مرکز درمان ناباروری حضرت مریمس > درباره ناباروری > انواع ناباروری

مرکز درمان ناباروری حضرت مریمس > درباره ناباروری > انواع ناباروری

ولی گاهی اين روش برای زوج هايی که به دلايل ناشناخته نابارور هستند و يا ناباروری آنها با عللی نظير اختلالات دستگاه ايمنی مشکلات دهانه رحمی، آندومتريوز مختصر رحم به کار می رود. همچنین تعداد جنین‌های انتقالی در مرحله بلاستوسیست کمتر از تعداد انتقال آنها در مرحله امبریو (در دو روز اول) می باشد؛ زیرا قدرت اتصال بلاستوسیست به جداره رحم در مقایسه با مراحل تکاملی قبلی جنین بسیار بیشتر است. پزشک در اولین جلسه میزان تاثیر ناباروری بر احساسات زوجین را ارزیابی می کند. گوجه فرنگی سرشار از ماده مغذی لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان قوی ، که می تواند به افزایش باروری شما کمک کند.

  • طی این عمل محتویات لوله های مجاور بیضه که اپیدیدیم نام دارند را با سوزن انسولین که به ماده ی مخصوص (محیط کشت) آغشته شده است، بیرون می کشند.
  • دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به نازایی شود.
  • زوجین بیماری یا ناهنجاری شناخته شده مرتبط با ناباروری دارند.
  • برخی از خانمها، لوله های رحمی آنها به طور کامل و یا ناقص بسته هستند.

زمانی که فرد در انزال مشکل دارد یا اسپرمی در مایع انزالی یافت نمی‌شود، از این تکنیک برای به‌دست آوردن اسپرم‌ استفاده می‌شود. این تکنیک همچنین در روش‌های کمک‌باروری (در زمانی که کمیت یا کیفیت اسپرم‌ها پایین است) به‌کار می‌رود. پیش از یافتن علت ناباروری نیاز نیست که همه‌ٔ افراد تمام این تست‌ها یا بیشتر آن‌ها را انجام دهند. شما و پزشکتان در مورد نوع تست‌ها و زمان انجام آن‌ها تصمیم خواهید گرفت. بسته به علائم شما، پزشک‌ ممکن است به منظور جست‌وجو برای بیماری‌های رحمی، درخواست هیستروسکوپی دهد. در این فرآیند، یک وسیله‌ٔ باریک را که چراغی به آن متصل است، از طریق دهانه‌ٔ رحم وارد رحم می‌کنند تا ناهنجاری‌های احتمالی را مشاهده نمایند.

اسپرم هایی که با روش های تخصصی شسته شده اند از طریق واژن توسط لوله ای باریک و ظریف به داخل رحم هدایت می شوند. معمولاً در مواردی که شرایط رسیدن اسپرم به تخمک در رحم فراهم نباشد مانند انسداد لوله های رحمی و چسبندگی لگنی و یا تعداد کم و تحرک پایین اسپرم، از این روش برای لقاح استفاده می شود. همچنین در مواردی که سایر درمان های ساده تر از قبیل تحریک تخمک گذاری و یا عمل IUI (تلقیح داخل رحمی) ناموفق باشد، زوجین کاندید عملIVF می شوند. در طول یک سیکلIVF، تخمک‌های بالغ از تخمدان‌ها برداشته شده و در محیط آزمایشگاهی در مجاورت با اسپرم شوهر قرار داده می‌شود تا باروری تخمک و عمل لقاح انجام أطفال الأنابيب في ايران carfultrip شود. سپس تخم بارور شده در شرایط مناسب کشت داده شده و پس از انجام تقسیمات جنینی در رحم مادر قرار داده می‌شود. بر حسب مراحل تکاملی جنین و شرایط رحم مادر، جنین در روز 3-2 یا 6-5 پس از تخمک‌ گیری، به رحم منتقل می‌گردد.

هنگام عمل تخمک گیری یا پانکچر از طریق سونوگرافی واژینال و با استفاده از یک ابزاری مخصوص تخمک های مناسب از تخمدان خارج می گردد. در طی این مدت جهت بررسی تخمک ها چندین بار سونوگرافی واژینال انجام می شود و ممکن است که آزمایشات هورمونی هم درخواست شود تا میزان تولید و رشد تخمک ها مشخص شود. در زمان انجام سونوگرافی های فولیکول ها اندازه مناسب داشته باشند. اکثر مردم برای کاهش کالری زرده تخم مرغ را رها می کنند ، اما زرده ها حاوی ویتامین B و امگا ۳ ضروری هستند. زرده همچنین حاوی اسید فولیک است که به بدن در ایجاد گلبول های قرمز کمک می کند و به رشد جنین بعد از لقاح کمک می کند. خانم نابارور باید بالای ۴۵ سال سن داشته باشد و باید تمام مراحل پزشکی را پشت سر گذاشت و تمام آزمایش های مربوطه را انجام داد.

خونریزی ناشی از لانه‌گزینی جنین در رحم

۳۵ درصد از ناباروری ها از مشکلات ناشی از مردان می باشد. در صورتی که زوجین پس از ۱۲ ماه فعالیت مقاربتی طبیعی و بدون محافظت قادر به باروری نباشند در گروه ناباروری اولیه قرار می گیرند. در برخی موارد هیچ علتی برای ناباروری نمی توان پیدا کرد، این بدان معناست که پزشکان دلیل واضحی برای ناباروری پیدا نکرده اند و آزمایش‌های انجام شده همگی نتایج طبیعی را نشان می دهند. در صورتی که در هورمون های مترشحه از هیپوفیزLH و FSH ، اختلال ایجاد شود، تخمک گذاری با مشکل روبرو می شود. زمانی که سن خانم ها افزایش می یابد کیفیت تخمک های او نیز کاهش می‌یابد و بر قدرت باروری موثر خواهد بود.

علائم و نشانه های ناباروری در زنان

دارو درمانی بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای تنبلی تخمدان یا مشکل تخمک گذاری هستند. در این روش پزشک دارو هایی را برای تحریک تخمدان ها و برای تولید تخمک های بیشتر تجویز میکند . این دارو ها معمولا در دو نوع خوراکی و تزریقی برای بیماران تجویز میشوند.

ناباروری به عدم باردار شدن بعد از حدود یک سال تلاش زوجین گفته می شود. البته خانم هایی که موفق به بارداری می شوند اما توانایی نگه داشتن جنین را ندارند هم نابارور می باشند. در مواردی که چسبندگی لوله در خانم وجود داشته باشد با روش هایی مانند هیستروسکوپی به درمان این مشکل می پردارند اما در مواردی که فقط یک لوله دچار چسبندگی شده باشد خانم می تواند با لوله سالم اقدام به بارداری کند.