تهویه مطبوع ساختمان های اداری معماری سه بعدی

حتی اگر من ۱۶ پروژه را به اتمام رسانده ام و اکنون روی ۳ پروژه دیگر کار می کنم ، صادقانه می توانم بگویم که من هنگام شروع پروژه به اندازه هر شخص خلاق دیگری مبارزه می کنم. فعالیت دارند. تعداد کل کارکنان ۱۲۰ نفر که حدود ۵۰ درصد را خانم ها و ۵۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند و لازم به ذکر است در طول هفته به صورت معمول و متداول، در شلوغترین ساعات کاری حداکثر ۷۰ نفر و در خلوت ترین ساعات کاری حداقل ۱۵ نفر از کارکنان به صورت همزمان، در ساختمان شرکت مشغول به کار می باشند. تعداد کل واحد های درسی در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰ واحد است.

معماران این بنا گفتند: “استفاده از یک سازه بتنی روند ساخت وساز این بنا را طولانی تر می کرد. این سبک را باید به واقع، الهام گرفته از انقلاب صنعتی بریتانیا و زیبایی شناختی سای-فای دانست. این پارک در گذشته مکان برگزاری برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده ولی در حال حاضر بیشتر به یک پارک محلی تبدیل شده است با این وجود به دلیل مجاورت به مرکز شهر، از جاذبه های گردشگری بسیار خوب مشهد محسوب می شود. بر این اساس، معماری اسلامی پذیرای جدیدترین فنآوریهای ساختمانی است اما بدون این­که به دنبال مخالفت با شیوه­ های تاریخی ساختمان­ سازی باشد. در این نوع معماری مدرن بهمنظور طراحی منازل به سبک اسلامی از رنگ­ های آبی، سیاه، سفید و خاکستری استفاده می ­شود. نمونه­ ی دیگری از معماری مدرن در ایران، خانه موشه است که با بهره­ گیری از سراشیبی دامنه­ ی کوه، در خارج از شهر تهران طراحیشده است.

کلکسیون گیاهان داروئی از مجموعه های بی نظیر این پارک می باشد که در قطعه زمینی به وسعت یک و نیم هکتار با ۱۸۰ گونه گیاهان دارویی است. حال سؤال این است که چگونه یک ساختمان با معماری مدرن داشته باشیم؟ از این دوره سازههای معروف فراوانی مثل چهلستون، عالی قاپو و مسجد شاه (مسجد امام) برجای مانده است. ساخت سازههای نوین بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر شد. برای اطلاعات بیشتر از سایر پارک ها و مکان های تفریحی می توانید به صفحات دیگر ایران بلیت مراجعه نمایید. با سازه فولادی اصلی که به هم جوش خوردهاند و روکشها، بیرونزدگیها و نردههایی که همه به نحوی طراحی شدهاند که قابل جدا شدن باشند. لذا معماری مدرن که از سادگی و بی پیرایگی برخوردار بود و به دور از زرق و برق های سایر سبک ها ، تنها به دنبال خلق سازه های کاربردی بود، مورد توجه قرار گرفت .

این پارک ترکیب زیبایی از آب و کوهستان را به بازدیدکنندگان میدهد و به گفته شهردار وقت مشهد، کوهشار در جهت تحقق شعار، مشهد، شهر دوستار آب ساخته شده است. معماری امروز نیازمند دانش و ابزارهای روز اجرایی است. تاریخ هنر و معماری آفریقا دوره وسیعی را پوشش میدهد: شروع آن از ۲۵۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوده و تا به امروز ادامه یافتهاست. پارک گیاهشناسی مشهد که اکنون تغییر نام داده است و به باغ مشهد معروف است، در منطقه جمهوری مشهد واقع شده از بزرگترین و زیباترین پارکهای گیاهشناسی ایران محسوب می شود این پارک به مساحت ۲۵ هکتار در غالب ۱۱ مجموعه و تلفیقی از هنر معماری و علم گیاهشناسی می باشد. در نیمه دوم قرن ۱۲ میلادی، هنر گوتیك رونق پیدا کرد و خاتمه ی آن به نیمه قرن ۱۵ میلادی برمیگردد. در هنگام خرید درب ضد سرقت باید ابتدا به طراحی داخلی ساختمان خود توجه کنید زیرا تاثیر بسزایی بر نمای ساختمان شما دارد.

همان طور که در نمونه های معرفی شده در بالا نیز کاملا مشهود است ، نحوه به کارگیری بتن در این سبک طراحی ، یادآور خمیر مجسمه سازی است که به فرم دلخواه طراح تبدیل شده است . پیش ­زمینه ­ی معماری مدرن ایرانی برگرفته از معماری زمان قاجار است. این مسجد بنایی چهار ایوانی است که شبستانهای اصلی آن در سمت جنوب واقع شده است معماری اصلی و برخی از جزئیات آن الگو گرفته از مسجد وکیل شیراز هست که در طراحی و ساخت آن مانند سایر ابنیه آن زمان هنرمندان شیرازی دست داشته اند. در طراحی شکل هذلولی شبکه، همکاری با مهندس ارپپ و هنرمند جیمز کارپنتر، برای این بود که هر پانل باید به یک شکل منحصر به فرد ساخته شود و دقیقا در جای درست نصب شود. کلیسای نوتردام واقع در کشور فرانسه ، شاهکار هنری کوربوزیه است . این باغ در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و عنوان زیباترین باغ گیاهشناسی ایران را به خود گرفته است.

نکته ای که در تمام سازه های مدرن متاخر و تندیس گرا مشترک است ، برخورداری از نمای بتی است . بام پوسته ای است که بر سر ساختمان قرار دارد . رنگ نمای ساختمان جزو پرکاربردترین پوششهای رنگی است که در سال های اخیر به جهت ایجاد یک نمای کلی فوقالعاده جذاب و دیدنی بر روی بسیاری از ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است. معیار مد نظر در طراحی این بنا، هماهنگی با ساختمانهای آجری موجود در پردیس دانشگاه صنعتی شریف بود و از این رو چالش اصلی پیش روی طراحان در این پروژه، رسیدن به راهکاری بوده است که طرح پیشنهادی ضمن حفظ ماهیت معماری دانشگاه، بتواند آن را با فضا و جو معاصر یک موسسه مبتنی بر فناوری ترکیب کند. نور تاکیدی فضایی فریبنده ایجاد میکند و احساس تاثیرگذاری و اهمیت تصاویری که به نمایش گذاشته شدهاند را تداعی میکند. آن را بهخاطر ساختمان استوانهای و صورتیرنگش که شامل ۱۷ طبقه است و نیز وجود یک تندیس بزرگ اژدها بهرنگ قرمز و سبز که دور این استوانه حلقه زده است میشناسند.

پارک ارم مشهد یکی از زیباترین و پرطرفدارترین پارک های مشهد می باشد که در منطقه پنجتن مشهد قرار دارد. باغ رز از دیگر قسمت های این پارک جذاب و دیدنی می باشد که در مساحت یک هکتار، ۱۲۰ رقم گل رز در ۳۰ گونه مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه میدهد. همچنین، در معماری مدرن، سازه، مصالح سازنده­ ی آن، استفاده بهینه از فضا و بهکارگیری منطق در طراحی اهمیت خواهد داشت. به منظور توضیح؛ باید توجه داشت که در این مورد ما درباره طراحی معماری صحبت میکنیم. به این نحو که هر یک از معیارهای فضای باز، مؤلفه­های سازنده دلبستگی، بیشترین تأثیرگذاری خود را بر معیار فضای سبز؛ و پسازآن به ترتیب، بر معیارهای فضای بازی کودکان، پیاده­راه­ها، مبلمان شهری، مسیرهای سواره و در نهایت فضای نشستن، دارند. علاوه بر موارد فوق، اصول دیگری نیز در معماری اسلامی حائز اهمیت می­ باشد. یکی از جلوه­ های بارز و خاص معماری مدرن، معماری مدرن اسلامی است.

این که شما هزینه ها و یا شارژ مجتمع را بر چه مبنایی بین مالکین و مستاجرین تقسیم کنید به قوانین و یا تصمیمات هیات مدیره بستگی دارد. خواه این بدان معناست که خلاصه ای از طرح را بیاورید و بلافاصله با مدل سه بعدی خود شروع کنید یا با مدل های بلوک فیزیکی کار کنید ، این امکانات بی پایان هستند. البته در صورتی که من هم توسعه این سیستم را متوقف کنم، مدل جدیدتری در سال ۲۰۳۰ توسعه مییابد که ساختار به روزتری دارد. معماران با ارائه­ ی مدل ­های سهبعدی، طرح­ های پیچیده و خلاقانه­ ای را در حوزه معماری مدرن اسلامی خلق می­ کنند. معماران ایرانی این دوره، همچون نادر اردلان، کامران دیبا و حسین امانت، در پی پدید آوردن آثاری بودند که پیوندی عمیقتر با معماری گذشته ایران برقرار سازند.

این پارک در مساحتی حدود سه هکتار احداث شده و کل مجموعه شبیه گل بنفشه طراحی شده است. مجموعه گردشگری کوه پارک درای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی است از جمله کیوسک های متنوع غذا خوری، آبشارهای مصنوعی فراوان، سینما ماشین، نشیمن گاههایی جهت استقرار زائران و مجاوران میباشد. این پارک در سال ۱۳۷۷ با ایجاد یکصد هزار هکتار جنگل دست ساز توسط منابع طبیعی همراه با امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک های جنگلی ایران تبدیل شد. وجود وسایل تفریحی، شهر بازی، غرفه های مواد خوراکی و پارکینگ باعث شده مسافرین و گردشگران بسیاری از این پارک تفریحی بازدید نمایند. استفاده خلاقانه از مواد سنتی مانند چوب، آجر و سنگ به روش ­های ساده­ که ویژگی­ های طبیعی آن­ها را به نمایش می­گذارد و در صفحات صاف و بزرگ نصب می­شوند. اشاره کرد که که تمامی این درآمدها باید به صندوق مجتمع مسکونی واریز شود و مسئولیت ورود و خروج، کنترل و ثبت آن بر عهده حسابدار می باشد.  در اروپای مرکزی، برجهایی که در کنار نمای خارجی واقع شده بودند، خیلی بلند بودند و اغلب منارههای مخروطی عظیم و باز که یک تأثیر منطقهای بود، بر بالای آن قرار گرفته بودند.

به ساختمان های بزرگ و با ارزش قدیمی تر، عمارت گفته می سایت 3darchitecture شود. با پایان یافتن جنگ جهانی دوم ، ویرانی های به جای مانده از جنگ نیازمند بازسازی فوری بودند . چرا به طور خاص می­گویم معماری مدرن اسلامی و چگونه این معماری می­تواند الهام بخش معماری معاصر در مقیاس جهانی باشد؟ با توجه به این ماهیت جهانی اسلام، معماری اسلامی بسیار متنوع است، اگرچه این معماری برگرفته از اصول مشترکی است. از طرف دیگر، معماری مدرن اسلامی بیانگر روشی کاملاً جدید در تفکر و بیان است. اصالت یکی از اصولی است که معماری اسلامی بر اساس آن بناشده است. ویژگی های اساسی نظیر شومینه های بسیار بزرگ، حمام های لوکس و باغچه های زیبا فضایی دلچسب و زیبا ایجاد می کنند که مورد پسند تمام سلیقه ها واقع می شود. این پارک به دلیل مجاورت با حرم امام رضا و همچنین وجود آبنما ، شهربازی و دریاچه بسیار مورد توجه گردشگران و زائران عزیز مشهد مقدس قرار گرفته است.

مجموعه تخت جمشید که با نام باستانی پارسه و در زبان یونانی به پرسپولیس هم شناخته میشود، به دستور داریوش بزرگ احداث شده است. وی با مطالعه توصیفات فضای مصنوع در سفرنامه های ایرانیانی که در دوره قاجار به اروپا سفر کرده اند، به این نتیجه می رسد که نوشته های آنان بیش از آن که توصیف بی طرفانه ای از معماری اروپا باشد، ناشی از فرافکنی آرمانشهری ایرانی بر فضایی فرنگی است. ایجاد یک ارتباط متفکرانه بین محل و ساختمان که در آن فضای داخلی به نحوی برنامهریزیشده است تا به بهترین وجه محیط طبیعی اطراف خود را توصیف کند. این امر نشان میدهد که جایگاه معمار در حال تغییر است. Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند. در طراحی نمای ساختمان این بنای زیبای ماندگار پشت بامی از جنس بتن و کابل های فلزی طراحی شده است که از نظر ظاهری شبیه به چادر است .

نمای ساختمان اپرای سیدنی تداعی کننده صدف دریایی است و این سازه تندیس ماندگاری از شکل زیبای صدف هاای دریایی می باشد . باغ زیبای گل در مشهد یکی از جاذبه های توریستی این منطقه محسوب می شود. این پارک یکی از جاهای دیدنی مشهد است که حتما باید بروید. در پایان باید بگویم که مکان های تفریحی مشهد به مواردی که در بالا ذکر شده محدود نمی شود. یک پارک زیبا و سرسبز در دل منطقه ای شلوغ در مشهد که فضاهای اطراف را هم تحت تاثیر قرار داده است. کانسپت و ایده این اثر برگرفته از پرنده در حال پرواز است که کاملا متناسب با کاربری فضا می باشد . ایده و کانسپت در فرآیند معماری مدرن متاخر بسیار مهم هستند و چنانچه کانسپت اثر متناسب با نیاز کارفرما باشد ، نتایج درخشانی حاصل خواهد شد . این پروژه نیز مانند کوه پارک تازه تاسیس است و در آینده بخش های مختلفی به آن اضافه خواهد شد و آینده درخشانی دارد.

منبع الهام این سازه برگرفته از نمادی پویا و جذاب است که به بهترین نحو ممکن توسط بتن اجرا شده است . ممکن است نام کلیسای جامع کنتربری (Canterbury Cathedral) از طریق مجموعه داستانهای «جفری چاوسر» به نام «حکایتهای کنتربری» به گوشتان خورده باشد. کلیسای جامع سالزبری (به انگلیسی: Salisbury Cathedral، تلفظ: سالزْبــِری کَثیدرال) در سده سیزدهم در شهر سالیسبوری واقع در جنوب انگلستان ساخته شد. سبک گوتیک اولین بار در سرزمین های چک در نیمه اول قرن سیزدهم و تا اوایل قرن شانزدهم در آنجا معمول بود. در دوران قاجار زمینه­ ای فراهم شد تا معماران خلاقیت و نوآوری را وارد معماری سنتی کنند و به این ترتیب سبک معماری آن زمان را ارتقا دهند.

به همین دلیل، بهترین سبک آن است که با بافت محلی و شهری، فرهنگ شهر و البته با سلیقه و بودجهتان برای هزینه نمای ساختمان مطابقت داشته باشد. این جزیره مصنوعی که مساحتی معادل ۴۰۰ هکتار دارد، ۳۲ کیلومتر ساحل تازه به کرانههای کشور قطر افزوده است. یکی از مهم ترین اماکن تاریخی در کشورمان ایران قره کلیسا مهم می باشد که سالیان زیادی است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و سالیانه هزاران مسافر برای بازدید از آن به ماکو سفر می کنند. برای مثال یک ساختمان مسکونی با اسکلت فلزی بدون هیچگونه تأسیسات اضافی ممکن است دارای ارزش ساخت متری ۲۰۰٫۰۰۰ تومان باشد و ساختمان مسکونی دیگری با سازه بتنی برابر با آئیننامه ۲۸۰۰ و تأسیسات اضافی همچون آسانسور، شوتینگ زباله، استخر، جکوزی، سونا، آنتن مرکزی، گچبریهای داخل ساختمان و …

لوکوربوزیه این بنا را به صورت قایقی که در مکانی بلند قرار گرفته است ، معرفی نموده . همچنین، لازم است که از تمام تمدنهای گذشته آگاهی داشته باشد و از آنها پیروی کند تا خروجی کار او، طرحی کاربردی و جذاب باشد. این اصول می­توانند به یک ماده غنی بهمنظور گذراندن یک دوره جالب دانشگاهی تبدیل شوند که از طریق آن دانشجویان می­توانند به تمام امکانات و کاربردهای آن پی ببرند. بگذارید اکنون به بعضی از این اصول متداول نگاهی بیندازیم و ببینیم که امروزه آن­ها چه چیزی می­توانند به ما ارائه دهند. مردم می­توانند از این سقف بالا رفته و روی آن بنشینند.