انواع اتصالات لوله پایپ اتصال | kasrasaran

ديسك اين شيرها از يك صفحه تخت تشكيل يافته است كه سوراخي معادل قطر اسمي شير در آن وجود دارد . در این نوع شیر، در زمان چرخاندن فلکه، به صورت همزمان محور و کشو به حرکت در می آیند. همچنین محور در قسمت مجاور فلکه پیچ می شود و قسمت پیچ شده در بوش محور قرار می گیرد.

شیر دیافراگمی با دیواره میانی بیشتر برای مایعات تمیز و یکدست مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که ممکن است دوغاب (Slurry) و رسوبات چسبناک در دو طرف نشیمن شیر جمع شود. این نوع شیر اغلب در فرآیندهایی مانند مواد غذایی ، شیمیایی ، تولید گاز ، سیالات خورنده و تصفیه آب و فاضلاب ، یافت می شوند. اتصالات سه راهی بسیار پرکاربرد بوده و در تمامی سیستم های لوله مورد استفاده قرار می‌گیرند . کاربرد ویژه سه راهی ها ، ایجاد انشعاب های فرعی در مسیر تاسیسات لوله اصلی می باشد .

  • طرح لب برجسته (raised lip) برای کنترل جریان های کوچک مناسب است و به دلیل دارا بودن درپوش محافظ دیافراگم واکچویتور، ضد نشت نگه داشته می شود.
  • اما دریچه های توپی یا بال ولوها برای این مایعات، گزینه بهتری هستند.
  • همچنین نسبت به اتصالات درزدار، مقاومت و توان بیشتری در برابر حرارت و فشار بالا را دارند.
  • اتصال شیر باید به دقت انجام شود که پس از اتصال شیر نشت نداشته باشد یا سایت رسمی آسیب نبیند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد خودکار دریچه توپی ، مقاله ما را در مورد شیرهای توپی پنوماتیک و الکتریکی بخوانید.

این مکانیزم شبیه توپ یا کره ای است که سوراخی در وسط آن قرار گرفته است. این سوراخ یا مجرا برای کنترل جریان عبوری از شیر مورد استفاده قرار می گیرد. شیرهای توپی به دلیل دوام و طول عمر بالا و همچنین به دلیل آب بندی مطمئن از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و مورد توجه طراحان پایپینگ قرار دارند. شیر کروی یا گلوب ولو عمدتاً برای تنظیم یا توقف جریان سیالات در حال عبور از لوله ها استفاده می شود. این نوع ولو از تا حدودی از لحاظ عملکردی با شیرتوپی و شیر دروازه ای تفاوت دارد.

اجزا، قطعات و عملکرد شیر سماوری یا پلاگ ولو

۴- لایه روی غلاف سربی با یک چراغ کوره ای حرارت داده شده و برداشته شود. ۵- عایق کاغذی روی غلاف سربی کابل به وسیله چراغ کوره ای حرارت داده شود و سپس برداشته شود. در این شرایط، معمولا از دو زانویی ۴۵ درجه و یک مغزی جهت ایجاد انحراف دلخواه استفاده می کنند.

مهمترین نکات برای خرید و انتخاب شیرهای صنعتی

انواع اتصالات لوله پایپ اتصال | kasrasaran

اتصالات لوله کشی انواع مختلفی دارند که هر یک با توجه به ویژگی های مخصوص خود در شرایط مختلفی به کار برده می شوند. با کمک این اتصالات لوله کشی است که می توان آب،گاز و … را به مسیر مورد نظر هدایت کرد. استفاده از اتصالات لوله کشی باعث می شود تا هنگام خراب شدن قسمتی از لوله ها، بتوان به راحتی تعمیرات را انجام داد. تغییر کردن وضعیت های عملگر یا اکچویتور شیر به شکل دستی، با منبع انرژی یا کاملا خودکار، موجب حرکت ساقه و المان های مسدود کننده (دیسک، میله یا ماده انعطاف‌پذیر) خواهد شد. این حرکتی گفتیم، امکان توقف، راه‌اندازی یا تنظیم جریان سیال را فراهم می‌آورد.

انواع اتصالات لوله کشی ساختمان بر اساس جنس