هر یک راه خود را رفته اند معماری سه بعدی

شکل گیری اولیه شرکت اکسون سازه در سال 1378 و با هدف ساخت و نصب تجهیزات صنایع کانی غیر فلزی بویژه صنعت سایت 3darchitecture سیمان بوده است. حتماً تکنسین های ماهر و متخصصی را لازم دارد تا بتوان بدون آسیب و یا هرگونه خسارتی این نما را بر روی انواع ساختمان ها نصب کرد. به همین خاطر در این مقاله نگاهی به معماری این خانه ها انداختیم.  کلیسای گوتیک و یا کلیسای جامع به خاطر منارههای مخروطی بلند و برجهای بلند آن به آسانی قابل تشخیص است. فولاد از احیا شدن سنگ آهن، به همراه کک و اکسیژن در کورههای بلند با درجه حرارت زیاد بدست می اید. اما در سبک گوتیک بیشتر بر روی ارتفاع و نورپردازی تمرکز میشود و با اینکه کلیساهای این سبک را از سنگهای سنگینوزن میسازند، برجهای بلند و معماریآنها اینطور به نظر میرسد که گویی جاذبهی زمین را به سخره گرفتهاند. میتوان ۳ مرحله برای سیر تکاملی سبک گوتیک در نظر گرفت که با نام گوتیک آغازین، پیشرفته و پسین شناخته میشوند.

هر دو سیستم سنتز که به دوانرژی حرارتی نورانی نیاز دارد به کار رفته و در نتیجه این فرآیند ها سوخت تولید می شود . در سامانه های منفرد ، الکتریسیته مازادی که در طول روز تولیده شده است برای استفاده در شب و یا روزهای تاریک و ابری در انباره هایی ذخیره می گردد ( شکل ( 7 از آنجا که قیمت مبدل ها و سلولها و انباره گران می باشد ، یک سامانه ترکیبی ( هیبریدی ) که از نیروی باد استفاده می کند اغلب مکمل ایده آل برای سامانه PVمی باشد چرا که نه تنها در طول شب باد می وزد بلکه در هوای بد نیز معمولاً باد قابل توجهی وجود دارد . درواقع با بازسازی می توان ایرادات و آسیب هایی که به ساختمان به دلایل مختلف وارد شده را رفع نمود و دوباره آن را قابل سکونت و استفاده کرد.

پس این همچنان پرسشی پراهمیت است که انبوه سوزنبانان و نیازها و فرمانها و آرزوهای کثیرشان را چطور میتوان همچون مجموعهای از سلسلهها در کنار هم قرار داد و آنها را از طریق ربط و نسبتشان با یکدیگر فهمید. منظور فضاهایی هستند که برای پشتیبانی فعالیتها و خدمات اداری پیش بینی شده و به طور غیر مستقیم در کنار فضاهای گروه ۱ و ۲ و ۳ شکل میگیرند. همین امر باعث شد تا جمعی از دوستان خود را در مجموعه کلوپ معماری گرد هم آوریم تا با هم فکری و ایده های نو بتوانیم در کنار شما باشیم. اصل دوم – هماهنگی با اقلیم : بناها باید طوری طراحی شوند که با اقلیم و منایع انرژی موجود در محل احداث هماهنگی داشته و کار کند . این می تواند خطوط ملک، محل ساختمان، تاسیسات شهری، جاده ها، محوطه سازی و غیره را نشان دهد. جزئیات پلان در یک نمای پلان در مقیاس بزرگ ترسیم می شود تا ساخت و ساز را نشان دهد. بنا به تعبیری نمای ساختمان، چهره یک سازه است که از فضای داخلی محافظت می کند. برخی از خانه هایی که با سبک معماری مدرن ساخته می شوند نمایی تمام شیشه دارند و ارتباطی تنگاتنگ بین فضای خانه و محیط بیرون در آن ها دیده می شود.

هر چند با گسترش شهرها و تفکیک نواحی شهری متناسب با کاربریهای خاص، کارخانهها از شهرها بیرون رانده و نواحی و شهرکهای صنعتی به حاشیه شهرها منتقل شدهاند و الزام کمتری به هماهنگی فرمال بناهای صنعتی با دیگر بافتهای شهری وجود دارد، با این حال ظاهرا مفهوم «رفع تکلیف» و «تامین حداقلی نیازهای اولیه» همانطور که معماری مسکونی ما را به «بساز و بفروشی» فرو کاسته، ارزشهای معماری پرافتخار صنعتی را نیز به «سولهسازی» تقلیل داده است. در اینجا واژه توسعه برخلاف واژه رشد که به مفهوم گسترش فیزیکی و کمی سیستم اقتصادی است ، توسعه دارای مفهوم کیفی است که یا نوعی اعتلا و پیشرفت سروکار دارد که جمیع ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی را ملحوظ داشته است . خنثی سازی گسترش طاق با حرکت عناصر ساختاری اصلی به بیرون باعث ایجاد احساس سبکی و آزادی فضایی در فضای داخلی شد. از آنجایی که رنگ نمای ساختمان بر روی بدنه ی سازه بکار گرفته می شوند نیازمند رویکرد جدی تری نسبت به فضای داخلی دارند و در گزینش نوع رنگ باید یکسری اطلاعات مهم و حیاتی را در مورد هر ترکیب رنگی بدست آوریم. و هر چقدر هم که قدرت پوشش دهی پوشش های زینک ریچ بیشتر باشد بودجه ی شرکت نیز بیشتر حفظ می شود.

در طرح معماری همواره می بایست استفاده بهینه از فضا ها مورد توجه قرار گیرد. در همین زمان استاد سوئیسی مقاومت مصالح دانشگاه تهران استفاده از تیر مرکب فلزی را نیز به دست داد. یکی دیگر از مباحث مهم در معماری داخلی ساختمان، قابلیت تطبیق و تغییر یافتن با گذشت زمان است. ماسه یکی از منابع مهم سیلیسم بوده که پس از پالایش آن کریستالهای سیلیسم بدست می آید و پس از بریده شدن به صورت صفحه آماده می شود . امروزه موثرترین و ارزانترین سلولهای خورشیدی ماده ای به نام سیلیسم می باشد . اگر چه انرژی الکتریکی نوری هنوز به میزان کافی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد ولی در سالهای اخیر کاهش چشمگیری در هزینه های مربوط به بهره برداری از این سیستم ها مشاهده گردیده و انتظار می رود در آینده نیز با تحقیقات لازم در نوع سلولهای نوری کاهش قیمت ادامه یابد . دوره سوم معماری معاصر ایران همزمان با سالهای آخر معماری مدرن است، دورهای که معماری مدرن با چالشهای جدی روبهروست و به تدریج یک جریان تاریخگرا در بطن آن شکل میگیرد.

حفظ و حمایت محیط زیست و منابع طبیعی باید در توسعه پایدار لحاظ گردد . طراحی معماری باید بر اساس نیاز کارفرما و شرایط محیط اعم از موقعیت جغرافیایی و فرهنگی و نیازسنجی محیط انجام پذیرد. و در واقع، در فرانسه، در زادگاه این سبک، فرانسوی ها نام کاملاً مناسبی به آن دادند – “سبک gival” (از ogive – arrow). برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. موزه واتیکان یکی از مکان های مقدس در ایتالیا محسوب می شو.شما همچنین می توانید نگاهی به میکل آنژ، رافائل،و رودین کنید و از تماشای تمامی این شاهکارهای بی نظیر لذت ببرید. معماری داخلی ساختمان یکی از جنبههای مهم در احداث ساختمانها است.

معماری معاصر ایران، دورهای از معماری ایرانی است که از سال ۱۳۰۰ خورشیدی تا به امروز ادامه دارد. انرژی زمین گرمایی ، در جایی وجود دارد که گرمای کافی از طریق هدایت فوران آذر سنگ ها ( ماگما ) و یا به گردش در آمدن آب های سطحی در اعماق زیاد زمین ، به نزدیکی سطح زمین آورده شده باشد . برای جلوگیری از این اتفاق لازم است آب بندی و درزبندی شیشه ها به خوبی انجام شود. استفاده از این گونه افراد به شما امکان می دهد که از طراحی زیبا و مشاوره آنها استفاده نموده و از پرداخت هزینه های اضافی توسط شما جلوگیری می شود.

علاوه بر آن ، استفاده از تمامی زیست توده بعنوان انرژی ، خاک را از ماده روبه زوالی که مورد نیاز نسل آینده گیاهان می باشد محروم خواهد ساخت . همچنین طرح و نیاز و » نسل آینده « در تعریف مزبور متضمن توجه به مفهوم برابری در استفاده از امکانات چه در چهارچوب درون نسلی و چه در چهارچوب میان نسلی است . همچنین به عنوان یک برنامه از روابط و موقعیتها در قالبی منظم عمل میکند. شما به عنوان یک معمار برش را هم طراحی و سپس ترسیم می کنید. نقشه های برش نوع خاصی از طراحی است که توسط معماران برای نشان دادن اجزای یک ساختمان یا بخشی از یک ساختمان در ارتفاع استفاده می شود. این مانند این است که یک فضا را به صورت عمودی برش دهید و مستقیماً در مقابل آن بایستید و مستقیماً به آن نگاه کنید. یک نما از یک صفحه عمودی ترسیم می شود که مستقیماً به نمای ساختمان یا سطح داخلی (مثلا نمای دیوارها) نگاه می کند. در طراحی نما ملاحضات فوق حتما لحاظ گردد. هدف معماری داخلی، خلق فضایی است که هم از لحاظ عملکردی و هم از لحاظ فرمی نیازهای استفاده کنندگان را پاسخگو باشد. درفرآیند فتوسنتز ، انرژی خورشیدی برای استفاده درآینده ذخیره می شود .

این موضوع به این دلیل است که میلگردهای کشیده شده، باعث فشرده شدن مناطقی از بتن که تحت کشش قرار گرفتهاند، میشوند. در اینجا این نکته مهم باید توجه شود که مفاهیم و مضامین فرهنگی نباید به صورت مستقیم در مرحله خلاقیت فضایی قرار گیرند و تبدیل به اثر معماری شوند بلکه باید در یک روند خلاقیت فکری از یک مرحله تجریدی عبور کنند و به بیان و یا ایده معمارانه بدل گردند و پس از آن خلاقیت فضایی، تلاش خود را در جهت تحقق بخشیدن به این ایده معمارانه آغاز میکند. پلان بام به پلان ساختمان یا خانه ای گفته می شود که از داخل ساختمان عبور نمی کند بلکه از بالا ترسیم می شود. درب و پنجره های شیشه ای نور خورشید را به بهترین شکل از خود عبور داده و فضای خانه بسیار روشن و دلباز به چشم می آید. • میزان انعطاف پذیری فضای معماری ایجاد شده برای تغییرات آتی و همینطور طول عمر استفاده از بنای نهایی احداث شده پیش بینی شود. وانگهی باید دانست که واژه ی “زیبا” به معنای “زیبنده بودن” و تناسب داشتن است نه قشنگی و جمال.در زیگورات چغازنبیل از 1250 پیش از میلاد، می توان کاربرد کاشی را دید. معماری داخلی به تناسب کاربرد فضا و توجه به زیبایی آن صورت گرفته و از این رو باید توجه ویژه ای به آن شود.

به طور معمول، یک سایت پلان از بالای ساختمان ترسیم می شود، گویی پلان سقف ساختمان را در داخل سایت پلان نشان می دهد. این نقشه همه چیز را در بالای ساختمان نشان می دهد، از جمله طراحی بام (مثلا روف گاردن)، دیوارهای پله ها، جان پناه ها و احتمالا تجهیزات سقف. در سازمان هایی که فضاهای کاری با مقیاس مناسب و محیط های اجتماعی مطلوب می باشد، توانایی های جسمی و روحی کارکنان بهبود و ضریب عملکردی آن ها افرایش می یابد. اصل چهارم – برآوردن نیازهای ساکنان : در معماری پایدار بر آورده شدن نیازهای روحی و جسمی ساکنان از اهمیت خاصی برخوردار است . معمولاً در مجتمع های مسکونی به فضای سبز، بازی و تفریح کمتر اهمیت داده میشود. پنجره همواره از عناصر مهم در هر بنایی است و اصلی ترین کاربرد آن ارتباط فضای داخلی با بیرون از ساختمان است. پارتیشنها صداها را تضعیف نمیکنند یا از بین نمیبرند، بنابراین اگر تیمی دارید که دائم با تلفن صحبت میکند بهتر است در پارتیشنبندی واحدها، این تیم را از تیمی که برای کار خود نیاز به سکوت دارد جدا کنید تا هر دو به راحتی بتوانند به کارهای روزمره خود بپردازند.

انسانها از دیرباز به دنبال یافتن و آماده کردن محل سکونت خود بودند و این باعث میشد به دنبال روشهای مختلف ساخت سرپناه باشند. محل تقاطع یک صفحه عمودی مشخص با ساختمان ترسیم می گردد. درس شیمی نیز برای قبولی در این رشته دانشگاهی، دارای ضریبی برابر با ۲ می باشد. توجه داشته باشید که اگر چوب با مواد پوششی ادغام شود مقاومت بسیار بالایی پیدا کرده و دوام آن در برابر حرارت، رطوبت و سرما افزایش مییابد. علاوه بر این، از پنجره های فلزی به عنوان پرده ای نیمه شفاف استفاده شده است که مانعی در برابر خیابان شلوغ دولت است. به عنوان مثال ، شما باید همیشه برای فضاهای کوچک ، پالت های رنگی غیر معمول و یا حتی بازسازی های کوچک ، یک راه حل خاص داشته باشید. برنامه ریزی برای ساخت یک خانه ممکن است شما را هیجان زده و سردرگم کند.

بدین ترتیب ، گیاهان مشکل پراکندگی و دسترسی متناوب که در استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد را حل می نمایند . عملیات فتوسنتز در گیاهان وتشکیل سوختهای فسیلی در زیر زمین ، و ذخیره سازی بیولوژیکی انرژی خورشیدی درمواد ، و بالاخره تهیه سوختهایی از قبیل الکل ، متان و هیدروژن ، همگی تابع یک سری فعل و انفعالات شیمیایی بوده و می توان آنها را بخشی از سیستمهای شیمی خورشیدی به حساب آورد . اما بزودی آنهـا فرا گـرفـتـند که چگـونه با گـل، خشت خام درست کرده و مورد مصرف در خانه سازی قرار دهـند. ماشینهای بادی اغلب بر روی دکل قرار می گیرند ( شکل 1و( 2 ولی می توان آنها را بر روی ساختمانها نیز قرار دارد . سیستمهای هلیوترمیک که در آن از خورشید به عنوان منبع حرارت بهره می گیرند . اصل سوم – کاهش استفاده از منابع جدید مصالح : ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شوند که میزان استفاده از منابع جدید را تا حد ممکن کاهش داده و در پایان عمر مفید خود برای ساختن بناهای جدید ، خود به عنوان منبع جدید به کار روند .

او تأکید کرد: درصدد هستیم با نگاه مشارکتی، مردم در بازآفرینی محله خود نقش ایفا کنند، دراینرابطه در منطقه ۹ شهرداری دو هکتار زمین برای اجرای این پروژه آماده شده و بهمرور این مهم در مابقی مناطق شهر اجرایی خواهد شد. این مثل این است که شما مستقیماً در مقابل یک ساختمان هستید و مستقیماً به آن نگاه می کنید. ترکیب هندسی پلان طبقه همکف پروژه معماری ساختمان اداری به گونه ای می باشد که دارای پلانی مستطیلی شکل است ، که مستطیلی شکل بودن آن از فرم بنای پروژه ساختمان اداری همخوانی دارد، ترکیب فرم های مکعب و مستطیلی در فرم مجموعه و ترکیب شیشه و بتن، به خوبی نمایانگر ظاهر اداری بودن پروژه ساختمان اداری میباشد. گاهی اوقات می توان پلان سایت را به عنوان یک پلان طبقه اول ترسیم کرد که از طبقه اول می گذرد. مجتمع مذکور در زمینی به مساحت حدود ۳ هکتار با زیر بنای مفید ۱۳۰۰۰۰متر مربع مشتمل بر ۴ بلوک ، هر بلوک ۲ برج ، مجموعاً دارای ۸ برج است و شامل ۲ برج ۱۶ طبقه، ۲ برج ۱۷ طبقه ، ۲ بـرج ۲۰ طـبقه و ۲ بـرج ۲۴ طبقه است .

از آنجا که نیروی خروجی با هر دو عامل ریزش و جریان تناسب مستقیم دارد ترکیبات متفاوت ریزش و جریان به یک اندازه خوب عمل خواهند نمود . نیروی حاصل از یک نهر تابعی است از هر دو عامل ریزش و جریان آب . پس از مصاحبه با کارفرما و بررسی نیازهای او تفهیم نامه طراحی توسط معمار پروژه به کارفرما ارائه می شود. • نیازمندی های کاربر بنای که پروژه براساس احداث آن تعریف شده، بررسی شود. • انتظارات کارفرما از پروژه بررسی شود و واقع گرایانه و منطقی بودن این انتظارات تایید شود. در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد بررسی قرار گرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت داده می شود. چرا که مهمترین بخش از مراحل طراحی معماری یک ساختمان بررسی نیازهای پروژه و کارفرماست تا پروژه جهت تامین این نیازها شکل بگیرد. سیستمهای خورشیدی ، سیستمهایی هستند که به وسیله آنها انرژی خورشیدی در جهت برآوردن نیازهای جوامع بشری به انرژی استفاده می شود .

این بار نوبت معماری گوتیک است که اکثر معماران کمتر درباره این سبک اطلاعات دارند. معماری گوتیک ، تبلور اعتقادات خالص مذهبی مردمان آن دوره و مملو اژ مفاهیم قدسی و راز آمیز عرفانی است . دوره چهارم ، بعد از انقلاب اسلامي ايران به وجود مي آيد . در فاصله اواخر سده دهم و سده دوازدهم، با حمایت پادشاهان مقدونی، پدیده ای رخ داد که دومین شکوفایی یا دومین عصر طلایی بیزانس نامیده شده است؛ در این دوره فرهنگ بیزانسی یک بار دیگر با سرچشمه های هلنی خود مواجه شد و تا رسیدن به سبکهای به ارث رسیده از عصر یوستی نیانوس یا روزگار نخستین شکوفایی، با آنها همراه شد.