مقاله در مورد معماری مدرن متعالی معماری سه بعدی

جنبش پست مدرنیسم کلاسیسیم باعث شد تا این معماران بر آن باشند که در معماری معاصر ایران، چهره و فرمی ایرانی تر ایجاد کنند. مهندسان معمار که در زمینه طراحی نمای ساختمان تخصص کافی داشته باشند، میتوانند روز به روز در این عرصه پیشرفت کنند و به جایگاه خوبی برسند. از آنجا که قجریها علاقه بسیار زیادی به فرهنگ اروپایی داشتند، در تلاش بودند که این فرهنگ را در ایران نیز برپا کنند، اما میدانستند که تغییر یک سنت کار یک روز و دو روز نیست لذا برآن شدند تا در ابتدای امر، ظواهر را تقلید کرده و کاملا اروپایی کنند. در این مورد، طراحان باید یک موتور جستجو، فیلترها و بسیاری از ابزارهای دیگر برای کمک به یافتن اطلاعات را در نظر گرفته و مشخص کنند که داده ها پس از جستجو چگونه به چشم خواهند آمد. هر یک از این سبک ها نیز با توجه به زمان، نیازهای فنی، تاریخی، منطقه ای و …

یک مهندس معمار با استفاده از قدرت تخیل و ذوق هنری، می تواند نمای داخلی و بیرونی را به بهترین شکل ممکن طراحی نماید. نماي عایق حرارتی بیرونی و نازك کاري (External Insulation and Finish System) EIFS شامل یک لایه فوم عایق پلی استایرن، مش تسلیح از جنس الیاف شیشه، یک لایه پوشش پایه پلیمري و لایه پوشش نهایی پایه پلیمري میباشد. در صنعت ساختمان سازی به سطح بیرونی یک ساختمان نما می گویند. نمای ساندویچ پانل با بهر گیری از جدید ترین دانش روز دنیا و تحقیقات گسترده در این زمینه توانسته این ضعف عمده که دامن گیر همه محصولات جهت نما می باشد را از بین برداشته و با بکار گیری فوم پلی اورتان که از رزین پلی اورتان ( بایر آلمان) می باشد ازاشتعال آتش جلوگیری می نمایید. به دلیل داشتن لایه فوم پلی اورتان، عایق حرارتی و عایق صوتی خوبی است.

این نحوه تفکر را به طرز بسیار شکوهمکندی و ستایش انگیز در دستاوردهای ترکیب بندی های فضائی خود به صورت بیانه ای در آورد . ورود این مواد با ورود معماران فرنگی به ایران برای آموزش کار با این مواد همراه شد. همچنین شروع سبک مدرن معماری در ایران هم از دوره قاجار بوده است. هنر نو نام سبکی در اروپا بود که ابتدا در هنرهای داخلی و معماری داخلی شروع به فعالیت کرد، و سپس با الهام از گذشته و استفاده از مصالح مدرن مانند فولاد و بتن ساختمان هایی با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل دادند. مسیر دو: اگر شما یکی از رشته های نظری را در دبیرستان انتخاب کنید و علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته ی معماری داخلی باشید دیگر در آزمون فنی و حرفه ای نمی توانید شرکت کنید و فقط باید از طریق کنکور سراسری ریاضی برای ورود به این رشته اقدام کنید. سالیان بس دراز، بادگیر یکی از اجزای مهم بناها در نواحی گرم و خشک ایران بوده است. روشنفکران در ایران بر این باور بودند که معماری باید به شکل بومی خود بازگردد و تاثیری از فرهنگ غیرخودی نگیرد. در معماری مدرن فضاهای داخلی به طور کامل از یکدیگر جدا نمی باشند.

ساخت هود آشپرخانه با استفاده از ورقه های فلزی چکش کاری شده یا فلزات نقره ای و براق یا ورقه های نازک برای آشپزخانه هایی با رنگ روشن نیز ایده مناسبی است. بعد از تمام شدن نازک کاری ساختمان ، دکوراسیون داخلی ساختمان انجام می شود که شامل کابینت ، کمد دیواری ، نصب شیرآلات و لوازم سرویس های بهداشتی و … در نتیجه دیوارهای یک کلیسای جامع گوتیک می تواند بسیار بالاتر ساخته شود (که ساختمان را بسیار جذاب تر کرد) ، می تواند بسیار نازک تر باشد (که فضای داخلی بیشتری ایجاد می کند). نشیمن ها از اتاق های ساده مهم تر بودند، چون محل تجمع افراد خانواده و مهمان های بسیار نزدیک به حساب می آمدند.

به عنوان مثال از پلی استر به جای رنگ برای مصالح چوبی استفاده می شود تا ظاهر طبیعی آن از دست نرود. بناهای ایرانی به نوعی ساخته می شوند که نور و دما همیشه به میزان کافی باشد. از معماری مدرن (مدرنیسم) میتوان به عنوان یکی از خوشبینانه ترین سبکهای تاریخ معماری یاد کرد. سال ها بعد،“ وزارت آبادانی و مسکن ” باالگو برداری از “ سازمان مسکن “ شکل گرفت و در اصل یکی از شاخه های جداشده ی آن بود. پیدا نمودن دلایل نیاز ساختمان به بازسازی و بررسی آن ها . در این مطلب به معرفی معماری مدرن خواهیم پرداخت و تأثیر آن بر معماری ایرانی را بررسی خواهیم کرد. میزان تقاضای انواع سنگ نما تأثیر بسزایی در قیمتگذاری آن دارند. پس از انقلاب تعداد زیاد افراد تحصیل کرده در رشته معماری و همینطور ورود رسانه های جهانی باعث شد تا معماران با انواع و اقسام مطالب مربوطه آشنا شوند و گشوده دست تر از پیش این اطلاعات را آزمایش و اجرا کنند. با گسترش ساخت و ساز ساختمان های ویلایی، سوالاتی مطرح می شود از جمله این که انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی کدام اند و کدام و سنگ نما از لحاظ زیبایی، استحکام و قیمت مناسب تر می باشد.

زمانی که آثار جنگ موجب تغییر در سبک ساختمان ها و نیاز افراد شد. چرا که در آن زمان رشد اصول معماری موجب معرفی فضای جدیدی شد. در آن زمان معماران ایرانی و دانشجویان به شکل منظم و پیوسته درس هایی میخواندند که علاوه بر تکنیک های فرمی معماری مدرن، آنها را با اصول و محتوا و تفکر معماری مدرن نیز آشنا میکرد. اصول اساسی معماری مدرن شامل فرم زیر ، عملکرد ، خطوط تمیز و عدم تزئینات است. عدم استفاده از عناصر و تزئینات متعدد و گوناگون و ضرورت زیبایی در سادگی به وضوح در این سبک قابل مشاهده است. سبک مدرنیستی سادگی فرم، ساختار تمیز، عدم تزئین و عملکرد را بر فرم ترجیح می دهد. در انتخاب گیاهان مناسب در طراحی ، می بایست در محوطه کاشت به این نکته توجه کنیم که برخی گیاهان نور دوست و برخی سایه دوست بوده و در هنگام طراحی محوطه ،محل قرار گرفتن گیاهان را نیز به درستی در نظر بگیریم.

تک رو یا ماوریک یکی دیگر از گرایش های سبک معماری مدرن است که سبک خاص و مخصوص سایت 3darchitecture خود را دارد. اروین پانوفسکی یکی از متفکران بزرگ قرن بیستم بود. ستاره | سرویس علوم – هنر معماری مدرن یا Modern Architecture Art در اواخر قرن نوزدهم ایجاد شده و با استقبال مردم مواجه شد زیرا ازدیاد جمعیت در این دهه محسوس تر از پیش شده بود و این اتفاقی نگران کننده به نظر میرسید. هر یک از شش طبقه فوقانی ساختمان رو به چهار آپارتمان – دو تا در جلو و دو تا در عقب – هستند درحالی که از طبقات پایین تر به عنوان پارکینگ اتومبیل استفاده می شود.

از جمله این سبک ها به معماری مدرن می توان اشاره کرد. مبلمان به دو گروه کلی تقسیم می شود: اول، مبلمان قابل حمل که قابلیت حمل و جابه جایی در آن وجود دارد. به طور کلی در این دوره معماری تلفیق سه جریان معماری اواخر قاجار, مدرنیسم و نئوکلاسیک باستان گرا(سبک ملی) می باشد. به طور کلی مطالعه درباره معماری سنتی و مدرن از جمله معماری مساجد ایرانی میتواند بینش شما را نسبت به معماری سنتی ایران افزایش دهد. به فضاهای سرپوشیده ی ستوندار یا متشکل از چشمه طاقهایی گفته می شود که در طرفین صحن یا میانسرای مساجد یا اماکن مذهبی ساخته می شود. این آموزش دیدن عموما پس از دانشگاه فرد شروع می شود چرا که مهارت های مورد نیاز بازار کار متاسفانه در دانشگاه به دانشجویان مهندسی عمران آموزش داده نمی شود. شروع آن از کجا بوده؟ یکی از فاکتورهایی که بر اساس آن میتوان مقاومت ساختمان را قضاوت کرد، استقامت در برابر آتش است. دپارتمان معماری داخلی موسسه آموزش عالی آرمان از سال ۱۳۸۷ تاسیس گردیده و با تکیه بر تجارب اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر داخل و خارج از کشور اقدام به برنامه ریزی و تدوین دوره معماری داخلی و دکوراسیون را بر اساس نیاز بازار کار داخل نموده است .

در ادامه این گرایش ها را مورد مطالعه قرار می دهیم تا با آمادگی بیشتری به بیان ویژگی های این سبک از معماری بپردازیم و بدانیم ویژگی های معماری مدرن چیست؟ معمولاً از مصالح آنطور که هستند استفاده می شود، بدون آنکه تغییری در ظاهر آن ایجاد شود. برای آنکه یک سازه بتنی بتواند مقاومت بالایی داشته باشد و در مقابل آوار شدگی و دیگر بلایای طبیعی مستحکم عمل کند، چند نکته بسیار مهم را باید در طراحی آن موردتوجه قرارداد. نویسنده غافل است که هزار سال پیش، مردانی روی زمین قدم مینهادند که پادشاهان دنیا در سودای رسیدن به بزرگیشان شیدای شب میشدند و پهلوانان و گردنکشان عالم مقابلشان خمیده؛ آن مردی که مدام از قول برادر و پسر عمویش «دروازۀ علم»6 خوانده میشد بر غرضی پندگونه مدام به اطرافیانش میگفت: «از من بپرسید قبل از آنکه مرا گم کنید.» و روزی هم آمد که پس از سالها نپرسیدن و صد سال تنهایی، او را رفته دیدند و دوباره انسان متجدد با وجود «ناسا» و «ایلان ماسک»، هنوز در چکامههای گمگشتگی و ضالّگی در قیاس میکروبی میکرومتری در برابر «دنیا» مفقود میشود.

به هر حال ، معماری داخلی مربوط به طراحی فضاهای داخلی است. به عنوان مثال از قطعات گسترده آیینه، شیشه و یا جزیره در آشپزخانه برای جدا سازی فضا استفاده می شود. فضای ساختمان در سبک مدرن با هدف و پیرو کارکرد آن ساخته می شود. معماری مدرن یا نوگرا، سبکی از هنر معماری است که با استفاده از ایده های خلاقانه، فناوری های نوین و ترکیب آنها با نوع کارکرد ساختمان اجرا می شود. اگر فلسفه روح زمان و معماری کالبد زمان است، با عوض شدن روح زمان، کالبد زمان هم عوض می شود. در قدیم این اماکن برای بهترین معماری شایستهترین بودند، لذا بودجه و زمان بسیار زیادی صرف ساخت و ساز چنین اماکنی میشد. مهندسی عمران رشته ای است که در زمینه های مختلف اعم از ساخت و ساز پروژههای عمرانی مانند جاده سازی، پل سازی، سد سازی، احداث تونل، ساختمانسازی، طراحی سازه فرودگاه ها، سیستمهای آب و فاضلاب و سایر پروژههای بزرگ زیربنایی کاربرد دارد. از طرفی دیگر معماران و شهرسازان نیز آن موقعیت که اکثر مکان ها ویران شده بود را غنیمت شمردند و طرحی جدید برای ساخت و ساز برگزیدند.

سرانجام ، اصول مدرن به دلیل فضای بیش از حد و ماهیت شدید مواد ساختمانی ، برای زندگی روزمره بسیار سرد شد. آثار معماری ایران بیش از هر چیز مذهبی هستند و دارای خصلت نیایشی میباشند. اگرچه معماری مدرن باعث مشکلاتی نیز شده است اما در طول تاریخ و حرکت به سمت مدرنیته، جمعیت بیشتر و منابع طبیعی کمتر شده و در نتیجه نیاز به معماری مدرن بیش از پیش احساس میشود. درها و پنجره­ها نمونه سنتی حرکت عناصر در معماری به صورت دستی هستند. دوره طراحی داخلی و دکوراسیون یک فرصت برای حرفه ای شدن است، بسیاری از افراد از فرصت های بدست آمده استفاده می کنند و به سرعت به سمت پیشرفت حرکت می کنند. این تکامل طرحهای مدرن تری را به وجود آورد که برای ترکیب تزئینات و رنگ کار می کردند.

در بسیاری از موارد طراحان ساختمان به عنوان تکونولوژیستهای معماری یا پیمان کار آموزش میبینند یا به مدرسهٔ معماری رفته باشند که امکانات دادن مدرک را نداشتهاست. این نوع تصمیمات باعث صرف هزینههای مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه میشود. به کمک این سازهها امکان انعطاف پذیری در طراحی نیز وجود دارد و فرصتهای زیادی امکان پذیر خواهند شد.کیفیت پایدار: از آنجایی که سازه های پیش ساخته در یک محیط کنترل شده و تحت استانداردهای خاصی تولید میشوند در نهایت مجموعهای از سازه با کیفیتی یکنواخت را خواهیم داشت. این مواد و مصالح به سبب سادگی و زیبایی در مقابل خشت و کاهگل قرار گرفت و بسیار محبوب شد و مورد استفاده قرار گرفت، زیرا کاربرد بیشتری نیز نسبت به مصالح سنتی داشت. این سبک تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است که مورد استقبال بسیاری نیز قرار گرفته است.

این نما مربوط به معماری ساختمان مسکونی درچهار طبقه به صورت مجتمع مسکونی هفت واحدی طراحی شد. بر همین اساس، معماری سازمانی برای یکپارچه سازی فعالیت ها و سرعت عملیات طراحی شد. معمار در این سبک می تواند ایده ها و هر آنچه که در ذهن دارد آزادانه پیاده سازی کند. حذف جزئیات برای ایجاد ساختمان ساده و تمیز از اهداف این سبک می باشد. علاوه بر آن اتصال دو راه دسترسی در دو طرف ساختمان، یک میدان شهری را در داخل بنا ایجاد کرده است که باعث میشود مرز بین ساختمان و شهر محو شود. از نظر شهر سازی در دوره رنسانس به پرسپکتیو شهری بسیار توجه می کردند و معمولا در وسط شهر ها میادین و مجسمه ها و چشمه هایی قرار می دادند تا همه نگاه ها به آن جلب شود.

این اتفاق هم به نفع مردم و هم به نفع حکومت ها بود زیرا ولخرجی های معماری سنتی مانند اسراف در تزئینات داخلی و خارجی و ساخت و ساز قصر های گران قیمت و … می توانند پروژههای که به آن ها محول شده است را مدیریت کنند. در روش طراحی تنش مجاز برخورد ضرایب اطمینان به این صورت است که مقاومت ماده به ضرایب اطمینان تقسیم می شود و در محاسبات مقادیر کمتری برای مقاومت منظور می شود. کار معماران بعد از انقلاب اسلامی ایران، طیف وسیعی از گرایشها و جنبشهای هنری را شامل میشود و سعی در سوق دادن معماری ایران به سوی هویتی آزاد دارد. آشتی دادن و تلفیق سنت و معماری مدرن تمرکز اصلی معماران ایرانی پس از انقلاب بوده است. طراحی شده برای ورزشکاران و علاقه مندان، امکانات تفریحی ساختمان گریت پلیتز با جای دادن ۶۰۰ تماشاچی ترکیبی از جایگاه های گرم و سرد برای نشستن است.

این سبک شباهت بسیاری با معماری مدرن داشته و هدف هر دوی آنها رسیدن به فضای ساده با رنگ های پایه می باشد. همچنین طریقه استفاده از مصالح و شیوه های به کار برده شده، مدرن بودن پروژه معماری را مشخص می کند. این سبک در سال ۱۹۱۷ در هلند بنا نهاده شد و ضمن سالهای ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ به اوج خود رسید. در سال ۲۰۱۹ جشن صد سالگی ساختمان مدرسه Bauhaus (باهاوس)، که به عنوان آغاز معماری مدرن لقب گرفته برگزار شد. دیری نگذشت که مدرسه باهاوس به الگویی برای بسیاری از مدارس معماری در اروپا و جهان مبدل گردید. از گذشته تا به امروز، در جهان روش ها و سبک های گوناگونی در حوزه معماری وجود داشته است. برای اینکه ناظر خوبی باشید باید مهارت های رهبری قوی و خوبی داشته باشید، چون مدیریت ساخت یک ساختمان شامل سرپرستی تیم ها و اطمینان از درک و اجرای اهداف پروژه توسط همه کارگران است.