احداث ساختمان اداری معماری سه بعدی

بسیاری از مهندسان بر این باور هستند برای جلوگیری از شوک به افراد در هنگام ورود به ساختمان ، بهتر است درجه حرارت ورودی ها را در تابستان 4 تا 6 درجه بالاتر از درجه حرارت اداره در نظر گرفت. سیستم­های کرکره­ای با کنترل میزان نور بسیار تطبیق­ پذیر هستند و می­ توانند نور ورودی به داخل ساختمان را به خوبی کنترل کنند. بر اساس این ادعا اگر جلوی انرژی حرارتی ساختمان قبل از ورود به داخل ساختمان گرفته شود بار سرمایشی ساختمان به نصف کاهش پیدا می­کند. یا در صورتی که فضای اختصاصیافته برای این ساختمان طوری نبود که بتوان چنین چیدمانی را انتخاب کرد، باید در بودجهبندی اولیه به پنجرههای دوجداره و دیوارهای عایق صدا توجه کرد تا افرادی که داخل ساختمان هستند از سروصدای بیرون در امان باشند. در محیطهای اداری که نیاز به تمرکز و دقت بیشتر کارشناسان است، استفاده از درب و پنجرههای عایق صوتی اهمیت دارد.

از آن به بعد سیستم­ها در انواع دستی، مکانیکی ، الکترونیکی و هوشمند توسعه زیادی را تجربه کرده­اند و در بخش هایی از سیستم های سیرکولاسیون، سیستم­های خدماتی و یا بخش هایی از پوشش ساختمان در اشکال­ مختلف در معماری ظاهر شده اند. دیوار حائل، یا سطح بتنی دو بخش تحتانی و فوقانی را به صورت یک طبقه اداری در بالا، و یک بخش فروشگاهی در پایین به­ گونه­ ایی از هم جدا کرده که سقف فروشگاه که در طبقه اول است به شکل راه پله درآمده است و بخش اداری را مستقیما به پیاده روی جلوی ساختمان متصل می­کند. 3. در صورت نیاز، گچکاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی در این مرحله انجام میشه.

همچنین زمان زیادی هم لازم دارد. البته احداث دفتر و شرکت هم کار راحتی نبوده به سرمایه کافی و وقت گذاشتن برای کسب مجوز های مختلف نیاز دارد. ساختمان اداری حتماً باید طوری طراحی شود که برای کسبوکارهای مختلف کاربرد داشته باشد. تبدیل انباری که در گذشته کاربرد چندانی نداشته، به دفتری مجزا. علاوه بر این، فضایی برای بانک در طبقه همکف در نظر گرفته شد که دسترسی به آن به طور کلی به صورت مجزا صورت می پذیرد. بناها به دست معمارهای متخصصی چون Brunelleschi، Alberti، Michelangelo و Palladio ساخته شدند و سبک های مجزا ظهور کردند. این مجموعه به سبک مدرن طراحی شده است. طراحی داخلی آن جا ضرورت پیدا می کند که انسان بیش از هشتاد درصد از اوقات زندگی خود را در فضای بسته می گذراند. سیستم بسته اداری نیز به محیطهایی می گویند که به وسیلهی دیوارهای جدا کننده و به شکل اتاقهای مستقل ساخته شدهاند.

در طول مراحل طراحی این ساختمان تجاری مدرن، تلاش طراحان بر این بوده تا علاوه بر توجه به نیازهای امروزی دفاتر مدرن، بهره مندی از دانش قبلی را نیز در طراحی این پروژه مد نظر قرار دهند. سازمان نظام مهندسی موظف به نظارت بر حسن انجام کار اشخاص حقوقی و دفاتر مهندسی طراح میباشد و در صورت بروز تخلفات حسب مورد با توجه به آییننامههای موجود با آن تخلف برخورد شود. اتفاقی که در سال های گذشته با افزایش پروژه های موفق از طرف معماران منظر در حال توسعه است و شرایط کار را برای فعالیت این رشته، مساعدتر کرده است؛ به شکلی که شاهد حضور معماران منظر در پروژه های خصوصی یا عمومی به شکل دفاتر یا شرکت های مشاور می باشیم، اما از طرف دیگر برای تاثیرگذاری این حرفه در سطح شهر، نیاز به نوعی تغییر نگرش از طرف کارفرمایان پروژه های عمومی و شهری، خصوصا در سازمان هایی مثل سهرداری به طراحی منظر است. چون سازما نها، ساختمانهایی را میطلبند که تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف آنها را بتوان به آسانی تغییر داد و قسمتهای ساختمانی عملکردهای مختلف خود را جوابگو باشند. در صورتی که کارکنان در محیط کار خود به نوعی حس راحتی داشته باشند، امور جاریشان را میتوانند به نحو مناسبتری انجام دهند.

اینکه قرار است چه متراژ و اندازهای بازسازی شود، مهم است. حداقل متراژ دفتر فردی در حدود 12 متر مربع است. از طرفی از طریق بازسازی محیط اداری میتوان خرابیهایی که در این مدت به وجود آمده را تعمیر و در نتیجه در بهرهوری بیشتر از انرژی، کمک زیادی نماید. سنتی نیز وجود دارد که فرامکانی و فرازمانی است و همهی تاریخ را دربرمیگیرد که سنتالله است. اگر مکانی که در آن کار می کنید نسبتاً گرم است، هر روز در معرض آفتاب سوزان هستید و پاهایتان عرق می کند، داشتن یک جفت کفش ایمنی تنفسی و سبک در این زمان چه نعمتی است.

در طراحی این بنا، فضای تجاری و اداری با دیواری حائل از هم جدا شده و طرحی مدرن و بدیع را به نمایش گذاشته است. مطالعات یک بعدی با استفاده از این برنامه برای مطالعهی سیستمهای رودخانهای پیوسته یا ناپیوسته که عمدتا در یک جهت جریان دارند استفاده میشود. برای اطلاع از هزینه ساخت سازه مورد نظر خود و تهیه برنامه ساخت آن به متری چند مراجعه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قیمت کفش های ایمنی را از چند وب سایت در نظر بگیرید و پس از دستیابی به اندازه کفش مورد نیاز، برای کارمندان خود به صورت عمده سفارش دهید.

دکوراسیون داخلی فضاهای اداری از جنبه های مختلفی اهمیت دارد و از این رو بازسازی آن نیز با اهداف متفاوتی انجام می شود. 7. حالا سایر المانهای جدید در دکوراسیون (مثل شلف، گلدان و …) رو اضافه کنین. را بشناسد تا بتواند خدمت جامعی را ارائه کند پس معماری لابد سری هم در علوم انسانی دارد . به عبارتی، مهندسی عمران، رشتهای کاربردی است و علوم محض در آن به ندرت مطالعه میشوند. پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین. با مجهزکمردن ساختمان توسط روشنایی های متحرک و سامانه ی تهویه ی مطبوع، انرژی تنها در زمان و مکانی که نیاز است مصرف خواهد شد. ایستگاههای کار متداول شامل موارد زیر میباشد: یک یا دو سطح کار، میز متحرک برای ملاقات، فضا برای کارکنان و محل نگهداری مدارک و اسناد و جداکنندههای فضا. معماری متحرک به معنای امروزی در سه دهه اول قرن بیستم میلادی ظاهر شدند. پلههای برقی میتوانند جابه جایی و انتقال افراد را با سرعت زیاد و حجم بالا انجام دهند، اما هزینهی بالایی را برای ساکنین ایجاد میکنند و اغلب در بخشهایی استفاده میشوند که نزدیک طبقات اول میباشد. در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات میکنند، نیازهای پروژه را درک میکنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی میکنند و طرح کلی خود را توسعه میدهند.

بازسازی فقط محدود به ساختمان های قدیمی و سالخورده نمی شود و گاهی ما نیاز داریم فضای زندگی و دکوراسیون منزل یا مغازه و دکوراسیون داخلی محل کارمان به صورت اساسی تغییر کند و حتی چیدمان داخلی فضاها با برداشتن دیواری یا گذاشتن پارتیشن، تغییرات سقف و کف ، نورپردازی و سایت 3darchitecture … خود بسندگی: معماران ایرانی مصالح خود را از نزدیک ترین مکان ها جمع می کنند ، چه در شهر و چه در روستا ار مصالح اطراف خود استفاده می کردند و نزدیک ترین مکان را برای تامین مصالح ساختمانی انتخاب می کردند .مزیت خود بسندگی این است که هنگام بازسازی ساختمان و بنا تمام مصالح در دسترس بود، یکی از شگفتی های این اصل معماری ایرانی ایجاد سقف های گنبدی شکل است که ریشه در خودبسندگی معماری ایرانی دارد. سازندگان و تولیدکنندگان مسکن آزاد بهدلیل اینکه بهدنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای ساختمانها در سطح شهر هستند. از ساختمان معابد اتروسک تنها شالودههای سنگی بر جای مانده، زیرا خود بنا از چوب ساخته میشده. با این حکم، قانون پیشاپیش به یک بهانه مخالفان پاسخ داده است، زیرا بعضی از مخالفان، نداشتن پول کافی برای اجاره مسکن تا پایان نوسازی را دلیل مخالفت شان اعلام میکنند.

از طرفی معمولا اسکلتبندی ساختمانها طول عمر زیادی دارند و تنها بافت خارجی ساختمان است که به مرور زمان تخریب شده و به بازسازی نیاز دارد. به همین علت توصیه میشود به جای صرف هزینههای بیدلیل از ساختمان قبلی استفاده کرد و تنها ایرادات و مشکلات ان را حل کرد. بسیاری از جزئیات بکار رفته در ساختمان بدیع است و سابقه قبلی ندارد. در مجموع دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایلها بایستی به راحتی انجام شود. را به شکلی زیبا و مهندسی گردهم آورد تا خریداران از اقصی نقاط کشور به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. نیز دسترسی پیدا کنید و گاهی این قسمت هم از امکانات اینترنت برخوردار است. بر اساس گفتههای آدلف لوس «تزیئنات جنایت است» معماران به دنبال جایگزینی برای طراحی داخلی از طریق ساخت شاهکارهایی با ساخت و ساز مصالح مدرن بودند که هم عملکردی و هم چشمنواز باشند. حال آنکه برای ضلع شمالی، هوا بسیار مطلوب است و استفاده از هوای تازه به تنهایی کفایت می کند که از طریق سیستم هوا ساز در هر طبقه این امر ممکن می شود. همانطور که اشاره شد طبقه دوم ساختمان، پشت بام این مجموعه است که در اختیار بخش اداری قراردارد تا در مراسم­ ها و مهمانی های خود از آن به عنوان باغ سقفی Roof garden استفاده کنند.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند بین معماری گذشته و آینده ارتباط برقرار نمایند و مفاهیم و ارزش های آثار تاریخی را استخراج کرده و به جامعه معرفی کنند. آثار معماری ایران بیش از هر چیز مذهبی هستند و دارای خصلت نیایشی میباشند. حتی برای اولین بار، مجله San Francisco Chronicle در آخرین شماره خود، چندین ساختمان مهم را که با الگوی معماری اسلامی در ایران ساخته شده بود معرفی کرد و مدعی شد که معماری ایران به قلب آمریکا رفته است. علاوه بر اینکه تمامی اصول اولیه طراحی پلان ساختمانی در طراحی ساختمان اداری نیز رعایت می شود، چند نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد که با رعایت آن می توان تضمین کرد تمامی واحدهای موجود در یک ساختمان اداری، استاندارد و اصولی طراحی شده اند. در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمقهای مختلف ارائه شده است.

طراحی روشنائی به صورتی است که تقسیم فضاها به سادگی صورت پذیرد و نیازی به تغییر محل چراغها نباشد ولی با وجود سقف کاذب امکان تغییر آنها به سادگی وجود دارد. البته این فضاها در نهایت تغییر کاربری داده و مورد استفاده بخش اداری قرار گرفت. لامپهای ال ای دی چون عمر طولانیتری دارند و هزینه نگهداری آنها کمتر است، میتواند به عنوان یکی از بهترین گزینهها مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال یک معمار علاوه بر طراحی بنای ظاهری یک ساختمان باید این موضوع را در نظر بگیرد که طراحی داخلی هم بر اساس اصول زیباشناسی باشد و محیط آرامش بخشی را برای افراد خانه فراهم کند. بسیاری از ایده های معماری و جزئیات استفاده شده در بنای این ساختمان راهنمای طراحی در ساختمانهای بسیاری شد که پس از آن طراحی شده اند. این بنای دو طبقه با کاربری تجاری اداری، در طبقه همکف خود شامل یک فضایی عمومی برای تجارت و فروش محصول و در طبقه­ ی اول شامل یک دفتر خصوصی است و در طبقه دوم پشت بام قرار گرفته است. همچنین عایق گرمایشی نیز باید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمانهای اداری مورد توجه قرار گیرد.

هانس مه یر مارکسیست در مقالهای با عنوان «دنیای جدید» نوشت: «هر عصری فرم جدید خود را میطلبد. همکاری همه مهندسین و تکنسین های مهندسین مشاور شارستان در حدود سه سال کار سنگین نتیجه مطلوبی را بوجود آورد که شایسته نامیدن آن به عنوان یکی از نشانه های شهر تهران و نمونه معماری و مهندسی قابل توجهی است. سابقه ی احداث ساختمان های مرتفع در ایران به اواخر دهه 40 خورشیدی برای ساخت مجتمع های مسکونی در شهر تهران بازمی گردد. اختصاصی ساختمان آنلاین: در سال ۱۳۹۴ پروژه­ی ساختمان اداری – تجاری ترمه در شهر همدان، شهری تاریخی با شهرت معماری اقلیمی خاص خود، طراحی و اجرا شد. استفاده ازآجر علاوه بر این که با بافت های سنتی هماهنگ است، باعث حفظ سبک معماری اقلیمی و بومی منطقه نیز شده است. چه راهکارهایی برای کم کردن فاصله لجستیک دیجیکالا در مقایسه با لجستیک کسبوکارهای بزرگ اینترنتی در دنیا مانند آمازون متصور هستید؟ در اساسنامه مواردی مانند قوانین و فرهنگ زندگی در آن مجتمع، حقوق و وظایف هر یک از اعضا از جمله مالکان، مستاجران، مدیران، بازرسان و … یکی از مواردی که باید در طراحی و معماری مورد توجه قرار گیرد، روشنایی روز است.

چنین درهایی در صورت وجود افراد مسن در خانه بسیار مناسب هستند. محافظت در برابر اتفاقات هواشناختی، مقیاس خاص عناصر معماری -در تناسب با بدن انسان-، منبع گرما، مکان مناسب برای ذخیره غذا و پیشبینی نیازهای بهداشتی از عواملیاند که در فرهنگهای مختلف وجود دارند؛ ولی هر فرهنگ با توجه به اولویتهایش، رابطهاش با طبیعت و درکش از بدن انسان، به این نیازها پاسخ میدهد. سقف کاذب ها، مدولار طراحی شده و چراغها در فواصل مناسب نصب شده اند تاسیسات الکتریکی و H.V.A.C از زیر سقف کاذب عبور می کند و در کف طبقات هیچ لوله ای نصب نشده است، تا در دراز مدت اشکال ایجاد نکند جزئیات ساختمانی حتی در مورد دیوارهای پارکینگ هم رها نگردیده و تا ارتفاع خاص با مصالح قابل شستشو پوشانده شده است.

به روز کردن محیط اداری با استفاده از کاغذ دیواری، طراحی ترکیبی و نورپردازی حرفهای باعث میشود تا راندمان کاری کارکنان نیز بالاتر برود. مطلب رو با بررسی اهداف و دلایل بازسازی ساختمان اداری شروع میکنیم. 1. بازسازیهای جزئی که بیشتر تغییرات داخلی رو شامل میشن، میتونن در حین فعالیت ساختمان اداری اجرا بشن و نیازی به تعطیلی شرکت نیست. علائم نشست ساختمان شامل شکاف بین دیوارها و کف ساختمان، ترک در اطراف میخ های فرو رفته به دیوار، ترک در دیوارهای زیرزمین و غیره است. درواقع تنها بخشهای از ساختمان مشکلاتی اعم از نم کشیدن دیوارها به خاطر محل قرارگیری غلط آشپزخانه و سرویس بهداشتی، مشکلات کف شامل لق بودم سرامیکها و غیره، قدیمی بودن رنگ ساختمانها، کابینتها، ایرادات سیستم گرمایشی، ترک روی دیوارها به خاطر نشتی لولهها، از بین رفتن عایقبندی به ویژه در پشتبام سرویسها و غیره دارند که با بازسازی میتوان به راحتی این مشکلات را حل کرد. اما این تنها آغاز راه است و با در نظر گرفتن صحیح اصول و مراحل ساخت و ساز می توان به نتیجه مطلوب رسید. هنرمند و مجسمه ساز هلندی، “دریس کرای کمپ”، این ساختمان های آینده را در اواخر دهه 1970 طراحی کرد و در سال 1984 ساخته شدند.

علاوه بر ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه کافی در کارکنان میتواند استرسهای ناشی از محیط کاری را به حداقل برساند. هدف یک ساختمان، در درجه اول ایجاد سرپناه در کنار امنیت برای ساکنین است. ساختمان توسط مهندسان طرح، آقایان فرشاد مهدی زاده و احمد بطحانی و همکاران طرح، خانم­ ها مرضیه رجب زاده، هاله نبوی و آقای بابک عبدالغفاری در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و در دو طبقه بنا شد و بخاطر طرح ویژه و خاص خود توانست رتبه­ ی اول جایزه ­ی Architizer از نگاه داوران را، در همان سال از آن خود کند. تبصره- این ماده شامل طرحهای وزارتخانه ها و سایر دستگاههای دولتی که دارای مقررات خاص می باشند، نمی شوند. فناوری بی سیم موجب بهتر شدن مبلمان متحرک و طرحهای متنوعتر میشود. ماده ۳۶- وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمانهای استان و شهرداریها ترتیبی خواهد داد که در شهرهائی که برای انجام خدمات فنی و مهندسی اشخاص واجد صلاحیت به تعداد کافی وجود ندارد، خدمات مشورتی و راهنمائی در زمینه طراحی و اجرای ساختمانها از طریق تهیه طرحهای همسان (تیب) و انتشار جزوات آموزشی به زبان ساده و یا نوارهای آموزشی و سایر روشهای مناسب با بهای اندک در اختیار اشخاص قرار گیرد.