مجتمع مسکونی طراحی مجتمع مسکونی معماری مجتمع آپارتمانی مطالب معماری پویانو | 3darchitecture

بخاطر کنترل ترافیک منطقه این اتوبان یکی از مزیت های این مجتمع می باشد. این سبک طراحی باعث شد که ساکنین مجتمع دسترسی راحت تری به تمام نقاط مجتمع داشته باشند. از بازیگران آن می‌توان به جک اوکانل، جیمی توماس کینگ، رالف برون، و راسل تووی اشاره کرد. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

  • با عقب و جلو کردن لبه‌های خارجی طبقات، تراس‌هایی برای هر واحد شکل گرفته‌است که در ایجاد سلسله مراتب فضایی نیز نقشی موثر دارند.
  • همۀ واحد های مسکونی موجود در فاز ۱۱ پردیس دارای یک نقشۀ واحد و یکسان با متراژ ۸۶ متر مربع و دارای 2 اتاق خواب هستند.
  • این مجتمع مسکونی که CANOPIA نام دارد، در خود واحدهایی تجاری و اداری را نیز جای می‌دهد.
  • بخشی از این فایل به ارائه پلان های این شهرک مسکونی اختصاص یافته است.

گروه معماری MVRDV جزئیات پروژه ای جدید از یک مجموعه مخلوط تجاری-مسکونی را منتشر نمود. این پروژه در یک سایت صنعتی در شهر آلمان کیل آلمان واقع شده که بر اساس روند گسترش پروژه های چند عملکردی و انعطاف پذیر ارائه شده است. پروژه تجاری مسکونی، طراحی سازگار یک پروسه پیشرفته جهت رفع نیازهای بشر در خواستگاهی آینده نگر می باشد. یکی دیگر از عناصر مهم و جالب توجه در طراحی این مجتمع مسکونی، فضای سبز آن است؛ همچنین یکی از عناصر بومی و محلی ای که در ارتباط مستقیم با این فضاهای سبز می باشد، تراس های این مجتمع مسکونی است! این تراس ها به کمک پل هایی چوبی از نمای ساختمان فاصله گرفته اند و به سبب نوع ارتباطشان با درختان کاشته شده در محوطه، بیشتر از تراس به خانه های درختی شباهت دارند.

معروف ترین مجتمع مسکونی جهان و ایران با معماری متفاوت

پیش بینی می شود که این پروژه به عنوان نشانه ای از معماری معاصر در این شهر معرفی خواهد شد. اگر به نکات مرتبط با دکوراسیون داخلی مغازه گل فروشی توجه کنید، خواهید دید که مشتریان بیشتری به مغازه … طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی، از جمله مطب ها و کلینیک های پزشکی بدلیل ارتباط فضا با افراد مختلف، مع …

تحلیل مجتمع های مسکونی ازنظر معماری

در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس می توان گفت در حدود ۷۰% از واحد های آپارتمانی مسکونی در شهر جدید پردیس به صورت تعاونی ساز و حتی دارای سند تعاونی هستند. روزانه ده ها واحد از این آپارتمان ها در شهر پردیس خرید و فروش یا اجاره می شوند. یکی از مشهورترین شهرک های غرب تهران که بیشتر به دلیل وسعت آن شناخته می شود ، شهرک شهید باقری می باشد که ساخت آن از سال 1382 در منطقه 22 تهران و انتهای اتوبان خرازی آغاز شد. این پروژه فوق العاده لوکس که دارای 524 واحد مسکونی راه اندازی شده است به عنوان الماس شهید باقری نیز از آن یاد می شود. موضوع پروژه مجله خبری معماری سه بعدی دریا گوشه، طراحی آپارتمان های هم مساحت و در چهار طبقه، و مجموعا 8 واحد بود.

مسئولان طراحی این پروژه آرتور امید آذری و جعفر لطف اللهی هستند و مجموعه باغ آپارتمان دولت با مساحت متر مربع در شمال تهران واقع شده‌است. سایت این پروژه از معدود باغ‌های حفظ شده منطقه است و استراتژی طرح نیز در راستای حفظ درختان باغ بوده‌است. به این منظور، فضای خالی بین درختان، محل قرارگیری حجم است و با یک ساخت و ساز صحیح حجمی شکیل با حفظ فضای سبز قابل رویت است. با عقب و جلو کردن لبه‌های خارجی طبقات، تراس‌هایی برای هر واحد شکل گرفته‌است که در ایجاد سلسله مراتب فضایی نیز نقشی موثر دارند.

طراحی مجتمع مسکونی با طراحی حجمی متفاوت و خاص از هر زاویه، تجربه کاربری متفاوتی از حجم ایجاد می کند. چه روی دایک، بزرگراه یا پل ایستاده باشید، در اسکله ها یا مسیر عمومی بالای پشت بام قدم بزنید، یا حتی ساختمان را از بالا تماشا کنید، طراحی مجتمع مسکونی Sluishuis می داند چگونه شما را از همه طرف غافلگیر کند! با سلام، بنده واحدی در مجتمع مسکونی خریداری کردم که هیئت مدیره آن حتی با (دادخواست الزام به ارائه بیلان) قبول نمیکنند پرینت شفاف سازی مخارج ساخت و ساز … با سلام و عرض ادب،در یک مجتمع 660واحدی ، شخصی برای انتخابات مجمع عمومی هیئت مدیره مجتمع مسکونی ثبت نام نموده است.موقع ثبت نام نه اینجا ساکن بوده و نه …

دارای موتورخانه، انبامخصوص هر واحد، انبار کلی، نگهبانی و اطلاعات، است. فضاهای ارتباطی مانندِ، پله‌ها، آسانسورها، پلکان فرار که باید توجه خاصی به طراحی آن‌ها شود. لابی (طراحی لابی باید بسیار جذاب باشد زیرا در وهله اول مخاطب در قسمت لابی که ورودی اصلی محسوب می‌شود قرار می‌گیرد).

نام گروه ٤ از همكاری ٤ دوست در خانه‌ای با پلاك ٤ به وجود آمده است. هر بلوک دارای 75 واحد ، که جمعا به ازای دو بلوک 150 واحد مسکونی داراست . در سایت فایل معماری نمونه های تطبیقی زیادی در قالب فایل پاورپوینت منتشر شده است که از لینک های زیر می توانید به پربازدید های آنها دسترسی داشته باشید. تعداد بلوک های آن 42 بوده است که در قالب بلوک های سه، چهار و نه طبقه بنا نهاده شده اند. فروشگاه، سینما، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و … از جمله سایر امکانات این مجتمع به شمار می آیند.

تهران اولین پایتخت مدرن خاورمیانه بود که با راه اندازی شهرک مسکونی اکباتان برای شاغلین هما توانست تمامی شاغلین این صنف را در کنار هم ساکن کند. شهرک‌ها و مجتمع‌هایی که با معماری خاص و متفاوت و امکانات عالی، نظر بسیاری از سرمایه‌گذران را به خود جلب کردند. حال با گذشت زمان بعضی از این شهرک‌ها، همچنان مانند قبل مشهور هستند و با ارتقا امکانات مدرن جایگاه خود را مانند سابق حفظ کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شهرک های مسکونی معروف تهران بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید. یکی از موارد جالب توجه در رابطه با این پروژه، وجود تراس در همه واحدها و وجود حیاط در واحدهای دوبلکس است. از طرفی در این مجتمع ، به نحوه صحیح جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان‌سازی آن در محور طولی باغ نیز فکر شده‌است.

http://1biti.ir