کاندو در مقابل آپارتمان: تفاوت چیست؟

نقطه ضعف اصلی اجاره آپارتمان این است که پرداخت های ماهانه ای که می کنید به سمت پرداخت وام مسکن در مکانی که تبدیل به یک دارایی اصلی برای شما می شود، به صاحبخانه شما پرداخت نمی شود. حساب بانکی (یا شرکت مدیریت املاک).

تام مک کورمک، شریک ارشد و کارگزار در Resources Real Estate می‌گوید: «شاید کمتر در ماه خرج کنید، اما این پول/ارزشی است که هرگز به دست نخواهید آورد: این پول در جیب صاحبخانه شما می‌رود.» نیوجرسی. و شما در یک بازار قدردانی چیزی به دست نمی آورید. و هیچ کسر مالیاتی ندارید. اخلاقیات داستان: اگر توانایی مالی دارید، بخرید، اجاره نکنید.â€

و لزوماً از مالیات بر دارایی نیز اجتناب نمی کنید: اجاره دهندگان معمولاً متوجه می شوند که مالک مالیات ملک خود را در آپارتمان با افزایش اجاره ماهانه در زمانی که می توانند (و به تبع آن سپرده امنیتی) جبران می کند.

مزایا و معایب یک کاندومینیوم

طرفدار شماره یک داشتن یک کاندومینیوم دقیقاً این است: شما صاحب مکان خود هستید، و اگر حتی اگر وام مسکن خود را به صورت ماهانه پرداخت کنید، همچنان در حال ساختن سهام هستید.

مک کورمک می گوید: “مالکیت خانه در کاندو با اجاره آپارتمان بسیار متفاوت است، و مهم است که بدانیم تفاوت ها صرفاً در مورد هزینه های ماهانه نیست.” ارزشی وجود دارد که مستقیماً به شما نسبت داده می شود، حتی اگر از تأمین مالی وام مسکن استفاده کرده باشید. و در یک بازار قدردانی، این بدان معناست که ارزش شما بدون تلاش یا سرمایه گذاری بیشتر در حال افزایش است. البته تضمینی نیست، اما داشتن املاک و مستغلات از لحاظ تاریخی یک پیشنهاد برنده است.

مزایای دیگر عبارتند از کسر سود وام مسکن در زمان مالیات و امکان استفاده از هر رنگی که برای اتاق نشیمن خود می خواهید: سلام، یاسی و پوس!

کاندو در مقابل آپارتمان

جنوب آفریقاعکس: گتی ایماژ

با این حال، وقتی نوبت به مسئولیت‌های مالکیت خانه می‌رسد، پول با شما متوقف می‌شود. آیا مشکل تعمیر و نگهداری مانند نشتی لوله یا شکستگی پنجره دارید؟ شما نمی توانید فقط با شرکت مدیریت املاک یا صاحبخانه تماس بگیرید تا از آن مراقبت کنند، زیرا این شما هستید!

علاوه بر این، احتمالاً باید با نوعی انجمن کاندو سر و کار داشته باشید (البته یک انجمن مالکان خانه، از جمله هزینه های HOA آنها). بالاخره یک نفر باید هزینه های نگهداری آن مرکز تناسب اندام را بپردازد و حقوق نگهبان 24 ساعته ساختمان کاندو را بپردازد!

لودوینک می‌گوید: «انجمن‌های کاندو قوانینی را ایجاد و اجرا می‌کنند که ساکنان آپارتمان‌های مسکونی باید از آن پیروی کنند». “آنها برای پرداخت هزینه های نگهداری مناطق مشترک و تأمین هزینه های عملیاتی، حقوق دریافت می کنند.»

یکی دیگر از اشکالات این است که شما باید بتوانید پیش‌پرداخت و هزینه‌های بسته شدن را پرداخت کنید و تامین مالی را ترتیب دهید. آن را با یک آپارتمان مقایسه کنید، جایی که معمولاً می توانید فقط با یک سپرده امنیتی و اجاره ماه اول در آن نقل مکان کنید.

خرید کاندومینیوم در مقابل اجاره آپارتمان

پس کدام بهتر است، آپارتمان یا کاندو؟ این، مانند همیشه در مورد املاک و مستغلات، به شرایط خاص شما بستگی دارد. لودوینک می‌گوید: «اگر خریدار خانه به اجاره آپارتمان یا خرید کاندو فکر می‌کند، من آنها را تشویق می‌کنم که اگر می‌خواهند ملکی داشته باشند و مسئولیت‌های مربوطه را بر عهده بگیرند.» “علاوه بر این، مانع بزرگتری برای ورود به خرید کاندو وجود دارد، زیرا آنها یا باید وجوه نقدی داشته باشند یا بتوانند برای خرید آن بودجه دریافت کنند.”

کاندو در مقابل آپارتمان

عکس: گتی ایماژ/آندریا پاتینو

طولانی‌مدت و مهم‌ترین مزیت آن این است که مالکان آپارتمان با پرداخت‌های وام مسکن خود، سهام ایجاد می‌کنند. «این احتمالاً بسته به بازار متفاوت خواهد بود، اما کاندو یک گزینه عالی برای اولین خریدار است، زیرا معمولاً قیمت آن مقرون به صرفه‌تر است و اگر جامعه مطلوبی باشد، همچنان قیمت فروش مجدد خوبی دارد.» مک کورمک می گوید.

سوالات متداول:

آیا آپارتمان کاندو یا آپارتمان است؟

“Flatâ € به سادگی یک اصطلاح انگلیسی برای آپارتمان یک طبقه است.

مزایای زندگی در کاندو چیست؟

شما مالک یک کاندومینیوم هستید، بنابراین می‌توانید بازسازی‌هایی را که می‌خواهید انجام دهید و از رنگ‌های رنگی که می‌خواهید بدون نیاز به درخواست اجازه استفاده کنید.

معایب زندگی در کاندو چیست؟

به عنوان مالک، شما مسئول هزینه‌های نگهداری و مالیات بر دارایی، تعمیر چیزهایی هستید که خراب می‌شوند، و پرداخت هزینه‌های کاندو که جوامع کاندو از واحدهای جداگانه برای نگهداری مناطق مشترک می‌گیرند، همه چیزهایی که معمولاً مجبور به پرداخت آن نیستید. به طور مستقیم زمانی که شما در یک ملک اجاره ای زندگی می کنید. شما همچنین باید تمام مسائل مالی و حقوقی را که با هر نوع خانه جدید انجام می دهید، مانند تنظیم وام مسکن و استخدام وکیل املاک، انجام دهید.

آیا کاندوها ساکت تر از آپارتمان ها هستند؟

از نظر فیزیکی، کاندوها مانند آپارتمان‌ها هستند، به این معنی که می‌توانند واحدی در یک مجتمع آپارتمانی یا بیشتر یک خانه تک‌خانواری به سبک خانه شهری در یک اجتماع کاندو باشند. مسائل فیزیکی که ممکن است بر یک آپارتمان یا خانه شهری تأثیر بگذارد، از جمله سر و صدا نیز بر کاندو تأثیر می گذارد.

source: https://www.architecturaldigest.com/story/condo-vs-apartment-whats-the-difference