معرفی، حقوق و درآمد و بازار کار معماری سه بعدی

حوزه معماری داخلی، شباهت زیادی با دکوراسیون و طراحی داخلی دارد اما تمرکزش به جای وسایل و مبلمان، روی ساخت است. هیچ امر بالقوه ای در مکان نیست و مکان ازاین رو در کمال مطلق خود قرار دارد که دیگر انتظار چیزی برای آن نمی رود. با این توضیح که پنجاه درصد میانی این جمعیت چیزی بین پنجاه تا نود هزار دلار دریافت می کردند. در گوتیک متعالی بیشتر از ۷۰ درصد کل بنا را شیشه ها تشکیل می دهند. در معماری سبک گوتیک بیشتر ساخت این پشت بنده ای معلق همراه با حکاکی و طراحی جزئیات دقیق انجام می شد که همگی باعث جلال و شکوه هرچه بیشتر بنا می شده است. معماری داخلی اما آیا می دانید به طور دقیق معماری داخلی چیست ؟ گرچه هر سه بخش های مشترکی با هم دارند و هدف همه ی آن ها بهبود کیفیت زندگی از طریق بهبود فضاست، اما مترادف یکدیگر نیستند. معماری داخلی نقش عمده ای درکیفیت فضای ساختمان و به تبع آن درکیفیت زندگی کاربران ایفا می کند . همچنین مهندسان معماری در جنبه های حفاظت از محیط زیست مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیز نقش عمده ای ایفا می کند.

اگر بگوییم معماری با مسائلی در مقیاس های بزرگ شهری در ارتباط است، تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و در ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است. تکیهگاههای پرنده یکپارچگی ظاهری و زیباییشناختی فضای داخلی کلیسا را تضمین میکردند، به طوری که معماران نیازی به قربانی کردن دیوارهای نازک و پنجرههای بزرگ متمایز سبک گوتیک پیدا نمیکردند. در قرن ۱۷ و ۱۸ در دوران حکومت لوئی چهارده و پانزدهم ، شیشههای رنگی با تصاویری از مسیح و گلهای مختلف بر پنجرههای کلیسا قرار دادند و سپس طی قرن ۱۹ میلادی این کلیسا مرمت کلی گردید. بر اساس این لایحه باید برای سازندگان مسکن تسهیلگری انجام شود همچنین قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان که در مجلس تصویب شده است و بر اساس این قانون شرکتهای دانشبنیان در تولید کالا و خدمات خود از قانون مناقصه مستثنی میشوند و دستگاههای اجرایی میتوانند کالاها و خدمات دانشبنیان را بدون تشریفات مناقصه خریداری کنند. بر همین اساس سایز تابلو های نقاشی در این دوره بزرگتر شد و پر از صحنه هایی از داستان ها و بخش های انجیل بود. خوشبختانه با اجبار در استخدام مهندس تاسیسات مکانیکی در زمینه های طراحی و نظارت بر اجرای این موارد، شاهد افزایش کیفیت و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان و کاهش حوادث و تلفات در کنار بهینه سازی مصرف انرژی از نکات مثبت استفاده از مهندسین تاسیسات مکانیکی در ساخت ساختمانهای جدید است.

در ایران آشفتگی گسترده ای در زمینه طراح داخلی و دکوراتور یا طراح دکوراسیون وجود دارد بعضا افرادی که تحصیلات هیچ یک از دو تخصص را ندارند اقدام به طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی میکنند که موجبات طراحی های غیر استاندارد و هدر رفت سرمایه می شوند که البته نبود شفافیت قانونی لازم نیز به این آشفتگی کمک زیادی کرده است. در نتیجه چون معماری داخلی در بخش خدمات صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، بازار کار بهتری دارد. خوب است بدانید ۱۲ رشته مختلف در گروه هنر قرار دارند: سینما، نمایش، گرافیک، عکاسی، نقشه کشی معماری، معماری داخلی، طراحی و دوخت، موسیقی، نقاشی، انیمیشن و تولید برنامه های تلویزیونی، و صنایع دستی. در حقیقت طراحی داخلی بخشی بین معماری داخلی و دکوراتوری است، بدون غالب بودن یکی بر دیگری.

مطالعات علمی این رشته همچنین شامل مسائل فنی مثل ایمن سازی ساختمان های قدیمی در برابر زلزله هم هستند. این عوامل در مورد بارهایی مانند زلزله و باد لازم است. پ- لرزش بیش از حد سازه در اثر بارهای بهره برداری، نیروی باد و یا عوامل دیگ ر بطور ی که در استفاده کنندگان از سازه ایجاد نگرانی کند و یا عملکرد سازه را مختل نماید. عملکرد معمار داخلی به معنای ارایه خدمات حرفه ای طراحی و ساخت داخلی یک ساختمان جهت سکونت یا استفاده افراد می باشد . و نحوه ترکیب بندی اینها با هم چه از لحاظ رنگ و بافت و چه از لحاظ فرم عملکرد بر عهده دکوراتور داخلی است. سازههای فولادی هم علاوه بر مزیتهایی که دارند؛ دارای عیبهایی هستند. تعامل می کند و هم با جزئیاتی مثل مبلمان، چیدمان، عایق کردن خانه با مصالحی مثل پنجره یو پی وی سی یا آکوستیک کردن اتاق ها با حفظ زیبایی شان. وی خاطر نشان کرد: ساختمان سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز با بیش از 60 درصد پیشرفت، در حال احداث است. ده درصد پایینی این معماران، دستمزدی کمتر از چهل هزار دلار و ده درصد بالایی آن ها بیش از صد و نوزده هزار دلار در سال دستمزد داشتند.

بنا به یک تعریف، رشته معماری داخلی هدف بهینه کردن فضاهای داخلی بناها را در سر دارد و قرار است بتواند فعالیت های روزانه انسان ها در محیط های داخلی را بهبود ببخشد. رومیان باستان سبک معماری خود را بر اساس رهنمودهای تعیین شده توسط دستورهای کلاسیک تعیین شده توسط یونانیان به شرح بالا: Doric ، Ionic و Corinthian بنا نهاده اند. در این صفحه، تعداد 76 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع معماری داخلی آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید. در صورتی که در دنیای امروز ساختمان اداری، قابلیت تغییر، تفکیک، تجمیع فضاها و تمرکز بخش خدماتی را طلب میکند و ضروری است که ساختمانهای اداری به صورت مدولار طراحی شوند تا قابلیت گسترش یا تقسیم را داشته باشند و همچنین بر اساس این سیستم نور و تهویه در نظر گرفته شود. نخستین بار این رشته در سال ۱۳۹۵ به سیستم آموزشی کشورمان وارد شد. در صورت ارائه گواهی عدم خلاف برای افزایش تعداد طبقات ساختمان و عدم صلاحیت یا تعطیلی شرکت قبلی در زمان درخواست جدید چگونه عمل خواهد شد؟

این جنبش دوستی با محیط زیست، حدود چهل سال پیش و در دهه هفتاد میلادی اهمیت پیدا کرد. یکی از عناصر حیاتی معماری و طراحی داخلی، پایداری و تفکر پایدار در مورد محیط زیست و مواد مورد استفاده است (یعنی شیوه برداشت این مواد، میزان مصرف انرژی و آبشان و چگونگی انتخاب آن ها). در لغت نامه ی وبستر، طراحی داخلی چنین تعریف شده است: “هنر یا عمل برنامه ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان”. مهمترین نقش را در یک سازه علاوه بر اجزای تشکیل دهنده، اتصالات آن بر عهده دارند؛ چراکه اگر اتصالات به درستی صورت نگیرد ممکن است مقاومت سازه کاهش پیدا کرده و خطرات زیادی داشته باشد. با این حال نقش معماران صاحب نام سنتی ایران در ساخت نخستین نمونههای معماری صنعتی ایران انکارناپذیر است. درآمد معماران و معماران داخلی در ایران رنج گسترده ای دارد و از یک تا ۳۰ میلیون تومان می تواند متفاوت باشد. علاوه بر آن رشته معماری اینده شغلی متفاوتی دارد که با هم در ادامه می خوانیم. استرس لاین، همان جهت و مسیری است که طاق، فشار وارده بر خود از سمت بالا را پخش میکند. علاقه ی ایرانیان به استفاده از خط به عنوان یک اثر هنری، به دوران پیش از اسلام باز می گردد اما این نقشِ خوشنویسان و تذهیب گران دوران اسلامی است که استفاده از خط در معماری ایرانی را به اوج زیبایی خود می رساند.

همچنین بر خلاف صنعت کار و یا حتی مخترع، ساخت محصولی که فقط عملکرد و کارایی آن مدنظر باشد نیز نبوده، بلکه دشوارتر و ظریف تر از آنهاست. اما اگر در رشته های نظری دیپلم بگیرید فقط می توانید به واسطه کنکور سراسری وارد این رشته در دانشگاه شوید. از نظر تعداد، کاروانسراهای چند ضلعی نیز همانند کاروانسراهای مدور، اندک و فقط نمونه های نادری از آنها در سراسر ایران باقی مانده است. این محاسبات اگر به صورت دستی انجام شود، چند ماهی زمان میبرد و حتی از نظر اقتصادی نیز امکانپذیر نیست چراکه انجام آن به نیروی انسانی و تجهیزات نیاز دارد بنابراین بخش بزرگی از هزینه باید صرف این محاسبات شود. در این چند سال، گاهی طراحی دوستدار محیط زیست یک امر لوکس و تا حدودی هیپی محسوب می شد اما واقعیت این است که همه ما فارغ از باورها و سبک زندگی مان، باید انتخاب های هوشمندانه و مسئولانه داشته باشیم. همه دانش آموزان از رشته های مختلف و دیپلم های مختلف می توانند در کنکور هنر ثبت نام کنند اما رشته های هنر در شاخه فنی حرفه ای مثل معماری داخلی مختص دانش آموزانی است که در هنرستان ها آموزش دیده اند. در ایران برای ورود به عرصه معماری داخلی لازم است در شاخه فنی و حرفه ای، وارد هنرستان شوید و رشته معماری داخلی را که زیر مجموعه گروه هنر است، برگزینید.

در حالت ایده آل، ساختمان سبز زیستگاه اطراف را که برای حفظ حیات حیاتی است حفظ و احیا می کند و سپس به یک تولید کننده و صادر کننده خالص منابع، مواد، انرژی و آب تبدیل می شود (به جای اینکه مصرف سایت 3darchitecture کننده خالص باشد). با آغاز دوره پهلوی اول تمامی ابنیه اطراف میدان بهطور کامل بازسازی شد. هنر و معماری دوران دوران ساسانیان حتی تا مدت های طولانی بعد از پایان امپراتوری آنها نیز به شکل گسترده ای استفاده می شد. معـماری دوران ماقـبـل تـاریخ تـا زمان حـکـومت ماد ها. اكثر سيستم هاي فضاكار پيش ساخته بوده و قطعات مورد نياز آنها انبوه سازي مي شوند به همين دليل اين سيستم ها معمولا به سادگي و در زمان كوتاهي توليد و نصب مي شوند. بازسازی در فضاهای اداری، منحصر به ساختمان های قدیمی نیست و می تواند اهداف بسیار بیشتری را نیز دنبال نماید. یک دانشجوی معماری داخلی نسبت به دانشجویان طراحی، چیزهای بیشتری در مورد مسائل هنری و کاربردهای منحصر به فرد هر فضا یاد خواهد گرفت. آموزش در حیطه معماری داخلی، باید شامل معماری تاریخی و انواع روش های طراحی، کدسازی و ایمنی، حفظ و نگهداری و بازسازی ساختمان های قدیمی، نقشه کشی برای طراحی و ساخت مدل های مجازی و فیزیکی باشد.

پالانه: تاقی که به روش چند لایه اجرا شدهاست. در برخی از ساختمان ها پدیده نشست به دلایل مختلفی در ساختمان رخ می دهد که بسته به نوع نشست ممکن است آسیب هایی وارد شود. با وجود این که سلسله مراتب فضاهای یک ساختمان، همیشه توسط اولین معمار آن تعیین می شوند، نسخه های بعدی این فضاها ممکن است اینطور نباشند و ساختارهای قدیمی تر توسط معماران نسل جدید، با توجه به نیازهای جوامع و رشد شهری بازسازی شوند. وجود گیاهان همانقدر که در به وجود آمدن سیمای بصری مطلوب برای شهر و تلطیف محیط تأثیرگذار و حیاتی است، نقطه عطف بسیار اساسی در دکوراسیون داخلی و چیدمان محیط های بسته محسوب می گردد. قدمت معماری به عنوان یک فن برای ایجاد سر پناه، به قدمت تاریخ بشر می رسد اما معماری امروزه در جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه هنر، فلسفه و جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی نظیر زیست شناسی و محیط زیست است.

روش تحلیل دینامیكی خطی می تواند به دو روش طیفی یا تاریخچه زمانی انجام شود. طراحی پایدار، حالا یک ترند و حتی روش مطلوب برای تفکر و ساخت و ساز است که در سال های آینده گسترش زیادی را تجربه خواهد کرد. یک سبک یا روش طراحی و ساخت برای فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن. برخی ترجیح می دهند در بخش طراحی و چیدمان داخلی منازل فعالیت کنند، در حالی که عده ای به فعالیت در بخش های تجاری، مسکونی و شرکت های معماری به فعالیت می پردازند. براي آشنائي بيشتر با زمينههاي كاري گرايشهاي مهندس عمران به مثال زير توجه كنيد.

برای مثال زمان انتخاب کفپوش، یک دکوراتور تنها مسئول انتخاب نوع، رنگ، بافت و الگوی کف پوش است. به خاطر همین، معمار داخلی نه تنها باید به قرارگیری ساختمان در بستر فیزیکی و اجتماعی-سیاسی مناسب خودش حساسیت داشته باشد، بلکه باید به نیازهای موقتِ صاحبان و کاربران آن هم توجه کند. به عبارت دیگر، به معماری فضا از نقطه نظر ساکنان یا استفاده کنندگان آن می پردازند. این عبارت را همچنین برای طراحی ابتدایی و نقشه اولیه مورد استفاده برای فضاهای داخلی ساختمان هم به کار می برند. یک عبارت کلی برای توصیف فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن. توجه کنید که رشته های معماری داخلی و نقشه کشی معماری زیر مجموعه گروه ریاضی و فیزیک در کنکور سراسری هستند و اگر از گزینه آزمون فنی و حرفه ای استفاده نمی کنید، لازم است به جای کنکور هنر، در کنکور سراسری ریاضی شرکت کنید. اگر در هنرستان وارد رشته معماری داخلی شوید، شما سه سال تحصیل می کنید و دیپلم می گیرید و سپس می توانید هم در آزمون فنی و حرفه ای و هم در کنکور سراسری شرکت کنید. البته برخی از این رشته ها در همه هنرستان های کشور ارائه نمی شوند چون متقاضی کمتری دارند.

گروه صنعتی “آتا” در شرایطی که با هوشمند شدن همه چیز و تاثیرآن در دنیای پیرامون، نیاز ما به استفاده از فناوریهای نوین افزایش یافته، دانش جدید و تکنولوژی روزدنیا را درطراحی محصولات هوشمند خود به کارگمارده تا بهترینها را به مشتریان خود عرضه نماید. همچنین نیروگاهِ تقریبا صد ساله باترسی (Battersea) در بریتانیا هم با استفاده از بازسازی تطبیقی در حال تبدیل شدن به یک مجموعه بسیار بزرگ مسکونی، تفریحی و تجاری است. و قادر به مدلسازی اشکال پیچیده ساختمانی و صنعتی و سازه های فضاکار است .اهمیت و ضرورت یادگیری این نرم افزار از این رو بالا است که امروزه زمان و دقت، آیتم بسیار مهمی در زندگی محسوب می شود و امکان طراحی و محاسبه و تحلیل این چنین سازه هایی سازه ها به صورت دستی بسیار زمان بر بوده یا تقریبا ناممکن است. معماری صنعتی طیف وسیعی از انواع و سبک های ساختمان را در بر می گیرد که عملکرد و طراحی را با هم ترکیب کرده و در سراسر دنیای صنعتی ما یافت می شود. طراحان داخلی در فضاهای متفاوت و متنوعی به طراحی می پردازند. ملتهای نوین مستقل و غیردینی اروپا شروع به شکل گرفت کردند. در تمام دنیا طراح معماری از ابتدای پروژه با معمار در ارتباط است و تا پایان پروژه، طراح داخلی و معمار پروزه با همفکری هم پیش می روند و این موضوعی است که به شکل مطلق در ایران انجام نمی شود ولی کار دکوراتور پس از طی شدن تمام این مراحل تازه شروع می شود و دکوراتور اقدام به چیدمان و تزیین فضاهای داخلی طراحی شده توسط طراح داخلی می کند.

درصورت نیاز به اعمال اصلاحاتی بر روی طرح و نقشه ها و یا دفاع از طرح معماری، مهندس معمار موظف به حضور در شهرداری منطقه و انجام تمام اقدامات مقتضی تا اخذ تاییدیه می باشد. نقشه ای که طراحی نهایی کار، یا تاکید بیشتری بر نسخه اولیه آن است، یا با تغییر کاربری انجام می شود. مسئولیت طراحان داخلی شامل وظایف متنوعی است؛ از جمله: سازماندهی فضا با توجه به عملکرد آن، حصول اطمینان از مطابق بودن طرح ها با طراحی ساختمان و مسائل ایمنی و حتی طراحی مناسب در مورد آکوستیک و انتقال صدا. سادگی طرح ، فرم های هندسی خاص ، استفاده از رنگ های تند در کنار رنگ های خنثی و ترکیب بندی های غیر متعارف از ویژگیهای اصلی این سبک است . کاربرد وسیع هندسه و فرم هایی نظیر دایره، مربع و سطوحی که مبنای طرح های قرینه هستند و شامل حیاط و راهرو های مستطیلی است از عناصر متداول معماری ایرانی قدیمی است. تمامی گستره ایران بهویژه روستاها و آثار قدیمی و باستانی آن چون کتاب زنده، اما فرسودهای از تاریخ معماری هستند.در ایران کمتر روستایی وجود دارد که در آن معابد باستانی ناهید، قلعه گبری و قلعه سلسال (صلصال)، طاقهای ضربی یا هلالی به چشم نیاید.

در نظر داشته باشید کنکور سراسری هنر با رشته های گروه هنر در شاخه فنی و حرفه ای تفاوت دارد. در این مطلب میخواهیم به صورت مشخصتر و دقیقتر به این موضوع بپردازیم که معماری ایرانی چه ویژگیهایی دارد و تفاوتهای آن با دیگر سبکهای کهن و اصیل جهان چیست. در حوزه عمل “معماری داخلی” قرار می گیرد و به طور کلی “معماری داخلی” فضای داخلی را به شیوه کاملا فیزیکی از طریق کف، سقف و دیوارها سازماندهی می کند که این مرحله از سازماندهی فضا گام اول به شمار می آید و گام های بعدی به ترتیب با “طراحی داخلی” و “دکوراسیون داخلی” برداشته می شود. اما در مورد واژه دکوراسیون داخلی می گوید، “طراحی داخلی را مشاهده کنید.” پس تعجبی ندارد که بسیاری از مردم به اشتباه بیافتند. اما این مفهوم چه تعریف های دیگری دارد؟ مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی می گویند که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی ست و گاها حتی هویت یک جامعه می شود. این مطلب هم شامل تمام نکاتی است که برای آشنایی با این تعریف، به آن ها نیاز دارید.

بله درست است، اما یک طراح داخلی معمولا مسائل مهم دیگری را نیز در ذهن دارد. این معبد بودایی در ۴۰کیلومتری غرب بانکوک قرار دارد. سه عبارت “معماری داخلی”، “طراحی داخلی” و “دکوراسیون داخلی” معمولا (به غلط) به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. به طوریکه باید در عین حال که نقش هر دو را ایفا می کند، هیچکدام از آنها هم نباشد شاید این تعبیر به مضمون مورد بحث نزدیکتر باشد که “طراحی داخلی” با استفاده از عناصر و مولفه های مختلف معماری، کارآمدترین فضای ممکن را به زیباترین و دلپذیرترین شکل ممکن می آفریند. بطور کلی هرگونه حرکتی در جهت زیباتر جلوه دادن فضای داخلی از طریق چیدمان وسایل، مبلمان و عناصر تزئینی با در نظر گرفتن نقش و کارکردشان مرتبط با مقوله “دکوراسیون داخلی” می باشد. از منظری دیگر می توان گفت معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است، این مقوله از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده ساختمان سروکار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند. به co-working space دارای کنترل بیشتری بر روی بخش های کسب و کار و فضاهای تحت اختیار شرکت ها می باشد و البته حریم خصوصی بیشتری نیز برای شرکت ها قائل می شود .