جست‌وجوی ساختمان در واژگان مترادف و متضاد | 3darchitecture

اسکلت اصلی این نوع ساختمان‌ ها از خشت خام و گل می‌ باشد که مقاومت بالایی ندارند و اغلب ساختمان های قدیمی از این مصالح استفاده شده اند. دیوار و سقف این ساختمان ها در جای دیگر ساخته شده و در محل خودمونتاژ می شوند مشکل اصلی این گونه سازه ها آن است که در مقابل زلزله آسیب پذیرند. پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد.

http://1biti.ir

این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. به عنوان مثال کفش های هوشمندی که می توانند براساس شرایط محیطی خطر آسیب، سقوط و شکستگی سطح زیرین را به کمک سنسورهای خود تشخیص دهند. کلاه های ایمنی هوشمند که می توانند خواب آلودگی و خستگی را شناسایی کرده و در مورد آن هشدار دهند.

  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود.
  • در طراحی آپارتمان و ساختمان های با کاربری های مختلف جدیدا از خاک کوبیده استفاده می کنند.
  • به همین علت و قبل از اجرای هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد.
  • در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید.
  • نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود.

تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید. اسکلت اصلی آنها را معمولاً قابهای سوله یا خرپاها تشکیل می دهد و برای پوشش سقف ازانواع لاپه به صورت ناودانی، پروفیل Zو ورق گالوانیزه یا ایرانیت استفاده می شوند. این گونه ساختمانها به لحاظ سبکی سقف و دیوارها در مقابل زلزله مقاوم، ولی در مقابل بار باد (طوفانها) آسیب پذیرند.

متداول ترین اقداماتی که قبل از شروع ساخت و ساز باید انجام داد، کدامند؟

کسی که مجله خبری معماری سه بعدیی را می فروشد، زمین و همه طبقات آن؛ اعم از بالا و پایین، داخل در معامله است؛ مگر آنکه هر طبقه مستقل، و شواهد و قراینی بر خروج آن از معامله وجود داشته باشد. همچنین آنچه جزء ساختمان به شمار می رود، مانند درها و دیگر ابزار و تجهیزات به کار رفته در آن داخل در معامله است. در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است. پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند، تخریب می شوند. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۷. ساختمان های صنعتی

بلوک های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است. در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است. مجتمع مسکونی دارای نمایی ترکیبی از سنگ و سیمان است و وجود شیروانی ها نمای زیباتری به بلوک ها داده است. فلزات قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است و نیروهای دینامیکی و ضربه ای را تحمل نمایند، در حالیکه بتن ترد و شکننده بوده و عملکرد آن در مقابل این نیروها بسیار ضعیف است.

شناسنامه فنی ملکی ساختمان احترام به حقوق شهروندان است

طبق مقررات دولت، این ساختمان ها باید طبق دستورالعمل مرجع ذیربط، در صورت امکان، مرمت و در غیر این صورت، تخریب شوند. ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود. موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند.