نمای ساختمان و انواع سبک آن معماری سه بعدی

اما وقتی خانه، از محل سکون و آرامش به محل ترس از چیزهایی که هنوز ندیدهایم و نشناختهایم -منجمله مرموزیت دنیا و ماجراهای پیرامون آن- تبدیل شود آنگاه واقعاً باید هراسید. در روانشناسی انسان متمدنِ مدرن، بیان یک تعریف قطعی از ماهیت خانه، بهسان بسیاری از تعاریف علیالحساب دیگر صعب و پرواهمه بهنظر میرسند. در بازی Control، قدیمیترین خانه، خانۀ اشیاء نامشخص و نامعلوم و متافیزیکالی است که وظیفۀ بیان آنها بر شانۀ افرادی مثل «دکتر دارلینگ» میافتد. تمرکز آنها عمدتاً بر روی طراحی مسکونی و بازسازی میباشد. 37-9- مالکین و مستأجرین موظفند از واحد خود صرفاً به عنوان محل مسکونی استفاده نمایند. در واقع گفتار چهارم ازین نظر تنکتر شده و بیشتر بر خود معماری متمرکز شده و تحولات مربوط به معماری به خوبی شرح داده شده است.

نباید نورها طوری باشند که قسمتی از ساختمان تاریک و قسمتی دیگر بسیار روشن شده باشد. ساختمان خیابان توماس هم مثل ساختمانی که در بازی میبینیم، با زبان تند و تیزی حرف میزند که گویی برای سکونت و آرامش ساخته نشده است و بدین صورت، دلیل انتخاب این معماری را برای بازیکنان روشن میکند و باعث میشود تا براساس مونولوگی که بهعادت هربارۀ رمدی، در ابتدای بازی Control پخش شد، یاد اثر کلاسیک «رستگاری در شاوشنک» زنده شود و یک مثال روشن از زندگیِ دنیا با ارائه پوستر و دیوار منقش شود. چه میشود اگر روزی همانند رمان «Haunting of Hill House» درب و دیوار خانه به جان یکدیگر بیفتند و ساکنین آن محکوم به نظاره باشند؟

تابش درست نور به داخل نه تنها از نظر بصری مهم است، بلکه منجر به صرفهجویی در مصرف انرژی و مصرف انرژی به صورت پایدار در خانه میشود. در طراحی داخل ساختمان نیز از قرینه سازی بهره گرفته است. طراح، هوشمندانه امکاناتی را که بالطبع، پلان دایره به همراه دارد در جهت استفاده بهینه از حداکثر فضا در اختیار گرفته و در طراحی جزئیات دکوراسیون داخلی و تزئینات بدنه ها نیز نهایت سعی و کوشش در رسیدن به هماهنگی و تناسب انجام شده است. مشخصات کامل تمامی شرکتهایی که به صورت قانونی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون فعالیت میکنند در این سایت ثبت شده است و افراد میتوانند به راحتی پیش از بستن هر نوع قراردادی آنها را بررسی نمایند. در آن زمان معمای بزرگ این بود که چگونه باید اینهمه آدم را در یک وجب خاک جا بدهیم؛ اما در عمل ساختمانهای اینچنینی دیگر فقط برای افراد کمدرآمد یا جنگزده ساخته نمیشوند. اما حالا اگر عبارت بیمنطق را بهزبان میآوریم، دیگر منظورمان سخافت یا بیدلیل و نشانگی نیست بلکه درک این حقیقت است که اگر ساختمانهای بتنی خشن، روح داشتند چگونه رفتار میکردند؟ زهوار بندی سربی قطعات شیشه نهتنها جامهای (گاه کاملاً کوچک) شیشه را به هم متصل نگه میداشت بلکه بین رنگها هم فاصله میانداخت تا تأثیر طرح را درمجموع افزایش دهد، خصلت ویژهی پنجرههای شیشه بند رنگی گوتیک عمدتاً نتیجهی این ترکیب جزئیات ظریف خطی با سطوح وسیع و صاف رنگ است که سرب سیاه آن را قاب گرفته سرانجام، شیشه گران پنجره را با بستی از میلههای آهنی تقویت میکردند.

او هم مثل جسی میداند که دنیای قدیمیترین خانه برای او ساخته نشده و این بتنهای چشمدار او را از خودشان دور میکنند. بازی Control و سم لیک بهعنوان نویسنده آن هم همیشه از این قانون نانوشته گذر میکنند. نکتۀ بازی کنترل شاید در ظاهر پلاتتویستهای سم لیک باشد که افسار داستانسرایی همیشگیاش را گرفتهاند اما راستیآزمایی میگوید که مسئله نه هس باشد و نه برادر گمشدۀ جسی؛ مشکل این احوالی است که دیوارهای بازی دارند. هماهنگی و توازن با معماری منطقه: شاید شما طرحی منحصر به فرد را برای ظاهر ساختمان خود در نظر داشته باشید و بخواهید آن را اجرا کنید. اگر به این مبحث علاقه داشته باشید میدانید که این شاهکار هنر معماری فرانک گری Frank Gehry در بسیاری از فهرستها قرار میگیرد، پس بیشک در میان ساختمان های عجیب جهان هم جایگاهی همیشگی دارد. بههمین دلیل گیج شدن و گمگشتگی از مرموزیت دنیا که نتیجۀ ندانستن هویت و ذات اصلی این جهان بهدلیل نشناختن مبدأ آن است، بیشترین شباهت را بهخواب دارد؛ چراکه در هر صورت پس از بیدار شدن از خواب/مردن، هیچ علم و اندوختهای به آدمی که غافل بوده اضافه نمیشود. در انگلیس، علم و مهارت نقشهبردار ساختمان در مأموریتهای مختلفی کاربرد دراد از جمله در املاک و ساختمان مرکزی تجاری که شامل طراحی ساختمان برای خانههای مسکونی کوچک یا ساختمانهای سبک تبلیغاتی میباشد این جنبه در حرفههای اروپایی نیز مشابه است که اغلب با نام «هندسه دان» در ایتالیا و فرانسه و بلژیک و سوییس شناخته میشود.

دور تا دور این ساختمان مدور ستون های قرینه به سبک ستون های تخت جمشید طراحی شده است که حالتی خیمه گونه را در نگاه بیننده به سایت 3darchitecture وجود می آورد. یک بازی دیگر هم وجود دارد که میتواند چنین حس مشابهی را به نمایش بگذارد. این درست زمانی بود که تئاتر ایران با حضور نسل جدید هنرمندان مانند آربی آوانسیان، عباس نعلبندیان، اکبر رادی، علی نصیریان، غلامحسین ساعدی، بهرام بیضایی، بیژن مفید، پرویز صیاد و هنرمندان کارگاه نمایش، دوران اوج خود را طی می کرد و با به حاشیه رفتن سالن هایی چون تئاتر هنر، تئاتر سعدی و تئاتر تهران و کمبود ظرفیت تالار سنگلج و اختصاص تالار رودکی (وحدت) به اجرای موسیقی نیاز به یک سالن نمایش در تهران به شدت احساس می شد.

این علم دایره وسیعی از عناصر کارکردی و متریال، فرم، نور،رنگ، کف، سقف، دیوار، تزئینات مبلمان و… آینه از عناصر معماری ایرانی است که برای تزئین داخل ساختمان، با چسباندن قطعه های کوچک آینه به شکل های هندسی و گل بوته های پدیدار می شود. به صورت کلی آب بندی کردن نما را به منظور جلوگیری از آلودگی، جرم بستن نما و هم چنین جلوگیری از نفوذ و نشت آب به داخل ساختمان انجام میدهند. بافت ارگانیک منطقه فرشته و ساختار کوچهباغی، در کنار رشد ساختمانهای بلندمرتبه، منجر به تخریب منظر عمومی برای عابرین و دید محدود از داخل ساختمانها به بیرون گردیده است. خانههای روحزده هم از وجه اشتراکشان با ساختمانهای بروتالیست یعنی بهوحشت انداختن ساکنین و ناظران و نخواستن مهمان استفاده میکنند. یعنی از پیمان کاران توسط طراحان معمار استخدام میشوند در حالی که برخی از آنان ممکن است بهطور مستقل مشغول به کار باشند. بهطور حرفهای تصمیمات یک معماری یا طراح ساختمان امنیت عمومی را تحت تأثیر قرار میدهد میباشد تا بتواند مدرک عملی معماری را به دست آورد یا یک طراح ساختمان حرفهای و مدرک دار باشد.

دارای درهای با شکوه است و در بالای آن دو برج بزرگ قرار دارد. برای هر طبقه از این دو برج پلان مختلفی طراحی شده است و دید واحد ها و طبقات ممکن است رو به دریا و یا رو به شهر باشند. ماده ۳۵- مسوولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است، بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود. ساختمان وزارت نفت اگر چه ماهیت وجودی خویش را از عنوان یک سوخت فسیلی وام دار است، در بهره گیری از شیوه های نوین ساخت و بهره برداری با رویکرد تحقق پایداری زیست محیطی به نمادی از این پارادوکس تبدیل می گردد. در طراحی معماری این بنا که در بخش هایی متأثر از دوران تاریخی ساخت وزارت نفت قدیم (دههی ۴۰) میباشد، تأکید بر نقش صنعتی عنصر نفت در سازه ی اکسپوز پیشنهادی بوده است. بر این اساس اگر چه در طراحی نمای جنوبی، الهاماتی از فرم معماری ساختمان قدیم به چشم می خورد اما نمای شمالی با عریان ساختن سازه ی خویش بر ماهیت صنعتی بودن نفت تأکید دارد. تالار چهارسو در طبقه زیرین، پشت ساختمان اصلی با طراحی آوانسیان، خاص نمایش های ایرانی که احتیاج به سن مدور دارد باظرفیت ۱۲۰ تا۳۵۰ تماشاگر ساخته شد.

در ادامه به صورت خلاصه، مهمترین ویژگیهای یک سیستم خوب برای تامین امنیت مجتمع های مسکونی را به شکل یک لیست درآوردهایم. حرفهٔ نقشهبرداری ساختمان با این عنوان در آمریکا وجود ندارد و این اصطلاح مخصوص انگلستان است و معمار، طراح ساختمان، طراح مسکونی و مدیر ساخت، بخشی یا همهٔ کارهای نقشهبردار ساختمان را در انگلیس انجام میدهد. هنر معماری گوتیک در میان سالهای ۱۱۳۷ و ۱۱۴۴ (میلادی) در جریان بازسازی کلیسای سنت دنیس فرانسه پا به عرصه وجود گذاشت و تا اواسط قرن شانزدهم میلادی در اروپا معمول بود. مطلب طراحی دفتر کار کوچک، بازسازی 10 میلیونی در کرمان! بالای ساختمان نیز گنبدی نیمه مدور طراحی شده که برج طغرل و معماری دوره ایلخانی را به یاد می آورد.

مهمتر از همه آنکه در قریب به اغلب موارد، تصویرسازی انسان جدید از «آینده» تحت هیچ شرایطی بدون ساختمانهای بتنی سردِ پر از آهنِ اینچنینی ممکن نیست؛ در بازی Horizon: Forbidden West هم دقیقاً این تصویرپردازی سینمایی جامع از آینده پیشکِش میشود؛ آیندهای که در آن صندلی راحتی وجود ندارد و بچههای نورسیده مدام با صورت روی بتن خالص میخورند. NaissancE میتواند بگوید اگر شما در یک نگاه به فضا، از ستارههایی که نورشان پس از مرگ به شما میرسد و سیاه و تاریک بودنشان، احساس گمشدگی میگیرید، فکر نکنید این حس بهخاطر نگاه کردن به فضاست و صور فلکی یک مرضی دارند که اگر نگاهشان کنیم، دچار وحشت میشویم؛ یک بار هم که شده، فکر کنید که اگر حس غریبی در دلتان وجود دارد، دلیلی پیدا کرده که کلید قفل وجودتان را میداند و این احساس بیهویتی و معلق بودن را روی زمین هم میشود پیدا کرد.

در طراحی ساختمان وزارت نفت، توجه به زمینه (context) شهری و هویت ساختمان قدیمی وزارت نفت بعنوان اولین بلندترین آسمانخراش کشور و ارزش نهادن به روایت تاریخی خیابان طالقانی بعنوان نقطه ی عطف بخشی از تحولات بافت شهری تهران از اهمیت بسیار برخوردار بوده است. با گسترش تهران و مرکزیت این منطقه، ارزش کافه شهرداری بیشتر شد. آثار او بیشتر نوعی تناقض و خطای دیدی بههمراه میآورند که برای رساندن حس نامعلومی و ترس و گمگشتگی از معماری نامتقارن کمک میگیرد. طراح نیسانس، ماوروس سِدِنیو میگوید که منبع الهامش یک مانگای 10 شمارهای از سال 1998 بوده که ماجراهای مردی بهنام کیلی را دنبال میکند بههمراه همراهانش. اما این احساس غریب بههمراه میماند و آدمی را دوباره یاد آن نقل قول ابتدای متن میاندازد که بنیبشر احتمالاً در ظرف حیاتشان میخوابند تا آن زمان که دوازده ستارۀ روشن در آسمان را ببینند و آنگاه از خوابی بهنام زندگیِ دنیا بیدار شوند که برای یک عمر مثل بختک روی گلوی مرگ نشسته بود.

مجتمع دارای 3 طبقه پارکینگ است که حدود 3 برابر ظرفیت ساکنان آن در نظر گرفته شده است. این موضوع را بسیار مورد توجه قرار دهید چرا که به طور مثال اگر پیش از هر مرحله یکی از تجهیزات یا متریالها پیدا نشد یا به هر دلیلی غیر قابل دسترس بود، بتوانید جایگزینی برای آن در نظر بگیرید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که دستگاه شما تا مدت ها سرپا خواهد ماند و نیازی به تعویض یا حتی تعمیر قطعات پیدا نخواهید کرد. برای افزایش جذابیت نمای ساختمان ویلایی ، نیازی نیست که حتما هزینهی گزافی بابت محوطهسازی پرداخت کنید؛ شما میتوانید از طراحی یک مسیر عبور جذاب به کمک کفپوش محوطه یا کف سازی با سنگ لاشه در ورودی خانه خود شروع کنید و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، روی محوطهسازی اطراف این مسیر مانور دهید تا در نهایت به چیزی که مطلوب و سلیقهی شما است، دست یابید. دوره کوتاه مدت و به صورت فشرده برگزار میگردد و شامل نرم افزارها و دروس تخصصی مثل آموزش متره و برآورد نمیشود.

تندیسهای رنس بهروشنی گویای این است که تزئین کلیساهای جامع گوتیک با تندیس، ده ها سال به درازا میکشید و نیازمند کار پیکرهسازان زیادی بود که اغلب به سبکهای متفاوت کار میکردند. به طور کلی طرف بیرونی ساختمانها را نمای بیرونی آن می نامند و ایجاد نمای زیبا و شیک علاوه بر زیباسازی ساختمان، تاثیر زیادی در محافظت از محیط داخلی ساختمان داشته و می تواند بین فضای بیرونی و فضای داخلی ساختمان ارتباط برقرار نماید، حال در صورتی که علاقمند به مشاهده تصاویری جدید ودیدنی از نمای ساختمانهای ویلایی و مدرنیته هستید، دعوت می کنیم در ادامه همراه ما شوید.

از شیوه های تقویت ستون های فولادی بیشتر برای مقاطع فولادی بسته استفاده می کنند.- استفاده کردن از روکش های FRP در مقاطع بسته شبیه مقاوم سازی ستون های بتنی است و در آن الیاف به شکل دورپیچ ستون های فولادی را در بر می گیرد و موجب اضافه شدن مقاومت فشاری آنها می شود. مهم نیست که در این مانگا آنها چه کردند و چه شد؛ چیزی که بیشتر از اینها روی نیسانس تأثیر گذاشته، طرحهایی از جهان این مانگا بودند که باوجود معماری شلخته و دمدستی از نوعی حیات برای پلکان و اجزای محیط استفاده میکند. این شما هستید و این هم «یک جایی» که این یک جایی در اوصاف شبیه به جاهای دیگر نیست و بیشتر از طراحی سورئال و بیمنطقش استفاده میکند. با این وجود این همیشه بودن، سوالی هنوز باقیست: چرا قدیمیترین خانه شبیه خانه نیست؟ در تخیل کودکانه، نه دلیل و برهانی برای ترسیدن وجود دارد و نه مدرک علمی معتبری؛ آنچه او را در تاریکی شب و حتی در خانهای که محل رفاه و استراحت اوست و جای پدر و مادر است میترساند، دانش کمی است که راجع به «تاریکی» دارد و ترس از آنکه ممکن است در آن تاریکی و بهقولی، پشت کمد، یک هیولایی مستتر شده باشد.

تا جایی که امکان دارد از ایجاد پنجرهها درنمای شرقی و غربی ساختمان خود داری کرد. چون نمی توانند قلم خود را زمین بگذارند. این عناصر از سطح زمین شروع می شوند و به زیر بیرون زدگی پشت بام می رسند. در پروژههای کوچکتر و سادهتر معمولاً به یک فرد حرفهای و دارای مدرک نیاز نیست و طراحی این پروژهها معمولاً زیر دست یک طراح ساختمان، نقشهکش یا یک طراح داخلی و پیمان کا ر میباشد. در آمریکا، ایالات نوادا «طراحان مسکونی» برای کسانی به کار میرود که تحت هیئت مدیرهٔ ایالت نوادا در معماری «و طراحی داخلی و طراحی ساختمان» ثبت نام کردهاند. طبق متن ارائه شده توسط معماران، معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی کوچه خانه بین دو کوچه قرار گرفته است، که یکی از کوچه ها ماشین رو با عرض ۱۲متر بوده و دیگری، کوچه پیاده است که در زمان شروع پروژه در مجاورت یک زمین خالی قرار داشت که مدارک شهرداری نشان می داد پارک محلی برای این زمین در طرح تفصیلی شهر در نظر گرفته شده است. در هر ساختمانی بسته به نوع و سبک کاربری خود (مسکونی – اداری – تجاری) باید 3 بخش به صورت الزامی طراحی شود. دارلینگ هم به نقش دانشمند مهم بازی کنترل خود حکم مردی را دارد که در عمارتی پر از خالی گیر افتاده و مدام دور باطل میزند تا زمانی که بالاخره هِدرون را پیدا میکند و خودش را به او واگذار تا بیشتر بداند.

سرانجام مجموعه تئاتر شهر با افتتاح سالن اصلی در هشتم بهمن ۱۳۵۱ و با اجرای نمایش«باغ آلبالو»ی چخوف به کارگردانی آربی آوانسیان فعالیت خود را آغاز کرد. با پیشنهاد وزارت فرهنگ و هنر و اداره هنرهای دراماتیک و تلاش گردانندگان کارگاه نمایش شهرداری با ساخت چند سالن مخصوص با ظرفیت بالا و انواع سن های اجرایی در محل کافه شهرداری موافقت کرد. در سال ۱۳۴۴، شهرداری تهران تصمیم به تخریب کافه شهرداری و تغییر کاربری آن گرفت و در همان زمان چند گروه آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی پیشنهاد ساخت یک هتل لوکس ۴۰۰ اتاقه را در محل کافه شهرداری ارائه دادند. بنا بر اين شكل ها و عدد هايي در هنر معماري مورد توجه و استفاده قرار مي گرفت كه با ويژگي هاي هندسي ، رياضي ، كمي و ملموس اين هنر و همچنين با فرهنگ عمومي اين سرزمين سازگاز باشد. پروژه معماری ساختمان مسکونی کوچه خانه در پاسخ به دو جنبه ذاتی فرهنگ و شیوه زندگی ایرانی شکل گرفت. فرشیدی، آخرین وضعیت پروژه های مستغلات شهرک های مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی را تشریح کرد. در این پروژه تلاش بر این بود که دیاگرام زیست در آپارتمان تعریف مناسب تری پیدا کند، به مسئله محرمیت احترام گذاشته شود و ارتباطی معنادار بین خانه و محیط ایجاد کنیم.