طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل | 3darchitecture

این سکوها با سطوح خیابان در دو طرف ساختمان همسو شده اند تا یک میدان شهری برای عموم ایجاد کنند. فضایی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت و گو، استراحت و کارهای فردی می باشد. تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است. زمانی که افراد پارتیشن های شیشه ای و شفاف را در ساختمان اداری خود نصب نمایند به سبب اینکه نور خورشید می تواند به خوبی از این پارتیشن عبور کند، میزان روشنایی مطلوبی در محیط نیز تداعی می گردد و محیط را از آنچه که هست زیباتر می سازد. نمای شیشه ای، برای ساختمان اداری و مخصوصا تجاری، جز نماهایی است که تا به امروز هنوز تکراری نشده است مخصوصا اگر این نما با نورپردازی منحصر به فردی همراه باشد.

  • وجود فضای سبز در اطراف یک ساختمان اداری می تواند ایده خوبی باشد.
  • در ایران عمدتاً ساختمان خط تولید از قبل طراحی شده و از طراح انتظار می رود که ساختمان اداری فاخری به سوله های قبلاً ساخته شده، اضافه کند.
  • در ادامه گروه معماران آرل به دنبال پاسخی برای این پرسش، سعی در معرفی فضایی مناسب با بازده حد اکثر خواهد داشت.
  • هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود.
  • پس تاثیر شگرف نمای ساختمان اداری بر حال و هوای درونی ساختمان و متعاقبا روحیه کارکنان و بهره وری آن ها را دست کم نگیرید.

استفاده از متریال هایی که موجب حفظ ظرفیت دمایی و عدم هدر رفت گرما و سرما در روزهای مختلف سال می شود از جمله اقدامات طراحان در این راستا است. بسیار مهم است که طراحی نمای ساختمان اداری به گونه ای باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی شود. این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد. یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود. بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد.

این ساختمان یک انبار بازسازی شده می باشد که به دفتر مرکزی منطقه شمال غربی برای مهندسان ارتش آمریكا تبدیل شده است. نه تنها یک محیط کار مشترک بلکه بازسازی آن به صورت پایدار و به صرفه از ویژگی بارز این ساختمان به شمار می آید. این ساختمان از الوارهای انبار غیر تاریخی 1202 و سیستم های فعال و غیرفعال برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند. از طریق سایبان های افقی، تیغه های عمودی و پوشش داخلی پنجره در برابر نور خورشید محافظت می شود.

http://1biti.ir

ساختمان مرمر در 6 طبقه و با متراژ 600 متر مربع در ظفر ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع سنگ نما ساختمان و ویژگی های آن را مطالعه فرمایید. معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد.

توضیحات پروژه

در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود. در فضای ساختمان های اداری کتابخانه و مرکز اسناد برای امور تحقیقاتی به منزله سیستم مغزی آن است که می تواند به صورت مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی نیز باشد. هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد.

مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. در ادامه جهت شناخت بیشتر از پارتیشن های اداری به برخی از انواع پارتیشن اشاره می کنیم که افراد می توانند مطابق با سلیقه شخصی و نیز هماهنگ بودن چیدمان دکوراسیون داخلی محیط اداری خود به پارتیشن بندی ساختمان اداری بپردازند. یا اینکه می‌دونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، می‌تونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمان‌های اداری حرف می‌زنیم. به اهداف مختلف اون اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم شما رو در رسیدن به نکاتی مطلوب از انواع این پروژه‌ها همراهی کنیم. مطلب رو با بررسی اهداف و دلایل بازسازی ساختمان اداری شروع می‌کنیم.

اگه میخوای کابینت خونه ات رو عوض کنی،قیمت روز کابینت و نکات مهم در مورد قیمت گیری کابینت رو اینجا ببیبن:

تصور کنید در محیطی مشغول به کار هستید که نور خورشید به زحمت راه خود را از درون دالان های باریک و پنجره های کوچک به اتاق شما باز کرده است. حال اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی نیز در این اتاق مشغول به کار باشند وضعیت وخیم تر هم خواهد شد. اتاقی تاریک و کسالت بار که هر کس سرش به کار خودش است و احتمالا بعد از چند ساعت اولیه از گذشتن تایم کاری خواب آلودگی و کسالت به سراغ شان خواهد آمد. اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست. اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای مجله خبری معماری سه بعدی نمی آیند.