جاذبه های گردشگری مکزیک و شهرهای توریستی آن معماری سه بعدی

گروه فنی مهندسی کهن مفتخر به طراحی اماکن تجاری مختلفی در جاهای مختلف استان بوده که با توجه به رویه طراحی و پیشنهادات در خلق مکان مناسب و کارآمد در تجارت مورد نظر تاثیر بسزایی داشته از این رو گروه کهن بهانه ای بود در جذب سرمایه گذار و استقبال مردم. مسئله کیفیت ساختمان در سالهای اخیر و از زمانی که از طراحان و مجریان درخواست استفاده از سیستمهای جدید طراحی و ساخت گردیده است تفاوت فاحشی با گذشته و سیستمهای سنتی داشته است. وزن متمرکز و کاهش قطر جرزها میگردد و امکان پیدایش بازشوهای بزرگ را فراهم می آورد ، مشروط بر ساخت پشت بند معلق. سیستم های هوشمند تهویه ساختمان می تواند از نما کمک بگیرند تا با تعبیه بازشوهای هوشمند و هواسازها و … تیم طراحی در این چالش باید به گونه ­ای دست به طراحی می ­زدند که چینش عناصر و متریال های ساختمان در کنار یکدیگر به هارمونی و تعادل نما کمک کرده تا هدف نهایی تیم طراحی و کارفرما برآورده ­شود. در این صورت، میزان سنگ نمای موردنیاز بهدرستی بررسی و محاسبه شده؛ و در نتیجه، باتوجهبه این میزان سنگ نما خریداری میشود. زمانی که یک ساختمان با نقشه و پلان بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته میشود و خانوادهها در آن ساکن میشوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس میکنند.

از این حیث گروه فنی مهندسی کهن در هنگام طراحی پلان ساختمان کلیه موارد را با توجه به مطالعات اولیه بصورت گام به گام در روند طراحی بطور دقیق انجام می دهد. سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است : این فاجعه ماحصل خلافهای مکرری است که در طراحی و نظارت و اجرا اتفاق افتاده و شهرداری هم در این روند نقش درستی ایفا نکرده است. پلان ویلایی تفریحی که معمولا سکونت دائمی ندارند، از این رو خلق اثر و فرم طراحی در این نوع پلان ها متفاوت تر از مابقی می باشد که گروه کهن با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی پلان ویلایی شمال کشور خالق مکانی امن و زیبا برای افراد مختلف بوده است. در طراحی معماری هوشمند برای ساختمان ها از سیستم هایی استفاده می شود که عملکرد انها در کنار یکدیگر به آسان شدن زندگی فرد کمک کند.

این اتفاق اصلآ خوب نیست به این دلیل که هم باعث میشود تا شما هنگام اجرا مجبور شوید که مشکلات و چالشهای طرح و نقشه را حل کرده و تصمیمات لحظهای در کارگاه بگیرید که اساسآ توام با آرامش و تسلط و تمرکز فکری و فنی مهندسی نیست بلکه صرفآ باید در لحظه تصمیم بگیرید تا پروژه و آن چالش را مدیریت کنید. ازاینرو، شما میتوانید به یکی از سایتهای فروش آنلاین سنگ نمای ساختمان مراجعه کرده؛ انواع سنگ نماهای ساختمان را به همراه توضیحات مشاهده کنید و باتوجهبه قیمت، جنس سنگ، زیبایی ظاهری سنگ نمای موردنظر خود را انتخاب کنید.

عبدالعزیز فرمانفرمائیان متولد سال 1299 و از معماران معروف ایرانی است که بسیاری او را بنیانگذار نظام مهندسی نوین در ایران میدانند. هوشنگ سیحون در 31 مرداد 1299 در تهران چشم به جهان گشود. هوشنگ سیحون در 5 خرداد 1393 در ونکوور کانادا چشم از جهان فرو بست. وی سال 1392 در 93 سالگی در اسپانیا درگذشت. وی ادامه داد: سامانه هوشمند در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در این فرایند، ابتدا از غیرحضوری شدن پروانه ساختمان کار خود را آغاز و در ادامه درخواست اصلاح پروانه ساختمان را تا پایان شهریور ماه به صورت هوشمند ارائه خواهد داد. وی در سال 2012 به عنوان یکی از چهرههای بزرگ فرهنگ و ادب ایران به کسب جایزه بیتا نائل آمد. او پس از بازگشتش به ایران در سال 1370 «پژوهشکده و کتابخانه مطالعات ایرانشناسی» را راهاندازی کرد.

به این خاطر که غیر اصولی بودن نقشه در طول زمان اجرای پروژه به چشم کارفرما میآید و آن موقع تصمیم به اصلاح و یا تغییر آن بخشها میگیرند که باعث میشود هزینههای اقتصادی اضافه به پروژه تحمیل شود. در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشههای درست و اصولی تهیه کرد. می دانید که جهت طراحی نقشه معماری ساختمان در شهرهای کشور، بایستی از کجا اقدام کرد؟ از شما دعوت می کنیم که مطالب درج شده در وب سایت مهندسی کهن سازندگان ابنیه را، تا انتها با دقت مطالعه فرمایید و اطلاعات ارزنده ای را در خصوص نقشه خانه ویلایی به دست آورید. قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند.

3- هنگامی که یک پلان نادرست در محل پروژه شروع به ساخته شدن میشود و از اول به آن فکر نشده باعث میشود که در طول پروژه به فکر برطرف کردن نواقص و معایب آن بیفتید. جانمایی فضاهای خصوصی و عمومی در پلان: جانمایی فضاهای خصوصی در پلان موضوع بسیار مهم و حیاتی محسوب میشود بطوری که فضای خصوصی حتما باید جدای از فضای عمومی باشد و دسترسی از فضای عمومی به فضای خصوصی قالبا توسط کریدور و راهرو ها امکان پذیر باشد تا بطور مستقیم قابل رویت نباشد معمولا ارتباطات بین این دو فضا با واسطه می باشد. نورپردازی عمومی برای کل محیط و تامین روشنایی در بازسازی ساختمان اداری انجام میشود. محیط کنترل شده کارخانه این امکان را فراهم میسازد تا سازهها دقیقتر ساخته شوند و اتصالات محکمتری داشته باشند. پیچیدگی و مشکل بودن این مسئله از رابطه ایست که بین تکنیک و معماری وجود دارد و همین رابطه است که کلیه سیکل تولید ساختمان که در رابطه مستقیم با روند پیشرفته ای است که احتیاجات اجتماع که مرتبا در حال تغییر و دگرگونی است مطرح مینماید.

پلان ساختمان ویلایی که ساز و کار مسکونی داشته یعنی پلان ویلایی مسکونی که افراد اسکان دائمی در آن دارند. پلان مسکونی: به پلانی می گویند که در یک نقطه ایده آل با توجه به سایت پلان واقع شود.این نوع پلان قالبا برای اسکان دائمی افراد طراحی می شود از این رو شرکت کهن تمام موارد را در روند طراحی مد نظر قرار داده تا پاسخگو به کلیه نیازهای ساکنین باشد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان بهدنبال فروش ساختمان نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها میشود.

مورد دیگری که در طراحی ساختمان تاثیر دارد فرهنگ بومی آن منطقه می باشد. تجهیزات آشپزخانه طوری طراحی شود که محل میزکار، عناصر سینک و گاز از تمام قسمت های پذیرایی قابل رویت نباشد. طراحی و معماری داخلی نمایشگاه های بزرگ و کوچک، صحنه آرایی فضای برگزاری سمینارها و جشنواره ها، طراحی و آرایش داخلی فروشگاه های بزرگ و کوچک، هتل ها، ادارات و بانک ها، مجتمع های تجاری، خانه های مسکونی، سالن ها، پایانه ها و فرودگاه ها، احیاء و باز زنده سازی بناهای تاریخی و… ورودی آشپزخانه باید نزدیک به ورودی اصلی ساختمان باشد و بطور مستقیم با فضای نشیمن، ناهار خوری، صبحانه خوری و پذیرایی در ارتباط باشد. این تحولات تحت تاثیر مستقیم هدفهای جدید اجتمائی و آزادی کار و در نتیجه مسائل شهر نشینی گردیده و در رابطه با ازدیاد جمعیتهای شهر نشین نحوه تولیدات بصورت متعدد پایه های تشکیلاتی صنعتی شدن را مطرح کرده و کارها و ساخت و ساز بصورت سنتی کم کم تقلیل میابد. همان طور که گفته شد، معماری هنری است که با استفاده از آموزش تکنیک ها و روش های آن می توان، ساخت و ساز انجام داد. ولی زمانیکه خواستیم از کیفیتی که در ساختمانهای سنتی دیده میشد در سیستمهای نوین ساخت و ساز صنعتی نیز آنرا بعنوان هدف اصلی بگنجانیم با اشکالات متعددی روبرو میشویم.

سازههای گنبدی: در صورتی که شبکهای در دو جهت دارای انحناء باشد، سازه سایت 3darchitecture گنبدی نامیده میشود. علاوه بر این ها در طبقه زیرزمین 12 متر به انباری و تاسیسات و همچنین 50 متر به پارکینگ اختصاص داده شده است که برای پارک دو خودرو مناسب به نظر می آید. مهم ترین درس برای قبولی رشته دانشگاهی معماری داخلی، درس ریاضی با دارا بودن ضریبی برابر با ۴ در کنکور سراسری می باشد. با وجود سرعت و سهولت نصب قوس ها با این روش، معایب آن نیز مشخص می شود، از جمله مقدار زیادی از مواد صرف شده برای زباله، تزئینی بودن قوس تمام شده و ناتوانی سازه در تحمل بار. جانمایی آشپزخانه و ورودی ساختمان: تصمیم گیری در مورد بهترین موقعیت جا نمایی آشپزخونه در پلان یکی از مهم ترین نکاتی است که تا حد زیادی می تواند روی کیفیت طراحی تاثیر گذار باشد. 5- کارفرماها معمولآ تا یک حد محدودی اصول و ضوابط طراحی را میدانند و میتوانند روی طرحی که به دستشان رسید، نظر دهند. اگر یک ویلا و یا یک آپارتمان زیبا و با رعایت اصول معماری و ضوابط مهندسی بسازند هنگام فروش میتوانند قدرت چانه زنی بیشتری با مشتری داشته باشند و معامله را به سرانجام برسانند.

به استفاده از تکنولوژی در طراحی معماری ساختمان ها به نحوی که کارایی ساختمان ها را افزایش دهد هوشمند سازی گفته می شود. جانمایی باکس پله و آسانسور: اولین و مهم ترین گامی که باید در طراحی پلان در مورد آن فکر و آن را در پلان جانمایی کرد، محل باکس پله و آسانسور می باشد. پلان معماری (Architectural plan ): برش افقی فرضی واحد ساختمانی در ارتفاع یک سوم یا صد و بیست سانتی متر از سطح به طوری که تمام جزییات را بتوان مشاهده کرد. این آسانسور شیشه ای، ارتفاع 330 متری را در کمتر از 2 دقیقه میپیماید و هر بار 50 نفر را جا به جا میکند. پنت هاوس رویایی که هر شخصی آرزوی زندگی در آن را دارد. بناها خود بر دو نوعند: بناهایی که برای استفاده همگان و استحکام بخشیدن به شهرها در مکانهای عمومی ساخته میشوند و بناهایی برای استفادهٔ شخصی افراد. در پی برداشته شدن تحریم های اقتصادی بین المللی، معماری نوآورانه معاصر در ایران رونق گرفته است، نمونه های اخیر آن، شامل یک ساختمان آپارتمانی در تهران با نمای چوبی تخته سنگی که توسط قاب های پنجره ای منقطع شده و یک خانه شخصی متشکل از سه حجم انباشته با زاویه دید متفاوت، می باشد.

و یا بمعنی بهتر همیشه در کلیه روندهای ساختمانی از شروع تحلیل فضا و طراحی گرفته تا اتمام آن میبایستی مفهوم پایداری (معماری پایدار و شهر پایدار ) را فراموش نمود و در اینجا میتوان گفت که پایداری مفهوم ضابطه های هنری ساختمانهای سنتی که خود همان پایداری است را دارا باشد و شعار جدید در دخل و تصرف در محیط انسان را تشکیل دهد. مطالب بیشتر: طراحی ویلا در طبیعت، ساختمان میان پُلی معلق! گذران اوقات در مکانی که انسان آن را دوست داشته باشد، لذت بخش است و باعث میشود کیفیت رفتاری و زندگی انسان بالا می رود. تجره ثابت کرده وقتی محل زندگی انسان باب میل باشد و انسان حس تعلق به مکان داشته باشد از لحاظ روحی و روانی آرامتر و شادتر است.

داریوش بوربور متولد هفتم اردیبهشت 1313 در تهران است. داریوش بوربور را «پدر شهرسازی نوین» ایران میدانند و این نامگذاری بی دلیل نیست؛ داریوش بوربور در سال 1345 شورای عالی شهرسازی ایران را بنیانگذاری کرد و تا به حال طرحهای جامع شهری و منطقهای متعددی از جمله طرح جامعه منطقه نوشهر – چالوس، طرح جامع سراسری کرانه دریای خزر و طرح جامع منطقه آبادان – خرمشهر را ارائه کرده است. در این تحقیق سعی شد تا یک مقایسه اجمالی از موسیقی در معماری ایرانی داشته یاشیم و تشابه های معماری و موسیقی اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دهیم و اینطور استنباط شد که ایندو هنر که جزو هنر های قدسی هستند (بعلت حضور و قرب حق در آنها) به نحوی چه در پیدا و چه در نهان اشتراک دارند و اگر چه نمی شود راجع به هنر به طور قطعی اظهار نظر کرد لاکن مشترکات آنها به وضوح محسوس است و با یک تلنگر ذهن آگاه هر بیننده یا شنونده ای را بیدار می کند تا بهتر به بررسی بپردازد.

در جهت اینکه روش کار و طراحی معمارانه میبایستی با احتیاجات زمان ما وفق داده شود بایستی متدولوژی تحقیقاتی جدیدتری در این زمینه اتخاذ نمود. همانگونه که از نام این نوع سازه ها پیداست این روش را باید در مقابل روشهای علمی مطرح نمود و به عبارتی تفاوت این روش با سایر روشها در این است که طراحی و محاسابت در این نوع سازه ها بر خلاف سازه های بتنی و فلزی بیشتر از اینکه محاسباتی و علمی باشد تجربی بوده و آئین نامه ها و محدودیت های اجرایی در این نوع سازه هانیز بر اساس نمونه های آماری و تجربی تعیین گردیده است . فقط میتوان گفت که تقریبا در حال حاضر در روند صنعتی کردن ساختمان بیشتر پیشساخته های مدرن و سبک بکار میاید که واحد قطعات بر اساس اندازه های استاندارد شده که طراح با در نظر گرفتن مقاطع طلائی و مدولاسیون طراحی مینماید و در رابطه با اندازه و مقیاسی است که محیط زندگی و فضاهای عملکردی مسکونی و حرکتهای عمودی و افقی را جوابگو میباشد- این عناصر بطریقی بایستی طراحی شوند که بتوان با تعدادی مشخص و اندازه های متناسب بایکدیگر ساخته شده و قابلیت مونتاز آسان را فراهم آورد . به خصوص برای منزل مسکونی و یا محیط کار که انسان بیشترین زمان خود را در روز در آن میگذراند.

الگوی اصلی منطبق با تاویل مفاهیم مسکن سنتی و تاکید بر نقش و عملکرد حیاط به عنوان مفصل ارتباطی و به علاوه تامین کننده دید و نور فضای داخلی با رعایت اشراف بوده است. بر اساس ماده یک این دستور العمل، سازندگان دارای پروانه صلاحیت شامل سازندگان حقیقی و حقوقی ساختمان دارای پروانه اشتغال از وزارت مسکن و شهرسازی شناخته شدند. مرجع تطبیق عناوین مدارک تحصیلی کمتر از معادل لیسانس و تعیین حدود صلاحیت حرفهای دارندگان آنها وزارت راه و شهرسازی است. علاوه بر این با وجود مسئولیت و نقش مهندسان مجری و ناظر در اجرای قانون، دستگاههای مسئول مانند شهرداری، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی هم موظفند بر اجرای مقررات ملی ساختمان در پروژههای ساختمانی نظارت کنند. اگر تیم طراحی حرفهای نباشد و به این اصول و ضوابط طراحی شهری واقف نباشند در نهایت در اجرا و پروسه ساخت، مشکلات ضوابطی و اجرایی به وجود میآید به همین خاطر کارفرماها برای اینکه از قبل پیش بینی به وجود آمدن چنین مشکلاتی را داشته باشند، بهتر است که با یک تیم حرفهای و با تجربه و دارای رزومه کافی کار کنند و از بروز چنین مشکلات و دغدغههای فکری جلوگیری نمایند. گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان ها با کارفرما های متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند.

در انتخاب هر یکی از سیستمهای فوق الذکر بستگی کامل به محل و وضعیت طرحی است که بایستی اجرا گردد البته سیستمهای دیگری نیز وجود دارد که در اینجا نمیتوانیم بدان بپردازیم. شتستوی نمای ساختمان بستگی به نوع نما و جنس آن دارد. در سطح این سنگ دارای خلل و فرجی است که اتصالات خوبی را برای چسبندگی به بدنه نما فراهم مینماید. جانمایی اتاق خواب ها و حمام نسبت به یکدیگر: در طراحی اتاق خواب ها در پلان یکی از اتاق خواب ها بزرگتر در نظر گرفته شود مناسب تر است که به این اتاق خواب، اتاق خواب والدین می گویند و قالبا مساحت آن از 15 مترمربع کمتر نیست و البته دارای امکاناتی همچون ( اتاق تعویض لباس، سرویس حمام، تراس) باشد، معمولا برای اتاق خواب ها باید یک فیلتر ورودی در نظر گرفت و درب اتاق خواب بگونه ای بازشود که از قسمت مختلف منزل داخل اتاق قابل رویت نباشد. از جمله این پروژهها میتوان به کتابخانه اسکندریه مصر، موزه ملی اسکاتلند، میدان ژاک کارتیه کانادا، کتابخانه کانسای ژاپن، طراحی شهری مونترال در سال 2000، بازسازی شهری سمرقند ازبکستان و طرح شهر جدید چانگلیوی چین اشاره کرد. از جوایز کسب شده توسط داریوش بوربور میتوان به جایزه بینالمللی مرکوری طلایی ایتالیا در سال 1354 و قرار گرفتن در لیست پنجاه معمار برجسته جهان در دومین نمایشگاه بینالمللی معماران برجسته دنیا در سال 1367 در بلگراد اشاره کرد.