اصول طراحی ساختمان اداری معماری سه بعدی

در این روش از پروفیل های فلزی استاندارد و مونتاژ پیچ و مهره ها استفاده می شود. در پس سازه های فلزی احداثی در زمان حال، محاسباتی براساس آیین نامه ها و اصول سازه ای نهفته است. این سبک مدرنتر و کلاسیکتر از سبک گوتیک بود و در زمان کوتاهی در کل اروپا پخش شد.  قبل از ظهور سبک گوتیک، سبک رومی محبوبترین و رایجترین نوع معماری در کل اروپا بود.  وقتی گوتیک به عنوان یک سبک معماری متمایز ظهور کرد، آن عناصر رومی تثبیت شده از قبل را با برخی اصلاحات جذب کرد که بعداً ویژگیهای معین کنندهی سبک جدید شدند.

پس برای «ایرانی ماندن» یا، اگر بهتر بگوییم، برای «دوباره ایرانی شدنِ» معماریمان، این تمهید کارسازی نیست که «آرشیتکتهای جوان»مان را ـ چنانکه روزگاری وارطان نامگذاریشان کرد (هوانسیان، ۱۳۲۵) ـ با بنیانگذاران مفروض «ایران» یا «معماری ایرانی» مقابل بدانیم؛ یا آنان را مستقیماً زیر فشار پاسخگویی به پرسش و خواهشی بنیادین قرار دهیم که تا چندی پیش میشد تصور کرد «معماری ایرانی» در تمام طول تاریخ به آن پاسخ میداده است. جملات زیر مفهوم عمیق تری از معماری ارائه می دهند و شاید بتواند تعریف مناسب، کامل و جامعی از معماری در ذهن متبادر سازد. «سرکریستوفر رن» معمار بزرگ انگلیسی در تعریف معماری گفته است، معماری حاصل زیبایی ، استحکام و پایداری و آسایش و آسودگی است. هر چند صنعت در معنای نهادین آن با آنچه امروز از آن تحت عنوان صنعت نام برده میشود – و عمدتا به معنای صنعت مدرن است- متفاوت است؛ اما به نقل از پروفسور فلامکی؛ واقعیت این است که معماری صنعتی به آن بناهایی گفته شدند که به کار تولید فرآوردههای صنعتی آمدند، یعنی کارخانههایی که فارغ از شکل و مواد و مصالح، تولید کالاهای صنعتی داشتند. گفته میشود تیراندازی ناشی از خشونت خانگی بوده است. در این نوع از معماری ساختمانها با ایوان های بلند و پوشش های گنبدی کوتاه و بلند با مهارت خاص اجرا شده اند.

در معماری نیز شکلهای کلاسیک کشیده میشدند و تعادل و هارمونی کلاسیک آنها دچار بهم ریختگی میگشت.  این شکلهای گوتیکی که از شکلهای قبلی رومی ظهور کردهاند، به موازات یک دیگر در طول مناطق مختلف اروپا گسترش یافتهاند. از آنجایی که معماری و سبک خانه نقش مهمی در شکلدهی روابط، خلقوخوی و فرهنگ اهل خانه دارد، معماری و ساختار غلط بسیاری از فضاهای شهری و ساختمانها یکی از زمینههای ظهور بسیاری از بیماریهای روحی و روانی شده است و شادی و نشاط را از زندگی گرفته است. انتخاب نوع سازه ساختمان از جمله تصمیمات بسیار مهمی است که سازندگان و مهندسین باید با دقت نسبت به آن اقدام کنند. یکی از موارد مهمی که باید در مسیر ساخت و طراحی ساختمان اداری خود طی کنید طراحی داخلی است. انوع سازه بطور كلی شامل موارد زیر هستند.

برای این که ستون های آسیب دیده دوباره تقویت شوند و در کل ساختمان مقاوم سازی شود، راه هایی وجود دارد که در ادامه آورده شده است:- افزودن ورق پوشش به بال ستون فولادی برای تقویت آن و مقاوم سازی ساختمان است. سپس یک جنبه از کل فرایند طراحی و ساخت طاق را نیز بررسی خواهیم کرد. شمشیری ها صرفا جنبه ی تحمل بار نداشتندو بلکه تزئینات و حکاکی روی انها جلوه ی باشکوهی به ساختمان میداد. اوایل سبک گوتیک طاق ها هنوز به صورت نیم دایره ای ساخته میشدند. در کلیساها و بناهای سبک رومانسک از طاق های دایره ای و گرد استفاده میشد. بارز ترین شاخصه و ویژگی آن پنجره های بزرگ دایره ای شکل در نمای غربی کلیساست که با شیشه های رنگی تزئین می شدند. آلبرتی را میتوان جلودار طراحی نمای کلاسیک به شمار آورد. آلبرتی اعتقاد داشت که معماری باید نتیجهای زیبا داشته باشد و تحت تاثیر ویترویوس بود. برونلسکی و آلبرتی از پیشگامان مرحلهی آغازین معماری رنسانس هستند.

در این ساختمانها بیشتر بر روی ارتفاع و نورپردازی تمرکز میشد. بناها و ساختمانهایی که به این سبک ساخته شدهاند، معمولا ستونهایی با همان ظاهر معماری کلاسیک دارند. به این ترتیب ساختمانها و بناها در این دوره بیشتر به صورت هشت ضلعی، دایرهای و یا مربعی هستند. ولی شکل و کارکرد بناها و ساختار شهرها پس از مدتی دچار تغییر و تحول شد. یکی از سبکهای معماری که تغییر و تحول بزرگی در جهان به وجود آورد، سبک گوتیک بود. سبک معماری رنسانس، ظاهر معماری کلاسیک را تغییر داد و به آن جان بخشید. طراحی بناهای رنسانس، به صورت مربعی و متقارن بود و ابعاد آن را طبق یک واحد اندازه گیری حساب مینمودند.

در این فضاهای اداری دیوار و المان های مسدود کننده بین دپارتمان های مختلف به حداقل رسیده است تا میزان ارتباطات و همکاری بین پرسنل و مدیران افزایش یابد . در سبک رومانسک دیوار کلیساها ضخیم بود و از طاق های گرد بزرگ استفاده می کردند. تحمل وزن طاق های نیم دایره ای با ارتفاع بالاتر بسیار سخت بود.  بیشتر سازههای رومی پشت بندهای صافی دارند که برای حمایت از دیوارهای کم ارتفاع آنها کافی هستند. شمشیری یا پشت بند ساختمان، باعث بیشتر شدن استحکام دیواره ها می شود. اگر بخواهیم مثالی واقعی از این سازه بزنیم، میتوان میز و یا صندلی را مثال زد که چون برای بارهای ثقلی طراحی میشوند نیازی به قیدهای جانبی ندارند و در صورت وارد شدن نیروی جانبی به راحتی حرکت میکنند. به این خاطر، برای مثال سازههای گوتیک انگلستان از سازههای ایتالیایی متفاوت هستند و غیره.

به این دلیل که وقتی شما در این دو مورد حرفه ای باشید، قطعا برای خودتان بهتر است و فرصت شغلی بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.  تا اوایل قرن دوازدهم تاریخ مسیحیت وقتی که سبک گوتیک راه خود را به سمت برجستگی پیدا کرد، شکلهای رومی تا آن موقع تثبیت شده بودند و به ویژه به عنوان نوعی معماری کلیسایی پذیرفته شده بود. علاوه بر این، آنها هم چنین قلاب دوزیهایی نیز داشتند که عناصر را به شکل خاصی درآورده بودند و شکلهای گلها، غنچهها و برگهای پیچیده را نمایش میدادند. علاوه بر این، مهارت در کار با نرم افزار برنامه ریزی نیز یک امر ضروری برای مهندسان عمران به شمار میآید. از این رو متخصصان معماری و دیگر رشتهها درحال استفاده از این اپلیکیشن هستند تا نحوه عملکرد و باگهای این برنامه مشاهده و درنتیجه اقدام به برطرف کردن آنها شود. رو به افزایش است. چه مواردی برای طراحی داخلی ساختمانهای اداری موجب افزایش بهرهوری میشود؟  اگر چه طاقهای سبک رومی شکل گردی دارند اما طاقهای سبک گوتیک نوک دار هستند.  اگر چه طاقهای بشکهای و طاقهای متقاطع به عنوان ویژگیهای معمول معماری رومی تثبیت شدهاند اما ما نمونههایی از سازههای ساخته شده در طول دوران انتقالی را داریم که در آن طاقهای شیاردار در سالنهای کلیسا (ساختمان اصلی کلیسا) به کار رفتهاند.

برونلسکی اولین معمار حقیقی سبک رنسانس بود که روشهای کلاسیک را به این سبک وارد کرد. ، معمار و مورخ بزرگ رومی، “حاصل پایداری، سودمندی و مسرت بخشی است”. پنجره های متعدد از سمت غرب، دو برج در دو طرف و درب بزرگ از ویژگی های معماری گوتیک بود. هرم بزرگ جیزه با نامهای هرم خئوپس یا هرم خوفو نیز شناخته میشود. اعضای شورای مرکزی باید علاوه بر عضویت در هیات مدیره سازمان استان، خوشنام و دارای سابقه انجام کارهای طراحی یا اجرایی یا علمی و تحقیقی و آموزشی برجسته و ارزنده باشند. چون دفتر مرکزی شرکت لانگابرگر یک شرکت سبدسازی بود، بنای آن طوری طراحی شده که نمایانگر مهمترین محصول شرکت یعنی سبد باشد. زمانی که صحبت از طراحی واحد اداری میشود، یعنی برای هر کارمند یا کارشناس یا مدیر و کلا برای هر کدام از پرسنل با هر سمت و وظیفه ای می توان طراحی مشخص و منحصر به فردی داشت. در این مقاله سعی نمودیم درباره دو نوع سبک معماری جذاب گوتیگ و رنسانس، ویژگیها، نمونهها، مرحلههای مختلف آنها در هر دوره و… البته منظره های داخلی این تونل جذاب با نورهای آبی رنگآن ، این زمان را برای ما کوتاه تر میکند. ارتفاع بلند با حرفه ای که معماران آن زمان آموخته بودند حس غلبه ی ساختمان کلیسا بر جاذبه ی زمین را القا میکرد.

ولی پروژه های ساختمانی بزرگتر و پیچیده تر به متخصصان حرفه ای نیاز دارد که در رشته های تخصصی آموزش دیده اند و معمولا توسط یک معمار هدایت و راهنمایی می شوند. نوع فضای کنفرانس و کلاس به انعطافپذیری، ملاحظات لازم برای پیشبینی حداکثر استفاده و خطوط ابزار صوتی و تصویری مانند صدا، برای ارائههای چندرسانهای و کنفرانسهای تلفنی و ویدئویی نیاز دارد. صنعت ساختمان سازی هم مانند صنایع دیگر از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. نمونه ای از جلوه این مفهوم را می شود در خانه های ایرانی شهرهایی مانند اصفهان و کاشان دید. معماران ایرانی با در نظر گرفتن ضخامت دیوار و به کار گیری مصالحی همچون خشت و آجر نوعی عایق حرارتی به وجود میآوردند که مانع انتقال هوا به درون میشد.

امروز قصد داریم شما را با هنر گوتیک آشنا کنیم. در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با ویژگی های اصلی معماری گوتیک آشنا کنیم. مجموعه معماری گرایش معماری-معماری: این گرایش بیشتر به طراحی فضاهایی برای انسان و مطالعه روی ارتقای کیفیت معماریهایی که در حال انجام است میپردازد. تکلیف گرایی در مجسمه سازی و نقشی به این صورت بود که شکل طولانی انسان را در موقعیتهای غیرطبیعی و پیچیده قرار میدادند. انسانِ ساخته شده، دوباره عمل میکند و دوباره آن عمل انسان را میسازد. در این فضاهای اداری فرد می تواند حتی یک میز در هر بخشی از سالن برای خود اجاره کند(Hot desk) و یا اینکه در حالت به اصطلاح Dedicated office عملا اتاق مخصوص به خود را در چنین محیطی اجاره کند . در هر مکانی، بناهایی با ستونهای فرعی باریک، منارههای مارپیچ و ستونهای اصلی قوسی شکل مشاهده نمودید، به سبک معماری گوتیک باید پی ببرید. نمونه ی بارز آن را در کلیسای سالزبری می توان مشاهده نمود. ما نمونههایی از سازههای مختلف را داریم که به دوران گذر و انتقال تعلق دارند که در آن ما میتوانیم برخی تغییرات بدیهی را در شکلهای رومی مشاهده کنیم که با گذر زمان، به صورت متمایز به شکل گوتیکی ظهور کردهاند.

معماران بر این باور بودند که اگر نقشه ساختمانی در اطراف مرکزی خود، ظاهری یکسان داشته باشد. بنابراین، اگر چه سبک معماری این کلیساها در کل رومی باقی مانده است اما طاق شیاردار یک عنصر انتقالی بود که یک ویژگی متمایز از سبک گوتیک شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این مجتمع مسکونی در دو مسابقه ی طراحی برنده ی جایزه ی نخست شده است. میکس قوی صداها، حرکت سرگیجهآور و شبیه به ترن هوایی، دوربین از کنار آسمانخراشها و همه اینها در این فیلم، با انتشار آنلاین آن، کاملاً در تضاد است. یک ساختمان اداری دو طبقه با نمایی خاص و طراحی شده میتواند ارج و قرب شما را بیشتر کند. در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید. اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. سال ۱۳۸۳ انجمن مفاخر معماری ایران مراسمی را در روز ۳ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی برپا کرد و پیشنهاد کرد تا این روز به نام روز معماری شناختهشود.

از آنجا، این سبک در میان سازندگان استادکار بین المللی در سراسر اروپای غربی و مرکزی گسترش یافت. هنر گوتیک در قرون وسطی و در اروپای غربی و مرکزی شکل گرفت. سبک گوتیک در زمان قرون وسطی و در اروپای غربی و مرکزی ترویج یافت و از قرن 12 تا اواخر قرن 16 میلادی ادامه پیدا کرد. در زمان رنانس پیشرفته معماری به اوج تقارن رسید. معماری رنسانس را میتوان به ۳ مرحلهی آغازین، پیشرفته و پسین تقسیم کرد. معماری گوتیک در سه دوره آغازین، پیشرفته و پسین تقسیم بندی می شود. علاوه بر جنبههای فراوان دیگر، سه عنصر پایه وجود دارند که سبک رومی را از سبک گوتیک متمایز میکنند. علاوه بر قد بلند، آنها در نوع خود آثار هنری هستند که اغلب با نقاشی های دیواری پیچیده تزئین می شوند. نمای جانبی کلیسا نیز با ستون ها و پشت بند ها (شمشیری ها) تزئین میشد. به دلیل این که سازههای گوتیکی بلند هستند، پشت بندهای مایل برای حمایت از دیوارهای بلند و مرتفع آنها معرفی شدند.

یکی از ویژگیهای این بناها وجود طاقهای نوک تیز بود. همچنین بر ریزش صفحات سنگی دیوارها که به واسطه بندهای باز پنجرههای بین ستونها و در طاق آجدار و در سهفوریوم و در نهایت در طاقهای نگهدارنده پرتاب شده از پایهها به بیرون برآمده بودند، تأثیر گذاشت. کسی که در صحرا زندگی میکند، امکان استفاده کردن از چوب و برگ را ندارد؛ میوههای جنگلی مصرف نمیکند؛ صداهایی که میشنود؛ متفاوت است نگرانیهایش متفاوت است یعنی همه اجزاء شکل زندگی او تحت تأثیر شرایط جغرافیایی تعیین میشود. به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، عبارت گوتیک هیچ ارتباطی به گوتها ندارد؛ چون گوتها به عنوان بیتربیتها اشاره میشوند و سبک معماری که از هیچ الگوی هندسی متقارن پیروی نمیکنند به طور تحقیر آمیز به عنوان گوتیک در قرن هفدهم شناخته میشود. به گزارش مشرق، اقبال شاکری نماینده مجلس امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاههای بینالمللی، گفت: یکی از مهمترین مسائل نهضت ملی مسکن روش تأمین مالی آن است بگونهای که تونل زیردریایی بین فرانسه و آلمان مهمترین ویژگی که داشت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بود،در بخش مسکن هم مهمترین روش تأمین مالی و بیمه و تضمین کیفیت ساخت و ساز است.

بنابراین با این شمشیری ها می توان ساختمان های بلند تر و با وزن سایت 3darchitecture بیشتری بنا نمود. در گوتیک عمودی در انگلیس با توجه به هدف گوتیک که ایجاد ارتفاع بالاست بخش بندی های عمودی و تزئینات و افزایش جزئی ارتفاع همگی موجب بلند تر دیده شدن ساختمان هایی با معماری گوتیک می شد. گوتیک پسین در انگلیس به گوتیک عمودی مشهور است. سیر تکاملی از آغازین تا پسین را می توان در کلیساهای ساخته شده در قرون وسطی به وضوح مشاهده نمود. درسبک رنسانس، معماری رومیان و یونان باستان نیز مشاهده میشود. در قسمت قبل راجع به تفاوت های معماری رنسانس و گوتیک نکاتی را بیان کردیم، که معماری گوتیک در ارتباط با طرح های کلیسا و مکان های مذهبی بود ولی معماری رنسانس، عصری جدید بود که برای احیای عصر کلاسیک وا ز بین بردن معماری گوتیگ، ساخته شده بود. مانند اتاقهای کارشناسی یک یا چند نفره، سالنهای کار گروهی، اتاقهای جلسات، بایگانی جاری (در ارتباط با کار اداری)، محل دستگاه فتوکپی، انبار روزمره ، لوازم مصرفی و موارد مشابه. در همین راستا، عده ای هستند که به معماری علاقه مند هستند، از این رو به آن ها توصیه می شود تا در دوره معماری و هنر های زیبا، در مجموعه ای معتبر مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنند.

در این راستا شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بر اساس استانداردهای مورد تایید وزارت نفت و دیگر سازمانهای معتبر بین المللی، اقدامات موثری را در حوزه های مختلف کاری به انجام رسانده است. این اقدامات هم می تواند در راستای تعویض مبلمان و هم بهسیازی ساختار کلی فضا صورت پذیرد. نورپردازی موضعی هم میتونه به زیباتر شدن فضا و کاهش هدر رفت انرژی کمک کنه. همچنین از مصالحی نظیر آجر استفاده شده که علاوه بر بالا بردن میزان پیوستگی با محیط، دارای ظرفیت حرارتی بالایی بوده و میزان مصرف انرژی ساختمان را کاهش می دهد. علاوه بر آن، نور طبیعی میتواند علائم افسردگی را کاهش دهد. در این دوره علاوه بر تاکید روی زیبایی تعادل و تناسب، طرح مرکزی و تقارن چرخشی نیز مورد توجه قرار گرفت.