حقوق و مزایای تکنسین داروخانه در سال 1402 مجتمع سلامت تهران

تکنسین داروخانه، داروها را از نظر کمیت اندازه‌گیری و گاهی اوقات داروها را با هم ترکیب می‌کند، البته قبل از تحویل داروها به مشتری باید داروساز آنها را بررسی کند. البته به نظر می رسد وظایف تکنسین داروخانه در تمام کشورها تعریف نشده است. مسئول فنی بعد از گرفتن نسخه پیچ، مطابق با دستور پزشک وظیفه تحویل داروها به بیمار را دارد و اگر بیمار درخواست توضیح در مورد دارو را بخواهد موظف به توضیحاتی در رابطه با نحوه مصرف دارو نیز ارایه دهد.

پیش نیاز های آموزش تکنسین داروخانه

این فرد می بایست آموزش های مربوط به انجام وظایف تکنسین داروخانه را تکمیل کرده و با داشتن مدرک ها و گواهینامه های مربوطه، امکان استخدام در داروخانه ها و کلینیک های بهداشتی را خواهد داشت. با توجه به هزینه ای که برای دوره تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی می کنید شهریه ای در حدود یک میلیون و نهصد هزارتومان پرداخت می کنید. در نتیجه هدف از دوره تکنسین داروخانه تربیت و پرورش متخصصانی است که بتوانند دانش لازم برای فعالیت در این حرفه را پیدا کنند. فعالیت در شغل تکنسین داروخانه کار راحتی نیست و نیاز به دقت و دوره نسخه خوانی داروخانه مهارت بالایی دارد. کافیست در خواندن یک نسخه اشتباه کنید، یک علامت اختصاری را اشتباه متوجه شوید و یا در تنظیم دوز داروها یک اشتباه کوچک کنید. از طرفی باید با قوانین بیمه آشنایی داشته باشند و داروهای مربوط به انواع بیماری ها را به خوبی بشناسند.

وظیفه تکنسین داروخانه کمک به داروساز در انجام کارهای روزانه خاص مانند وارد کردن داده‌ها، اندازه ‌گیری و بسته‌بندی داروها، پردازش اطلاعات پرداخت، و قرار دادن دقیق برچسب‌های صحیح روی دارو است. علاوه بر این شما به عنوان یک تکنسین داروخانه نیاز به کسب آموزش تکنسین داروخانه در زمینه مهارت‌های اساسی‌ تر مانند پاسخ ‌گویی به تماس‌ های تلفنی، تهیه موجودی لوازم داروخانه و ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان دارید. این موقعیتی است که به دقت و توجه زیادی به جزئیات و همچنین درک اولیه، تخصص در توزیع دارو، و دانش عمیق قوانین و اخلاق داروسازی نیاز دارد. تکنسین داروخانه یا دستیار داروخانه از جمله ارائه دهندگان خدمات درمانی هستند که در داروخانه ها تحت نظارت مستقیم پزشک داروخانه فعالیت می کنند.

  • امروزه داروخانه ها بدون داشتن مدرک و انجام دوره های کارآموزی در داروخانه اجازه استخدام به افراد را نمیدهند.
  • داروخانه هایی که به طور آزاد فعالیت می کنند و دارای مجوز قانونی هستند به تکنسین داروخانه نیاز دارند.
  • خود آموزشگاه خوابگاه مستقل ندارد ولی با چند خوابگاه همکاری می کند و کاراموزان را با قیمت مناسب به خوابگاه های مربوطه معرفی می کند.

حقوق و مزایای تکنسین داروخانه در سال 1402 مجتمع سلامت تهران از آنجایی که برای شرکت در دوره های آنلاین نیازی به صرف زمان برای رفت و آمد به محل کلاس نیست، این روش برای عده ای بهترین گزینه است، اما بهرحال مسائل و مشکلات خود را نیز دارد. یک تکنسین داروخانه باید با داروهای شیمیایی و گیاهی و همین طور نحوه آماده سازی داروهای ترکیبی به خوبی آشنایی داشته باشد. این مبحث از جمله مهم ترین مباحثی است که در دوره تکنسین داروخانه باید به آن پرداخته شود و اصولا موسسه هایی که مباحث را به صورت کامل ارائه نمی کنند، موسسه هایی قابل اعتماد و حرفه ای نبوده و بهتر است هزینه و وقت خود را برای رفتن به دوره چنین مراکز آموزشی هدر ندهید. زمان برگزاری دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی مشهد در سال 1402 از طریق وب سایت یودکسیبه نشانی udxy.org قابل پیگیری و بررسی است. تکنسین داروخانه فردی آموزش‌دیده است که عموماً وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. فرصت های شغلی تکنسین داروخانه نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز بسیار زیاد است.

تازه های نرم افزار : امنیت