ورود به سامانه جامع خدمات الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان لرستان | 3darchitecture

با توجه به اینکه پروژه های ساختمانی ریسک و خطرات زیادی دارند مثل سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت به سر و مواردی از این قبیل سالانه شاهد فوت صدها کارگر ساختمانی هستیم. اما به لطف تکنولوژی جدید ساختمانی این خطرات به حد چشم گیری کاهش یافته است. فناوری جدید ساختمان سازی که هنوز به طور کامل پیشرفته نشده و در مراحل ابتدایی خود به سر می برد ربات ها هستند. بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان در حساس ترین پروژه های معماری خود از ربات های نمونه بردار برای بررسی وضعیت خاک و فونداسیون، ترکیبات موجود در آن جهت تحلیل سریعتر و دقیقتر کمک می گیرند. از طرفی ربات ها برای تعیین اسلامپ بتن و کیفیت مواد و ترکیبات سازنده نیز استفاده می شوند.

تکنولوژی جدید ساختمان سازی که آینده ساخت و ساز را متحول خواهند کرد

به عنوان مثال درهای خانه های مسکونی کاملاً متفاوت از درهای ساختمان های صنعتی است. درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند. کف، یک عنصر مهم در ساخت و ساز ساختمان است که در سطح پایینی یک اتاق قرار دارد. کاربرد کف، در قدم زدن از یک اتاق یا فضا به اتاق یا فضای دیگر می باشد. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن برای ذخیره کالاها، وسایل، اموال و غیره استفاده شود، آنگاه به عنوان ساختمان ذخیره سازی طبقه بندی می شود. این ساختمان ها، شامل بارخانه ها، سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ها، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژهای عمومی و غیره می باشند.

http://1biti.ir

بیمارستان‌ ها، مراکز آتش‌ نشانی، تأسیسات آبرسانی، نیروگاه‌ ها، برج‌ های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی در این دسته قرار می گیرد. مجله خبری معماری سه بعدیهای صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها،فضاهای ورزشی و غیره استفاده می شوند. به لحاظ سنگینی ساختمان و مقاوم نبودن در مقابل زلزله، مورد قبول آیین نامه زلزله نیستند و برای زلزله های به بزرگی 5ریشتر به بالا آسیب پذیرند. سقف اینگونه ساختمان ها می تواند چوبی یا گنبدی باشد، در مناطق سردسیری ایران (شمال ایران) بامها چوبی و درمناطق کویری و جنوبی، گنبدی اجرا می شود.

انجام نازک کاری های داخلی بلافاصله بعد از سیم کشی اولیه و نصب روکش اولیه به دیوارهای داخلی انجام می شود. این کارها عبارتند از نصب کابینت ها و قفسه های آشپزخانه که می توانند با استفاده از انواع مواد اولیه ی موجود در بازار از قبیل چوب، MDF، پلی وود، ACP، استیل ضدزنگ و غیره انجام شوند. در اینجا چند مرحله مهم برای پیشبرد بهتر و کارآمدتر پروژه مسکن شما ارائه شده است. هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم. ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است.

دستکش های مخصوص که نه تنها جلوی برق گرفتگی را می گیرند بلکه مهارت و قدرت افراد را افزایش داده و جلوی آسیب های وارد شده به دست را می گیرند. آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف است و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین جا به جا شد. ساختمان هایی که خسارت نسبتاً کمی از خرابی آن ها حادث می شود و احتمال بروز تلفات جانی انسانی در آن ها بسیار کم است، مانند انبارهای کشاورزی و سالن های نگهداری دام. ساختمان های فلزی در مقابل عوامل جوی دچار خوردگی شده و از ابعاد مفید آن ها کاسته می شود. ساختمان های فلزی مزایایی دارند که بهتر است قبل از سرمایه گذاری در منطقه 22 با آنها آشنا شوید و در ادامه به آنها پرداخته‌ایم. البته در عصر کنونی استفاده از پرچ یا پیچ و مهره نیز متداول گردیده است.

  • سقف اینگونه ساختمان ها میتواند طاق ضربی،تیرچه وبلوک،کرمیت و سقف مرکب(کامپوزیت) باشد.
  • بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد.
  • دسترسی آسان به بزرگراه همت و بزرگراه حکیم، رفت و آمد به این مجتمع را آسان می کند.
  • صنعت ساختمان سازی هم مانند صنایع دیگر از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند.
  • منظوراز ساختمان های بنایی، ساختمان هایی هستند که مصالح بکار رفته در آنها از آجر، بلوک سیمانی ویا سنگ می باشد ودر آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می شود.

هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. هر ساختمانی به منظور کاربری مشخصی طراحی شده و می بایست الزامات آیین نامه های مرتبط را برای حصول سطح ایمنی و پایداری مورد انتظار تامین نماید. با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند. به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.

رویال سعادت آباد