سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان | 3darchitecture

مهندسان دارای مدرک تحصیلی در رشته های هفت گانه عمران، معماری ،تأسیسات برقی ، تأسیسات مکانیکی ، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می توانند به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیند. براساس این قانون ، مهندسان برای فعالیت در زمینه طراحي ، نظارت و اجراي ساختمانهاي بخش غیردولتي می بایست دارای صلاحیت حرفه اي (پروانه اشتغال به کار مهندسي) باشند. در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد.

ساختمان‌های بتنی[ویرایش]

این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند. علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است.

۷. ساختمان های صنعتی

میراگر ها نقشی در تحمل بارهای ثقلی نداشته و تنها زمانی که ارتعاش ناشی از زلزله به مجله خبری معماری سه بعدیوارد شود عمل می کنند. استفاده از میراگرها یکی از روش های نوین مقاوم سازی ساختمان محسوب می شود. دراین روش با استهلاک انرژی زلزله، نیروی وارد شده به ساختمان بسیار کم تر از مقدار واقعی می باشد. یکی دیگر از روش های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمان ها استفاده از جداگرهای لرزه ای میباشد.

واگذاری سند به ساکنان حاشیه شهرها

ارسال سریع سفارشات به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان از جمله خدمات برجسته آهن ملل می باشد. بتن هوادهی شده ایرکلایت یا بتن سبک گازی، از جمله مصالح ساختمان سازی مدرن می باشد که این روزها در ساختمان سازی استفاده می شود. این مصالح از مواد خام مانند شن، سیمان، آهک و گچ به عنوان عامل ایجاد پیوند و از آلومینیوم به عنوان عامل هوادهی در این مصالح استفاده می شود. در این مرحله گچ کاری و سرامیک و رنگ کاری داخل ساختمان انجام می شود.

  • قبل از ملاقات با یک معمار، یک لیست از انتظارات طراحی خانه خود تهیه کنید.
  • این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند.
  • دیوارهای متشكل از قا‌ب‌های سبك فولادی سرد نورد كه با تسمه‌های فولادی و یا صفحات پوششی فولادی مهار شد‌ه‌اند‌، جزء این سیستم محسوب می‌شوند.
  • بتن ایرکلایت در برابر آتش سوزی مقاوم است و این ویژگی بارز این بتن می باشد.

در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند. این ساختمان ها، از سطح پایینی از تعمیر و نگهداری و شرایط سکونتی بدی برخوردار هستند که ناشی از بهداشت و تهویه نامناسب و سایر عوامل آسیب زا می باشد. زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند. نوعی سیستم ساز‌ه‌ای است كه در آن نیروهای جانبی توسط ستو‌ن‌ها به صورت كنسولی تحمل می‌شوند. دیوارهای متشكل از قا‌ب‌های سبك فولادی سرد نورد كه با تسمه‌های فولادی و یا صفحات پوششی فولادی مهار شد‌ه‌اند‌، جزء این سیستم محسوب می‌شوند. یکنواختی و ایجاد سطح صاف در انتها که قابل رنگ آمیزی یا اجرای پنل های دیواری باشد.

http://1biti.ir