مجتمع مسکونی طراحی مجتمع مسکونی معماری مجتمع آپارتمانی مطالب معماری پویانو | 3darchitecture

تعدادی از معماران بر این باورند که از هم گسستن و قطعه قطعه کردن یک توده ی ساختمانی می تواند راه را برای ایجاد چشم اندازهای بصری جدید هموار نماید! این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند. ب) در وضعیت ایده آل فضاهای نشیمن و پذیرایی بهتر است از یکدیگر جدا باشد ولی بسته به متراژ که در بیشتر مواقع به دلیل متراژ کم نشیمن و پذیرایی باهم مشترک هستند. بهترین نور را برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند که در ایران این نور، قسمت جنوب است.

این مجتمع در بوردو در فرانسه در زمینی به مساحت متر مربع احداث شده‌است. این طرح در راستای طرح توسعه شهری جدید بوردو، توسط سو فوجیموتو معمار مطرح ژاپنی طراحی شده‌است. در این طرح با همکاری لایسن راسل یک مجتمع مسکونی با ارتفاع 50 متر سر به آسمان می‌کشد، یک محل سکونت سبز با کمک گرفتن از چوب در طراحی! این مجتمع مسکونی که CANOPIA نام دارد، در خود واحدهایی تجاری و اداری را نیز جای می‌دهد.

  • این برج ها شامل 12 الی 31 طبقه است در سه فاز احداث گردیده است.
  • امروزه شاهد طراحی مجتمع های مسکونی با حفظ محیط زیست و با استفاده از معماری سبز بسیار خلاقانه طراحی می شوند.
  • طراحی این مجتمع، با رویکردی متفاوت از ساختمان های اطراف انجام شده است.

طراحی این مجتمع توسط فرزاد دلیری انجام گرفته و با نام‌های نیاوران یک، دو و سه در تهران شناخته شده هستند. این سه ساختمان با طراحی یک پارچه در مجموع 54 واحد مسکونی دارند. به‌طور کلی مجتمع نیاوران یک ساختمان 9 طبقه است، اما فقط پنج طبقه آن مسکونی و چهار طبقه دیگه به پارکینگ، استخر، لابی و دیگر موارد اختصاص پیدا کرده است. این مجتمع در بهترین منطقه از شهر تهران قرار گرفته است و به‌دلیل موقعیت مکانی عالی دسترسی به دیگر نقاط شهر راحت خواهد بود. از جمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، عایق‌های صوتی و حرارتی، آنتن اصلی ماهواره و تلویزیون و سیستم خانه هوشمند BMS اشاره کرد.

اطلاعات تماس

این سازه چهار طبقه که در سال 2007 تکمیل شد، در جهت یک بزرگراه شلوغ واقع شده است. برای جبران، بالکن‌ها و پنجره‌ها زاویه 30 درجه از بزرگراه داشتند و به طرز چشمگیری، هیچ یک از پنجره‌ها و بالکن‌ها مستقیماً به آپارتمان دیگری نگاه نمی‌کنند. علاوه بر این، برای امکان سفارشی‌سازی فردی، تنها دیوارهای اصلی واحدها ساختاری هستند.

انواع مجتمع های تعاونی ساز در شهر پردیس

با توجه به این موضوع بهتر است، توجه و تمرکز کافی به این مرحله داشته باشید. برای طراحی مناسب معماری خانه های مسکونی بهتر است در مرحله اول سلیقه و انتظاری که از یک خانه دارید، را در نظر بگیرید. در ادامه برای طراحی مجله خبری معماری سه بعدی مناسب معماری خانه های مسکونی بهتر است از افراد متخصص این حوزه استفاده کنید. این افراد در مرحله اول از خواست و سلیقه شما را در نظر میگیرند و در مراحل بعدی اقدام به ساخت و طراحی خانه متناسب با معیارهای شما میکنند.

ساکن مجتمع 100 واحدی هستم که فعلا سند کل مجتمع بنام 5 نفر میباشد (فعلا سند مالکین آماده نیست). حال یکی از این پنج نفر که جزو هیئت امنا مجتمع هم میباشد … خدمات شهری مانند آب‌رسانی، فاضلاب زهکشی، خطوط برق، خطوط تلفن و غیره باید بسیار نزدیک به محل، انتخاب‌شده باشد؛ تا خدمات آن‌ها را بدون هزینه اضافی دریافت کنید.

http://1biti.ir