طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل | 3darchitecture

در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. پارتیشن بندی ساختمان اداری نیز تنها محدود به یک نوع پارتیشن نبوده و می توان این پارتیشن را در انواع پارتیشن های شیشه ای، چوبی، ام دی اف و..تهیه نمود.

شناخت فضاهای مختلف برای طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت بالایی برخودار است. تنوع فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، طراحی متفاوت و مطالعات دقیق تری روی این فضاها را نیز می طلبد. در ادامه با انواع فضاها با کاربری های گوناگون در طراحی ساختمان اداری کارخانه آشنا می شوید.

مقاوم بودن از ویژگی های بارز این پارتیشن است که در اکثر ساختمان های اداری از این متریال برای نصب استفاده می گردد و فضایی لوکس و امروزی را به ارمغان می آورد. فرضا بهره گیری و نصبپارتیشن چوبی اداریدر ساختمان های اداری و حتی تجاری می تواند محیط ساختمان را به چندین بخش تقسیم نموده و در هر بخش از ساختمان به فعالیت های متعدد پرداخت. عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محله‌ای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن. تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست. نوسازی فضای اداری می‌تواند گران باشد، بنابراین تعیین بودجه امری بسیار مهم است. بیش از اندازه برای چیزهایی که ضروری نیستند هزینه نکنید یا برای چیزهای مهم به اندازه‌ی کافی هزینه‎‌ کنید.

به این نتیجه رسیده است که زمانی که یک ساختمان سبز در کوتاه مدت( مثلاً تا 10 سال) بازدهی خود را نشان ندهد و هزینه های صرف شده را جبران نکند. اصول طراحی یک ساختمان سبزی برای ساختمان ها تفاوت زیادی با هم نداشته اند. هر ساختمان سبز و پایدار که احداث می شود ویژگی هایی را با خود دارد که ناشی از موقعیت اقلیمی و مکانی آن می باشد.

علاوه بر این، اجتناب از اشکالی که باعث ایجاد اختلال در شهر می شوند، مهم بود. نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد. از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند.

در خصوص موقعیت آسانسورها و سرسراها (لابی چون سرعت و تعداد آسانسورها برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. توصیه می شود آسانسورها ۱۵ درصد جمعیت ساختمان را در مدت ۵ دقیقه جابه جا کنند. مراکز پرداخت کاغذ که شامل دستگاههای فتوکپی، چاپگرها و نمابرها می باشد. توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره های پزشکی، دندان پزشکی و ….. نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود.

  • سپس افراد متخصص و حرفه ای را در محل زندگی خود شناسایی کنید و از آن ها بخواهید تا سازه شما را مشاهده کنند و با بررسی بودجه بندی و طرح نهایی مد نظرتان، طرح را اجرا کند.
  • در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است.
  • دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا” در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است.
  • یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است.
  • انتخاب میز و صندلی های راحت و متفاوت از آنچه در طول روز با آن کار می کنند از جمله نکات مهم در طراحی داخلی است که در صورت مبله کردن فضای داخلی ساختمان اداری باید به آن توجه شود.

که نه تنها سازگار با محیط زیست هستند، بلکه اهداف طبیعت را نیز برآورده می کنند. تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید. هزینه‌ی نوسازی فضای اداری بسته به متراژ آپارتمان و میزان بازسازی گوناگون است؛ برای مثال هزینه‌ی بازسازی مجله خبری معماری سه بعدی حداقلی یک آپارتمان 50 متری حدود 89 میلیون تومان و هزینه‌ی بازسازی خوب یک آپارتمان با متراژی بالاتر از 140 به 510 میلیون تومان خواهد رسید. از طرف دیگر با بازسازی خانه، می توان فضای آن سازه را هم افزایش داد. همچنین مصرف انرژی هم کاهش خواهد یافت و استاندارد های فنی آن نیز بیشتر می شود.

چهار دلیل اصلی برای بازسازی ساختمان اداری چیست؟

این فضاها به صورت معمول و استاندارد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کل فضاها را در بر می گیرند. در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند. این نورپردازی نباید به گونه ای باشد که ساختمان را بی روح و کسالت بار نشان دهد و از طرفی هم نباید به گونه ای باشد که رنگ های تند و زننده در آن به کار رفته باشد تا چشم عابران را اذیت کند. نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. ساختمان های اداری که شرکت های مختلف در آن ها واقع شده اند مکانی برای کسب و کار فعالیت هستند.

چگونه زمان بازسازی ساختمان اداری را کاهش دهیم؟

این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد می‌شویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان می‌دهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. بسیار مهم است که یک ساختمان اداری طوری نقشه کشی شود که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد. همانطور که گفته شد وجود فضای فلت در ساختمان می تواند به شرکت ها این اختیار را بدهد طراحی داخلی اداری بهتری داشته باشند. بنابراین اگر شرکت دیگری جایگزین شرکت فعلی شد بتواند با توجه به سلیقه و نیاز خودش فضای داخل واحد اداری را دکور کرده و تغییر دهد.

http://1biti.ir