انواع نمای ساختمان + عکس انواع نماهای ساختمانی معماری سه بعدی

روزگاران گذشته درهای خانهها دو لنگه بودند و بر روی هر لنگه یک کوبه قرار داشت تا شخصی که قصد ورود به خانه را داشت با به صدا درآوردن کوبهی مخصوص جنسیت خود را اعلام کند. در ایران برای ورود به عرصه معماری داخلی لازم است در شاخه فنی و حرفه ای، وارد هنرستان شوید و رشته معماری داخلی را که زیر مجموعه گروه هنر است، برگزینید. از آن زمان تا کنون بناهای متعدد و مختلف مانند قصرها، خانه ها، مدارس، کلیساها، بانک ها، پاساژها و ادارات و نهادهای حکومتی به این سبک در ایران ساخته شده است، اگر چه در ایران به تناسب دقیق معماری کلاسیک و بینش فکری آن کمتر توجه شده است. یعنی یک تقلید صرف از مجلات معماری صورت گرفت و به معانی و اصول فکری معماری پست مدرن توجهی نشد، ا گر چه معمارانی همچون شیخ زین الدین، کلانتری و صفامنش، که معماری دوره قاجار را عمدتاً الگو قرار داده اند، بیشتر به اصول و مبانی پست مدرن نزدیک هستند.

این نمای مدرن یکی از انواع نمای ساختمان ویلایی و جزء زیباترین نماها است.ریتم های افقی و عمودی به همراه متریال های مختلف از جنس سنگ و آجر که در آن بکار رفته ویو فوق العاده ای به آن داده; و چشم هر بیننده ای را تسخیر خود می کند.پلان و نمای ساختمان را کلیک کنید تا جرئیات بیشتر درباره محصول را ببینید. نمای سنگ ؛ یکی از متداولترین نمای ساختمان در ایران نمای سنگ است. مارتین هایدگر (۱۹۷۶- ۱۸۸۹)، فیلسوف آلمانی که جزو فلاسفه پست مدرن محسوب می شود، معتقد است. میشل فوکو، مورخ و فیلسوف پست مدرن فرانسوی، در رد ایدئولوژی و راه حل های کلی و جهانی، معتقد است: «مشکلات محلی، محتاج راه حل های محلی است». ژان بودریار، فیلسوف پست مدرن و معاصر فرانسوی معتقد است که «رسانه ها در جهت دادن ذهن توده ها نقش اساسی دارند». معماری پست مدرن در پی هویت انسان است و تاریخ هر قوم و ملتی از نظر آنها به عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود. انسان مکالمه است… انسان تا زمانی که حرف می زند انسان است…

هایدگر ماهیت تکنولوژی را گشتل (Gheshtel) می نامد. معماران های – تک با عتقاد به بینش پوزیتیویسم، معتقدند که مشکل تکنولوژی نیست، بلکه راه حل در استفاده صحیح از تکنولوژی است. در حالی که معماران معمولاً وظیفه طراحی ویژگی های بصری یک پروژه را بر عهده دارند ، مهندسان سازه هنگام طراحی یک ساختمان بر قدرت ، دوام و ایمنی تمرکز می کنند. معماری پست مدرن بر بیش از نیم قرن سلطه بلا منازع معماری مدرن نقطه پایان گذارد. این دوره را میتوان نقطه عطف تاریخ معماری دانست که زندگی بشر، بیش از پیش در حال پیشرفت و بهروزشدن بودهاست.

حسن اين روش اندازه گذاري در اين است كه جمع اندازه هاي هر ستون با جمع اندازهي ستون هاي ديگر برابر است و چنان چه اشتباهي در محاسبة اندازه ها رخ داده باشد اين اشتباه ترسيم پيدا مي شود. از نظر معماران نئوکلاسیک، سبک پست مدرن یک مد است زیرا در این سبک، اصول جاودانه معماری کلاسیک با طبع، نظر و منطق زمینی تغییر داده شده است. در ایران، اولین سبک معاری فرنگی که مورد توجه معماران ما قرارگرفت، سبک نئوکلاسیک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم بود. رضا شاه به باستانشناسان ایرانی و غیرایرانی که در ایران مشغول کار بودند، امر میکرد تا در معماری باستانی ایران مطالعه کنند و حاصل را در خدمت سبک ملی و معماری بناهای رضاشاهی قرار دهند. معماران این سبک ، معماری کلاسیک را یک معماری لایزال و بی زمان می دانند. نورمن فاستر یکی از نام آورترین معماران عصر حاضر از چهره های شاخص سبک اکو – تک است. آنچه در این میان می تواند مفید واقع شود تربیت نسلی با تفکرات کیفی و همچنین آگاه به مسائل فنی در تمام سطوح است. همچنین در تمام استان های کشور پیچ و رولپلاک کارهای متخصص و نمایندگی جهان فرود حضور دارند.

اگر برای کوربوزیه، معبد پارتنان با مجموعه ای از احجام و سطوح از پیش طراحی شده و قواعد و تناسب ریاضی نماد بوده اس برای رابرت ونچوری، نه فرمول های از قبل تعیین شده بلکه شهرک های دامنه کوهپایه های ایتالیا، که بر اساس نیازهای مردم و شرایط اقلیمی بنا شده، ملاک است. پست مدرن رابرت ونچوری، پست مدرن خاکستری نام گرفت، زیرا نه سفید بود و نه سیاه، بلکه التقاطی از موضوعات مختلف بود. به عقیده هایدگر «ماهیت تکنولوژی آن قدر هم تابع انسان نیست، بلکه موجودی مستقل است. به عقیده متفکران پست مدرن، یکی از مشخصات بارز جوامع پیشرفته، سیطره رسانه ها مانند مطبوعات ، رادیو، تلویزیون و اینترنت بر وجوه مختلف زندگی است. ما هیچ وقت بر گشتل سوار نمی شویم، تقدیر آن را نمی توان دگرگون کرد. در میان برجسته ترین معماران ایرانی معاصر می توان به محمد کریم پیرنیا اشاره کرد که در سال 1299 در شهر یزد دیده به جهان گشود. بهرام شیردل از جمله معماران ایرانی است که گرچه در ایران کار میکند، اما طراحیهای بینالمللی و موفق زیادی در کارنامه خود دارد. گلی که شکفته میشود، یک آیه و نشانه است.

این پارک در ابتدا جزء فضای سبز طبیعی شهر مشهد بود که به مرور زمان با فعالیت های شهرداری مشهد به پارک جنگلی وکیل آباد تبدیل شد. هندسه تزئینات در سبک آرت نوو از خطوط نامتقارن طبیعی و تزئینات خلاقانه روکوکو و هنر ژاپنی ایده میگیرد. نرمافزارهای متفاوت، دید بسیار خوبی از انتهای پروژه به ما میدهند؛ پس دست طراح برای ایدههای نو و خلاقانه باز است. نظریات و مبانی معماری مندرن وهای – تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می توان گفت که معماری های – تک فرزند خلف معماری مدرن است. موزه ملی قطر جزء پروژه های شاخص شهر دوحه می باشد که توسط معمار مشهور فرانسوی، ژان نوول طراحی شده است. با ما همراه باشید تا با 10 مورد پروژه معماری برتر در جهان آشنا شوید. از آنجائیکه چنین کاری نه تنها در مجلات معتبر ایران بلکه در هیچکدام از نشریات معتبر بین المللی انجام نمی شود و سطح مجله مهندسی سازه و ساخت نیز در بالاترین استاندارد مورد نظر وزارت علوم است، لذا با عرض پوزش به هیچ وجه از این تاریخ به بعد چنین درخواست های پذیرفته نشده و مؤلفین عزیز می توانند مقالات خود را تا قبل از پذیرش اولیه بازپس گیری نموده و یا از ادامه داوری و چاپ انصراف دهند.

پیتر آیزنمن نیز از اواخر دهه هفتاد سبک دیکانستراکشن را مطرح و ارتباط خود را با معماری پست مدرن سفید قطع کرد. مایکل گریوز از اوایل دهه هشتاد به تدریج به سمت معماری پست مدرن خاکستری گرایش پیدا کرد. جنکز در سال ۱۹۸۰ کتاب مهم دیگری به نام کلاسیسیسم پست مدرن منتشر کرد. با این کتاب، جنکز روند جدیدی را که ونچوری در معماری آغاز نموده بود، نامگذاری کرد و گسترش داد. چارلز جنکز بیان نموده عصر پست مدرن، عصر انتخاب های بی شمار و فزاینده است. اصلی ترین ویژگی این سبک رنگ است و هم چنین وجود تزییناتی مثل قلیان – شطرنج پارچه های سوزن دوزی شده و چهل تکه -معبد و نقوش فیل این سبک را از دیگر سبک های معماری داخلی متمایز نموده است. در واقع وجود پارک های درون شهری یک شهر عالی را از شهر خوب متمایز می کند. در واقع با پیاده روی کوتاهی میتوان از دل شهر به دل کوه رفت و از این فضای زیبا لذت برد.

استفاده تزیینی از اشکالی که مانند گیاهان بودند از خصوصیت های اساسی این سبک میباشد. از نظر فلاسفه و متفکران پست مدرن، زبان نقش اساسی و تعیین کننده در طرز تفکر و نوع اندیشه انسان دارد. «یکی از اساسی ترین مضامین مبحث پسامدرن، حول واقعیت ، یا فقدان واقعیت یا چند گانگی واقعیت، می چرخد. در جواب شعار میس کمتر، بیشتر است و نچوری در کتاب خود بیان می کند که کمتر، کسل کننده است (Less is a bore) از نظر ونچوری، معماری تنها تکنیک و تکنولوژی نیست، بلکه مسائل بسیار پیچیده و متضاد در ساختمان وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت یا حذف کرد. خدمات پس از فروش مناسب ، ارسال به موقع و سریع ، تضمین بهترین قیمت ها ، گستردگی کالاها و برندها و ارایه خدمات مشاوره ای برای خرید تنها بخشی از ویژگی های ما می باشد . بخشی از محبوبیت پارک ملت مشهد بخاطر شهربازی وسیع و وسایل بازی مدرن آن است یکی از جاذبه های شهر بازی پارک ملت مشهد، چرخ فلک آن می باشد که هجدهمین چرخ فلک مرتفع دنیا گزارش شده است. پست مدرن یک دیدگاه نسبت به گشتل است که می گوید نباید عاشق تکنولوژی بود».

ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست . هوای تازه، گل و فضای سبز در این اماکن بهترین شرایط را برای رویارویی با آلودگی و ازدحام شهرهای بزرگ فراهم می کند. به علاوه این امکان را فراهم می کند تا برنامه کارکرد هر منطقه مستقل از برنامه کارکرد سایر مناطق تنظیم شود. چارلز رنه مكنتاش در انگلستان معمار معروف این سبك تلقی می شد ودر اتریش دو معمار به نام های جوزف الریش وجوزف هافمان روش جدیدی برای سبك معماری خود مستقل از گذشته ارائه دادند و با بیان این كه هر چیزی كه عملكرد ی نیست زیبا نمی باشد گامی بزرگ در این سبك گذاشتند.باید توجه داشت كه این مكتب در اوج اقتدار سبك های تاریخ گرایی همچمون نئوكلاسیك ورومانتیك در اروپا ظاهر شد . بسیاری از شهرهای بزرگ جهان دارای فضاهای سبز زیبایی هستند. در بین شلوعی شهرها ، آسمان خراش های سر بفلک کشیده، ترافیک و آلودگی، وجود یک فضای آرامش بخش شرایط ویژه ای برای شما ایجاد می کند، خواه یک بلوک کوچک سبز باشد یا دشت سرسبز با حیات وحش در کنار یک رودخانه.

رشته تحصیلی معماری داخلی از رشته هایی است که زمینه فعالیت گسترده ای دارد. ونچوری سبک بین الملل را کاملاً مردود می داند و به جای آن معتقد به زمینه گرایی است. معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می داند. در واقع شهرهای بزرگ در سراسر جهان وقت، تلاش و هزینه زیادی را برای زیباتر کردن پارک های درون شهری صرف کرده اند تا این فضاهای گسترده را به قطب هایی از هنر، موسیقی، تئاتر و همچنین فضایی برای تفریح و سرگرمی تبدیل کنند. را به شکلی زیبا و مهندسی گردهم آورد تا خریداران از اقصی نقاط کشور به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. در این کتاب پنج معمار جوان به نام های پیتر آیزنمن، مایکل گریوز، چارلز گواتمی، جان هیداک و ریچارد میر مطالبی جامع در باره ساختمان های دهه شصت و هفتاد خود چاپ کرده بودند. معماری پست مدرن تأثیر بسیار گسترده ای در سطح جهانی داشت و تا نیمه دهه هشتاد میلادی، به عنوان معماری آوانگارد و فراگیر مطرح بود. از دهه شصت میلادی، موضوع پست مدرن در معماری به صورت یک سبک مهم مطرح شد و انتقادات زیر بنایی به اندیشه منطق گرا و تکنو مدار معماری مدرن وارد گردید.

به طور کلی می توان گفت بین معماری داخلی بنا و مواد و عناصری که در ساخت بنا استفاده می شود ارتباط نزدیکی وجود دارد، از طرفی نوع این مصالح و معماری داخلی خود نیز بر رفتار و سبک زندگی افراد تاثیرگذار خواهد بود. بدین سان نتیچه نقاب از چهره ادعاهای کشف حقیقت بر می دارد و نشان می دهد که این ادعاها همان چیزهایی هستند که او آن را “خواست قدرت” می نامد. در اين نقشه ها نحوه ي شكل گيري شبكه هاي رفت و آمد، پياده و سواره و نحوه ي كاربري عرافي و سيستم دفع آبهاي سطحي و نحوه ي ورودي و توزيع شبكه ي آب، برق، گاز، تلفن، فاضلاب و همچنين مرحله بندي اجراي قسمت هاي مختلف طرح شهرسازي را نشان ميدهد. این سبک بیشتر بر روی ویژگی های جزئی که یک خانه را منحصر بفرد نشان می دهند، تاکید دارد. شعارهای معماران مدرن از همان آغاز شکل گیری این سبک معماری، تأکید بر این مدعاست؛ چنانچه لویی سالیوان شعار فرم تابع عملکرد، آدولف لوس شعار تزئینات جنایت است و کوربوزیه شعار خانه ماشینی است برای زندگی را مطرح کردند. آغاز گر این جنبش کسی نبود مگر یکی از شاگردان لویی کان به نام رابرت ونچوری.

لذا سبک آنها به نام پست مدرن سفید و بعدها نئو مدرن (Neo – modern) نام گذاری شد. در ایران نیز ، سبک پست مدرن پس از انقلاب مطرح شد. یک نویسنده ایرانی مثل محمود دولتآبادی میتواند در جهان مطرح باشد، چرا؟ برای ما در هر لحظه اموری چون زبان، دلالت و معنا مطرح می شود. البته یک طنز زیبا و یک دو گانگی معنا در این شعار ملحوظ است، زیرا که مورد نام فامیل خود را در ابتدای این شعار قرار داده است. انسان و معنا در مکالمه زنده اند. زبان نزدیک ترین همسایه انسان است». از نظر هایدگر، گشتل یعنی ماهیت تکنولوژی ، ماهیتی که خصوصیت تعرضی نسبت به انسان دارد و انسان در چارچوب آن قرار می گیرد.

در واقع سنگ به کار رفته در نمای ساختمان به آن شخصیت منحصر به فردی می سایت 3darchitecture بخشد. وجود سنگهای عظیم داخل پارک، مسیرهای سنگ فرش شده پارک کوه سنگی را به یکی از بهترین پارک های مشهد در پاییز تبدیل کرده است. شبستان های عظیم با پی بردن به کوچکی ناچیز خود در تالارهای عظیم به احساس هیبت و احترام می افزایند. هدف این مطالعه مشخص کردن تاثیرات و نتایج ویژگی های ساختمان های مسکونی مدرن از جهت مسائل طراحی فرعی مانند پلان آزاد، نمای خارجی با طراحی آزاد و غیره و نیز مسائل کاربردی مانند تفکیک اتاق های خواب برایا عضای خانواده و یایکی کردن حمام و دستشویی با هم و غیره است که در چارچوب ساختمان های مسکونی معاصر تهران بکار گرفته می شوند این تحقیق بر اساس سه دوره از ساختمان های مسکونی معاصر در تهران انجام شده است که برایت حلیل و بررسی انتخاب شده اند مسکن های دوره اول در طول سال های 1925 تا 1941 ساخته شده اند مسکن های دوره دوم در طول سال های 1941 تا 1979 و مسکن های دوره سوم بعد از سال 1979 بنا شده اند پانزده مسکن از هر دوره انتخاب شد بر طبق نتایج بدست آمده پندین ویژگی ساختمانی تهران عبارت بودند از داشتن مساحت کم یا متوسط تغییر نوع عملکرد ساختمان های مسکونی، کاربرد و استفاده از عناصر پیش ساخته و روش صنعتی در ساخت و به کار بردن سیستم اسکلتی برای ساخت خانه و غیره بودند.

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی شامل مجموعه ای از فعالیت ها که در راستای استفاده مفید از تمام متراژ و امکانات و شرایط موجود، انواع بخش های داخلی که با ایجاد تغییراتی در شکل، هندسه و فرم فضاهای داخلی صورت می گیرد که این تغییرات هم شامل تغییرات ظاهری می شود و هم چیدمان و متریال تشکیل دهنده سطوح، نور و رنگ آن ها. از نظر ونچوری، ساختمان ها نمی توانند همه دارای یک فرم و فلسفه باشند. تبصره- این ماده شامل طرحهای وزارتخانه ها و سایر دستگاههای دولتی که دارای مقررات خاص می باشند، نمی شوند. است. همچنین پارک ملت مشهد از بهترین پارک ها برای پیاده وری می باشد و مردم در مسیرهای مخصوص که دورتا دور بوستان را شامل می شود هر روز به ورزش و پیاده روی مشغول هستند.

ولی عمدتاً آنچه در شهرهای بزرگ ایران، بالاخص تهران، ساخته شد تقلید از معماری غرب بود و خصوصیات بومی و محلی خاص هر نقطه در ایران مورد توجه واقع نشد. مشهد یکی از شهرهای بزرگ و درعین حال رتبه بالایی در آلودگی هوا و شلوغی دارد. روا داري در سازه هاي بنايي بيشتر است و با توجه به کنترل کم و نظارت غير مستمر ساختمانهاي مسکوني اين مورد يک حسن بشمار مي رود. مركزيت و اهميت فضاي مياني عمارتهاي چهارصفه غالباً با روشها و طرحهاي گوناگون مورد تاكيد قرار ميگرفته است. این اصل ممکن است به اندازه کافی در مورد یک ساختمان تجاری خوب عمل کند ،اما در مورد ساختمانهای مسکونی خیر. ممکن است به عنوان نماینده ی شما ، اجازه ی بازرسی از سایت محل ساخت شما را داشته باشد و اطمینان حاصل کند که کلیه ی کارهای انجام شده در سایت، مطابق با استانداردهای لازمه است. چنانچه داریوش آشوری می نویسد: «توضیح علی مسائل، از جمله مسائل تاریخی، تنها در بستر ذهنیت مدرن ممکن است».