انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | 3darchitecture

بسیاری از افراد از چارچوب چوبی، به دلیل کم هزینه بودن و طراحی متنوع آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر چوب را به دلیل کاربری آسان آن ترجیح می دهند. یکی از مشکلات نگهداری چوب، آسیب دیدن آن در برابر رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و هجوم موریانه و قارچ می باشد. چوب همچنین یک عایق نسبتاً مجله خبری معماری سه بعدی ضعیف است و محافظت کمی در برابر سر و صدا، طوفان و باد ارائه می دهد. درها، با ایجاد ارتباط بین اتاق ها، امکان رفت و آمد آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می کنند. درها و پنجره ها، ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند.

مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد.

جدای از این، موسسه باید یک خوابگاه اختصاصی نیز در داخل و یا خارج از محوطه خود داشته باشد. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود. قاب‌های ساختمانی در این سیستم می‌توانند دارای اتصالات ساده و یا گیردار باشند، ولی در تحمل بارهای جانبی مشاركت نخواهند داشت. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد.

آچارباز a4baz – سامانه خدمات در محل و درخواست آنلاین تعمیرکار

گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند. در پروژه های بازسازی ویلا و ساختمان های مختلف (تفاوت بازسازی و نوسازی) استفاده از متریال های محکم تر و ترجیحا ارزانتر که مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی هم داشته باشند در اولویت است. طبق تکنولوژی جدید ساختمان سازی فوم های آلومینیومی از طریق تزریق هوا به آلومینیوم مذاب تحت دمای مشخص ساخته شده اند که دقیقا همین کارایی و ویژگی را دارند. مهندسین و محققین ژاپنی ربات هایی به نام HRP-5P ساخته اند که قادر به انجام کارهای ابتدایی مثل نصب دیوار خشک یا دیوار چینی به طور کاملا مستقل هستند که به آن کارگران شبه انسانی یا Humanoid Laborers می گویند. ربات های دیگری مثل TyBot بیشتر در پروژه های خطرناک مثل ساخت عرشه پل ها جهت تقویت سازی و کاهش نیاز به نیروی انسانی به کار می روند. ربات های Doxel AI و هوش مصنوعی برای بررسی لحظه ای میزان پیشرفت کار، ایجاد داده های قابل کاربرد و دوربین های بسیار پیشرفته و پهباد و LiDAR کمک می گیرند.

http://1biti.ir

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود. بتن از مصالح کاربردی ساختمانی می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب کف های بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند. برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. ملات تعمیراتی بتن، ملاتی با مقاومتی برابر یا بیشتر از مقاومت بتن پایه و دارای خاصیت گیرش سریع و چسبندگی مناسب با سطح بتن است.

مقاوم سازی ساختمان چیست؟

ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود. نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. اگر دمای اسکلت فلزی به حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد، تعادل ساختمان به خطر می افتد.

  • تکنولوژی جدید ساخت ساختمان، متریال های پیش ساخته هستند که از انواع بتن گرفته تا ساختمان پیش ساخته را شامل می شود.
  • بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند.
  • در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بند های فلزی استفاده می‌ شود.
  • ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد.
  • در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بندهای فلزی استفاده می‌شود.

به ساختمان های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان خراش یا برج گفته می شود. اما این تنها آغاز راه است و با در نظر گرفتن صحیح اصول و مراحل ساخت و ساز می توان به نتیجه مطلوب رسید. در بتن آرمه، بتن با میلگردهای تقویتی مسلح استفاده می‌شود تا مقاومت کششی و خمشی سازه را افزایش یابد. همه ما می دانیم که نمی توان از هرگونه اشتباهی در ساخت و ساز جلوگیری کرد؛ اما به کار گیری اصول و استانداردها، به کاهش خطا کمک شایانی می کند. در واقع در طول ساخت هر سازه، تشخیص مشکلات و انجام اقدامات مناسب، تا حد زیادی از بروز اشتباهات جلوگیری می کند. همین موارد به ایمنی پروژه می افزاید که در نهایت سود زیادی را به همراه دارد.

هتل 4 ستاره آتامان قشم آماده خدمت رسانی به مهندسین

همه می دانیم که برای شروع ساخت یک ساختمان ابتدا باید زمینی را فراهم نماییم و سپس با بررسی نقشه اولیه و متناسب با آن زمین را مهیا نماییم. این چنین نیست که فکر کنید تمام ستون ها و دیوار ها در این نوع ساختمان باید بتنی باشند؛ بلکه دیوارها می توانند از مصالح دیگر مثل آجر، چوب و یا هر مصالح دیگری به کار برده شوند. برای اجرای سریع و همچنین در ساختمان های تیپ (هم شکل)، از ساختمان های پیش ساخته استفاده می شود که اسکلت اصلی آنها معمولاً بتنی یا فولادی یا پانلهای پیش ساخته می باشد. معمولاً ستون و تیر اینگونه ساختمان ها از بتن آرمه ساخته می شود و سقف آنها میتواند از انواع دال، تیرچه و بلوک ، کرومیت وپانل های پیش ساخته باشد. برای مقابله با زلزله درسازه اینگونه ساختمان ها میتوان از انواع مهاربند (بادبند) و یا اتصالات صلب (قاب خمشی) و یا از دیوار برشی فولادی بهره جست. ساختمانهایی هستند که در اسکلت اصلی آنها از انواع پروفیلهای فولادی مانند ورق، ناودانی، نبشی، میلگرد، تسمه وغیره استفاده می شود و به کمک اتصالات جوشی یا پیچی به هم وصل می گردند.