موی فر دارید؟

آب سرد یا گرم؟ آب داغ رطوبت مو را از بین میبرد و آن را خشک میکند. بهتر است موهای خود را با آب سرد بشویید. اجتناب از آب داغ موقع شستن موها، رطوبت داخل موها را حفظ میکند و باعث افزایش استحکام موها میشود. شستشوی موها با آب خنک هم به بسته شدن کوتیکول مو کمک میکند. شستوشوی هر روز موها با شامپو، برای کسانی که موهای فر دارند، ایدهی خوبی نیست و باعث خشک شدن موها میشود. شامپو زدن زیاد، رطوبت و چربی طبیعی لازم برای حفظ استقامت و درخشندگی تارهای مو را از بین میبرد. بهتر است که یک برنامهی شستوشو داشته باشید و آن را تغییر دهید تا به بهترین زمانبندی برای شستن موها برسید. در حالت کلی بهتر است که هر سه روز یک بار موهای خود را شامپو بزنید. موی فر معمولا خشک و شکننده است و موقع شانه کردن ممکن است خیلی زود بشکند. برای شانه کردن این موها باید مراقب باشید و ابتدا از یک شانهی دندانهدرشت استفاده کنید تا گرهی موها باز شود.

موی فر یکی از آرزوی دختران جوان و بسیاری از خانم ها است. نگهداری از مراقبت از موی فر شاید به نظر شما هم سخت باشد ولی اگر نکته های آن را بدانید، متوجه می شوید کار سختی نیست. شستن موها با شامپوهای پاک کننده Clarifying اگرچه ظاهر زیبایی به آنها میدهد اما باعث خشکی و وز شدن موها میشود. به همین دلیل توصیه میشود برای مراقبت از موهای فر تا حد ممکن کمتر آنها را شامپو بزنید و از شامپوهایی که خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی و ضدمیکروبی دارند استفاده کنید. هیچ وقت قدرت نرم کنندهها را دست کم نگیرید و فراموش نکنید که شما در فصل تابستان هم به استفاده از نرم کننده مو نیاز دارید. برای نرم کردن و حالت دادن به موها میتوانید از ماسکهای نرم کننده هم استفاده کنید و آنها را شب روی موها بزنید و صبح شامپو بزنید تا رطوبت موها تامین شود و موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

شما به دنیا آمدهاید تا آزاد و رها باشید، و موهایتان هم همین طور! مدل ساده و بدون پیرایه این موهای فرفری بلند برای کسانی مناسب است که میخواهند بدون آن که زحمت زیادی داشته باشد، با موهای فرفریشان یک ظاهر زیبا داشته باشند. با آن که مدلها و ایدههای بسیار متنوعی برای موهای فرفری وجود دارد، اما این مدل یکی از آن گزینههایی است که برای هر زمان و حضور در هر مکانی مناسب است. در این مدل مو خبری از لایههای متعدد و پیچیده نیست و همه موها با در یک لایه و با یک بلندی، با یک برش منحنی ملایم مرتب میشوند. استفاده از این مدل مو یک روش خوب و راحت برای آن است که حلقههای سنگین مویتان را از روی شانهها و دور گردنتان دور کنید. نگهداری از این مدل موی فر به صرف انرژی اندکی نیاز دارد و این به معنی آن است که برای حاضر شدن برای رفتن به جاهای مختلف و حضور در موقعیتهای مختلف، نیازی به صرف وقت و انرژی زیادی ندارید.

از آن جایی که مراسم فرمالیته و عکاسی بیشتر در طبیعت و هوای آزاد برگزار می شود، فر کردن موهای عروس می تواند باعث زیبایی و جذابیت بیشتر عکسهای دونفره شود. معمولا برای فرمالیته، عروس خانم لباسی از جنس حریر، تور یا پارچه های نازک می پوشد و موهایش را به صورت باز می گذارد. حالا اگر موهای عروس فر باشد، هنگام دویدن یا پیچیدن باد در موها، حالت موهای عروس زیباتر می شود. بنابراین اگر دوست دارید مدل موهای شما برای مراسم عروسی با مراسم فرمالیته و نامزدی فرق داشته باشد، خوب است به مدل موی فر باز برای مراسم فرمالیته خود فکر کنید. اگر قصد فر کردن موهای خود را دارید، می توانید از روشهای طبیعی و آرایشگاهی برای این کار استفاده کنید. برای فر کردن مو با روشهای طبیعی، باید بعد از حمام کردن و گرفتن آب موها، آنها را ببافید و شب هم با همان بافت مو استراحت کنید.

در این مطلب، به ده محصول مراقبتی جهت داشتن موهای فر باکیفیت پرداخته شده است. خوابیدن به پشت باعث میشود وزن اضافهای به موها وارد شود و فر موی سر، نامرتب و گره خورده شود. خوابیدن روی شکم یا پهلو میتواند در مراقبت از موی فر کارساز باشد. پوشاندن سر با کلاه ابریشمی یا ساتن میتواند از بروز اصطکاک یا ایجاد وز در موهای شما هنگام خواب، جلوگیری کند. اسفنجی و نرم بودن موها باعث میشود نتوانید به آنها حالت بدهید. این یعنی بدن شما به پروتئین بیشتری نیاز دارد. موارد شدید مثل آسیبدیدگی در دکلره باعث میشود حالت ارتجاعی مو بیش از حد معمول شود، چسبندگی موها به یکدیگر زیاد شود و در نتیجه شانه کردن کار مشکلی خواهد بود. استفاده از یک نرمکننده حاوی پروتئین میتواند میزان پروتئین و رطوبت موها را متعادل کند. با این حال وجود بیش از حد پروتئین در موها باعث میشود موهای شما سفت و خشک شود. برای حل این مشکل از شویندههای سبکتر استفاده کنید که میزان پروتئین آنها کمتر باشد.