طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! معماری سه بعدی

طراحی مجتمع مسکونی می تواند حول حیاطی مرکزی باشد که نوع دیگری از طراحی مجتمع مسکونی است و برای استفاده گروهی خاص قابل استفاده می باشد و فضای باز و فضای بازی برای کودکان در این میان تعبیه شده است. مقدار نیروی وارده به سازه بر اساس میزان بار برف و سرعت باد تعیین می شود. 8-9- ساعت بازی کودکان در زمین بازی در فصل تابستان عصرها از ساعت 18 الی 21 و در سایر فصول از ساعت 17 الی 18 تعیین گردیده است. مقدار تعیین شده برای شاخص بهره برداری مفید حداقل ۴۰ ٪ است. نوع ترکیبی طراحی مجتمع مسکونی باعث می شود تا مهندسی معماری به گونه ای انجام شود تا بتوان از حداکثر مزایای آن ها استفاده نمود و معایب آن ها را به حداقل رساند. طراحی مجتمع مسکونی باعث می شود تا افراد از امکانات بیشتری استفاده نمایند و هزینه های کمتری نیز توسط آن ها پرداخت شود.

پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. پس از اجرای دیوارها ، اجرای تاسیسات مانند لوله کشی گاز ، آب و برق کشی ساختمان انجام می شود. بنابراین همیشه مهندسان تو فکر اجرای سازه هایی بودن که بارهای وارد به اون ها به نیروهای فشاری تبدیل شده و از ایجاد نیروی کششی تو سازه جلوگیری کنن. در حالی که شمار زیادی امدادگر از استانها و شهرهای دیگر ایران برای کمک به عملیات امداد و نجات به آبادان اعزام شده اند، کاربران شبکههای اجتماعی از جو امنیتی شهر آبادان و حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهر خبر میدهند. در ساختمان هایی با سازه های آجری برای مقابله با نیروهای جانبی مانند زلزله باید از شناژهای روی کرسی چینی و زیرسقف استفاده گردد. شیشه سکوریت که طیِ فرایندی دقیق بر روی شیشه های خام حاصل می شود حتی اگر هم در شرایطِ بسیار خاص و ویژه بشکند به قطعاتِ بسیار ریزی تبدیل می شود که به هیچ وجه برنده و خطرناک نیستند.

17-9- هرگونه تغییر در نما، سردر و بالکن های اختصاصی ممنوع می باشد. 40-9- هرگونه پخت و پز در قسمت های مشترک ممنوع می­باشد و در داخل بخش های اختصاصی نیز فقط در حد معقول مجاز می­باشد. بنابراین معماری به مثابه پدیدهای است که کالبد آن حیات است و ابعاد آن پذیرای دگرگونی مداوم و میل دارد تا با نور و رنگ به ترکیب هایی نو و دستاوردهای غیر قابل پیش بینی به شاخه های بیشماری از معنا و مفهوم برسد. تعاریف ساده وزیادی برای معماری متحرک وجود دارد. یک کتابخانه آنلاین از مجموعه مدل های رایگان (مثلا پنجره ها، درب ها، اتومبیل ها)، انبار سه بعدی در این نرم افزار وجود دارند که ممکن است کاربران از آن کمک بگیرند.

محله نیاوران تهران یکی از زیباترین و خاصترین ساختمانهای ساختهشده در ایران را در خود جایداده است . این ساختمان دریکی از باغهای محله نیاوران تهران ساختهشده است . برنامه ریزی و تولید محتوا جهت برگزاری جشن روز معمار در دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب. این گرایش یکی از محبوبترین گرایشهای ارشد معماری است که بررسی و نقد تاریخ معماری ایران میپردازد. تا اواخر قاجار، کارخانههای متعددی در شهرهای مهم ایران تاسیس شده بود. پس می توان اشاره کرد که سرپناه برای حتی انسان های اولیه مهم به شمار میرفته است و با گذشت زمان و دستیابی به علم، تکنولوژی، هنر ساختن کالبد؛ ساختمان ها و بناها به پیشرفت چشمگیری رسیدند. حسین سلطان زاده: معماری تنها هنری است که می توان آن را بازتاب گسترده فرهنگ جامعه دانست و از جمله تخصص هایی است که از دانش ها، فنون و هنرهای گوناگون ترکیب شده است. موقعیت: تهران، زعفرانیه، خیابان بهزادی، انتهای خیابان ماکوئیپور شمالی، نبش خیابان امامی شرکت مشاوره: دفتر معماری الگو معماران: مهران خوشرو تیم طراحی: آلمارا ملکمیان، مهدی آتش بار، امیر مسعود نفیسی، عادل عطائی، سودابه قربانی، نسترن نامور، طناز خوشرو، نیلوفر اسماعیلی، ریحانه میرآفتاب، سپیده قابل زاده، امیر حسین محبی، ترنگ اسدی، هاشم کریمی عرب طراحی منظر: علیرضا بیات، ندا ادیبان تاریخ: 1388- 1395 مساحت سایت پروژه: 6800 مترمربع مساحت طبقه همکف: 2100 مترمربع مساحت ساخته شده: 35000 مترمربع مشاور سازه: فرزان حداد شرق تاسیسات مکانیکی: علی افشاریان، فریدون مهیمنی، علیرضا نظری تاسیسات الکتریکی: محمدتقی رحیمی، پیروز معصومی مدیر اجرا: سهراب اسدی مهندس ناظر: جواد …

این پوسته جدید باید قابلیت تنظیم نور و حرارت به داخل ساختمان سایت 3darchitecture را داشته باشد. این گوشهای از مسائلی بود که میتوانند برنامه را از مسیر و برنامه درست خارج کنند. نحوه درست چیدمان مبلمان و میزهای کار هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. حتی متریالی که برای ساختمانسازی استفاده میشود، در روحیه شهروندان تاثیر زیادی دارد. اما مجتمع مسکونی نیاوران تهران یک ویژگی خاص و منحصربهفرد دارد. مجتمع مسکونی نیاوران یکی از لوکسترین سازههای این منطقه به شمار میرود . سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعهای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار میرود. 22-9- قراردادن اشیایی که وزن آن ها بیش از تحمل کف قسمت های اختصاصی می باشد، ممنوع می باشد. استحکام سازه باید در حدی باشد که بتواند باری که به آن وارد میشود را هم تحمل کرده و هم به درستی انتقال دهد. او لایههای عظیم سنگ برش خورده را با موجهای بیقرار روی هم نهاد و بر روی هم از بکار گرفتن خط مستقیم خودداری کرد سطوح سنگ همچنان زبر و زمخت رها شدهاند و مانند صخرهٔ فرسایش دیده طبیعی به نظر میرسند. 7-9- کلیه ساکنین موظفند جهت حفظ آسایش سایرین، از ایجاد سرو صدا هنگام تردد و یا مشایعت میهمانان در راهروها و پارکینگ خودداری نمایند.

این علم یعنی هنر درک کردن «فضا» را معمار در فرایند معمار شدن آموزش میبیند و از گذشته و تجارب معماران و معمای بناها درس میگیرد، چرا که اگر اثری بتواند جایگاه خود را در قلب مردم حفظ کند و یا به عبارتی باعث شود مردم با آن خو بگیرند ماندگار خواهد شد ولی اگر بنا نتواند جایگاه خود را در جامعه به رخ بکشد تبدیل به ضایعه ای غیر قابل حذف تا چندین سال می شود. نورمن فاستر: معماری چیزی نیست که در ذهن منتقد باشد معماری در مورد زندگی واقعی است، درباره مردم است، درباره مسکن دادن به مردم و تأمین نیازهای ایشان است. روح: روح چیزی نیست که به ساختمان القا شود بلکه باید در درون آن وجود داشته باشد و از داخل به خارج گسترش یابد.

1-9- کلیه مالکین برای حفظ امنیت و آسایس همسایگان به هنگام فروش و یا اجاره واحد خود از طریق دفتر مدیریت مجتمع اقدام نمایند. معماری خدمت رسانی به دیگران از طریق طراحی محیط است. سوال اصلی تحقیق این است که آیا این نیازها از طریق تعامل صمیمی و نوعی هم ذات پنداری با مکانی که در آن سکونت دارد قابل تحقق است. کار مهندس معمار با مهندس عمران در گرایش سازه شباهت هایی دارد. با توجه به تکمیل شدن نقشه های مورد نیاز، مالک به مهندس عمران یا مهندس معمار که دارای پروانه اشتغال اجرا ( مجری ذیصلاح ) می باشد، مراجعه می کند و مجری ساختمان متعهد می شود که عملیات اجرایی ساختمان سازی را برعهده بگیرد و یا مدیریت کند. مهندس محمدرضا نیکبخت فارغالتحصیل رشته معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستند و یکی از موفقترین و شناختهشدهترین معماران ایرانی هستند که در پروژههای ساختمانی بسیاری همکاری داشتهاند. با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد. همچنین علمی است که در آن بسیاری از علوم و هنرها دخیل اند تا «آن» شکل گیرد، چرا که یک فضا باید متناسب با خلق و خوی آدمی طراحی شود و افراد در آن احساس امنیت، آرامش، آسایش و بودن در فضا را داشته باشند.

نمای جنوبی و شرقی ساختمان که از جنس آلومینیوم است به عنوان حایلی در برابر تابش مستقیم نور خورشید از فضای داخلی محافظت می کند همچنین برش های ۵ در ۵ و ۱۰ در ۱۰ سانتی متری میان قطعات آلومینیوم به شکلی قرار گرفته که با توجه به ارگونومی و دید ناظر نسبت به فضای بیرون، چشم اندازی متناسب و فضایی سایه و روشن ایجاد می کند. به عنوان مثال بعضی از آنها در حوزه ترمیم و بازسازی ساختمانهای قدیمی و تاریخی تبحر دارند. در بازسازی ساختمان های اداری علاوه بر ایجاد زیبایی در دکوراسیون این فضاها، بایستی کارکرد عملکردی و خوانایی این فضاها را نیز در نظر گرفت. 30-9- ساکنین در صورت مسافرت نسبت به بستن فلکه های گاز و آب خود اقدام و مدیر، نگهبان و سرایدار را نیز مطلع نمایند. بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، نشریه علمی و پژوهشی “مهندسی سازه و ساخت”، رتبه A ((الف)) را در بین صدها نشریه علمی کشور کسب کرد. 41-9- مراسم جشن و سوگواری می بایست با اطلاع مدیر مجتمع و همسایگان با حداقل سروصدا در ساعات عرف مجتمع های مسکونی انجام پذیرد.

اگر از بتنآرمه در تیرهای اصلی، ستونها و پی استفاده شود درواقع سازه بتنی محسوب شده و کاملاً کار مقاومت سازی را بر عهده دارد. به طور کلی زمان بازسازی ساختمان اداری به این مورد بستگی دارد که چه تغییراتی در زمان بازسازی رخ میدهد. خانه کج با معماری ناموزون و منحنی (یا Krzywy Domek همانطور که در شهر Sopot، لهستان مشهور است) مشتریان شخصی و تجاری را در خود جای میدهد. برنامه ریزی و برگزاری بازدیدهای تخصصی از مراکز صنعتی در شهر تهران. پیگیری عضویت نمایندگان سازمان نظام مهندسی( معماران دارای تجربه و تخصص در طراحی نما ) در کمیته های نما مناطق 22 گانه شهرداری تهران. این ساختمان 5 طبقه شامل 30 واحد مسکونی بین 80 تا 300 متر است و دارای امکاناتی مانند سالن ورزش و استخر است. 37-9- مالکین و مستأجرین موظفند از واحد خود صرفاً به عنوان محل مسکونی استفاده نمایند. رشد شتابان شهرها، افزایش جمعیت شهری و در پی آن ساخت و ساز مسکن در قالب مجتمع های مسکونی و رشد نامناسب و ناهمساز کالبدی، به علاوه نگاه کمی گرایانه به عناصر کالبدی، پیامدهایی نظیر از دست رفتن مکان، بیگانگی انسان با مکان و در نهایت کاهش حس تعلق به مکان را در پی داشته است.حس تعلق به عنوان یکی از شاخص های نوپای عرصه ی معماری در دهه های حاضر مطرح بوده که تاثیر آن در ارتباط هرچه بیشتر مصرف کنندگان با تولیدات معماری باعث پرداخت به این موضوع شده است، تا تولیدات معماری بتواند ارتباط عمیق تر و کاراتری با مصرف کنندگان را داشته باشد حس تعلق به معنای پیوندی محکم و عاملی تاثیر گذار میان مردم و مکان با اجزاء تشکیل دهنده آن است که این پیوند به صورت مثبت بوده و سبب گسترش عمیق ارتباط و تعامل فرد با محیط می گردد و با گذر زمان عمق و گسترش بیشتری می یابد لذا با توجه به اینکه محیط، یکی از عوامل موثر در ایجاد حس مکان و احساس تعلق کاربران است؛ ضرورت انجام مطالعات گسترده در باب شناسایی عناصر کالبدی، حس مکان در ابعاد کمی و کیفی جامعه احساس می شود.

نوع قرارگیری بنا در زمین (در دو جبهۀ غربی و شمالی) و نیز وجود حیاط و مسیر ورودیهای پارکینگ در جبهه شمالی، باعث شده که هر سه نما حائز اهمیت باشد و تلاش شده که بدلیل اهمیت بنا در منطقه و ارزش منطقه ای، نمای مجموعه تنوع لازم را با پرهیز از هر گونه زیاده روی و اغتشاش در طراحی معماری در تهران داشته باشد. 6-9- سرایداران موظف می باشند از ساعت 24 درب های ورودی ساختمان و پارکینگ را قفل نمایند. تبصره 1- ساکنین در خارج از ساعت مذکور برای جمع آوری زباله، شخصاً زباله خود را با رعایت اصول بهداشتی در مخزن زباله مجتمع واقع در پارکینگ قرار دهند. در نهایت رضایت مندی کارفرما را سرلوحه خود قرار داده است. این نوع تغییر شکل در بدنه بنا خود یکی از نقاط قوت طراحی به سبک ارگانیک محسوب میشود بهعبارتیدیگر فرم ساختمان خود را با طبیعت پیرامون بدون تخریب آن وقف داده است.

نکته قابلتوجه دیگر در طراحی پلان این بنا است که در فضاهایی که پوشش گیاهی وجود دارد حیاط مرکزی و راهپله با فضای نیمهباز قرار دارد. برای تکمیل یک طراحی به طور موفقیت آمیز، یک معمار باید بفهمد که دقیقا طرف مقابل چه منظوری دارد. اما معماری به عنوان حرفهای که امروزه میشناسیم، یک مفهوم نسبتاً مدرن است که از اواسط قرن شانزدهم معنای امروزی را به خود گرفت و آن را وام دار معماری فرانسوی، ایتالیایی و یونانی است. من به عنوان مدیری ساختمان نیازمند امکانات و ابزاری برای سهولت در مدیریت مالی ، اطلاع رسانی ، تقسیم هزینه ها و شارژ ، گروه مجازی برای جلسات و رای گیری ها و … در خصوص رعایت ضوابط مبحث 18 مقررات ملی ساختمان به درخواست معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گروه تخصصی طی نامه ای از ریاست محترم سازمان خواستار اقدامات زیر گردید که تعدادی انجام و مابقی در حال پیگیری میباشد.

طبقه همکف این ساختمان به لابی، سالن اجتماعات و دفتر مدیریت ساختمان اختصاص دادهشده است.طبقه زیر همکف پارکینگ و انباری واحدها و طبقه زیر آن تأسیسات گرمایشی، استخر و سونا را شامل میشود. 13-9- گذاردن هر نوع وسیله ای در جلوی درب واحدها، راه پله ها، پاگردها، محوطه و پارکینگ ممنوع می باشد. 3-8- تعمیر، سرویس و شستشو خودرو و موتورسیکلت در محوطه پارکینگ ممنوع می­باشد. 5-8- با توجه به محدود بودن جریان هوا در محیط پارکینگ، گرم­کردن و روشن نگه داشتن خودرو در محل پارکینگ به مدت بیش از 2 دقیقه ممنوع می­باشد. 45-9- مالکین و مستأجرین جدید باید نسبت به دریافت کلیدها و کنترل های پارکینگ از مالکین و مستأجرین قدیم اقدام نمایند. 46-9- مالکین و مستأجرین جدید ملزم می باشند نسبت به دریافت اساسنامه، مطالعه و امضای آن، تکمیل و تحویل فرم جمع آوری اطلاعات ساکنین و ارائه اصل و کپی صفحه اول و دوم شناسنامه اعضای خانواده و قرارداد خود به مدیر مجتمع، قبل از تحویل واحد اقدام نمایند. 44-9- مالکین و مستأجرین قبلی می بایست 10 روز قبل از تخلیه واحد نسبت به دریافت برگه تسویه از مدیر مجتمع اقدام نمایند.

بررسی پیش نویس ویرایش جدید مبحث 22 در گروه تخصصی طی چندین جلسه جهت اعلام نظر. برای انجام طراحی معماری هر پروژه مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که انجام هر مرحله مستلزم انجام مرحله قبل به صورت کامل می­باشد. با پیشرفت فناوری، الگوی زندگی دستخوش دگرگونی شد، به نحوی که بادگیرها، سایبان ها و نورگیرها در ساختمان جای خود را به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی دادند به این ترتیب تکنولوژی آسایش و راحتی روزافزونی را برای انسان ها فراهم کرده است. به این ترتیب در تمام طول مدت گارانتی، مسئولیت ۱۰۰ % کل پروژه بر عهده شرکت می باشد. تابلو برق (Electrical Enclosure) مجموعه ای از تجهیزات قطع و وصل، فرمان، سنجش، حفاظت و پایش است که به هم متصل می شوند و در محفظه ای قرار می گیرند و این وسیله با هدف کنترل و همچنین توزیع انرژی الکتریکی به کار می رود. این معماران گفتند: “این پاسیوهای شیشه ای می تواند محلی برای نگهداری گیاهان مورداستفاده قرار گیرد و همچنین می تواند مکان مناسبی برای نشستن، سیگار کشیدن یا باربیکیو باشد. از نقطه ای از زمان معینی، شکل گرفتن را آغاز می کند و در طول زمان شکل می گیرد.

• اتاق مدیریت باید در کدام بخش از اداره قرار گیرد؟ زیرا دکوراسیون منزل باید با توجه به سلیقه ساکنین باشد اما طراحی داخلی شرکت اداری باید دارای ویژگی هایی از قبیل: نظم، رسمی بودن، هیجان و جذاب باید تا بتواند با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند. این بنا دارای دیواره های بلند و مرتفعی است. این بنا دارای دو گنبد با ابعاد ۲۴ و ۱۸ متر است. در اتصال بادبندها میبایست نکاتی چون: ضخامت ورقهای اتصالی، اندازه پروفیلهای انتخاب شده در بادبند، هم محور شدن پروفیلها در یک نقطه بعد از اتصال و ابعاد جوش، رعایت شوند. در این صورت هم مشتریان بیشتری خواهند داشت و هم بهترین کارمندان علاقه مند به کار در این شرکت ها خواهند شد . شاید استمرار این ابهام به این دلیل باشد که اصولاً انتخاب نوع سازه تابعی است از مسائل اقتصادی ، اقلیمی ، فنی ، اجرایی و دلایل دیگر و به عبارتی هیچکدام از این نوع سازه ها برتری مطلقی نسبت به یکدیگر نداشته بلکه در هر شرایطی هر کدام به یک برتری نسبی بر دیگری دست می یابند لذا هدف اصلی ما در حقیقت آگاهی سازندگان با عوامل موثر بر انتخاب بهترین نوع سازه در شرایط مختلف می باشد و اطمینان داریم انبوه سازان و کارفرمایان صنعت ساختمان با مطالعه این مقاله که نتیجه مطالعات علمی و تجربیات چندین ساله در این زمینه است بتواند با اطمینان بیشتر ،مناسب ترین سازه را با اگاهی از شرایط اقتصادی و فنی و محیطی انتخاب نمایند .

مجموعه خطی می تواند تراکم زیادی را در خود قرار دهد ولی فواصل کم بین آن ها باعث می شود از نظر آلودگی صدا مخصوصاً در فضای باز و حفظ محرمیت شما را دچارمشکل نماید. این بنا دارای دو طبقه می باشد، در طبقه همکف یک فروشگاه خرده فروشی و در طبقه اول یک دفتر تجاری قرار دارد. همانطور که گفتیم ویلا سایتان دارای 11 واحد است و در کل 557 متر مربع مساحت دارد. در تابستان با باز شدن دارای تراسی بزرگ و حجم شفاف نور است و در تابستان با چرخش به داخل به حجمی بسته ، بدون تراس با حداقل شفافیت تبدیل می شود. سایر تعمیرات و تغییرات داخلی آپارتمان ها و بخش های اختصاصی مانند انبار می باید با اطلاع مدیر مجتمع و در حد معقول انجام شود. 16-9- تعمیرات و تغییرات داخلی و خارجی که موجب صدمه به اسکلت ساختمان می شود به هیچ وجه مجاز نمی باشد. فرض نمایید هر گونه تاسیسات مورد نیاز طراحی در بام موجود می باشد. مالک پس از تهیه نقشه های طراحی معماری و سازه ، برای تهیه نقشه های تاسیسات مکانیکی (لوله کشی آب و فاضلاب ، کانال های کولر ، چیلر ، موتورخانه ، سیستم اطفا حریق و …) به مهندس مکانیک دارای پروانه اشتغال به کار طراحی تاسیسات مکانیکی مراجعه می کند.