شاخه های رشته معماری و معرفی آن‌ها شهر معمار | 3darchitecture

معماری هنر نو، از اشکال طبیعت و گیاهان الهام گرفته است. کلیسای جامع دورام واقع در انگلستان، بیشتر بناهای شهر سن جیمینیانو واقع در ایتالیا و برج پیزا از اصلی‌ترین مثال ها از رمانسک می‌باشد. مهندس معمار علاوه بر خلاقیت باید طرح هایی بی همتا را پیدا کند در واقع چیزی که معمار را زنده نگه میدارد طرح منحصر به فرد اوست. اندازه ها و استانداردها مشخص می‌کنند برای ایجاد یک اثر به چه اندازه و مقیاس فضا لازم است. عواملی که باعث خلق کردن یک اثر معماری می‌شوند مانند عوامل اسکلتی و غیراسکلتی هستند و ممکن است، امکانات مالی هم اثر بخش باشد.

لذا فرض شده است که؛ اجرایی‌کردن اصول طراحی بیوفیلیک در بیمارستان‌ها بر درمان و مدت زمان بهبودی تاثیرگذار است. در این پژوهش بر اساس هدف، روش تحقیق کاربردی، و شیوه مطالعه توصیفی‌- ‌تحلیلی است. ابتدا با روش بازبینی سیستماتیک منابع مربوط به زمینه طراحی بیوفیلیک و سلامت، تحلیل و بررسی شده‌، سپس مرتبط‌ترین مقالات در حوزه طبیعت و سلامت، انتخاب‌ شده و تئوری‌ها و شاخصه‌های سلامتی تاثیر‌پذیر از ارتباط با طبیعت ارائه‌شده‌اند. در نتیجه بر اساس یافته‌های مبتنی بر شواهد، مدل طراحی بیمارستان بیوفیلیک و کاربردی‌ترین راهبردهای طراحی بیوفیلیک در هر یک از بخش‌های بیمارستان، برای استفاده جامعه طراحان و ارتقای کیفیت شفابخشی فصاهای درمانی بدست آمدند. با این حال همچنان ارزیابی تجربی و عملی تاثیر الگوهای بیوفیلیک و توسعه مستمر آنها مورد نیاز است. به‌منظور نیل به هدف پژوهش، که تلاش برای شناسایی تطابق و یا عدم تطابقِ ضرورت‌ها و مولفه‌های پارک باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی می‌باشد، پاسخ به این سوالات الزامیست.

معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. منظور از کارایی این می‌باشد که هدف از ساخت سازه و طراحی آن چه می‌باشد و مواردی که نیاز است این سازه در بر داشته باشد را برای آن طراحی و در نقشه و ساخت آن گنجاند. باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. معماری یک فعل انسانی است که در زمان و مکان مشخص به خاطر هدفی خاص ماده را به شکل زیبایی خلق می‌کند. برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود.

  • در ساختمان‌ها و خانه‌های اسلامی رنگ‌های آبی، خاکستری، سیاه و سفید بیشتر دیده می‌شود.
  • دگرگونی ارزش‌ها، آداب فکری و زیستی و تغییر رابطه انسان با جهان و طبیعت، مخدوش شدن انسجام دیرینه کالبدی، اجتماعی و فرهنگی از جمله چالش‌های شهرهای ایرانی در دوران معاصر است که فراموشی خاطرات جمعی و دگرگونی مفهوم شهر را در پی داشته است.
  • امروزه در کمتر منزلی یکی از انواع ابزارآلات برقی یافت نمی‌شود.
  • چنین رویه‌ای سبب می‌شود که ساختار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد.

هنگامی که برای عملیات تخریب، لازم است از دستگاه تخریب استفاده شود، باید بدانیم که چگونه می‌توان بهترین چکش تخریب را انتخاب کرد. با بررسی‌های باستان‌شناسی به اثبات رسیده است که ایرانیان در زمان ساسانیان منازل خود را جهت دسترسی به آب، برای مصارف خوراکی و شستشو لوله‌کشی … امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دنیای ابزارالات نیز تخصصی تر شده و برای هر حرفه ای ابزارهای مخصوصی تولید شده است. اگر شغل شما نجاری است و یا به نوعی با چوب‌ها سر و کار دارید پس حتما با ابزاری به نام اور فرز آشنا هستید. ابزارالات نجاری ازجمله الزامات ضروری و مهم برای صنایع چوب در بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف است. منبت‌کاری چوب نیز ازجمله هنرهای اصیل در صنعت نجاری …

۶۰ سال معماری جهان به روایت تصویر

زیرا مجله خبری معماری سه بعدی یک هنر است و مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است شامل کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی می باشد. مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی می گویند که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی ست و گاها حتی هویت یک جامعه می شود. رشته معماری یکی از رشته های مهم دانشگاهی محسوب می شود و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی معماری می توانند در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ادامه تحصیل دهند . رشته معماری امروزه در دانشکده های فنی یا هنری دنیا تدریس می شود . مهندسین معمار و مهندسین عمران، دغدغه های متفاوتی دارند.

فضای مونومنتال و مینیمال

بنابراین مواردی که اهمیت پیدا می‌کند شامل سازه سالم و برنامه ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس و غیره است. مفهوم عمل‌کرد بیش از آن‌که به نظر می‌رسد مورد مناقشهٔ منتقدان بوده‌است.[۲۷] بحث در مورد عمل کردگرایی (نظریه‌ای که بیان می‌دارد ریخت یک معماری می‌تواند تنها با توجه به عملکردش ساخته شود) ایدهٔ محوری معماری قرن بیستم بود. در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-. امروزه عمل کردگرایی معمولاً یک تفکر ارتجاعی و متعلق به گذشته تلقی می‌شود و حتی گفته می‌شود نمی‌توان بنایی را یافت که تنها با توجه به عملکردش شکل گرفته باشد. با این همه از کتاب‌های راهنمای عمل کردگرایی چون اطلاعات معماری نویفرت به وفور در تمرین‌ها و مدارس معماری استفاده می‌شود.

آموزش

گرایشی است که در مورد گذشته و تاریخ معماری و شهرسازی ایران مطالعه می‌کند و بیشتر در تلاش است آنچه که فراموش‌شده را، دوباره بازسازی کند و ارتباطی میان گذشته و آینده برقرار کند. مقصود از گرایش مطالعات معماری ایران و برگزاری آن، پرورش پژوهشگر تاریخ معماری و توسعه‌ی دانش درزمینهٔ ی تاریخ معماری ایران است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز پژوهشی مرتبط با رشته تحت عنوان پژوهشگر تاریخ معماری و شهرسازی ایران مشغول به کار شوند، یا می‌توانند به‌عنوان مدرس تاریخ معماری و شهرسازی در دانشگاه‌ها به تدریس بپردازند. آن‌ها حتی می‌توانند به‌عنوان مشاور در گروه‌های علمی، طراحی معماری و شهرسازی اشتغال داشته باشند. این گرایش درواقع به شکل تخصصی تحصیلات دوره‌ی کارشناسی را پوشش می‌دهد، اما مبحث‌ها در آن به‌صورت پیچیده‌تر و بسیار تخصصی هستند. گرایش معماری بیشتر به طراحی فضاهایی برای انسان و مطالعه‌ی پیشرفت کیفیت معماری‌های در دست اجرا، می‌پردازد.

خانه‌ها باید عمل‌کرد ایمن و شخصیتی گرم و خانگی داشته باشند. این اهداف و سیاست‌ها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف می‌شود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد. شنوایی در انسان حسی است که در انتخاب ورودی‌ها نقشی ندارد و ناخود آگاه در برابر صداها قرار می‌گیرد. محیط زندگی انسان، سرشار از این اصوات است و منابع مختلفی به ازدیاد آن کمک می‌نمایند که در هر محیطی بسته به موقعیت انسان، تعریف حداکثری برای میزان بار وارده صوتی به گوش انسان تعریف می‌شود. مساجد به عنوان عملکردی خاص در زمینه آکوستیک نیازمند رفتارهای چندگانه در این حوزه‌اند. مسجد ایده‌آلِ آکوستیکی بایستی بتواند در عین این‌که به فضاهای خلوت و تمرکز فردی اهمیت می‌دهد؛ در پخش مناسب صدا به منظور کاربردهای جمعی نیز موفق عمل نماید.

نقش اجتماعی معماری منظر، کم کردن ناآرامی، افزایش کیفیت زندگی، توجه به رفاه و سلامت انسان و زمین است. مقالات ارسالی برای نشریۀ مطالعات معماری ایران در مرحلۀ ارزیابی اولیه با استفاده از سامانۀ سمیم نور مشابهت‌یابی خواهند شد. پادکست این‌آرشی در جهت ارائه بهترین و دقیق ترین اطلاعات معماری شروع به فعالیت کرده و با توجه به پشتوانه 16 ساله مرکز معماری ایران ، سعی در ارائه اطلاعات دقیق و سالم دارد.

http://1biti.ir