طراحی نمای ساختمان اداری فومن – دفتر معماری ایماژ – Image Architects معماری سه بعدی

هندسه کلی فضا در سبک نئوکلاسیک ساده و مستطیلی است و در تزئینات این سبک از موتیفهای معماری کلاسیک مانند گچبری با طرح Meander و Vitruvian سایت 3darchitecture scroll استفاده میشود. توسعه و ساخت طرح سازه لوله ای توسط فضل الرحمان خان در ساخت ساختمانهای بلندمرتبه یک دستاورد فنی محسوب میشود. سبک مدیترانه ای متعلق به کشورهای شمال دریای مدیترانه شامل اسپانیا، ایتالیا و یونان است. ساختمان سازي در دوره پهلوي اول از تلفيق معماري سنتي و كشورهاي همجوار شمال شرقي پيروي ميكرد، اما در دوره پهلوي دوم، از جهت طرح و اجرا از شيوه ساختمان سازي غربي الگو مي گرفت تا جايي كه ساخت و ساز ساختمان ها به سوي روش هاي غربي و در مواردي بي اصول سوق داده شد. این برج ترکیبی از سبکهای معماری ونیزی، شمال آفریقا و گوتیک است.

این سبک از معماری قرون وسطی مخصوصا سبک گوتیک بهره میبرد و از هندسه منحنی استفاده میکند. عبادتگاه های اصلی و سایر مکان های مهم شهری در تمدن یونان و روم به سبک کلاسیک ساخته شده اند. ساختمان پرتلند از مهم ترین مثال ها برای این سبک میباشد. سبک روستیک از سبک های زیبای دکوراسیون داخلی برای منازل ویلایی و نسبتا بزرگ است. سبک تردیشنال یکی از محبوبترین سبک های طراحی داخلی منازل است که از سبک دکوراسیون داخلی خانههای اروپایی قرن ۱۸ و ۱۹ ایده میگیرد. سازه غشایی از جمله معدود تکنولوژیهایی ساختمانی میباشد که با قابلیت انعطافپذیری خود، امکان خلق هرگونه ایده و طرح معماری خلاقانه در فضا را فراهم آوردهاست. در سبک آرت نوو از کاغذ دیواری با رنگ گرم و طرح برجسته برای پوشش دیوارها استفاده میشود. پوشش مبلمان روستیک نقشدار نیست و جنس طبیعی و رنگ گرم آن به فضا شکل میدهد. در این سبک از میز و صندلی با جنس چوب تیره و با تزئینات ظریف و زیبا استفاده میشود. سبکهای قرونوسطایی مانند باروک و گوتیک، مجلل و سرشار ار تزئینات ظریف هستند. سبک آرت نوو سبکی ظریف و هنری است که در قرن بیستم در واکنش به سبک نئوکلاسیک ایجاد شد.

است. سبک دکوراسیون داخلی آوانگارد، ایدهآل افرادی است که از چیزهای غیرمعمول لذت میبرند و میخواهند فضایی مطابق با شخصیت خاص و خلاق خود طراحی کنند. سبک ممفیس رنگارنگ و انتزاعی با اشکال غیرمعمول و عدم تقارن است. در این سبک از گچبریها و مبلمان ساده و شیک استفاده میشود. وقتی این محدوده از نظر زمانی و مکانی تا حدی وسیعتر میشود، سبک نامیده میشود و اگر در بازهی زمانی وسیعی از تاریخ و پهنهی گستردهای از زمین مورد استفاده قرار گیرد، در زبان ما سنت اجتماعی نامیده میشود. استحکام سازه باید در حدی باشد که بتواند باری که به آن وارد میشود را هم تحمل کرده و هم به درستی انتقال دهد. دوم، آنهایی که از تجزیه و تحلیل دقیق تر، از جمله بازتاب های شخصی، فضاها و شخصیتی که موزه هنرهای زیبا باید در طرح داخلی آن داشته باشند، حاصل می شود.

سبک دکوراسیون داخلی تروپیکال یا استوایی، با کمک مبلمان از جنس حصیر و بامبو و پارچههایی با طرح برگهای درخت نخل، حس ساحلی را به فضای خانه شما میآورد. متداولترین منسوجات در سبک هندی از جنس ابریشم و پنبه هستند که روی آنها نقش و نگار سنتی هندی مانند الگوی پیزلی و تمهای الهامگرفته از طبیعت و نقوش ماندالا ترسیم میشود. سبک بوهو طبیعت را به فضای داخلی میآورد و پر از رنگهای زنده و درخشان و نقوش برجسته در مبلمان و لوازم تزئینی است. در دکوراسیون داخلی مدرن از تم رنگی خنثی استفاده میشود و از رنگهای قوی تنها در نقاط تاکید مانند کوسنها و لوازم تزئینی استفاده میشود.

درک اصول معماری کلاسیک، معماری قرون میانه اروپا و معماری مدرن به شما در درک بهتر سبک های طراحی داخلی از منظر دورههای تاریخی کمک میکند. اتاقها از فضاهای مناسب برای سبک مونوکروم هستند و کاربرد رنگهای زرد، سبز، صورتی یا آبی ملایم به ایجاد محیطی آرامشبخش کمک میکند. دایره بر عکس مربع، احساسات را ملایم و معتدل و حس آرامش و حرکت آرام و آهسته را القاء میکند. در سبک آرت نوو معمولا از پالت رنگی ملایم و گرم استفاده میشود؛ رنگهایی همچون قهوهای، خاکستری، زرد خردلی، زیتونی و یاسی. در سبک نئوکلاسیک از رنگهای داخلی روشن شامل آبی کمرنگ، کرمی، خاکستری، زرد و سبز در سطوح گسترده و از مشکی و طلایی در نقاط تاکید استفاده میشود. به همین دلیل اگر اهل سفر به نقاط مختلف کشور و فرهنگهای مختلف هستید این سبک برای منزل شما ایدهآل است.

یکی از مهم ترین عامل ها در طراحی داخلی شرکت، سبک معماری بنا می باشد که در طراحی داخلی ادارات تاثیر زیادی دارد بنابراین باید قسمت های مختلف ساختمان اداری با طراحی داخلی آن هماهنگی داشته باشد. کشور هند با تاریخی غنی دارای سبک طراحی داخلی ویژهای است که به دلیل سرزندگی و کاربردی و راحت بودن در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. در طراحی داخلی منزل به سبک نئوکلاسیک از لوازم تزئینی مانند گلدان، مجسمه و نقاشیهایی با مضامینی از اساطیر یونان استفاده میشود و ایوانهای جلویی دارای ستونهای متقارن بزرگ با الهام از معماری یونانی و رومی هستند. این سبک در قرون وسطی مطرح گردید و الهام گرفته از سبک رومی بود. طراح ایتالیایی Ettore Sottsass یکی از طراحان مطرح مبلمان پست مدرن بود که گروه ممفیس را در واکنش به خطوط مستقیم و کارکردگرایی سبک مدرن تأسیس کرد. هندسه تزئینات در سبک آرت نوو از خطوط نامتقارن طبیعی و تزئینات خلاقانه روکوکو و هنر ژاپنی ایده میگیرد. مبلمان به سبک نیمه قرن بیستم فرمی مجسمهوار و ارگانیک دارد و خلاقانه و رنگارنگ است و در فضای خانه به چشم میآید. همچنین یک زیرزمین وجود دارد که دارای یک سالن بدن سازی، اتاق های مکانیکی و انبار است.

بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. سبک آرت دکو از سبکهای هنری و جلوهگر است که فضای مجللی را به وجود میآورد. از نقوش هندسی مورد استفاده در سبک دکوراسیون آرت دکو میتوان به تابش آفتاب (Sunbursts) و زیگزاگ (Chevrons) اشاره کرد. بکارگیری سطوح شیشهای رنگارنگ با نقوش ارگانیک همچون رویش ساقه گیاه در درها و کابینتها، کمد لباس و آینهها، حس هنری آرت نوو را در فضای داخلی ایجاد میکند. جنبشهای هنری در شکلگیری بسیاری از سبک های معماری داخلی و طراحی مبلمان مهم هستند. هر هنری که مرزهای خلاقیت را جابجا کند و بینش و ایدهپردازی هنرمند را مهم بداند، یک هنر آوانگارد است. در واقع، مهندسان عمران در هر سازهای که به دست بشر ساخته میشود، نقش دارند. همچنین از آنجایی که تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی عمران و معماری بسیار زیاد بوده، حتی کارآموزی در کارگاه هم مثل گذشته ها به راحتی اتفاق نمی افتد و نیازمند یک دانش و مهارت اولیه می باشد. در ادامه گرایشهای تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران را معرفی میکنیم. علاوه بر آن رشته معماری اینده شغلی متفاوتی دارد که با هم در ادامه می خوانیم.

در ادامه با سبک های طراحی داخلی مهم هنری از جمله سبک آرت دکو و آرت نوو آشنا میشویم. مبلمان آرت دکو معمولا ابعاد بزرگی دارند و سرشار از تزئینات هستند. مسجد در اوج سادگی به هنر نابش می رسد و کلیسا در نهایت تزئینات. فضای اداری و محیط کار فیزیکی هر شخص بعنوان مکان زندگی وی در ساعاتی از شبانه روز که شاید بتوان گفت بخش عمده ای از پر انرژی ترین اوقات خود را در آن می گذراند تاثیر بسیار مهمی بر مسائل روحی روانی و حتی جسمی و در نتیجه عملکرد آن شخص دارد. سبکهای معماری داخلی مانند سبک اسکاندیناوی، سبک معاصر و سبک مینیمال برای زندگی شهری مناسب هستند و مبلمان این سبکها در ابعاد و عملکرد مورد نیاز برای زندگی شهرنشینی طراحی شده است. آوانگارد یک جنبش هنری مهم در قرن نوزدهم اروپا، خصوصا در هنرهای مجسمهسازی، موسیقی و تئاتر است که تاثیر بسیاری در تاریخ هنر معاصر داشته است. تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست. در سبک هایتک عملکردی بودن و سادگی فرمی از اصول مهم است.

سازه فضاکاری که ظاهر دایره ای شکل و فرمی تخت دارد، سازه فضاکار با فرم دیسکی است. سبک دکوراسیون داخلی صنعتی از سبکهای مهمی است که در دوره مدرن مطرح شد و بسیاری از اصول معماری مدرن همچون کاهش تزئینات و سادگی فرمی را در خود داشت. بعضی دیگر از طراحان مبلمان پست مدرن از تکنولوژی روز برای ساخت قطعات مینیمال از متریالهای یکدست مانند اکریلیک شفاف و حصیر استفاده میکردند. معماری مینیمال از سبک معماری داخلی ژاپنی و شعار معماری مدرن یعنی «کمتر بیشتر است» ایده میگیرد و اهمیت بسیاری به فضای خالی میدهد. در سبک صنعتی متریالهایی همچون فلز، چوب تیره و چرم کاربرد بیشتری نسبت به سبک مدرن دارند.

موادی مانند کروم، شیشه و فولاد ضدزنگ حس سرما دارند و با فرشهای رنگی، مبلمان مخملی و پردههای نرم ابریشمی که دارای حسی گرم هستند ترکیب میشوند. مبلمان نئوکلاسیک ساده و از چوب تیره ساخته میشود و فرشهای ایرانی کفهای از جنس سنگ مرمر را میپوشاند. مبلمان در سبک مدیترانه ای معمولا از جنس چوب پررنگ و با تزیینات فراوان است. بنابراین، ما باید حوادث و خطرات احتمالی را در محل ساخت و ساز کشف کنیم و سپس از تجهیزات ایمنی حرفه ای برای جلوگیری از صدمات ناشی از این حوادث استفاده کنیم. همین موارد به ایمنی پروژه می افزاید که در نهایت سود زیادی را به همراه دارد. در حال حاضر این باغ در اختیار دانشگاه شیراز است؛ باغ گیاهشناسی آن در اختیار دانشکده کشاورزی و ساختمان باغ در اختیار دانشکده حقوق قرار دارد. این گرایش عملیات عمرانی و صحرایی زیادی دارد و ممکن است دانشگاه اردوهای خارج شهری برای آموزش برخی مباحث عملی را نیز برگزار کند.

فکر تاسیس دانشگاه تهران در سال 1305 پدیدار شد. بین600 تا 400 سال قبل از میلاد دوره معماری هخامنشیان می باشد که از نمونه های بی نظیر آن میتوان به تخت جمشید ، اکباتان و شوش اشاره نمود. جنبش آوانگارد از مهمترین جنبشهای هنری است که تاثیر بسیاری بر زایش چندین سبک نوآورانه پس از خود داشت. در دسته دوم به سراغ جنبشهای هنری تاثیرگذار بر انواع سبک های طراحی داخلی رفتیم. سبک تروپیکال از سبکهای ایدهآل برای طراحی داخلی فضاهای نیمهباز همچون ایوان و تراسهای بزرگ است. ویژگیهای معمول انواع فضاهای کنفرانسی یا آموزشی شامل لیستی از عناصر قابل اجرا در طراحی است که در زیر شرح داده شده است. استفاده از دکوراسیون داخلی صنعتی و هایتک شخصیت ویژهای به فضای داخلی میدهد و به خصوص برای محیط کار و فضاهای نمایشگاهی ایدهآل است. این سبک برای منازل آپارتمانی در شهرهای بزرگ ایدهآل است، زیرا فضا را بزرگتر جلوه میدهد، ساده و شیک است و فضایی گرم و آرامشبخش برای زندگی خانواده ایجاد میکند. گیاهان بزرگتر برای پر کردن گوشههای استفادهنشده ایدهآل هستند. استفاده از رنگبندی مناسب و چیدمان درست اثاثیه فضای داخلی را بزرگتر جلوه میدهد. شما میتوانید با انتخاب درست سبک دکوراسیون خانه، فضا را بزرگتر نشان دهید.

3. انتخاب نامناسب نیروی انسانی برای تهیه مصالح و تجهیزات. تفاوت سبک صنعتی با مدرن در کاربرد مصالح است. از منظر تاریخی سبک های طراحی داخلی به سه دسته کلاسیکگرا، قرونوسطایی و مدرن تقسیم میشوند. کاخ سروستان از سه ایوان طاق دار برونگرا و سه اتاق گنبددار درونی تشکیل شده است. منظور از طراحی سازه تعیین پیکربندی، ابعاد و مشخصات قطعات آن به نحوی است که سه هدف اصلی تعیین شده در بندهای تامین شوند. علاوه بر این بیشتر تولید کنندگان چون به صورت عمده خرید میکنند از طرف تامین کنندگان مواد نیز تخفیف بیشتری دریافت میکند تا هزینههای یک پروژه ساختمانی را کاهش دهند. سقفهای پارچهای چون بر مبنای کشش کار میکنند، نیازمند عناصر فشاری و خمشی هستند که آنها را نگه دارند و نیروهایشان را به زمین منتقل کنند. در این روش شارژ ساختمان بر اساس هزینه هایی که ثبت می شود، بین واحدها تقسیم می شود که اصولا هزینه آب به صورت نفری، هزینه گاز به متراژی و هزینه برق به صورت واحدی محاسبه می شود. کمپانی معماری Max Dudler به ما ثابت می کند که ارائه ی کیفیت معماری بالا نیازی به هزینه های نجومی ندارد!

علاوه بر این، قبل از اسلام و قبل از بیزانس، معماری دیگری در اروپا وجود داشت که معماری یونان و رم را تشکیل می داد. ایجاد هر گونه تغییر در یک محیط اداری بر روی روحیه کارمندان نیز تاثیر گذاشته در نتیجه روحیه و شوق آن ها برای انجام بهتر وظایف شان را بالاتر می برد. برج یا آسمان خراش نیز به آن دسته از ساختمان های بسیار بسیار بلند که بالای پنجاه طبقه باشند گفته می شود. 2- استفاده از پشت بند های بازویی ، حذف بالکانه خطابه را از بالای راهروی جانبی ممکن می ساخت . این سازه های فلزی یک ساختار فضایی بوده که از متصل شدن چندین میله با گره های مختلف در شبکه ای خاص تشکیل می شود. اما بهتر است تفاوت سازه بتنی و سازه فلزی را دقیقتر دنبال کنیم، به راستی مهمترین اختلاف این دو سازه چیست؟ از شاخصههای اصلی مبلمان روکوکو میتوان به پایههای فلزی در فرم S شکل و C شکل اشاره کرد. در بین فلسفه هایی که بر روی معماری مدرن اثر گذاشته اند؛ می توان به خردگرایی، تجربه گرایی، ساختارگرایی، پست ساختارگرایی و پدیده شناسی اشاره کرد.

از مشخصات اصلی معماری داخلی مدرن میتوان به مبلمان با سطوح صاف و براق و استفاده از مصالحی مانند چوب روکشدار، فلز لولهای و شیشه اشاره کرد. سبک مدرن متعلق به اوایل قرن بیستم است. این سبک در اوایل قرن بیستم در فرانسه رواج یافت و از آنجا به آمریکا راه یافت و محبوبیت بیشتری پیدا کرد. یک راه برای بهبود بهره­وری انرژی ساختمان استفاده از پوشش­های متحرک خواهد بود که می­توانند خودشان را با توجه به شرایط حرارت، نور و شرایط آب و هوایی فصلی وروزانه تغییر دهند. دانش آموختگان گرایش راه و ترابری و مهندسی حمل و نقل میتوانند به استخدام وزارتخانه راه و ترابری و شهرداریها در بیایند و در طراحی و اجرای پروژههای شهری و جادهای فعالیت کنند. مساجد سدههای نخستین پس از اسلام را میتوان به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کرد.

در این زمان طرحهایی بهصورت ۴ گوش، ۶ گوش، ۸ گوش، دایره، استوانه، مستطیل و مربعمستطیل برای ساخت مساجد استفاده شد. بعد از تکمیل سقف، نمای ساختمان به عنوان آخرین مرحله ساخت و ساز اجرا میشود و بعد از تمیز کردن محل، ساختمان آماده به مالک تحویل داده میشود. تاریخچه بناکار ساخت این بنا از سال 2001 آغاز شد و زمین و زیرساخت های اصلی تا سال 2004 آماده شدند. یک بار دیگر ایتسونو و تیم همیشگی کپکام با اندکی تغییر آماده شدند تا یک بار دیگر داستانی از اشکهای شیطان روایت کنند. فضای کوچکی هم به عنوان اتاق اذوقه در انتها دیده میشود که یک خمره گلی دست ساز در ان وجود دارد .