آیا مصرف چای می‌تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟ دیجی‌کالا مگ | OkChay

به نظر می‌رسد سطوح بالای این پلی‌فنل‌ها در بدن می‌تواند علاوه بر ویروس‌ها با سرطان‌های لوزالمعده، کولون، مثانه، پروستات، و سینه نیز مقابله کند. در ژاپن خوردن حداقل 10 فنجان چای در روز با کاهش خطر سرطان معده همراه بوده است. همچنین مطالعات متعددی در ارتباط با تاثیر مثبت چای در پیشگیری از سرطان ریه و رحم انجام شده است. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد.

  • پس با خرید از واجارو از این نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت لذت ببرین.
  • بنابراین قهوه با مسدود کردن ترشح این ماده، احساس خستگی را کاهش می دهد.
  • در مطالعات آزمایشگاهی محققان ژاپنی پی بردند که چای با پیشگیری از تشکیل پلاک دندانی برخی باکتری‌های دندانی را که می‌توانند باعث بیماری لثه شوند، نابود می‌کند.
  • به بزرگسالان توصیه می شود که مصرف کافئین خود را به 400 میلی گرم در روز محدود کنند .
  • تفاوت اصلی بین چای ماچا و چای معمولی در این است که برگ‌ها در سایه رشد می‌کنند که کافئین و تیانین بیشتری را در برگ القا می‌کند؛ یک اسیدآمینه تقویت‌کننده خلق‌وخو.

آلکالوئیدها مانند تانن و کافئین موجود در چای، ضد عفونی کننده های قوی و دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و میکروبی هستند. این به دلیل این است که همه آلکالوئیدها (تانن، کافئین، نیکوتین، سنگاپور، و غیره) برای هسته های زنده سمی، خفیف یا خشن هستند. اگر در یک فرم متمرکز یا در دوزهای بالا مصرف شود، می تواند برای انسان ها کشنده باشد. محققان دریافتند که مصرف روزانه 9 گرم چای سیاه منجر به کاهش قابل توجه عوامل خطر قلبی عروقی از جمله سطوح تری گلیسیرید و گلوکز خون می شود. چای سبز به دلیل داشتن خاصیت قلیایی، می‌تواند به کاهش مؤثر سطح کلسترول کمک کند.

انتخاب جالب بهترین‌های سینمای ایران از نظر هوش مصنوعی CHATGPT (+عکس)

آیا مصرف چای می‌تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟ دیجی‌کالا مگ | OkChay

چای اولانگ، تا حدودی اکسیده می شود؛ یعنی نیمی از فرآیند اکسیده شدن را که چای سیاه انجام می دهد، طی می‌کند. بنابراین، بسته به میزان اکسیداسیون آن، چای اولانگ از نظر طعم و ظاهر، کمی شبیه چای سبز و کمی شبیه چای سیاه است. صبح‌هایم را با نوشیدن قهوه شروع می‌کنم، و چای، نوشیدنی محبوب من در بعدازظهرها و عصر چای کردی هاست. چای مورد علاقه من، چای سیاه است، اما من از انواع مختلف دیگر چای نیز بسیار لذت می برم. به طور کلی، یک فنجان قهوه 8 اونسی، 90 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. برخی قهوه های قوی تر حاوی میزان بیشتری از کافئین هستند.

کاهش وزن

در بسیاری فرهنگ‌ها در سراسر تاریخ، چای به عنوان یک معجون شفابخش تلقی شده‌است. بیش از هزار سال قبل راهبان بودایی به دلایل مذهبی چای می‌نوشیدند و معتقد بودند که در زمان درون‌پویی به بیدار ماندن آن‌ها کمک می‌کند. چای‌های گوناگونی به جز انواع خالص وجود دارند که دارای افزودنی‌ها یا فرآوری متفاوتی می‌باشند. چای به سادگی هر نوع عطری را به خود می‌گیرد، که این موضوع موجب پدید آمدن مشکلاتی در حین فرآوری، حمل و نقل یا انبارسازی چای می‌شود، اما در عین حال کاربرد ممتازی در تهیه انواع چای‌های معطر دارد.