جایگاه معماری ایرانی در عصر حاضر – شرکت ساختمانی بانک ملت معماری سه بعدی

در کنار این مجموعه خدمات، ضمانت نامه و گارانتی ۵ ساله عمومی را برای کل قطعات سازه و پوشش پارچه ای به مشتریان خود ارائه می دهد. در ایستگاههای کار اگر از میزهای مشترک استفاده میشود، ارتفاع سطوح برای افراد به سختی تنظیم میشود چون دو نفر که ارتفاع قد متفاوتی با هم دارند حتماً نباید از سطوح کاری که ارتفاع یکسانی دارند استفاده نمایند. هدف اصلی معمار داخلی ساختمان به طراحی داخلی و متریال مورد استفاده در سازه مربوط میشود. تعلیم دادن در رشته معماری داخلی بایستی مشمول مطالعه معماری و طراحی تاریخی، کدهای ساختاری و ایمنی، حفظ و مرمت ساختارهای قدیمی، ساخت مدلهای مجازی (مبتنی بر کامپیوتر) و فیزیکی و ترسیم نقشههای طرحهای اصلی باشد. طراحی فنی ساختمان شامل تهیه پلان، مقاطع، شبیهسازیها و تصاویر سه بعدی، فرم و بافت کلی پروژه و طرحهای دقیق آن، آرایشهای فضایی، نما، نمای کلی و تعیین نوع و مقدار حدودی مصالح ساختمانی است. فرم زین اسبی نسبت به فرم خیمه در ابعاد مشخص مقدار پارچه مصرفی کمتری خواهد داشت ، فرم خیمه نسبت به فرمهای سفارشی که ممکن است چند لایه پارچه در یک فضا بر روی یکدیگر بیایند نیز میزان پارچه کمتری مصرف خواهد کرد.

دكوراسیون داخلی (تزیینات داخلی): برای انتقال يك ويژگی خاص در يك فضا از هنر تزيين استفاده میشود كه با معماری موجود آن بهخوبی كار كند. این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند. ولی بااینوجود، حرفه طراحی داخلی در طی سالها تکاملیافته، زیرا افراد طراح بیشتری این جنبههای فنی پرداختن به سازههای معماری را در طراحی خود به کار میبرند. البته دیوارهای پیش ساخته هم از استحکام بیشتری برخوردار هستند و هم عایق صوتی و حرارتی بهتری نسبت به آجر به شمار میروند. رشته معماری داخلی نیز مانند رشته مهندسی معماری از دو جنبهی هنری و فنی تشکیلشده است؛ و تبحر افراد فارغالتحصیل به این جنبهها بازدهی بیشتری در بازار کار برای آنها به دنبال دارد. البته شرایط آبوهوایی تاثیر زیادی در نوع مصالح مورد استفاده در معماری داخلی دارد. بعدها، ۴ سطح افقی مجزا برای طراحی درونی کلیساها در نظر گرفته شد و ستونها و طاقهایی که برای نگه داشتن این طبقات استفاده میکردند، شکلهای هندسی تکراری و قدرتمندی را در نمای داخلی ساختمانها به وجود میآورد. اگرچه موزه مدرن سیدنی یک موزه جدید به حساب نمیآید، با این حال بخشهای جدیدی به آن افزوده شده است که بهزودی افتتاح خواهد شد و میتواند به تنهایی به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب عمل کند.

معماری داخلی با ویژگی های روحی و روانی بیشتر ارتباط مستقیم دارد و باید ویژگی های خصوصی و عمومی انسان در نظر گرفته شود. عمل معماری داخلی، آنجا که معماری به معنی ارائه یا ارائه خدماتی ماهرانه مربوط به طراحی و ساخت فضای داخلی ساختمان است که مقصود اصلی آن در ارتباط با طراحی داخلی به اشتغال یا استفاده از انسان است. همچنین، دانشآموختگان این رشته می توانند در آزمون های استخدامی سازمانهای مختلف شرکت کنند و در کنار آن، پروانه اشتغال به کار مهندسی را نیز کسب کنند. با شناخت درست علایق و استعداد ها می توان رشتهای را انتخاب نمود که از ادامه تحصیل و اشتغال در آن لذت برد.

البته این پشتبندها صرفاً جنبهی کاربردی نداشته و در زیباتر کردن ظاهر بنا نیز تأثیرگذار بوده اند و به گونهای در اطراف ساختمان قرار میگرفتند که حس حرکت و پرواز را در بیننده تداعی می نمود. با وجود تفاوت، هر دو مکمل هم هستند و فضا سازی علمی و هنری را به وجود می آورد. معماری داخلی وابسته به هیچ موضوعی نیست و مستقل در فضا عمل میکند ولی طراحی داخلی وابسته به معماری داخلی است و بعد از آن شروع به عمل میکند. معماری داخلی از شروع ساخت بنا انجام میشود و طراحی داخلی بعد از اتمام ساخت در داخل فضا اجرا میشود. انجام تغییرات معماری داخلی با علم است و نیاز به مدارک دانشگاهی دارد ولی طراحی داخلی با تجربه ی زیباشناختی فضای داخلی انجام میشود. همان طور که از نام این سبک مشخص است به دوران پارتها تعلق دارد. معماری داخلی عبارت است از طراحی ساختمان یا سرپناه از داخل ساختمان به قسمت بیرونی ، یا طراحی فضای داخلی با عناصر و جلوه های بصری برای بازسازی خانه. بازسازی و یا بهسازی جلوه بصری فضاهای اداری، علاوه بر تبدیل فضاهای یکنواخت و خشک بناهای قدیمی به فضاهای جذاب و آرامش بخش، باعث افزایش راندمان کاری کارمندان شرکت ها و ادارات نیز می شود.

این گروه از کاروانسراها نیز از نظر معماری به گونه های زیر تقسیم می شوند. مسجد عتیق شیراز یا همان مسجد جامع شیراز و مسجد جامع همدان از جمله نمونههای مساجد سه ایوانی به شمار میروند. دوره کارشناسی معماری داخلی هماکنون در دانشگاه هنر تهران و دانشگاه هنر شیراز دایر است و این دو دانشگاه تنها دانشگاههای دولتی هستند که این رشته را ارائه میدهند. همچنین توسط شماری از بهترین مدارس و مهمترین دانشگاه ها در مرکز استانبول احاطه شده است، کما اینکه نزدیک به مهم ترین بازارها، بزرگترین مراکز تجاری، بیمارستان ها، کافه ها، رستوران ها، پارک ها، موزه ها و مراکز تفریحی است که در جایجای منطقه دایر هستند. افراد فارغالتحصیل ذر این رشته میتوانند دفتر طراحی شخصی دایر کنند و بهصورت مستقیم با مشتریان به همکاری بپردازند؛ و همچنین میتوانند با معماران و شرکتهای مهندسی مختلف همکاری داشته باشند.

این رشته برای آن دسته از افرادی است که ذوق هنری، توانایی خلاقیت بالا و قوهی تخیل قوی برای ایده پردازی دارند و همینطور علاقهمند به تزئینات فضاهای داخلی و مبلمان ساختمانها هستند؛ زیرا مبحث اصلی طرحشده در این رشته اطراف این موضوع قرار دارد. بدین ترتیب چنانچه در سویی راجع به زندگی سخن رانده شود، و در سوی دیگر از مکان، چنین چیزی بی معناست. بدین ترتیب به جای افزودن المان های حجمی و صلب بر بنا، طراحان سعی در ایجاد یکپارچگی توسط المان های تکرار شونده و عملکردی بنا کردند. همانطور که می دانید، گوتیک از نیم دایره ها خوشش نمی آید، روی چنین تمپانوم ها شروع به نصب رنگین کمان های آرکیولت و حتی بالاتر – وایپرها کردند. برای اینکه بدانید چه زمانی از معمار داخلی کمک بگیرید یا نیاز به یک طراح داخلی دارید باید به نیازتان نگاه کنید تا بدانید از کدام یک از این متخصصان کمک بگیرید. برای انتخاب فرش می توانید از رنگ های کرمی و طلایی و یا رنگ های گرم در نقش فرش خود انتخاب نمایید. هرکدام از مصالح معماری داخلی، مزایا و معایبی دارند.

البته باید در نظر داشت که چوب برای مناطق بارانی مناسب نیست. اولین مرحله هنر گوتیک از سال 1120 آغاز و تا 1200 میلادی ادامه داشت. معماران ایرانی از سال 1357 تا امروز تحت تاثیر دو پدیدهی موازی قرار گرفتهاند. چهکارهایی معماران داخلی انجام میدهند؟ که طبق استانداردها انجام شود. چرا که معماری داخلی سرشار از ریزهکاریها و ظرافتهای بسیاری است. شیشه ها در سبک مشعشع گوتیک، بیشتر از ۷۰ درصد کل بنا را تشکیل می دادند. در معماری مدرن به جای تمرکز بر روی دکوراسیون و جزیئات، تمرکز بر روی فضا به عنوان یک کل مطرح است. به زبان ساده، معماری داخلی بر زیبایی و استحکام ساختمان تمرکز میکند. روش یا سبک طراحی و ساخت برای فضای داخلی ساختمان و همینطور خصوصیات فیزیکی مربوطه. یکی از روش های داشتن عکس زیبا، عکاسی در هنگام غروب است یعنی زمانی که کمی از نور خورشید باقی مانده و هوا رو به تاریکی می رود. بهطورمعمول به هرگونه روش جدیدی که بیرون از حالت قدیمی و رایج باشد مدرن گفته میشود. یعنی قانونمدار نیستند یا رشتۀ آنها برنامهریزی شهری یا معماری و شهرسازی نیست بنابراین نمیتوانند تشخیص دهند که روستا یا شهر خوب چگونه است و تمدن نوین اسلامی چگونه تحقق پیدا میکند یا اینکه متعهد نیستند که میدانند روش کار چیست ولی حقفروشی و قانونفروشی میکنند.

نمونه های معماری معماری گوتیک بین المللی در پادشاهی بوهمیا کلیساهای St Giles در جنوب بوهمی است Třeboň (کشور چک: Kostel sv جیلجی) و از سنت ویتوس در سوباسلاو (کشور چک: Kostel sv ویتا) خود شاه دستور داد که ساختمان جدید را بازسازی کند دادگاه ایتالیا در کوتنا هورا و ساخت قلعه Točník. یکی از نمونههای بارز کلیساهای این دوره کلیسای سن مالکو در شهر روان پایتخت نرماندی است . این کلیسا شاید به اندازه کلیساهای دیگر پاریس مشهور نباشد اما این کلیسا هم با معماری بی نظیری که دارد یکی از جاذبه های پاریس به شمار می رود. معمار داخلی بهطورمعمول کل ساختار داخلی را طراحی میکند و در سطح فنیتری در طریقه طراحی خود نقش دارد. تشبیهی عالی برای توصیف نقش یک معمار داخلی وجود دارد. در معماری فضا سازی و کاربردی بودن فضا برای مخاطب اهمیت دارد و در طراحی حال و هوایی که در فضا به وجود می آید مهم است که حس خوبی را به مخاطب برساند. آگاهی از نوع معماران درگیر در یک پروژه ساختمانی به منظور تعیین اینکه آیا آنها مهارت مناسبی برای مشاوره موثر در مورد ساختمان دارند ، مهم است. آیا همان علم چیدمان در فضاهای بسته است؟ مرکز آموزشوپرورش برای تعریف برنامه مدرک در معماری داخلی این است: برنامهای است که افراد را استفاده از اصلهای معماری در طراحی داخلی سازهها برای هدفهای زندگی، تجاری و تفریحی آماده میکند و بهعنوان معمار داخلی بهصورت حرفهای عمل میکند؛ که این مطالعه مشمول آموزش معماری، طراحی داخلی، استانداردهای شغلی و ایمنی، طراحی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و…

در انتخاب لامپ ها، باید از نوعی استفاده کرد که بهترین کیفیت نوری و کم ترین مصرف را داشته باشند. در چند دهه جدید استفاده از سبک مدرن در کشورهای گوناگون ازجمله ایران رایج شده است و افراد زیادی به این سمت جذبشدهاند. در هنر معماری و هنرهای وابسته به آن که آنها را معماری داخلی , طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می شناسیم, این بعد چهارم کاملا نقش بنیادی ایفا می کند؛ در اثبات این ادعا همین بس که پسوند همه این واژه های ترکیبی یادشده لغت ” داخلی ” است و این به آن معناست که در هر سه رشته به آن بعد از ابعاد چهارگانه فضای معماری پرداخته می شود که ما از آن با عنوان ” فضای داخلی” و یا” بعد چهارم” یاد می کنیم . معماری داخلی عموماً به عنوان هنر فضایی طراحی محیط شناخته میشود. همینطور معماری داخلی شامل تبدیل فضایی به فضای دیگر (استفاده مجدد تطبیقی) مثل مبدل کردن ساختمان اداری قدیمی به مسکن قابل سکونت نیز میشود. به دلیل خنکی هوای پایاب در تابستان به عنوان یخچال و محلی برای استراحت نیمروزی نیز از این فضا استفاده میشده است. ملاک حرفه ای بودن یک طراح و معماری، به کیفیت طرح هایی است که به عنوان نمونه کار یا کار اجرا شده به کارفرما ارائه می دهد.

معماران و مهندسان عمران برای تدوین برنامههای ساختاری دقیق و ایمن باید در ریاضی و موارد فنی مهارت داشته باشند و قوی باشند. برای معماری داخلی ساختمان تخصصهای زیادی درگیر میشوند. پذیرش رشته دانشگاهی معماری داخلی در بسیاری از دانشگاه ها صورت می پذیرد. به دلیل آنکه اساس در این رشته مهارت و کاربرد است استفاده از نرمافزار یکی از مهمترین ابزار حرفهای در این حوزه است. یعنی فرآیندی که در آن، قسمت­های داخل ساختمان با در نظر گرفتن جنبه­های انسانی و استفاده از فضاها به مرحله طراحی در می­آید. این جزایر از بالا شبیه به درخت نخلی که درون یک دایره قرار گرفته است به نظر می رسند. معماری داخلی با فعالیت در مقیاس های بزرگ و سازه ای ساختمان مرتبط است و طراحی با تغییرات و تزئینات و جزئیات در ارتباط است. تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی در انجام تغییرا ت کلی در مقابل تغییرات جزئی است. در بندهای صحن این بنا ، طاقهای جناغی شش بخشی مشخص شده است .

معماری داخلی راه اتصال بین معماری و طراحی سایت 3darchitecture داخلی است. مهندسی عمران رشته ای است که در زمینه های مختلف اعم از ساخت و ساز پروژههای عمرانی مانند جاده سازی، پل سازی، سد سازی، احداث تونل، ساختمانسازی، طراحی سازه فرودگاه ها، سیستمهای آب و فاضلاب و سایر پروژههای بزرگ زیربنایی کاربرد دارد. از خصوصیات این سبک در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطهای خطهایی بیآلایش و ساده است و جهت دوری از تجملات زیاد بهطورمعمول خطهای ساده را استفاده میکنند و درحالیکه فضا آرامشبخش و وسایل زیبا میشود، فضا نیز عملکردگرایی بیشتری دارد. تکنسینهای مهندسی عمران: تکنسینهای مهندسی عمران برای تهیه و بررسی نقشههای ساختمانی و نقشههای اولیه، انجام بازرسی از محل ساخت و ساز و پروژه، تهیه برآورد هزینهها و نظارت بر پیشرفت پروژه با مهندسان عمران همکاری میکنند. در واقع اینکه در فضای داخلی از آجر، سنگ، سیمان یا گچ استفاده شود تا حدود زیادی به موقعیت جغرافیایی ساختمان بستگی دارد.

بهصورت کلی خلاقیت داشتن و ذوق هنری و همینطور کنار آنها آشنا بودن با روشهای اجرایی و فنی به موفقیت بیشتر این افراد کمک میکند. باید دانست که واژه زیبا به معنای زیبنده بودن و تناسب داشتن نه قشنگی و جمال. یعنی به مد توجهی نمی کند، ولی درعین حال باید زیبا باشد. معماری داخلی از ابتدای شروع ساخت ساختمان نیاز است که حضور داشته باشد و از روند کار مطلع باشد و طراحی داخلی بعد از اتمام ساخت و در مرحلهی آخر و زیبا سازی و چیدمان شروع به کار میکند. معمار داخلی علاوه بر طراحی فضای داخلی و مواد مورد نیاز برای هر سبک از ساختمان، باید به سیستمهای گرمایشی، سرمایشی، برقی و لولهکشی آن ساختمان نیز توجه کند. هزینه مواد اولیه به کار رفته در ساخت تیرک ها که باتوجه به استفاده از تیرک چوبی یا پلاستیکی متفاوت است. در ایستگاه های کار ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند. و برنامههای خاص استفاده نهایی و مسئولیتها و استاندارهای حرفهای است. حرکت از تک باکس ساختمان به مجموعه ای از باکسهایی با وجوه متقابل حذف شده است، که با چرخش 90 درجهای نسبت به هم حول محور عمودی، میتوان آن ها را در دو دسته بازشناسی کرد، باکس هایی میان خالی در نما که نقش گشودگی و تامین نور را دارند و باکس هایی صلب که وظیفه آن ها تامین فضای نیمه باز و تعریف حریم فضای بالکن است.

آنان برای ساخت حجم های مخروطی راز عدد پی را شناسایی كرده بودند.» دقت و ظرافت در ساخت ستون های دایره ای تخت جمشید نشان می دهد كه مهندسان این سازه عدد پی را تا چندین رقم اعشار محاسبه كرده بودند. طراح داخلی حرفهای است که با دقت و تمرکز بر معماری و برنامهریزی فضا، طرحهایی منسجم و زیبا برای فضای داخلی خانه و مشاغل در یک محیط ساختهشده و یا ساختارهای موجود ایجاد کند. این نوع معماری بر فضای داخلی و عملکرد آن برای سکونت انسان تمرکز دارد و هنر و علم را برای ایجاد، بازسازی یا سازگاری مجدد داخل ساختمانهای گوناگون، مثل دفترهای کار، خانهها یا سایر فضاهای در هم مخلوط کرده است. پیش از تعریف و تشریح این سه مقوله , ابتدا لازم می دانم بحث را از توصیف واژه “فضا ” آغاز کنم به این سبب که اصولا هرحرکتی و هر هنری برای شدن و حتی پیش از آن نیاز به مفهومی به نام فضا دارد حال ممکن است این فضا , انتزاعی باشد و یا فضایی عینی . معماری داخلی برنامه ریزی سازه ای دارد و انجام میدهد و طراحی داخلی برنامه ریزی فضایی دارد.

مهندس معمار در کنار طراحی بناها به طراحی و ساخت ماکت و طراحی معماری داخلی هم میتواند مشغول باشد. تحصیل کردن در دانشکدهی معماری میتواند به مجموعهی فرصتهای شغلی مثل توسعه املاک و مستغلات، برنامهریزی شهری، طراحی صحنه یا طراحی صنعتی منتهی شود. این افراد برای آسان کردن نوسازی یا بازسازی ساختار موجود با پیمانکاران، سازندگان و تکنسینها کار میکنند. معماران داخلی هنر و علم را با هم مخلوط میکنند. معماران داخلی سروکارشان با نوسازیهای سازه ایست. معماری داخلی دید علمی به فضا دارد اما طراحی داخلی دید هنری و زیباشناختی به طراحی فضا دارد. این اقدامات به مهارت و دقت کامل در طول مراحل طراحی نیاز دارد.

این افراد به جهت ایجاد فضای زندگی امن و قابل سکونت (بهعنوانمثال راه انداختن سیستم برق یا لولهکشی مناسب) بایستی ساختار و ارتفاع آن ساختمان را در نظر بگیرند و همینطور تجزیهوتحلیل طراحی معماری را در همهی پروژههایی که دارند جا بدهند. اگر نیاز شما این است که تغییراتی مثل جا به جایی دیوارها، افزودن یا کم کردن در و پنجره و یا تغییرات تاسیساتی و سازه ای انجام دهید باید از معمار داخلی کمک بگیرید. برای ایجاد تغییرات کلی یا جزئی در محیط کار یا زندگی باید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. هرچند عاشقانه بودن کتاب، چیزی از رازآلود بودن و دلهره داشتنش کم نمیکنه.