اصول طراحی سبز و پایدار در معماری داخلی معماری سه بعدی

به طور معمول از دربهای فلزی به عنوان دربهای ورودی منزل یا همان درب حیاط و درب ورودی آپارتمانها و مجتمعهای مسکونی استفاده می کنند که خرید و انتخاب آن کاملا سلیقه ای بوده و انواع مختلفی از آن در هزاران طرح و رنگ در بازار و سایتهای اینترنتی وجود دارد. ما قبلا در مطلبی جداگانه در مورد نحوه ساخت ساختمانهای فلزی صحبت کردهایم و شما میتوانید برای مطالعهی بر روی مراحل ساخت ساختمان های فلزی کلیک کنید. در این مورد نمیتوان نظر کلی صادر کرد، چرا که بسته به پروژه تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی ممکن است متغیر باشد. معماری درون گرایی: باور و اعتقاد به زندگی شخصی و حرمت آن اصل معماری درون گرایی را ایجاد کرد، داشتن اندرونی و بیرونی در سازه ها این اصل را تائید می کند .در واقع اندرونی قسمتی است که مربوط به خانواده است و بیگانگان در آن راه نداشتند بیرونی مخصوص میهمانان و افراد بیگانه طراحی می شد و کاملا جدا از قسمت اندرونی بود.

با توجه به این که در عصر حاضر ، عدم قطعیت در مباحث علوم پایه و نظریه نسبیت توسط فیزیکدانان مطرح جهانی مورد توجه بوده است نمی توانیم برای بسیاری از مفاهیم، تعاریفی جامع و کامل داشته باشیم، چون این مفاهیم از فیلتر ذهن افراد مختلف می گذرد و نتیجه طبیعی خلقت افراد مختلف، ذهن های مختلف و تعاریف مختلف است. اما تعریف معماری زمانی اهمیت بیشتری یافت که مرزهای دانش، بینش و آموزش معماری به صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت وتخصص گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه از معماری جدا شده ، متخصصین تاسیسات و نظایر آن به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. این فضا میتواند از ورود افراد به فضاهای خصوصی خانه جلوگیری کند میتواند جای خوبی برای قرار دادن رختکن و جاکفشی نیز باشد. این مهندسین می توانند به صورت پروژه ای یا تمام وقت در یک شرکت خصوصی یا سازمن های دولتی مانند شهرداری ها کار کنند. زندگی در دورانهای مختلف معنای متفاوتی داشته و حال به مرحله هوشمندسازی رسیده، به همین دلیل فناوریهای مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند به سرعت در حال گسترش هستند.

معمار میبایست خلاق باشد و در تمامی آثار خود نهایت خلاقیت و نوآوری هوش خود را به رخ بکشد. به همین خاطر هر فرد بر اساس ذهن و اندیشه اش معماری را تعریف می کند، امروزه وسعت دانش معماری به اندازه ای زیاد گشته که خود معماری به زیر شاخه های مختلف مانند معماری منظر، معماری اسلامی، تاریخ معماری، معماری داخلی و… در کشور های پیشرفته مانند ایالات متحده بیشتر ساختمان ها را در جهت شرق و غرب می سازند چرا که نور خورشیددر صبح و بعد از ظهرمناسب نمی تابد . چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. 8. معماری با نور ،نور طبیعی به عنوان عامل کلیدی در درک بصری در جهان معماری سنتی ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است، مفاهیمی همچون سلسله مراتب، مرکزیت، تعادل و وحدت از جنبههای کاربردی معماری با نور است و نور استعارهای از آسمان، خورشید، بهشت و حقیقت در این سبک است. اما با ابطال ماده 9 آئیننامه، کار عملیات اجرایی ساختمان که تا پیش از این در اختیار شرکتهای پیمانکاری و دفاتر مهندسی اجرای ساختمان بود، از دست آنها خارج و مقررات دیگری جایگزین مقررات قبلی شد. عملیات اجرایی ساختمان جزء اصلی چارت مراحل ساخت ساختمان است که بیشترین زمان را به خود ختصاص میدهد و شامل موارد زیر است.

این ساختمان اداری و تجاری دارای نمای آجری است و آجر بومی به شیوه ای سنتی آرایش و چیده شده است که با بافت تاریخی منطقه سازگار است. گاهی هم پس از مدتی، کاربری یک ملک تغییر کرده و مثلاً از مسکونی به حالت تجاری در آمدهاست. همچنین ساختمانی تجاری تفاوتهای زیادی هم با معماری یک ساختمان اداری دارد؛ چراکه در یک محیط اداری تنوع فضاهای مورد نیاز برای انجام امور مختلف بالاتر است. با توجه به تقسیم فضاهای داخلی توسط جداکننده های سبک، امکان طراحی بر اساس نیاز نیز هر واحد فراهم می گردد. این مورد توانایی مغز برای تشخیص اشیاء بر اساس تفاوت های فیزیکی از قبیل اندازه، رنگ، کنتراست، هم ترازی و غیره را فعال می کند.

قدمت معماری سنتی ایران به حدود هزاره هفتم پیش از میلاد بازمی گردد و طی گذشت سالهای متمادی دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده تا اینکه به شکل کنونی رشد پیدا کرده است، معماری سنتی ایران، تجلی نمادین جهانی ابدی و ازلی است؛ در معماری سنتی برخی ویژگی ها توسط معماران و سازندگان، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان مثال تعهد به حفظ پیوند با سبک های پیشین معماری ساختمان، استفاده مجدد از مصالح یا طراحی خانهها و ساختمان هایی که با طرح ساختمانها در منطقه سازگار و یکپارچه است. رعایت این موارد باعث شده است تا حس یکپارچگی و پیوستگی خاصی با گذشته برقرار شود و حس خوب و خوشایند ظاهر سنتی حفظ و حس وحدت برای ساکنان محله فراهم شود که این خود امر مهمی است؛ در سبک معماری سنتی ایران، توجه بیشتر دربارهی مصالح کاربردی در ساختمان و چگونگی عملکرد آن هاست. در وهلهی بعـد اسـتفاده از فضای سبز در کنار فضاهای داخلی و گسترش آن بــه نمــای ساختمان از یک سو سبب ارتقای کیفیت فضای دفاتـر کار و بالابـردن روحیهی افراد و کارکنان میشود و از سوی دیگر با توجه به خشکی اقلیم محیط، باعث تعدیل هوا و لطافت آن جهت جلوگیری از ایجاد شوکهای حرارتـی خاص اقلیمهای خشک میگردد.

پس از خواندن تمام موارد بالا، بسیاری از افراد ممکن است این سوال را داشته باشند: “آیا IA همان طراحی UX(تجربه کاربری) است؟ در سوی دیگر، آسانسور یکی از اصلی ترین ارکان معماری تجاری است چرا که همه افراد قادر به بالا و پایین رفتن بین طبقات از طریق پلکان نیستند. آنها گام به گام از طریق محتوا به پیش رفته تا کار مورد نیاز خود را به انجام برسانند. استودیوی CAAT گفت: “هدف اصلی این طراحی اصلاح یک نوع از گونه شناختی ساختمان های مسکونی در این منطقه بود که در آن شیوه زندگی و طبقه اجتماعی جمعیت در نظر گرفته می شد.

یکی از بناهایی که از شگفتی های جهان است تخت جمشید است ، از عظیم ترین بناهایی است که در شناسنامه معماری ایران جایگاه ویژه ای دارد.در حدود 120 سال طول کشید تا تخت جمشید توسط هنر معماران و هنرمندان ایرانی کامل و به عنوان نمایش عظمت و شکوه فرمانروایی پادشاهان هخامنشی به دنیا سایت 3darchitecture معرفی شود. گفته میشود از قرن 10 (پیش از ساخته شدن کلیسا) تا 18 میلادی، پادشاهان فرانسوی بسیاری در این مکان به خاک سپرده شدهاند. بررسی دسترسی ها برای عبور مرور ماشین آلات سنگین ، چگونگی منابع آب و فاضلاب و برق مورد نیاز، تطبیق نقشه ها با وضعیت موجود و آزمایش خاک برای بررسی توانایی زمین برای تحمل بارهای ساختمان. ساختمان آرمیتا ( بخارست) جز نخستین نمونه های اداری بلند مرتبه پس از انقلاب می باشد که با توجه به مسائل و مشکلات موجود در آن دوره توانست تا با بهره گیری از توان مهندسان ایرانی نتیجه ای قابل قبول را حاصل نماید و با گذشت 20 سال از ساخت آن کماکان به عنوان بنایی شاخص در شهر تهران مورد توجه قرار گیرد. 5. معماری بومی و سنتی ایرانی برای سازگاری یافتن با شرایط اقلیمی متفاوت است و نوآوری و خلاقیت های فراوانی را نیز به کار می گیرد.

از تاريخ تاسيس تا كنون اين مجموعه در پروژه هاي مختلف ساختماني و تاسيساتي، راه سازي، خطوط لوله آب، نفت و گاز و همچنين پروژه هاي آبياري و زهكشي و سدسازي حضور فعال داشته و عليرغم وجود مشکلات مختلف اجرايي ، با ارائه راه كارهاي اجرايي مناسب، بيش از 40 پروژه مختلف را به اجرا در آورده است. به راحتی میتوانید بینید که ردپای معماری ایرانی در تاریخ جهان قابل مشاهده است، برای اینکه معماری ایران در به وجود آمدن معماری بیزانس دخالت داشته و این معماری تا آخرین حدود اروپا نفوذ کرد. نمی شود روی اینکه IA زمان بر است و برای تاثیر گذار بودن نیاز به مهارت های خاصی دارد، بحث کرد. این سیستم­ها معمولا مستقل از ساختمان هستند و تاثیر کمی بر روی شرایط محیطی دارند. “۱- محیط: هیچ اثر معماری را نمی­توان و نباید بدون توجه به محیط طرح کرد و ساخت، زیرا محیط هم بر معماری تأثیر بسیار دارد و هم از آن تأثیر می­پذیرد. تصور سازمان نیافته بودن آن سخت است، زیرا مغز انسان قادر به درک چیزی از آن نخواهد بود. به گفته وی «ایده اصلی از من نبوده و مقاله و نمونه کار ۱۰۰ نفر در دنیا را مطالعه کردم، با دانشمندانی که در قید حیات بودند ارتباط برقرار کردم تا رفع ایراد کنم.

ویژگی های معماری سنتی ایرانی، که آن را از سایر هنرهای دیگر متمایز می کند این است که به شیوه اصولی ساخته می شود و درساخت ان از محاسبات دقیق و کاربردی قبل از ساخت و به هنگام طراحی، اهمیت ویژه در رعایت اصولی فنی و حرفه ای درکار، ساخت ایوان ها و ستون های مقاوم ، عطف به درون و رواق هایی بسیار زیبا استفاده شده است. آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مصالح مدرن و سنتی در طراحی مبلمان مدرن به نحوی ترکیب شدهاند که به نظر شیک و مد روز میآیند. «لوکوربوزیه» که از پیشگامان معماری مدرن به شمار می رود در جایی معماری را بازی هوشمندانه احجام،زیر نور و سایه ها می داند و در جای دیگر می گوید معماری آن چیزی هست که قلب مرا می لرزاند ؛ وی درتعریف اول به جنبه های بیرونی وفیزیکی معماری اشاره دارد و در دومی به شور و هیجانی که از قرار گرفتن در فضای معماری به واسطه جنبه های زیبایی شناختی ایجاد می شود تاکید دارد. ویترویوس معماری را واجد سه ویژگی زیبایی، استحکام وسودمندی می داند و این سه ویژگی را سه ضلع مثلث معماری می داند.

“چنانچه مالك خودداری كننده از همكاری اقدام به تخلیه واحد متعلق به خود به منظور تجدید بنا نكند، حسب درخواست مدیر یا مدیران مجموعه، رییس دادگستری یا رییس مجتمع قضایی محل با احراز تأمین مسكن مناسب برای و ی توسط سایر مالكان، دستور تخلیه آپارتمان یاد شده را صادر خواهد كرد. تکنیک ساخت و ساز سبک معماری سنتی ایران بر اساس خلاقیت و دسترسی به مصالح ساختمان شکل گرفته و این سبک در ایران عموما از دیوارهای گلی با اندود گچ و سازه هایی از چوب ساخته شده است که نمای ساختمان را ساده و دلنشین تر می کند، در نهاد ایرانیان همیشه حس ارامش و آسایش در بنا های نقش گرفته از معماری سنتی وجود داشته و معماری سنتی در واقع طرفداران زیادی دارد. معماری سنتی در ایران مبتنی بر نیازهای محلی، مصالح بومی، متریال نمای ساختمان و سنت های محلی شکل میگیرد، معماری سنتی بر اساس گذر زمان تکامل و رشدمی کند. معماری ایرانی در طی تاریخ خود همیشه همراه با اصالت طرح و سادگی توام با پیاده سازی اصول معماری ایرانی بوده و فراز و نشیب بسیاری را طی کرده است، اما همواره با طبیعت دارای کنش و واکنش مسالمت آمیزی بوده و متناسب با نیازهای هر دوره دستاوردهای مثبتی در ارتباط با طبیعت داشته است؛ معماری سنتی ایران در تمامی گستره و شهرها به ویژه روستاها و آثار قدیمی و باستانی همچون کتاب زنده، اما فرسودهای از تاریخ معماری ایرانی است.

و نهایتا فصل آخر در واقع مبحثی استراتژیک و عملکردی یعنی توسعه پایدار را دربر میگیرد. معماری کاخ چهلستون ، در واقع ، ترکیبی از هنر معماری چینی و ایرانی و فرنگی است. ساختمان در واقع سازه ای است که از مصالحی همچون آجر، سنگ، بتن، آهن و غیره ساخته می شود و میتواند فضا را به دو قسمت درون و بیرون تقسیم کند. یکی از جذاب ترین مفاهیم دنیای IT ، معماری اطلاعات یا Information Architecture (به اختصار IA) می باشد. دنیای پهناور وب حاوی اطلاعات فراوانی است. تالار مرکزی کاخ چهلستون، اختصاص به ميهمانان خارجی و شخصیتهای کشورهای ديگر داشت، حاوی نقاشیهای شگفت انگیزی است که به صورتی زیبا و خلاقانه وقايع تاريخی دورههای مختلف را بيان میکنند. طراحان داخلی چیدمان دیوارها و درهای غیر باربر را تعیین میکنند، مصالح و نحوهی تکمیل پروژه را انتخاب میکنند، پریزها را قرار میدهند، نورپردازی میکنند و حتی مبلمان را انتخاب میکنند. «ایزنمن» میگوید معماری امروز ما باید منعکس کننده شرایط ذهنی و زیستی ما باشد و آنچه که در معماری امروز ما مورد غفلت قرار گرفته بخشی از زندگی ما است. اين برداشت بيشتر از سوي باستان شناسان و مورخين معماري بكار ميرود. اين برداشت بيشتر از سوي معماران صورت مي گيرد.

طراحیهای مینیمال همراه که با جلوههای متفاوتی از شیشه همراه است. با این حال، IA قدرتمند تضمین محصول با کیفیت بالا است، زیرا باعث کاهش مشکلات قابلیت استفاده و نویگیشن کاربر می شود. به این ترتیب، معماری اطلاعات معتبر می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت ها شود، هزینه ای که در غیر این صورت باید برای اصلاح و بهبود صرف کنند. بسته به ماهیت شرکت معماری ، ترجیحات کارفرما و قوانین صلاحیت محلی، معماران در این مرحله به روشهای مختلف درگیر خواهند شد. بسته به اینکه آیا یک معمار فریلنسر هستند یا در یک شرکت استخدام میشوند، ممکن است از دفتر خود، گاهی اوقات از خانه یا تعدادی از دفاتر شرکت کار کند. به عنوان مثال، هنگامی که طراحان اطلاعات تماس شرکت را در وب سایت قرار می دهند، معمولا شامل شماره تلفن، ایمیل و آدرس رسانه های اجتماعی می شود. به این ترتیب در تمام طول مدت گارانتی، مسئولیت ۱۰۰ % کل پروژه بر عهده شرکت می باشد. طراحان و توسعه دهندگان مسئولیت ساخت سیستم محتوا و نویگیشن مناسب با درک کاربران را بر عهده دارند. معماری اطلاعات تبدیل به شاخه اساسی در بسیاری از حوزه ها از جمله توسعه نرم افزار و طراحی شده است.

تزئینات در معماری ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و می توان ادعا کرد جزء جدایی ناپذیری از معماری ایرانی است در آجرکاری، کاشی کاری، گچبری و آینه کاری ، شاهد تزئیناتی چشم نواز هستیم که فضای معماری سنتی ایران را آکنده از زیبایی معنوی می سازد و این خود زیبایی ظاهری را با خود همگام می سازد. پیشگامان حوزه ی IA، Lou Rosenfeld و Peter Morville در کتاب خود«معماری اطلاعات برای وب» چهار جزء اصلی را شناسایی کرده اند: سیستم های سازمان دهی، سیستم های لیبلینگ، سیستم های نویگیشن و سیستم های جستجو. از لحاظ IA، سیستم نویگیشن شامل روشهایی می شود که کاربران در محتوا گردش می کنند. به گفته کارشناسان IA، معماری اطلاعات، تصمیم در مورد چگونگی قرار گرفتنِ بخش هایی از هر چیز است، تا قابل درک شود. اول از همه، کارشناسان IA بر روی بخش هایی از هدف متمرکز هستند که مورد نیاز مخاطبان است، زیرا این حوزه رضایت کاربر را در اولویت قرار می دهد.

زمانی که متخصصین IA روی اهداف کاربری متمرکز می شوند، جنبه های مختلفِ رفتار و عملکرد آنها مانند احساسات و روانشناسی را مد نظر قرار می دهند. تقسیم گشته و در دانشگاه ها به صورت تخصص های مختلف آموزش داده می شود وحتی دیده می شودکه از حیطه علم ساختمان هم فراتر رفته و رد پای آن را درعلوم دیگرمی شود یافت؛ واصطلاحاتی مانند معماری نفت، معماری کامپوتر و… میتوان از این سازههای پیشساخته در قسمت پی ساختمان، اسکلت ساختمان، پارتیشنبندی، سقف کاذب، دیوارها و ساخت نیم طبقه استفاده کرد. خود بسندگی: معماران ایرانی مصالح خود را از نزدیک ترین مکان ها جمع می کنند ، چه در شهر و چه در روستا ار مصالح اطراف خود استفاده می کردند و نزدیک ترین مکان را برای تامین مصالح ساختمانی انتخاب می کردند .مزیت خود بسندگی این است که هنگام بازسازی ساختمان و بنا تمام مصالح در دسترس بود، یکی از شگفتی های این اصل معماری ایرانی ایجاد سقف های گنبدی شکل است که ریشه در خودبسندگی معماری ایرانی دارد. زیبایی شگفت انگیزی از معماری ایران را می توان در مسجد شیخ لطف الله اصفهان دید که این بنا از معروفترین مساجد دنیا از نظر معماری به شمار میرود، این مسجد بین سالهای 1602 تا 1619 و به دستور شاه عباس صفوی بنا شد.

اگر کاربران در همان ابتدا با تعامل بدی روبرو شوند، ممکن است فرصت دوباره ای به رویارویی با محصول شما ندهند. واژه نویگیشن یا پیمایش را به عنوان مجموعه ای از اقدامات و تکنیک های هدایت کاربر در اپلیکیشن یا وب سایت و امکان برآورده کردن اهداف و تعامل موفقیت آمیز با محصول، تعریف می کنند. محتوای سازمان نیافته، نویگیشن کاربر درون محصول را دشوار و مبهم می کند، بنابراین کاربر به آسانی گیج شده و احساس سردرگمی می کند. با توجه به اینکه تکنیک های سنتی در معماری روستا ،هزینه کمتری دارد طرفداران بیشتری نیز دارد.طرح معماری نامنظم شکل گرفته در روستاها باعث شده بافت روستاها کاملا ارگانیک باشد ، بنابراین برای حیاط مرکزی در خانههای سنتی روستایی فرم منظم هندسی بایستی در ابتدا مد نظر باشد و سپس چیدمان اتاق ها و دکوراسیون پیرامون حیاط مرکزی در نظر گرفته شود اتاق ها در یک خانه سنتی براساس اهمیت و کاربردشان به صورت دور تا دور حیاط چیده می شدند. دربهای فلزی نوینی که طی برشهای لیزری توسط تکنولوژی برش لیزری (cnc) تولید می شوند، از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر سردی و گرمی، باران و نور خورشید مقاموت زیادی دارند که به این دلیل بیشتر از آنها به عوان دربهای ورودی حیاط و درب پارکینگ استفاده می شود.