قمیت هر شاخه اسپیس فریم معماری سه بعدی

کتاب ساختمان سبز به زبان تصویر که مولف آن در میان جامعه معماری ایران آشناست، انواع مفاهیم بنیادین در طراحی و ساختوساز سبز را کاوش کرده و رهنمودهایی را به زبان تصویر در اختیار متخصصان قرار میدهد. آجرها با یک چرخ زاویه­ای بریده می شوند تا سوراخ های بزرگی در آن ایجاد شود و به آن ها امکان می دهد تا در بلوک بالا و پایین ثابت شوند و قرارگیری در حالت های مختلف در کنار هم را ممکن می سازد. اگر هر دو عامل در کنار هم قرار گیرند منجر به رسیدن به سختی و صلبیت بالاتری خواهند شد که جزء اصلیترین آیتمهای طراحی یک مهندس محاسب به شمار میروند.

از طریق ساختار اسکلتی سازه (تیرچه، نیر اصلی، ستون ها ..) به فونداسیون ساختمان انتقال پیدا میکند و در صورت طراحی سازه نامناسب پایداری ساختمان ضعیف خواهد بود لذا بسیار اهیت دارد در انتخاب مهندس سازه و طراح سازه و در کل انتخاب شرکت مناسب برای اجرای ساختمان دقت نظر بالایی به خرج داد شرکت فراکارنو با سابقه اجرای پروژه های ساختمانی و با تیم مجرب طراحی سازه آمده اجرای پروژه های ساختمانی و طراحی سازه استاندارد اصولی برای کلیه متقاضیان گرامی مبیاشد. ساختمانی که بازسازی شده باشد امکان دارد از نمای بیرونی کاملاً بدون تغییر مانند قبل بماند اما از درون ممکن است معماری کاملاً متفاوتی نسبت به قبل پیدا کند؛ به همین علت یک معمار داخلی نه تنها باید روی موقعیت ساختمان دقت کند، بلکه از منظر فیزیکی، اجتماعی و سیاسی آن نیز حساس باشد که اگر اسکلت ساختمان مستحکم و ایده معمار اولیه آن مناسب باشد، طی سلسله تغییرات ایمنی درونی آن، ساختمان دچار بحران و مشکل نخواهد شد. تبصره ۱- وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور و صنایع مکلفند با توجه به امکانات و موقعیت هر محل، آندسته از مصالح و اجزاء ساختمانی که باید به تایید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برسد را طی فهرست هائی احصا و آگهی نمایند.

هر ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که استفاده از منابع جدید را به حداقل برساند و در پایان عمر مفید خود، منبعی برای ایجاد سازه های دیگر بوجود بیاورد . یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی داخلی این ساختمان اداری به آن توجه شده است، افرادی اند که در آن ساختمان بخشی از روز خود را سپری می کنند. استفاده از روش های دینامیکی برخلاف روش های استاتیکی که فقط برای ساختمان های کوتاه مرتبه و منظم قابل استفاده اند، هیچ محدودیتی نداشته و لذا استفاده از آن ها نه تنها برای ساختمان نامنظم و بلندمرتبه اجباری است بلکه باعث اقتصادی شدن پروژه نیز می شود، بنابراین با توجه به اینکه در اکثر شهرهای کشور تمایل به بلندمرتبه سازی ساختمان ها وجود دارد و از آنجایی که محدودیتی در اعمال روش تحلیل دینامیکی نسبت به تحلیل استاتیکی وجود ندارد و همچنین با عنایت به زلزله خیزی کشور، لازم است تمامی مهندسان عمران به روش دینامیکی به خوبی مسلط بوده و در طراحی خود از آن استفاده کنند. بنابراین استدلال اگر محیط کاری شما یک محیط کاربردی است؛ تمام تلاش خود را کنید تا در طراحی و خرید مبلمان اداری خصوصیات آن را به گونهای اندازه گیری کنید که این حس را به شرکای تجاری، مشتریان و همچنین سایر کارمندان القاء کند.

هر عنصری که در یک خانه مسکونی طراحی و ساخته میشود، بهمنظور کاربردی بودن برای اعضا در نظر گرفته شده است. این فضاها میتوانند هر کدام به گونهای استفاده شوند که کارآیی را دوچندان نمایند. در این پروژه اکسپوز (نمایان) و نیمه اکسپوز بودن سقف در فضاها مهم بود که در نتیجه تاسیسات و سازه دیده میشد. در نتیجه به نظر میرسد که معماری شرق نزدیک و خاورمیانه برای بناهای فرانسه مانند کلیسای جامع Autun الهامبخش بودهاست. خانه ای در لسوتو، که از سنگهای رودخانه ای ساخته شدهاست. 3-1- شارژ (هزینه های دوره ای): به مبلغی اطلاق می شود که میبایست توسط ساکنین و به صورت ماهانه جهت اداره امور مجتمع (هزینه های گاز، برق مشترک، آب، تلفن و حقوق کارکنان، قراردادهای تعمیر و نگهداری تأسیسات) و نگهداری مشاعات به مدیر مجتمع پرداخت شود. در غیر این صورت از سکونت ان ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرقی نمی کند ساختمان تجاری یک پاساژ باشد یا یک بیمارستان یا یک مرکز خرید بزرگ، باید به نیاز مشتریان مختلف در آن توجه شود. پس ما در یک سیکل دوار قرار می گیریم و مشخص می شود معماری همزمان به دو معنی شئ و فعالیت است. ماده ۳۶- وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمانهای استان و شهرداریها ترتیبی خواهد داد که در شهرهائی که برای انجام خدمات فنی و مهندسی اشخاص واجد صلاحیت به تعداد کافی وجود ندارد، خدمات مشورتی و راهنمائی در زمینه طراحی و اجرای ساختمانها از طریق تهیه طرحهای همسان (تیب) و انتشار جزوات آموزشی به زبان ساده و یا نوارهای آموزشی و سایر روشهای مناسب با بهای اندک در اختیار اشخاص قرار گیرد. اکثر ساختمانها در تهران نمای بیرونی تخت داشته باشند. به عنوان یک مهندس با مجموعهای چشمگیر و متنوع از ساختمانها و مجتمعهای اداری، صنعتی پیشرفته را طراحی، ساخت و مدیریت میکند. فضای پیش از طراحی، یک طبقه اداری هم سطح با کف، سقف، و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی اجرا شده بوده است. طراح باید با توجه به خواسته ها و سلایق کارفرما و با توجه به استاندارد ها پروژه ی طراحی داخلی ساختمان اداری را پیش ببرد. آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید.

بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی ساختمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد. در همین راستا مراکز معتبری همچون سایت مرکز آهن شکل گرفتند تا با ارائه آهن آلات استاندارد به ارتقاء کیفیت ساخت و ساز کمک کنند. بعضیها دوست دارند به محض آنکه سفارش گذاشتند، آن را دریافت کنند (ظرف ۴۵ دقیقه تا یک ساعت). به بیان دیگر، افرادی که از ویژگی های کالبدی محیط کاری شان رضایت ندارند، از تمرکز کاری نداشتن و بهره وری کمتر نیزشکایت دارند. ساختمان اداری به عنوان محیط کار کارمند، محیط زندگی او نیز محسوب می شود چرا که قسمت اعظم وقت کارمندان در محیط کار سپری می شود و مسایل و مشکلات کاری ممکن است به محیط زندگی هم منتقل شود. اما نکتهی جالب اینجاست که تجهیز و طراحی داخلی ساختمان اداری، دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری به تنهایی فرهنگ سازمانی میتواند به درخشش برند شما در بین مشتریان، رقبا و شرکای تجاری شما کمک کند.

طراحی اداری داخلی آتلیه بر اساس تلفیق کار و زندگی صورت گرفته و توجه به شاخصه های معماری سبز در طراحی آن مورد نظر بوده است. رنگ مبلها، دیوارها، صندلیها، میزها و به صورت کلی مبلمان اداری هر کدام میتواند نقش بسیار زیادی بر روحیه ی کارمندان بگذارد. همچنین بهتر است در طراحی داخلی لابی ساختمان اداری برای هر کارمند قفسه ای برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت تا نظم در محیط اداره برقرار شود. ایده­ ی اصلی طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل دهنده در تمامی بخش های این پروژه است که دفتر معماری “رنا دیزاین ” به سرپرستی رضا نجفیان با این ایده ی منحصر به فرد خود توانسته رتبه اول جایزه معماری داخلی ایران در بخش اداری، برگزار کننده فصلنامه معماری و ساختمان، سال 1395 و همچنین تقدیر ویژه جایزه معمار در بخش بازسازی، سال 1395 را از آن خود کند.

یکی از مهم ترین عامل ها در طراحی داخلی شرکت، سبک معماری بنا می باشد که در طراحی داخلی ادارات تاثیر زیادی دارد بنابراین باید قسمت های مختلف ساختمان اداری با طراحی داخلی آن هماهنگی سایت 3darchitecture داشته باشد. سبک معماری کلاسیک زمینه را برای ایدههای جدید و تحولات آینده با نما و ظاهر سنگین، باوقار، مجلل و تناسبات زیبنده و نیکو فراهم ساخت. به همین دلیل ایجاد فضایی با طراحی و ایده های خلاقانه باعث نشاط کارکنان و راندمان کاری شرکت شده است. به یک ساختار معماری یا مهندسی ثابت که مجزا از دیگر ساختارها قابل تشخیص باشد یک سازه یا بناء فنی میگویند. رشته ( Sustainable Building Engineering یا مهندسی ساختمان های پایدار )که در دانشگاه ساپینزا که به زبان انگلیسی تدریس میشود می تواند یکی انتخاب های ایده آل شما باشد .این رشته به نوعی ترکیبی از واحد های مهندسی معماری و مهندسی عمران می باشد. 24-9- در صورت ایجاد خسارت توسط ساکنین و میهمانان هر واحد به اموال عمومی مجتمع، پس از برآورد میزان آن به حساب بدهکاری واحد ذیربط منظور و دریافت خواهد شد.

فضا شامل چهار اتاق بود و هیچ موضوع خاصی در آن وجود نداشت. ولی متاسفانه با وجود چنین قابلیتهایی، این ابزارها آسیبهایی را نیز متوجه معماران کردهاند بهطوریکه در کشور ما این جریان همچون آفتی شده که موجب تغییر در شیوه تفکر و نگرش طراحان شده است. بخش های مدیریت، نگهبانی، لابی و فضاهای خدماتی در کنار طبقات اداری طول یک وید مرکزی و با اختلاف نیم طبقه انتظام یافتند. ساختمان اداری مدرن سفیران از “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» ساختمان اداری موجود سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شهر تهران، مستهلک و فاقد مقاومت و ایمنی لازم بوده و به همین منظور مجوز تخریب و بازسازی آن توسط وزارت راه و شهرسازی صادر و همچنین مجوز و موافقت با احداث ساختمان اداری جدید از سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور اخذ شده است. به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در مهر ماه سال 1396 به منظور رفع مشکل اجرای طرح توسعه فرودگاه مهرآباد به دلیل استقرار ساختمان اداری فعلی سازمان هواپیمایی کشوری در آن، مقرر کرده بود شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یک باب ساختمان متناسب با حجم فعالیت برای سازمان مذکور خریداری نماید که این مهم انجام شد.

بعد از آن، نقشه باید مجددا به شهرداری فرستاده شود و بعد از تایید نهایی یک پروانه ساخت که همان شناسنامه ساختمان است را برای شما صادر می کند. با توجه به تنوع چشماندازهای اطراف ساختمان اداری و چهارنما بودن آن، بازشوها به اشکال مختلف طراحی شدهاند و توسط یک پوسته آجری یکپارچه شدهاند. همچنین کار مهندس معمار طرح ریزی ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها نیز می باشد. خانه های بتونی را می توان از بتن ریخته گری، پانل های پیش ساخته یا اشکال عایق بندی شده بتونی ساخت که عایق بندی یکپارچه ای دارند. این ساختمان مدتی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروهی ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است. در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. در ایران عمدتاً ساختمان خط تولید از قبل طراحی شده و از طراح انتظار می رود که ساختمان اداری فاخری به سوله های قبلاً ساخته شده، اضافه کند. همان گونه که ما میدانیم فرهنگ سازمانی نشان دهندهی برند شرکت، سازمان و اداره است و از تاثیر فرهنگ سازمانی بر برندسازی از سازمان در ذهن مشتریان داخل، خارجی و شرکای داخلی و خارجی به سادگی نمیتوان گذشت.

یادمان باشد همیشه تغییرات کوچک در جزئیات میتواند منجر به تاثیرات بسیار شگرف در بهره وری شود. ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان شامل ۴۰ بند در ۱۱ فصل میباشد که در آن شرح وظایف و قوانین مربوط به افراد و دفاتر مهندسی اشاره شده است. این صفحه آخرینبار در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ ساعت ۰۴:۵۰ ویرایش شدهاست. این امر به دلیل برنامه ریزی بهتر، تاثیر نداشتن عوامل آب و هوایی در ساخت سازه و آماده بودن سازهها امکان پذیر است. فضای استراحت کارکنان در اداره یکی از پرکاربرد ترین فضاهای ادارات است که متاسفانه در ادارات کشور ما این فضا وجود ندارد. هر کدام از این گرایش ها خود دارای زیر شاخه های تخصصی دیگری نیز هستند. میشود که هر کدام از اینها میتوانند باعث ایجاد آلودگیهای بصری و پوششی بسیار زیادی شوند. همچنین می توان گفت استفاده از رنگهای روشن برای بازدیدکنندگان بسیار میتواند خوشایند باشد اما برای کارمندان به علت حضور به مدت طولانی کاملاً آزار دهنده است. معماران معروف، خانم و آقای “سوزوتیکی” در ساختن این ساختمان که از نظر فیزیک مخالف است، از نقاشیهای Jan Marcin Sancer، تصویرگر لهستانی بیش از 200 کتاب و مجله کودک، استاد آکادمی هنرهای زیبا در ورشو استفاده کردند.

البته، هر دوی این ساختمان ها در طبقه ی همکف خود کاربری های تجاری را عرضه می دارند. ساختمان اداری آصف دارای 10 طبقه است که شامل 6 طبقه اداری، یک طبقه تجاری در همکف و سه طبقه پارکینگ است. استفاده از رنگهای خاکستری و مشکی و تیره به هیچ وجه نمیتواند احساس گفته شده را در میان کارکنان و کارمندان برانگیزد. برای ساخت فولاد، از چهار روش اصلی استفاده میشود. طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است.

از مهم ترین نشانه ای که میتوان این سبک را شناخت : گرد بودن اثر و به کار بردن الگو و طرح های خمیده، ساختمانهای گسترده و بزرگ، ستونها و دیواره هایی از بناهای برجسته که کنده کاری هایی به صورت دستی دارند و در اکثر موارد متعلقات زینتی منحصر به فرد که به آنها متصل شده اشاره کرد. مقاطع توخالی دایره ای به صورت مقطع توخالی لوله ای شکل ایجاد می شوند و مقاومت بسیار بالاتری در برابر پیچش تیرهای فلنج مخروطی دارند. همچنین قابلیت نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت زیادی دارد، زیرا به علت رفت و آمد های مکرر امکان خراب شدن مبلمان اداری بسیار زیاد است و دیزاینر باید برای خرید مبلمان با کیفیت کارفرما را قانع کند.

با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد. یک محصول دیگر که توسط Autodesk تولید شده است، ۳ds Max به طور عمده در صنعت بازی های ویدیویی استفاده می شود و همچنین یک انتخاب عالی برای تصویرسازی در معماری است. از مواردی که باید به ان اهمیت داد ،امنیت و ایمنی وسایل و لوازم است، این امر به همان اندازه دارای اهمیت است که برای سایر اجزای ساختمان ،اهمیت دارد. فضای اصلی نشیمن برای ایجاد فضایی سینمایی مانند، از پنجره های جلوی آن رو به تلویزیونی بزرگ قرارگرفته است و یک شومینه فرورفته در امتداد دیواره جانبی دارد.

مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. دلیل اهمیت داشتن این مرحله از ساخت یک ساختمان این است که بتن میزان بار وارد شده از سمت سازه را تحمل مینماید و اجازه نشست کردن ساختمان را نمیدهد و از نشست ساختمان جلوگیری می نماید. سازههای بتن آرمه عادی و به ویژه مجهز به دیوارهای بتنی بهعلت سختی بالا نسبت به سازههای فولادی در برابر زلزله، در بیشتر موارد مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهند اما سازههای فولادی نیز میتوانند همین رفتار را از خود نشان دهند مشروط برآنکه طراحی مناسبیداشته باشند. • در مناطق زلزلهخیز به دلیل شکستگی بتن، سازههای بتنی و انعطافپذیری کم آن و همچنین دقت کم در طراحی سازه امکان ریزش مستقیم ساختمان وجود دارد. سبک معماری مدرن در غرب برای پیشبرد ایدئولوژی صنعتی سازی بوده است و به بیانی مدرنیسم اولین پاسخ ایدئولوژیکی به بحرانها اجتماعی و تفکیک از مذهب بوده است. طراحان در این سبک تمامی اجزای تزئینی را حذف کردند و ساختمان هایی ساده با نمایی مسطح و بام های صاف را طراحی نمودند.