طراحی ساختمان اداری کارخانه عمران مدرن | 3darchitecture

به همین دلیل تمام توان و علم خود را در جهت آنکه بتوانند بهترین نتیجه را در کمترین زمان داشته باشند به کار خواهند برد. هزینه بازسازی واحد اداری یکی از عوامل تعیین کننده در انجام آن است. هزینه معمولاً به عواملی مثل درجه و حجم بازسازی اداری، نوع مواد به کار رفته، دستمزد افراد ماهر و… اگر تعمیرات فضای اداری فقط در حد تغییر دکوراسیون داخلی باشد، مطمئنا در مقایسه با بازسازی سازه ای هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

http://1biti.ir

فضاهای خدماتی شامل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه یا آبدار خانه ها و … هستند که دسترسی آن ها به تمام بخش های اداری باید فراهم باشد. در ارتباط با این موضوع که چقدر طول می کشد تا بازسازی انجام گیرد نمی توان یک مدت مشخصی تعیین کرد. اما در کل برای تعیین مدت زمان لازم برای اجرای مراحل بازسازی مواردی چون سن سازه، شدت بازسازی و تغییرات دکوراسیون تاثیر گذار هستند. گاها پیش می آید که در پروسه بازسازی نیاز به تخریب بخش هایی از ساختمان باشد؛ مثلا دیوارهای آشپزخانه ها در برخی مواقع برداشته می شود یا حتی سقف، ستون و دیوار هم تخریب می کنند. همیشه اینطور نبوده که برای بازسازی به اخذ مجوز نیاز داشته باشید.

گروه معماری راژه با درک این پیشتازی معماری و نقش بی بدیل هویتی اش گام در راهی نهاده که فردایی بس روشن در انتظار آن است . امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد. جداره ای که مرز بین درون گرایی و برون گرایی ساختمان را به نوعی بتوان باز تعریف نماید. بعد از مطرح شدن سوالات کلان، در خصوص ارتباط یک تک دانه با شهر و توسعه کالبدی بافت در آینده ، نوبت به تعریف مفاهیمی اساسی و شکل دهی اصول طراحی شد. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با طراحی 15 ساختمان برجسته اداری آشنا کنیم با ما همراه باشید.

یکی از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساختمان‌های اداری، شیشه است. شیشه با وجود استفاده مکرر در نمای ساختمان‌های اداری و تجاری همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است، زیرا تنوع در اجرای آن با توجه به طرح و رنگ شیشه، ابعاد آن و نورپردازی که بر روی ساختمان انجام می‌شود، زیاد است. از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد.

دومین ساختمان دارای رتبه برتر BREEAM در جهان، در لندن واقع می باشد و انزژی آن از طریق سوخت زیستی و محلی که از روغن نباتی تصفیه شده تهیه می شود بدست می آید. یکی از ویژگی های آن استفاده از دیوار سبز می باشد که آب آن جهت صرفه جویی در مصرف آب، از طریق فلاش تانک های کم مصرف توالتها تامین می شود. همچنین، راه پله های مناسبی به جای آسانسور در آتریوم ساخته شده است و برای صرفه جویی بیشتر در انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت های استفاده از چوب در طراحی ساختمان های تجاری و صنعتی

این فضای خالی نه تنها ورودی اصلی را تشکیل می دهد، بلکه نور و دید واحدهای مرکزی را نیز فراهم می کند. این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند. معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک مجله خبری معماری سه بعدی معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود. آئین نامه استاندارد ساختمان های اداری در تهران حاکی از آن است که مساحت تصرف ساختمان نباید بیش از 60 درصد مساحت زمین + 2 متر باشد. طبق این قانون، معمولاً بخشی از زمین به عنوان چاه نور مرکزی برای تامین نور واحدهای مرکزی استفاده می شود. همچنین نسبت مجاز شیشه به سایر مصالح به کار رفته در نما 40 درصد است.

هزینه نمای ساختمان اداری

لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. یک ساختمان سبز و پایدار با محاسبات دقیق و کاهشی که در مصرف انرژی موجب می شود. اهمیت وجود خود را نه فقط برای یک ساختمان مسکونی بلکه در کاربری های دیگر نیز مانند یک ساختمان اداری نشان داده است.

  • نورپردازی بر روی نما با رقص نور و یا ایجاد بارقه‌های باریک و ملایمی از نور سفید یا رنگی ایجاد می‌شود.
  • چرا که افراد متخصص می توانند حداکثر هزینه را با توجه به قیمت مصالح، مواد و غیره تعیین کنند.
  • ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند.