مجتمع مسکونی طراحی مجتمع مسکونی معماری مجتمع آپارتمانی مطالب معماری پویانو | 3darchitecture

طراحی این مجتمع توسط فرزاد دلیری انجام گرفته و با نام‌های نیاوران یک، دو و سه در تهران شناخته شده هستند. این سه ساختمان با طراحی یک پارچه در مجموع 54 واحد مسکونی دارند. به‌طور کلی مجتمع نیاوران یک ساختمان 9 طبقه است، اما فقط پنج طبقه آن مسکونی و چهار طبقه دیگه به پارکینگ، استخر، لابی و دیگر موارد اختصاص پیدا کرده است. این مجتمع در بهترین منطقه از شهر تهران قرار گرفته است و به‌دلیل موقعیت مکانی عالی دسترسی به دیگر نقاط شهر راحت خواهد بود. از جمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، عایق‌های صوتی و حرارتی، آنتن اصلی ماهواره و تلویزیون و سیستم خانه هوشمند BMS اشاره کرد.

ساکن مجتمع 100 واحدی هستم که فعلا سند کل مجتمع بنام 5 نفر میباشد (فعلا سند مالکین آماده نیست). حال یکی از این پنج نفر که جزو هیئت امنا مجتمع هم میباشد … خدمات مجله خبری معماری سه بعدی شهری مانند آب‌رسانی، فاضلاب زهکشی، خطوط برق، خطوط تلفن و غیره باید بسیار نزدیک به محل، انتخاب‌شده باشد؛ تا خدمات آن‌ها را بدون هزینه اضافی دریافت کنید.

  • آنچه در زندگی داخل ساختمان های مسکونی روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی هایی که مردم در دورهمی ها مهمانی ها و تجمع های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است.
  • از جمله امکاناتی که در این برج قرار دارد می‌توان به مجموعه‌های ورزشی مانند استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، سالن بیلیارد و باشگاه ورزشی اشاره کرد.
  • این شهرک‌ها و مجتمع‌ها به‌دلیل امکانات خاص و منحصربه‌فرد بر سر زبان‌ها افتاده‌اند، در بعضی از این مجتمع‌ها، افراد مشهوری زندگی می‌کنند که احتمالا آن‌ها را می‌شناسید.
  • این گروه از مجتمع های مسکونی در بین مجتمع های مسکونی پردیس به مجتمع های ویلایی معروف هستند و استقلال و رفاه بیشتری نسبت به مجتمع های مسکونی دیگر در این شهر دارند.

تعدادی از معماران بر این باورند که از هم گسستن و قطعه قطعه کردن یک توده ی ساختمانی می تواند راه را برای ایجاد چشم اندازهای بصری جدید هموار نماید! این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند. ب) در وضعیت ایده آل فضاهای نشیمن و پذیرایی بهتر است از یکدیگر جدا باشد ولی بسته به متراژ که در بیشتر مواقع به دلیل متراژ کم نشیمن و پذیرایی باهم مشترک هستند. بهترین نور را برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند که در ایران این نور، قسمت جنوب است.

پروژه های محوطه سازی

این سازه چهار طبقه که در سال 2007 تکمیل شد، در جهت یک بزرگراه شلوغ واقع شده است. برای جبران، بالکن‌ها و پنجره‌ها زاویه 30 درجه از بزرگراه داشتند و به طرز چشمگیری، هیچ یک از پنجره‌ها و بالکن‌ها مستقیماً به آپارتمان دیگری نگاه نمی‌کنند. علاوه بر این، برای امکان سفارشی‌سازی فردی، تنها دیوارهای اصلی واحدها ساختاری هستند.

برج مسکونی آسمان

علاوه بر این نمی بایست هیچ گاه ناآگاهانه بن بستی در میان یک شبکه راه های دسترسی ایجاد نمود. از طراحی معابر طولانی و مستقیم که امکان استفاده به عنوان زمین مسابقه را بدهد می بایست پرهیز نمود. در صورت نیاز به استفاده از معابر طولانی، به منظور پیشگیری از وقوع فعالیت های غیر حرکتی در معبر می بایست از الگوی منحنی و یا از سرعت گیر های برجسته در سطح معبر استفاده نمود. با باریک تر شدن فضای خیابان ( قرار گرفتن بنا ها در دو طرف معبر) معبر ورودی، وضعیت دروازه را برای بیننده القا می نماید.

شهرک اکباتان

تمامی مجتمع های مسکونی تعاونی ساز در پردیس، همۀ امکانات اولیۀ لازم برای سکونت در یک آپارتمان از قبیل آب، گاز، برق، تلفن و… را دارند. تعداد واحد های مسکونی آپارتمان های شخصی ساز در شهر پردیس معمولا از 4 واحد بیشتر است. آپارتمان های شخصی ساز ممکن است به صورت تک یا به شکل مجتمع های آپارتمانی باشند. برج مسکونی آتی ساز از دیگر اسامی ساختمان های مسکونی معروف تهران می باشد.

http://1biti.ir