ما شیفته طراحی “ریپلی” هستیم – در اینجا 5 جزئیات مورد علاقه ما از مجموعه هیجان انگیز نتفلیکس آمده است.

25 سال از زمانی که یک کلاهبردار مرموز نیویورکی در این فیلم کلاسیک روی پرده ظاهر شد می گذرد آقای ریپلی با استعداد. اکنون، یک سریال هشت قسمتی جدید از نتفلیکس ریپلی این فیلم همان حماسه را بر اساس رمان پاتریشیا هایسمیت در سال 1955 بازگو می کند که در اوایل دهه 1960 اتفاق می افتد، تام ریپلی (این بار با بازی اندرو اسکات) توسط یک سرمایه دار ثروتمند کشتیرانی استخدام شده است تا پسرش ریچارد را که به نام “دیکی” نیز شناخته می شود، بازگرداند. “گرین لیف (جانی فلین) که در تعطیلات دائمی در ایتالیا به سر می برد. ریپلی سرانجام دیکی را پیدا می کند و هویت، دارایی و پول او را در حالی که عمیق تر به دنیای جعل، سرقت هویت و قتل می پردازد، به دست می گیرد. همانطور که ریپلی در این کتاب می‌گوید: «همیشه فکر می‌کردم بهتر است یک آدم جعلی باشم تا یک شخص واقعی».

دیوید گرابمن، طراح تولید اعتبار و نامزد دو جایزه اسکار، الساندرا کوئرزولا طراح صحنه، استیون زیلیان کارگردان و رابرت السویت فیلمبردار برای خلق فضای داخلی خیره کننده و فیلمبرداری سیاه و سفید فریبنده که بینندگان را به اوایل دهه 1960 ایتالیا می برد. کمتر، تبلیغات او پنج لحظه شگفت انگیز از صحنه های سریال را به اشتراک می گذارد.

پیکاسو و هنر رشد شخصیت

تصویر ممکن است حاوی مبلمان معماری، فضای داخلی ساختمان، چراغ اتاق نشیمن، چراغ رومیزی و طراحی داخلی باشد

شاهکار کوبیسم 1910 پیکاسو نوازنده گیتار این نقطه کانونی ویلای آترانی دیکی گرین لیف است. از آنجایی که نسخه اصلی در حال حاضر در موزه ملی هنرهای مدرن پاریس به نمایش گذاشته شده است، طراحان صحنه یک ماکت ساختند.

با حسن نیت از نتفلیکس

پیکاسو نوازنده گیتار تزئین شده با ستون های پیچ خورده در عطرانی، برای اولین بار دیوارهای ویلای نمادین دیکی در سال 1902 را تزئین کرد. ریپلی در نهایت آن را می دزدد و در پایان سریال در عمارت خود در ونیز ظاهر می شود. نقاشی تک رنگ کوبیسم بازتابی از روان تکه تکه اوست که شخصیت چندوجهی ریپلی و نیاز او به قدرت و پول را منعکس می کند. این شاهکار که قدمت آن به سال 1910 برمی گردد، سبک زندگی مجلل را نیز در خود جای داده است لا دولچه ویتا.

و برای بینندگانی که نمی‌دانند آیا نقاشی پیکاسو واقعی و امانت‌دار است، گرابمن پرده را کنار می‌زند و توضیح می‌دهد: “ایده استفان انجام یک پیکاسو بود، و ما به نقاشی‌های زیادی نگاه کردیم، اما فقط مربوط به آن دوره بسیار انتزاعی. ما دریافت کردیم. یک کپی دیجیتالی از املاک.” طراحان من توانستند یک کپی تهیه کنند، روی بوم نقاشی کنند تا مطمئن شوند که کیفیت خطوط رنگ را دارد و پس از فیلمبرداری مجبور شدیم آن را از بین ببریم و در یک شانس، طراح تولید کشف کرد. کار هنرمند فرانکو جنتیله در یک مغازه قاب‌سازی در خیابان کوچکی در رم و عاشق آن شد زیرا این کار بسیار شبیه به سبک پیکاسو است، بسیاری از نقاشی‌های جنتیله در کنار دیوارهای ویلا دیچی کاملاً قرار داشتند.

سیاه، سفید و سایه های خاکستری

تصویر ممکن است شامل معماری، ساختمان، خانه، محل سکونت، پله، نرده، زیرزمین، فرد، لباس، شلوار و کفش باشد

رابرت السویت، فیلمبردار فیلم، حسی از فیلم نوآر خلق می‌کند که ویلاهای سفید و سفید ساحلی و خیابان‌های شوم قدیمی رم و ونیز را به تصویر می‌کشد.

عکس: لورنزو سیستی/نتفلیکس

source: https://www.architecturaldigest.com/story/design-in-ripley-here-are-our-top-5-favorite-details