد خواهد بود. گوت اقوام ژرمنی بودند و با امپراطوری روم می جنگیدند وحشت رومیان آن زمان از این جنگجویان بربر گونه و وحشی آنها را دچار کابوسی دسته جمعی کرده بود .

سازه فولادی به عنوان یکی از قدیمیترین سیستمهای ساخت و ساز شناخته شده است. سوژر كه در شكل گيري گوتيك بسيار موثر بود معتقد بود كه بايد كليسايي ساخت كه مملو از نور باشد ، و همين امر در ايجاد پنجره هاي بزرگ كليساهاي گوتيك تاثير بسزايي داشتند. اولی معتقد بود که ایمان چیزی عرفانی و اشراقی است نه منطقی اما سوژر کلیسای که بازسازی کرد (دیر سن دتی) از نظر شکوه مندی سبک رومانسک را پشت سر نهاد و او معتقد بود که باید کلیسای ساخت که مملو از نور باشد و این در ایجاد پنجره های بزرگ کلیساهای گوتیک تاثیر بسزایی داشت. اگرچه در طول دوره های زمانی فکر انسان ها دچار تحول و تغییر می شود اما همواره آناتومی انسان ها یکی است و تغییری نمی کند.

این فشار باعث میشد تا طاقهای آهنگ (طاقهای گهواره) فرو بریزند؛ بنابراین دیوارهای حائل عمودی ساختمان را باید آنقدر ضخیم و سنگین میساختند تا به سمت بیرون خم نشوند. ساده ترین شکل ساختار صفحه ای بوده که کابل ها به تکیه گاه متصل گشته و عناصر معلق بر روی آن قرار می گیرد تا فشار موضعی را تحمل نماید. ایده ای که سبب آفرینش توده ای بی نظیر در تعامل با سایت خود شده است. دوره کاردانی فنی سازه های پیش ساخته، بر پایه شناخت ویژگیها و خصوصیات عناصر و اجزای مهم ساختمانی و محدودیتهای فنی آن ها و آشنایی با شرایط محیطی و اقلیمی صورت می گیرد که در نهایت با تربیت قشری کاردان و ماهر در درک مسایل مهندسی و آشنایی به آنها، در کنار گروههای انجام دهنده کار قرار گرفته و به این ترتیب موجبات سرعت بخشی اجرای ساختمان و بهره وری بیشتر از زمان و سرمایه را سبب خواهد شد.

اما با وجود همه این مقررات شفاف و مشخص، بازهم اجرای قانون همیشه با اما و اگرهای زیادی روبرو بوده و نهادهای نظارتی نتوانسته بودند که به وظایف خود در این راستا عمل کنند اما ناظران بر اجرای مقررات ملی ساختمان چه کسانی هستند؟ ساختن سیستم سرمایشی و گرمایشی مطلوب در گذشته، بسیار مورد توجه معماران ایرانی بوده که این قضیه منجر به ساخته شدن سیستمهایی متناسب با هر منطقه جغرافیایی شد. اما آنچه اکثر مهندسان را نسبت به سازههای بتن آرمه به شدت بدبین کرده، عدمقطعیتها، یکنواخت نبودن مقاومت بتن و کم اطلاعی بسیاری از سازندگان از نحوه عملآوری و به دست آوردن نتیجهای مطلوب از این ماده است.

در اولین برخورد با با ایوان هر ساختمان نظر هر بینندهایی را به خود جلب سایت 3darchitecture میکند. ورودیهای مسقف و پنجره ها دارای چنان هماهنگی سنجیده و دلپذیری اند، و توری کاریهای ایوان بالاخانه خوش ساخت و پرظرافتند. آذین توری و پنجرههای رنگارنگ نیز کمکم در این دوره رواج پیدا کردند. شهر مونتری آمریکایی ترین و امن ترین شهر مکزیک نامیده می شود ، این شهر در مجاورت آمریکا قرار دارد و تجارت و اقتصاد آن با آمریکا گره خورده است. روبروی آن، آشپزخانه در کنار گاراژ قرار دارد که امکان دسترسی از طرف مقابل را پیدا می کند. رنگ های متضاد: این رنگ ها در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند. نور کنترل شده پس از وارد شدن به فضا در برخورد با ستون های با مقطع منحنی محو می شود. به عنوان مثال در مسجد همه نشانه های هنری و تصویری در بنا مستحیل است و یک آرای مذهبی و جنسی، زن و مرد را در هنگام عبادت از هم جدا می کند. این قالب های پلی استایرن نه تنها نقش قالب را در بتن ریزی به عهده دارند بلکه به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می کنند و تا حد زیادی از هدررفت انرژی جلوگیری می نمایند.

به این ترتیب افراد ساکن در این نوع سازهها فرصت کافی برای تخلیه ساختمان خواهند داشت و به این معنی ایمنی بیشتری این ساختمانها میباشد. سنت پارسی سازی گنبد سازی به قدیمی ترین معماری بین النهرین (3000 سال قبل از میلاد) برمی گردد که گنبدها به دلیل کمبود چوب در بسیاری از مناطق فلات ایران به جزء لاینفک ساختمانها تبدیل شد. این نورگیر بین دیوار پوشیده از سنگ و بخش اصلی خانه قرارگرفته و نور را به زیرزمین می تاباند. پس اگر اتاق خود را فقط برای خواب احتیاج دارید می توانید از رنگ های سرد برای دیوار های آن استفاده نمایید.